Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Eu cred ca ramine ambreajul tensionat ca urmare rulmentul sta lipit de placa de presiune sau foarte aproape si ating. Cind apare zgomotul ar trebui dat jos capacul fereastrei de vizitare si vazut distanta dintre rulment si placa (cu motorul pornit).

Share this post


Link to post

Si ar ramane tensionat din ce cauza? Oboseala sau ceva la parghia de debreiere?

Share this post


Link to post

Trebuie ascultat, Madkat, joi daca vii la intalnire imi dau si eu cu parerea.

 

Am editat o prostie spusa :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Daca o vrea sa faca :) Azi in drum spre munca a tacut ... Citeam in manualul de service - ca zgomot poate fi si de la ulei sau alt lichid ajuns pe acolo - eu am improscat dectul de rau cand am schimbat cilindrul de ambreiajl, iar imbinarea intre priza cutiei si motor nu e perfect etansa... Sa nu se fi morcelit prin interior...

Share this post


Link to post

Revin si eu cu problema mea cu patinajul

Dupa ce mi-a schimbat pedala de ambreiaj, dupa un drum la bucuresti, cand discul era incins am vazut ca iar dadea sa patienze putin

Am vazut ca reglarea cursei pedalei de ambreiaj a fost facuta de mecanicul meu doar vizual nu prin masurare, eram de fata

Asa ca am masurat cursa eu asa cum scrie in manual (azi in Bucuresti fiind), am observat ca am o cursa de doar 11 cm iar in manual zice ca trebuie sa fie de la 13,8 la 14,6 cm

Prin urmare ma gandesc ca e ca si cum as merge cu pedala putin apasata si asta imi cauzeaza patinarea, iar discul fiind nou o simt doar cand discul se incinge. Gandesc corect? ca deja imi scoate peri albi problema asta cu patinarea

Can ma intorc in CT o sa ma duc sa imi regleze pedala exact cum zice in manualul de service dar vroiam sa aud si parerea cuiva mai avizat pentru ca eu nu prea ma pricep, de obicei fac doar ce scrie in manual.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Daca ai "cursa libera"(parca asa-i spune) la pedala si intra frumos in toate treptele, problema-i in alta parte.

Share this post


Link to post

Revin si eu... a tacut de tot - dupa 150+ km saptamana trecuta prin Bucuresti si 350 in weekend - serpentine, etc - nu se mai aude decat motorul :)

Share this post


Link to post

Daca ai "cursa libera"(parca asa-i spune) la pedala si intra frumos in toate treptele, problema-i in alta parte.

 

Am verificat treaba cu cursa libera si am ajuns la concluzia ca nu am deloc cursa libera.

Mecanicul a incercat sa regleze pedala dar nu i-a dat de cap, adica a urcat-o a coborat-o tot la fel cum apas pe ea, cum se misca de aici de la levier... asa ca m-am uitat tot eu cum arata la el cand apasa pe pedala si cum arata la mine.

La mine arata asa ca in imagine la levierul de debreiere, la el era mult mai mica distanta aia, sa zic vreo 2 cm si ceva, la mine sunt vreo 4

Este posibil ca levierul meu de debreiere sa fie defect si sa tina ambreiajul aiurea? E normal sa am distanta asa mare acolo unde am masurat eu 4 cm?

Discul, placa de presiune si rulmentul au cateva mii de km 80% din ei facuti pe autostrada - practic sunt noi, mai mult discul de ambreiaj l-am schimbat cu toate ca era nou, ca - cica - de la el patina - evident problema nu s-a rezolvat dupa schimbarea discului, iar acum am observat tot eu distanta aia cam mare de la levier... in loc sa o observe el.

Ma enerveaza in ultimul hal masina deja, ca nu ii da de cap si nu pot sa plec cu ea nicaieri in halul asta.

 

 

levier.jpg

Share this post


Link to post

Nu mai stau sa citesc. Ai schimbat cilindrul sau pompa de ambreiaj pana acum?

Share this post


Link to post

masuratoarea este cu ambreiajul apasat sau nu?

 

Daca e cu ambreiajul neapasat e prea iesita parghia cilindului.

