Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

Am schimbat bobina din delcou, am curatat contactele la EST si acum masina merge ca acum 13 ani, cand a iesit din fabrica !!!

Mersi tuturor ! :osanale: :osanale:

Share this post


Link to post

Abia am intrat in randul forum-istilor si am vazut problema cu ralanti-ul. Eu am de un an o Nubira 1 fabr. 2000 si pateam acelasi lucru: salturi ale relant-ului intre 700-1800 rot/min. Un prieten cu Cielo imi da IAC-ul lui imprumut si costatam ca Nubira mea nu mai are probleme. I-am dat piesa inapoi, am dus masina acasa si am luat IAC-ul la puricat(spalat cu benzina+uscat). Dupa remontare aveam acelasi relanti in salturi. Neavand nimic de pierdut l-am demontat si am extras prin smulgere cu mana piesa centrala care practic a sarit peste dantura interioara dinte cu dinte. Apoi am reintrodus piesa dar cu vreo 2-4 mm mai putin decat era initial si am facut proba. Motorul a pornit abia la a 3-a cheie lunga dar nu cred ca avea mai mult de 100 rot/min. Apoi, in cateva secunde, turatia a crescut incet-incet pana la 1300 rot/min si a scazut la 900 rot/min. De atunci nu mai am probleme. Evident ca o astfel de incercare nu se face decat atunci cand oricum arunci IAC-ul. Sper sa va mearga.

Edited by popescu_gygy

Share this post


Link to post

Prostie mai mare nici ca nu puteai face! Era suficient sa cureti iacul cu o carpa uscata si moale, apoi sa-l pui la loc si sa faci un idle learn.

Ca si chestie, iacul de cielo si cel de nubira nu-s compatibile, la aceleasi valori ale relantiului numarul de pasi difera :P

Share this post


Link to post

salut!

 

am un espero 1.8 din '96 cu 180.000 km .

Destul...e a mea de la 140.000 si de ceva vreme am probleme cu mersul motorului- neregulat.

La relanti nu merge rotund - mai exact are fluctuatii . nu foarte mari dar are si ce e suparator e ca are momente cand parca ramane in urma, parca pentru o jumatate de secunda da sa se opreasca si apoi creste un pic in turatie. Problema nu e numai la relanti ci si in mers.

Cel mai mult se simte in viteza 1 cand accelereaza in reprize parca cu toate ca tin pedala in acelasi punct.

In vitezele superioare problema se manifesta prin imposibilitatea de a merge cu o viteza constanta - cand incerc asta puseurile se transmit mai departe in cutie si toata masina vine in nas pana cand ori accelerez ori iau piciorul de pe acceleratie.

In frana de motor la fel are puseuri - motorul nu se lasa invartit de roti normal ci tot cu puseuri..

 

Masina are si instalatie GPL si toate aceste simptome sunt amplificate pe gaz fata de benzina.

 

Sunt puse fise noi, bobina de la delco schimbata, capac delco schimbat.

 

Astazi am desfacut IAC si l-am sters cu o carpa si am urmat procedura de pe forum cu scos bateria vreo 20 minute, si apoi pornit motor lasata pana se incalzeste si apoi mers in oras vreo 20 km.

Ma gandes sa nu fie ceva in neregula cu IAC-ul pentru ca dupa ce bateria a fost scoasa si IAC-ul sters, la pornire motorul mergea cu relanti la 1000-1200 rot/min fara sa fluctueze (asa am inteles ca ar trebui sa se intample- sa invete pozitiile)

 

Am observat si un mic joc al varfului la IAC de vreo 2-3 mm...

 

Martorul check engine se aprinde dupa ceva timp la bord si la tester a iesit supapa EGR cu probleme

 

Ma gandeam sa schimb piesele cu pricina (EGR & IAC) de la un second hand - noi costa destul de mult

 

Daca puteti sa ma ajutati cu ceva sfaturi sau daca ati avut aceleasi probleme cum le-ati rezolvat

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Problema este de la valva egr care ori este defecta(a ramas deschisa) ori tubul de vacuum al ei a fost cuplat la alt stut de vacuum din galeria de admisie decit cel care trebuie.

Share this post


Link to post

mai fratzilor sunt si eu nou pe forumu asta.Va cer si eu o parere.Am un cielo executive dohc caruia i-am schimbat cureaua la 60.000 km si de atunci a devenit mult mai zgomotos la turatii de peste 2500,plus de asta mai am si probleme la ralanti care cand e 600 cand e 1500(dar totusi nu se opreste).va multumesc

Share this post


Link to post

Zgomotul vine de la distributie sau cureaua de accesorii.Mergi inapoi la service unde ai montat distributia pentru remediere.

Pentru relanti da un reset la ecm.

Informatii despre cum se face gasesti pe forum.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

mersi mult.raman dator

Share this post


Link to post

Multumesc ovi_jer !

o sa inlocuiesc supapa egr si eventual si iac-ul si o sa revin pe forum

Share this post


Link to post

Salut

Sunt curios daca s-a rezolvat problema; al meu espero se comporta la fel dar doar cand incerc sa-l tin la o viteza constanta.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

din pacate nu am avut timp nici pana acum sa rezolv problema cu supapa egr.

 

Am o intrebare pt Ovi_jer sau cine se pricepe - pentru a demonta supapa egr la un motor de espero 1.8 e nevoie sa se demonteze rampa de la injectoare sau se poate si fara?

