Jump to content
Sign in to follow this  
dan_m

Golf 5 Gti

Recommended Posts

Depasirile sunt insa marea senzatie a masinii pana acum - usurinta cu care accelereaza cand ii dai talpa este fenomenala.

 

Exact... mers relaxat @ 100 - 110. Depasire in 3 secunde, apoi frana de la 160 la 100 iar mers relaxat :D Si cel mai bine, te scapi de idioti care accelereaza cand vad ca sunt depasiti, nu reactioneaza asa de repede. In schimb ramai cu idiotii care incearca sa se tina dupa tine, dar macar astia sunt mai rari.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu cand sunt depasit sunt f amabil si calm... cu conditia ca cel care depaseste sa nu faca ce spune Venom, adica sa depaseasca si apoi sa franeze si sa se taraie in fata mea... ai depasit, du-te nene...

 

Mergi cu 100-110, depasesti, apoi franezi si mergi cu 100, adica chiar poate mai incet decat ala pe care il depasesti... si tot el e idiotul. Pai ce-ar trebui, sa franeze la 70 ca sa te lase sa te departezi??

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Poate nu am fost bine inteles... eu vorbeam de cochentiu care vorbeste la telefon si merge cu 80 la ora in afara localitatii, si cand tu incerci sa il depastesti, accelereaza sa nu te lase. Dupa care isi continua convorbirea, sau incepe alta.

Nu vorbeam de depasire ca apoi sa il incomodezi pe cel pe care l-ai depasit.

Share this post


Link to post

Am facut recent si un drum mai sinuos, sa vad cum e si pe curbe nu doar la demaraj pe drept inainte. Asa ca am fost o tura Bucuresti Brasov pe ruta Valenii de Munte - Cheia, mergand doar in modul S al cutiei pe partea virajata. Am ajuns la Sacele cu stomacul putin in gat si cu ceva febra musculara la maini. Avand in vedere ca nu o cunosc cum trebuie si ca din loc in loc in curbe era ud pe jos (de la ploaie combinata cu umbra copacilor - foarte inselator) nu cred ca am scos tot ce poate masina dar chiar si asa senzatiile sunt foarte tari (pe tot parcursul nu a intrat ESP-ul vreodata). Curbe ac de par abordate cu 50-60 kmh, curbele mai largi cu 90-100 kmh sau mai mult. Plus demarajele la iesirile din curbe. Am avut noroc de drum liber, din pacate am trezit cativa cetateni veniti la gratar cu motorul turat. Pe zonele de coborare frana de motor e foarte puternica, cutia mentinand permanent in jur de 4.000 rmp. Am avut chiar si surpriza ca pe o curba la vale ac de par in fiind in spatele unei coloane sa incetinesc mai mult incat cutia a bagat treapta I-a bagand o frana de motor cam brutala care de altfel l-a cam deranjat pe cel din spatele meu.

Intentia a fost sa continui spre Poiana Brasov si apoi in jos spre Rasnov dar a ramas pe alta data. Oricum asfaltul a fost excelent, drumul liber si foarte spectaculos.

Am constatat pe drumul de intoarcere ca si in modul D cutia parca schimba mai nervos (s-o fi invatat mai smucit :-> )

Share this post


Link to post

Masina a implinit aproape 6 luni de cand "convietuim" si nu pot sa spun decat ca sunt in continuare foarte incantat de ea.

 

Punctele forte sunt motorul+cutia evident, suspensia foarte tare si directia foarte precisa. Din cand in cand mai merg si cu celalalt Golf care desi are suspensii "sport" mi se pare ca se clatina in curbe respectiv directia mi se pare putin imprecisa. Probabil ca sunt doar impresii ale mele privind comparativ.

Pe partea de "confort" am inceput sa folosesc incalzirea in scaune - mi se pare utila cand mergi doar in camasa (fara sacou) diminetile astea pentru ca scunele de piele pot fi cam reci uneori. Oricum nu stiu de ce are 5 trepte de incalzire pentru ca la nivelul 2 deja te cam parlesti la fund :-? . E de apreciat si agregatul Kenwood mai ales in privinta Car kit-ului bluetooth, extrem de comod in utilizare. Intre timp am descoperit facilitatea "Mirror down" a oglinzii din dreapta care in Reverse coboara pentru a vedea mai exact bordurile si alte obstacole.

