Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Mecmar

Detectoarele Intra In Legalitate!

Recommended Posts

Guest Mecmar

:o

Veste buna pentru soferii vitezomani. detectoarele de radar vor putea fi folosite in mod legal fara a le mai ascunde in torpedou, in ursuletul de plus si pe unde a mai gasit romanul inventiv locase ascunse. O fi bine, o fi rau? Eu unul nu folosesc antiradar.

Sa mai injurati voi acum cu naduf parlamentarii nostri cei de toate zielele!

Edited by Mecmar

Share this post


Link to post

Ehh, asta da veste buna! :osanale:

 

Si cam de cind treaba asta??

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Pai nu va mai dura cine stie ce timp si va intra cat de curand in aplicare. Sa o publice in monitorul oficial. :banana:

Share this post


Link to post

Presupun ca vorbesti de detectoare de radar nu de antiradar

Share this post


Link to post

... ca doar anti-radarele(dispozitiv de bruiere a radaralui politiei) sint interzise peste tot ... :-?

 

Oricum e o veste super , cel putin pentru mine care de 2ani1/2 nu ma mai pot desparti de el(do'm detector) . :X

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

DETECTOARELE DE RADAR! Sorry, din cauza vitezei, n-am avut detectorul la mine. :dizzy:

Share this post


Link to post

Stirea e interesanta, sper sa nu sara pretul la scule... Dar pe ce baza vine stirea?

Share this post


Link to post

e proiect de lege. acum ea poate sa treca de parlament sau poate sa ramana asa.

si eu sunt convins ca o sa sara preturile la aparate. combinatorii sunt pe felie.

Share this post


Link to post

Lasa, ca mi-l aduc de afara pe al mai tare: Valentine-One, ala care arata si din ce directie vine semnalul radar!!!

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur preturile la ele vor sari in aer ,asa ca ar fi indicat pentru cei care nu aveti sa incepeti sa va achizitionati din timp sculele :) )

Share this post


Link to post

Da,e cu cap masura.Unde sunt radare ? In sate ,comune orase etc.Acolo se vor monta camere video(radare) si devine un fel de avertizare(civilizare a conducatorului auto) sa mearga incet.De Europa.

Share this post


Link to post

Da, e proiect de lege... dat împreună cu proiectul de lege care aprobă radierea maşinii în cazul celor care circulă fără asigurare RCA, chestie cu care sunt 101% de acord.

 

De ce să crească preţurile ? acum că vor fi legale, va aduce toată lumea, ceea ce va declanşa concurenţă... ergo, vor scădea preţurile.

 

E bine, e rău ? Nu e bine, că iar o să meargă lumea pe bulevarde şi prin oraş cu 100+ km/h...

Share this post


Link to post

Nu prea ai ce face cu el in oras,

 

1. Daca ai unu care nu ia alarme false da ia tarziu semnalul radar, e cam inutil

2. Daca ai Unu care e suficient de sensibil ca sa ia radaru din timp dar da semnale false pe orice city mode (cazu meu) e iar inutil

3. Daca ai unu bun rau care nu da semnale false in oras de la linii de tramvai , etc ala e o groaza de bani.

 

Eu utilitatea lui o vad inafara, de ex, Bucuresti - Bacau , 4 benzi - e foarte enervant sa reduci de la 120 la 50 in fiecare localitate(si sunt o groaza) pe drumul ala.

Share this post


Link to post

ce sa-i faci, asta-i mostenire de la Ceasca, sa treaca soselele prin cat mai multe comune.

Share this post


Link to post
Guest donraulo

uite si cateva detalii di adevarul de azi...

