Jump to content
Sign in to follow this  
ZLI

Jante Din Aliaj? Sau Din Tabla De Oţel?

Recommended Posts

Am vrut sa-mi cumpar jante din aliaj, şi din păcate am realizat că nu am din ce alege.

Ce doresc eu de la jante?

- masă cât mai redusă

- moment de inerţie cât mai mic

- rezistenta mecanică mare

- ventilaţie cât mai bună a frânelor

- aerodinamică cât mai bună

- preţ cât mai mic

- aspect..

Haideţi să presupunem că avem în faţă mai multe jante şi din tablă şi din aliaj de aceleaşi dimensiuni, să vedem pe care le alegem, ce ne convine ce nu ne convine.

 

Ce am găsit eu? Jante din aliaj pe care mi le permit dar nu le doresc. De ce? Au şi masa şi moment de inerţie mai mari decât cele din tabla. Ca sa scada preţul, diferite firme de care Schumacher nu a auzit în viaţa lui folosesc un aliaj cu rezistenţă mica. Materialul "prost" îi obligă să le faca mai masive. Asta face ca ansamblul roţii să aibă masă mai mare - la denivelări aderenţa va fi mai mica :( şi momentul de inerţie al roţii să fie mai mare - maşina va accelera mai greu. Deci ramâne aspectul de care se bucură cei care privesc o maşină aparent mai performantă.

Probabil vom face şi nişte simulări, calcule să vedem unde ieşim.

Share this post


Link to post

Aşa, şi scopul acestui topic este ... ?

 

Ai bani, iei jante scumpe, din magneziu sau titan, care îndeplinesc toate cerinţele. Nu ai bani, iei CMS şi te rogi să nu se crape la prima hârtoapă zdravănă.

Share this post


Link to post

Dar ce avantaje îţi aduc cele ieftine? Nu cumva dai mai mulţi bani şi ai performanţe mai slabe doar pentru aspect?

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Tocmai, nici unul, în afară de admiraţia necunoscătorilor şi amuzamentul cunoscătorilor.

Share this post


Link to post

Poate intr-un final le punem in categoria cd atârnat la oglindă, perdele în lunetă, geamuri fumurii şi :D mileu pe bord

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Nene, io mi-am luat Alessio San Remo, da' sa mor io daca le-am luat pt altceva decat pt aspect!!! Mi-am facut si eu o nebunie!

Share this post


Link to post

Si dupa ce le-ai montat ai simtit vreo diferenta in mers? :-?

Share this post


Link to post

Pe Daewoo ... nu prea cred că simţi vreo diferenţă dacă nu apelezi şi la o cură de slăbire masivă pentru maşină (adică dat jos tot ce înseamnă greutate în plus şi nu e strict necesar).

Share this post


Link to post
Si dupa ce le-ai montat ai simtit vreo diferenta in mers? :-?

Da! :mda: Am inceput sa simt (si mai tare) toate gropile. :spumelagura: Iar Flex, care a facut citeva ture cu ea cind ne-am intalnit intamplator intr-o joi seara ;) a zis ca ar fi mai stabila in curbe sau ceva de genul asta. Eu n-am remarcat treaba asta!

Share this post


Link to post

si eu mi-am luat jenti de 14 pe cielo din aliaj RIAL MONTE CARLO. nu pot spune ca e vreo diferenta ceva mai stabila pt. ca am crescut si latimea cauciucului. in rest nici pro nici contra. Intr-adevar arata mai cool :D

Share this post


Link to post
Da!  :mda:   Am inceput sa simt (si mai tare) toate gropile.  :spumelagura:

Pai cum vrei sa simti masina mai tzapana pe sosea daca nu simti mai bine gropile? Mie unu imi place mai mult asa, de asta tot timpul ii fac presiunea. E misto tare sa simti masina teapana pe sosea si (mai ales) sa ai un demaraj mai bun). Si de asta imi plac si amortizoarele pe gaz.

Share this post


Link to post

La matiz? Da se simte din start un lucru distanta intre roti este mai mare(rotile de pe aceeasi axa) deci stabilitate mai buna,daca pui si roti mai late mult mai bine.

concret eu mi-am pus jante cms 5,5(fata de 4,5 cat aveau cele originale) si anvelope de 165/65/13.Sincer arata si mai bine si sta si altfel pe sosea mai ales in curbe.Si sincer chiar se simte.Dar la chestia cu inertia, cu celelatate vrajeli nu pot da relatii ca nu ma pricep.Masina merge... :lavolan:

Share this post


Link to post

Eu sunt multumit cu stabilitatea si as fi vrut niste 5J x 13, dar sunt extrem de greu de gasit, daca nu imposibil.

Totusi un dezavantaj pe care-l vad este ca mai devreme sau mai tarziu se vor juli la bordurile patriei si atunci te doar sufletul.