Fa o chestie - scoate complet boltul de la pedala si lasa pompa de ambreiaj libera - vezi daca se mai micsoreaza distanta pe care ai masurat-o mai sus. Daca nu - inseamna ca e ceva in neregula ori cu pompa ori mai degraba cu cilindrul - de nu se duce pe "liber"pana la capatul cursei

 

edit: am fost la masina si am masurat - 3,1cm la mine...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Eu am impresia ca nu prea citeste oricum pe aici, doar posteaza.

 

Eu as face ceva mult mai simplu. In pozitia aia cu pedala libera as desface aerisitorul ambreiajului. Daca improasca lichid si parghia revine la pozitia normala, pompa, pedala sau furtunul au ceva.

 

Daca ramane in aceeasi pozitie as da jos cilindrul cu aceeasi observatie. Daca parghia revine, cilindru gripat.

 

Daca nu, se redesface ambreiajul si se vede ce se intampla inauntru.

 

Cam asta e procedura logica de diagnoza.

Share this post


Link to post

Eu ii zisesem sa desfaca boltul pentru a elimina cauze non-hidraulice - verificare inainte de depresurizarea circuitului.

Share this post


Link to post

Eu am impresia ca nu prea citeste oricum pe aici, doar posteaza.

 

Eu as face ceva mult mai simplu. In pozitia aia cu pedala libera as desface aerisitorul ambreiajului. Daca improasca lichid si parghia revine la pozitia normala, pompa, pedala sau furtunul au ceva.

 

Daca ramane in aceeasi pozitie as da jos cilindrul cu aceeasi observatie. Daca parghia revine, cilindru gripat.

 

Daca nu, se redesface ambreiajul si se vede ce se intampla inauntru.

 

Cam asta e procedura logica de diagnoza.

 

Eu citesc dar degeaba citesc eu daca mecanicul nu stie care e cauza si o tine pe a lui. De asta va rog pe voi sa ziceti ce ar ptuea fi ca el maine vrea sa imi dea jos discul, m-a pus sa cumpar alt levier de debreiere.

Eu o sa scot la imprimanta ce ati scris voi si ii dau si lui sa vada.

Am schimbat o gramada de nici nu mai stiu ce am schimbat. Unele de 2 ori chiar cum ar fi discul de ambreiaj, am schimbat si pedala ca cica e de la pedala deja nu stiu ce sa mai fac unde sa ma mai duc.

 

PS - poza e facuta cu pedala in pozitie normala, libera, neapasata.

Oricum multumesc oricui isi da cu parerea, pentru ca eu mai am putin si innebunesc de nervi.

Share this post


Link to post

Punctul de contact al levierului cu tija cilindrului, poate influenta functionarea corecta a cilindrului.

 

LE. Daca da discul jos, ce rezolva?

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Deci... inainte de a desface ambreiajul! - intai fa ce ti-am zis eu - vezi piesa 26 in poza. Te bagi cu capul sub bord si o sa iti fie clar ce si cum.

 

Apoi incearca si ce a zis dj-ul.

 

@Viktor - si asta e adevarat - cu tija de la cilindrul nou nu era ok, am pus la cilindrul nou tija veche si merge ok. Ma refer aici la tija de sub acel burduf de cauciuc.

post-1317-127297986525_thumb.jpg

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Punctul de contact al levierului cu tija cilindrului, poate influenta functionarea corecta a cilindrului.

 

LE. Daca da discul jos, ce rezolva?

 

Pai m-a pus sa cumpar alt levier ca cica doar de la levier mai poate sa fie ca s-a strambat. - bine asa mi-a zis si cand am schimbat iar discul de ambreiaj, apoi am schimbat chestia aia cu burduful pe care am pozat-o parca, apoi am schimbat si pedala ca cica clar de la pedala dar nu a fost asa :(

Si ca sa schimbe levierul = da jos discul. - am ambreiaj cu fereastra de vizitare din fericire.

Eu m-am gandit cu logica mea ca daca se stramba levierul ala (pe care l-am schimbat odata cu discul, i-am dat si puncte de sudura ca cica astea noi nituite aluneca in zona nituita si nu mai functioneaza corect), se stramba in sens invers, adica daca apasam ambreiajul nu debreia cum trebuie si nu puteam sa bag in viteza, nu imi tinea discul departat ca si cum as avea ambreiajul apasat. Dar el o tinea pe a lui.

Eu nu ma am cu mecanica auto asa ca am mers pe premiza ca el stie si eu gresesc.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Deci chestia cu burduful ai schimbat-o... ala e cilindrul

Pistonul de la pedala ce face? vezi ce a scris DJ mai sus...