Si daca mai e ceva in afara de cele 2 suruburi de desfacut...

 

Ma bate gandul sa o demontez si sa o curat eu..dar daca e vorba de demontat rampade la injectoare...mai bine nu...

 

Eventual daca mai e vreun detaliu care trebuie stiut despre aceasta operatiune.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Da trebuie demontata rampa injectoarelor pentru a ajunge la egr .

Share this post


Link to post

Am facut o diagnoza la cielo 1.5 din '97 si am erorile 21(Senzorul de pozi?ie al clapetei de aer indic? tensiune mare/mic?) si 33(Senzorul de presiune absolut? a galerie de admisie MAP indic? Tensiune mare/mic?; Vacuum ridicat/sc?zut).Masina are o intrerupe la relanti,nu are un mers rotund.

Pana la urma ce trebuie schimbat ca din manual nu am reusit sa inteleg.

Multumesc.

Edited by wsc

Share this post


Link to post

Pe amandoi senzorii semnalul este prea mare(tensiunea mare).Si tps-ul si map-ul au semnalul de referinta 5V de pe acelasi pin B8 de la ecm.Cauze posibile : firul-pinul de la ecm scurtcircuitat la +12v sau ecm defect.

Ce semnal in V aveau cei 2 senzori?

Share this post


Link to post

Diagnoza am facut-o cu scurtcircuit intre pin A si B.

Acum nu stiu cum sa masor semnalul in V.

Crezi ca simpla inlocuire a celor doi senzori remediaza situatia?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Cauze posibile : firul-pinul de la ecm scurtcircuitat la +12v sau ecm defect.

Am fost destul de clar ,in concluzie raspunsul la intrebarea ta este : nu.

 

Pune contactul pe pozitia motor si masoara cu un multimetru tensiunea intre masa motorului si pinul C din mufa care intra la TPS si apoi pinul B din mufa care intra la MAP.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Cunostintele mele sunt doar periferice sa zic asa.Am consultat cartea tehnica si am aflat codurile respective.Nu am multimetru la indemana,dar totusi ce valori terbuie sa afiseze?Asta ca sa stiu si eu ceva cand ma duc la mecanic.Vreau sa rezolv problema,dar se pare ca nu voi reusi singur.

Am citit manualul,dar nu imi dau seama de ce vina este la ecm si nu la cei senzori, daca era ecm-l defect nu tremia sa apara si cod 51?

Si din nou,schimbare exclusiva a ecm-ului (cu toate ca nu stiu cat costa) remediaza problema?Multumesc pentru intelegere.

 

P.S. Am vorbit si maine seara o sa fac masuratoarea recomandata de tine.Poti sa imi spui ce pasi trebuie sa urmez dupa ce fac masuratoarea,ca sa nu pierd timp "pretios" dupa aceea.Sau unde sa caut rezolvarea dupa masuratoare in cartea tehnica?

Mersi.

Edited by wsc

Share this post


Link to post

Nu trebuie decit sa masori ce ti-am indicat.In primul mesaj am scris ce tensiune da ecm-ul la acei senzori si in al doilea ce trebuie masurat.Eu cred ca ar fi mai bine sa citesti bine ce ti-am scris si sa nu mai tragi concluzii pripite.

Share this post


Link to post
Pe amandoi senzorii semnalul este prea mare(tensiunea mare).Si tps-ul si map-ul au semnalul de referinta 5V de pe acelasi pin B8 de la ecm.Cauze posibile : firul-pinul de la ecm scurtcircuitat la +12v sau ecm defect.

Ce semnal in V aveau cei 2 senzori?

 

Tensiune masurata 0,18 si 0,22 in comparatie cu 0,03 cat avea un cielo fara erori.Dupa cum ai spus tensiune mare.Astia nu cred ca sunt volti,aparatul era la 20 pus.

Acum ce trebuie sa mai fac?

Share this post


Link to post

Masoara si tensiunea de alimentare a senzorilor(trebuie sa fie de 5V).

Share this post


Link to post

Scuze,dar asta cum se masoara?

Si apoi?

Share this post


Link to post

La mufa senzorilor respectivi.

Share this post


Link to post

Eu am masurat tensiunea la mufele firului care intra in cei doi senzori si am obtinut cifrele respective.

Acum care mufe trebuiesc masurate. Sunt confuz.

8-}

Exact mufa senzorilor?

NU, a firului care intra in ele.

Edited by wsc

Share this post


Link to post

Aceleasi mufe.Sunt 3 pini in fiecare mufa :

-Masa

-Tensiune referinta 5V +

-Semnal

Share this post


Link to post

De curiozitate ... si poate putin off topic, scuze pentru asta.

 

In special pentru Ovi_jer : la TPS referinta de 5V cit de severa este ? Intreb pentru ca la mine am 5,12 V intre "pinul de 5V" si o masa oarecare (am luat-o chiar de pe clapeta de acceleratie). Daca masor intre "pinul de 5V" si pinul de masa de pe aceeasi mufa, imi indica 5,02V. Onorabilul multimetru are si el o abatere, insa pentru unul cu vagi amintiri de electronica, eu cred ca sint acceptabile. Gresesc ? Oricum, la mine TPS-ul a fost cindva dereglat intr-un service si de atunci nu l-am mai reglat. Daca iti aduci aminte de intilnirea noastra de la Rm.Valcea, scanerul tau a indicat o valoare usor scazuta pentru TPS. Totusi, nu ma pot plinge de motor :) ba chiar din contra.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...