Consumul se situeaza in urban pe la 12-14 % depinzand foarte mul de cat stai pe loc. CB-ul arata pe loc undeva la 1.5-1.7 l/ora ceea ce mi se pare foarte mult comparativ de ex cu celalalt Golf la care e sub 1 l/ora. Am constatat ca daca opresc AC-ul scade la 1.3 l/ora iar daca scot si din viteza scade la 1 l/ora. Sincer nu prea stiu cat sa pun baza pe acest consum/ora afisat de CB dar privind lucrurile comparativ mi se pare cam mare efectul AC-ului respectiv al cutiei cuplate (50% crestere). La un moment dat am pus din greseala (eram cam adornit dimineata) benzina de 95 si am cautat 1 zi pe net sa vad ce am comis. Apoi am vazut in carte ca merge si asa, doar ca ar ceva mai putin dinamica. Eu nu am remarcat aceasta scadere de dinamica pe parcusul plinului de 95 facut (poate e doar marketing). In extra urban e undeva intre 8-10%, mai spre 8% la viteze pana in 110 kmh, spre 10% la viteze de autostrada (130+ kmh).

Defecte nu au aparut cu exceptia arderii unui bec, despre care am fost informat foarte prompt si precis de computerul de bord (mi-a scris ca becul frana stanga spate nu merge). Becul se schimba destul de usor cu mentiunea ca nu ar fi stricat sa scrie undeva ce tip de bec iti trebuie. Eu am demontat stopul spate, am scos becul dupa care m-am dus pe jos sa cumpar unul ca altfel ar fi trebuit sa remontez stopul ca sa pot merge cu masina. Mai am de completat cu ceva antigel (nivelul e undeva 1 deget sub nivelul minim) dar trebuie sa caut un anume tip (G12) pe care nu l-am gasit prin benzinarii sau Cora/Carrefour.

De cand am pus anvelopele de iarna, aderenta pe asfalt a scazut semnificativ atat la acceleratie cat si la frana sau curbe desi anvelopele au aceleasi dimensiuni cu cele de vara.

Share this post


Link to post

Ce tip de cutie ai pe ea ?

Share this post


Link to post

Da, stiu asta; ma interesa daca e vreo particularitate anume a cutiei, care-ar putea explica de ce apare consumul superior cand nu e scoasa in "P" :) din pagina de Wikipedia nu prea vad de ce ar consuma in plus.

Share this post


Link to post

cand e pe D, masina "tinde" sa plece de pe loc. Sta pe loc tinuta din frana. D-aia consuma mai mult decat pe N.

 

Ca la orice automata de fapt.

Share this post


Link to post

corect, de aceea e bine sa o pui pe N sau P la semafor daca e de stat(>60 sec de ex) , intr-un oras aglomerat se simte mult la consum, si la viata cutiei...vara se incinge uleiul prin urmare cutia de draci are daca stai mult pe loc in D.

Edited by argon

Share this post


Link to post

De ce sa se incinga uleiul in cutia DSG? Inteleg de ce se incinge in alea cu variator de cuplu, da' la DSG nu prea pricep...

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu cutia este DSG 6 trepte varianta cu ambreiaj umed (cred ca asta este termenul). Adica transmisia se face printr-o frecare controlata in ulei (cutia are in ea 7.2 litri de ulei) a unor lamele. In mers acestea sunt mai apasate una pe alta, pe cand cu frana apasata acestea se departeaza putin, ramanand totusi o frecare partiala, cu generare de caldura disipata in ulei. Nu stiu daca se intelege exact dar eu cam asa am inteles ca functioneaza. Ca atare, cu masina oprita, in Drive si cu frana apasata, angrenajele cutiei se invart (nu sunt total decuplate), astfel incat sarcina pe motor e mai mare decat in Neutral. oricum sarcina pare considerabila.

 

Cutie DSG cu 7 trepte de pe celalalt Golf are ambreiaj uscat - asta nu prea stiu cum functioneaza.

Edited by dan_m

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...