Tija aia nu prea inteleg CUM poate sa se strambe - mai ales in sensul ala... Sa nu cumva sa se refere mecanicul tau la furca de la rulmetul de presiune - cea actionata de tija... aia sa fie stramba..

Share this post


Link to post

El mi-a zis sa iau alt levier ceea ce am si facut si ma duc maine cu foile astea imprimate si cu levierul

Eu am schimbat si levierul, respectiv piesa care impinge tija aia cu burduf (asa scrie pe eticheta lui - levier-relache - levier - release), cat si piesa aia cu tija si burduf care este asa zisul cilindru daca am inteles bine.

 

Oricum eu nu inteleg cum ar putea sa se strambe levierul asta in sens invers fortei la care e supus...De asta ma gandesc ca poate e vreo problema la pompa aia hidraulica de ramane sub presiune cumva...

Dar daca omul asta mecanic de cielo de o viata nu si-a dat inca seama, eu cum as putea.. care sunt novice ?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

piesa cu burduf se cheama cilindru de ambreiaj - vine cu tot cu tija de sub acel burduf.

Iar chestia in care impinge (fierul ala rasucit cu un ax care intra in cutie in capat se cheama ceva gen parghie debreiere - si pare a fi a masinii dupa rugina de pe ea.

Share this post


Link to post

1. Levierul nu se strimba in-veci, in cel mai rau caz se rupe din nit (daca nu-i sudat, acolo unde i-ai dat sudura).

2. Pentru a schimba levierul nu trebue dat discul jos.

3. Mecanicul respectiv ar trebui incepind de acum sa-ti repare masina pe banii lui, adica, daca are de gind sa schimbe si volanta sau cutia de viteze o poate face dar pe buzunaru lui, sau cauta pe altcineva care a mai vazut masini.

Mai mult de atit, problema o rezolvi cu mina ta daca pui in practica ce ti-au explivat colegii mai sus.

Share this post


Link to post

1. Levierul nu se strimba in-veci, in cel mai rau caz se rupe din nit (daca nu-i sudat, acolo unde i-ai dat sudura).

Foarte gresit ! Daca tu nu ai patit-o, eu am patit-o la un Espero. Deci, se poate !

 

3. Mecanicul respectiv ar trebui incepind de acum sa-ti repare masina pe banii lui

Oh da :thumbl: ! Asta ar trebui sa se intimple in fiecare service. Poate ca se intimpla asa ceva, insa nu in Ro !

Share this post


Link to post

Daca tu nu ai patit-o, eu am patit-o la un Espero. Deci, se poate !

 

Nu, nu am patit-o si e petru prima data cind aud ca cineva a reusit sa strimbe un levier.

Share this post


Link to post

Foarte gresit ! Daca tu nu ai patit-o, eu am patit-o la un Espero. Deci, se poate !

 

Bine, am inteles ca de fapt aluneca in nit acolo si se schimba pozitia ca de indoit metalul ala e cam greu...

Dar daca aluneca, aluneca in sens invers decat ce mi se intampla mie, eu asa inteleg mecanismul ala, adica eventual apasam pe ambreiaj dar angrenajul ala nu mai ridica discul de pe placa de presiune si intra f greu in viteza - la mine in schimb tine discul departat de placa si in viteze intra fara probleme, incluziv marsarier...

 

Daca nu reusesc nici maine sa o fac o sa va rog sa imi recomandati pe cineva care intelege acest angrenaj al ambreiajului in mod corect si nu asa empiric prin inlocuiri de piese aleatorii, din Constanta sau chiar si Bucuresti...

Pentru ca ma deranjeaza ca trebuie sa observ eu diferentele astea fata de normalitate, care ar trebui sa sara in ochi cuiva care cu asta se ocupa.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

... la el era mult mai mica distanta aia, sa zic vreo 2 cm si ceva, la mine sunt vreo 4

 

Distanta mare sau foarte mare intre cilindru si levier ar insemna introducere cu dificultate (sau deloc) in viteze, dar la tine e tocmai invers. Acea distanta masurata de tine nu are de-aface cu problema.

Share this post


Link to post

Dar cand se apasa pedala de ambreiaj, nu se mareste distanta aia?, iar discul se decupleaza ca sa zic asa de pe placa de presiune, tot mai mult pe masura ce se mareste distanta?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...