Share this post


Link to post

Eu caut de mai multa vreme niste jenti de aluminiu din urmatorul motiv:

 

- Nu ruginesc. Tablele mele sunt destul de bine ruginite si dau tare urat.

- Nu-ti trebuiesc capace. Care se sparg, se fura, se zgarie si unul original costa 500.000. Nu mai amintesc de antifurturile de capace, un chin in plus si cu estetica discutabila.

- Arata mai bine, ce sa mai !

Share this post


Link to post

voiesc a te corecta deoarece si eu greseam ca si tine...

nu sunt din Al ci dintr-un aliaj care contine si Al.

Chiar daca ar fi fost din Al ar fi din Duraluminiu dar eu nu am auzit de astfel de jenti, inca.

Share this post


Link to post

E mi-am pus jante CMS de 14' 185/60/r14 si sunt foarte multumit..pot sa zic ca mi s-a intamplat sa iau gropi..destul de serioase..si nu au patit nimic, sunt destul de rezistente..sunt o idee mai stabile, lucru care se simte nitzel. Dar cel mai fain e aspectul..incomparabil cu capacele!!..daca ai bani si esti pasionat nu mai sta pe ganduri si du-te la magazin!

Share this post


Link to post

Vad ca toata lumea si le-a luat pentru aspect. Iar partea cu stabilitatea este datorata latimii mai mari a jantelor.. nicidecum solutiei constructive. Aveti posibilitatea sa le cantariti (care aveti rezerva din tabla si aceleasi anvelope)?

Share this post


Link to post
... Iar partea cu stabilitatea este datorata latimii mai mari a jantelor.. nicidecum solutiei constructive.

Jantele mele nu-s mai late, din ce stiu eu. :scarpin:

De frica (,) ca nu cumva sa nu se mai potriveasca anvelopele pe ele, mi le-am luat exact pe dimensiunile standard de Matiz.

Share this post


Link to post

Dupa cum arata cauciucul pe ele (l-am vazut si pe cele vechi, de tabla) as fi putut sa jur ca sunt mai late.

Share this post


Link to post

da mai, sunt o idee mai late, unele dintre ele. Domnu' Flex trebuie sa ne lamureasca, el le stia pe astea cu J nustiucat.

Problema observata de mine (am avut pe dsn jenti de aliej) este ca daca nu ai servodirectie, volanul se va invarti mai greu. Am testat si rastestat, cu aceleasi cauciucuri si rezultatul a fost acelasi.

Share this post


Link to post

sunt klar mai grele da nu ma deranjeaza! :D

exact alx depinde de J

de exemplu pe 14 erau J 6 si J 7...diferenta e de 2 cm intre ele daca imi amintesc bine.

J6 era grosimea celor care le aveam inainte.

de aceea unii se planga ca si-au pus jenti de 14 si el atinge la cielo in spate. pt. ca sunt de 14 dar au J7 si daca au luat si cauciucul mai gros ex.195 sigur le va atinge

acest J inseamna parca distanta de la prinderea suruburilor si marginea jante :-? i

Share this post


Link to post

kalosul ce jenti are ?? din ce sunt facute ??

Share this post


Link to post
sunt klar mai grele da nu ma deranjeaza! :D

Adica la aceeasi latime a jentii (J) una din tabla e mai usoara ca cea din aliaj? Hmmm... se schimba datele problemei.

Share this post


Link to post

nu bre, orice j ar fi ele, tablele e mai grele ca aliaju'...

 

kalosul are, draga zack, jenti de aliaj sau de tabla. in f de model. pt tine special se pot face din mamaliga...

 

ca sa-l completez pe vlad, j inseamna ce a zis el dar transversal privind roata. adique, cum sa va spun. privind de sus roata in pozitie normala, masurand pe directie orizontala... :o

Share this post


Link to post

eu sustin ideea ca nu toate jantele din aliaj sunt mai usoare decat cele din tabla (de aceleasi dimensiuni). astea ieftine sunt mai grele (datorita materialului ieftin - aluminiu slab aliat trebuie sa le faca mai masive decat cele din aliaj mai bun pentru aceeasi rezistenta) e ca si cum te-ai incalta cu niste pantofi frumosi la o alergare.

Si daca jantele sunt mai grele nu tragi mai greu de volan. Pur si simplu accelerezi o ide mai incet si partea mai proasta e ca la denivelari, roata este apasata in medie cu o forta mai mica pe asfalt. asta inseamna ca vei frana mai prost si vei vira mai prost pe drum cu denivelari accentuate

Faptul ca tragi mai greu de volan de din cauza mutarii centrului petei de contact (dintre pneu si asfalt) fata de axa de virare a rotii. (este posibil ca distanta dintre suprafata pe care se monteaza janta si planul median al rotii sa difere la jante diferite)

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...