 

Pentru ca soferii se pacalesc si reduc viteza la orice piuituri

Detectoarele de radar vor fi legalizate

Cine n-are RCA pierde si talonul, si numerele de inmatriculare ale autoturismului

 

Soferii vor putea circula linistiti, in curand, cu detectoarele de radare amplasate in masini, fara teama ca vor fi amendati. Chestorul Nicolae Avramescu, seful Directiei Politiei Rutiere, a anuntat, ieri, la Senat, ca este de acord cu aceasta masura: "Am testat aceste detectoare in circulatie. Ele detecteaza, pe langa radare, si alte 50-60 de semnale, ceea ce ii face pe soferi sa reduca viteza de fiecare data. Astfel creste, practic, siguranta in trafic". Avramescu a precizat ca, in multe state europene, legislatia le permite automobilistilor sa detina si sa foloseasca astfel de detectoare. Chestorul a spus insa ca aparatele antiradar (cele de bruiaj) vor ramane in continuare interzise. In acord cu senatorii, politistii sustin o alta masura menita sa ii faca pe detinatorii de autoturisme sa incheie asigurari auto obligatorii. Astfel, in cazul in care un sofer este implicat intr-un accident de circulatie si nu are RCA, politistii ii vor ridica, pe langa talon, si placutele de inmatriculare ale autovehiculului. "Asta inseamna ca soferul nu poate circula cu masina. Daca, in 30 de zile, nu face dovada ca a incheiat o asigurare obligatorie, masina va fi radiata din Registrul Auto", a mai spus Avramescu. Aceste noi prevederi vor intra in vigoare dupa ce Senatul va accepta modificarea unei ordonante de urgenta din 2002 privind circulatia pe drumurile publice.

Share this post


Link to post

ce atre e aia cu radiatul din Registrul Auto !!

cred ca dorea sa spuna radiata din circulatie, RAR ae alra meserie.

Share this post


Link to post

Bai acu sa nu fie ca loa legea bordeulurilor pe care o tot propuneau din 98 dar de care s-a cam uitat. Iar ideea cu legalizarea detectoarelor e cam de multisor, pana sa taraie astia... Da ar fi o chestie buna ca detectorul meu, cand mergea, nici nu-l auzeam de unde-l ascunsesem. Daca as fi avut bani de un Excort X50 dintr-ala... he, he, he.

Intr-adevar, a inceput acu mai degraba sa-mi placa sa merg pe drumuri judetene, unde nu prea vezi radare, decat sa mergi pe drum european cu 50 la ora.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
e aia cu radiatul din Registrul Auto !!

dorea sa spuna radiata din circulatie, RAR ae alra meserie.

Radierea masinii - operatia prin care autoturismul este scos din circulatie, nemaifiind inmatriculat si luat in evidenta Politiei Rutiere.

Masina va fi scoasa din baza de date a Registrului Auto Roman.

Autentificarea unui autoturism este efectuata de catre RAR, datele acestea fiind necesarea politiei pentru inmatricularea masinii si luarea ei in evidentele lor.

Share this post


Link to post
Nu prea ai ce face cu el in oras,

 

1. Daca ai unu care nu ia alarme false da ia tarziu semnalul radar, e cam inutil

2. Daca ai Unu care e suficient de sensibil ca sa ia radaru din timp dar da semnale false pe orice city mode (cazu meu) e iar inutil

3. Daca ai unu bun rau care nu da semnale false in oras de la linii de tramvai , etc ala e o groaza de bani.

 

Eu utilitatea lui o vad inafara, de ex, Bucuresti - Bacau , 4 benzi - e foarte enervant sa reduci de la 120 la 50 in fiecare localitate(si sunt o groaza) pe drumul ala.

 

Ia uitat-va aici, si vorbim dupa ce cititi cu atentie:

 

http://www.valentine1.com/

Share this post


Link to post

Pai ala e dinala scump si destept(categoria 3 la mine. Si minte ca e singuri cu 2 senzori. Si al meu suporta 2 senzori, fata spate, da ala pe spate inca nu il am. Nu am decat fata si laser. Plus ca faza aia cu daca n-ai senzor pe spate te iau baietii iar e aiurea, eu am avut 2 whistler cu raza de 2800-4000 metri, 1735 (e extraordinar) si 3400 , si le lua din orice pozitie, pus chiar is in torpedo. Adica dupa deal, dupa curba fara vizibilitate, de la o distanta incredibila in multe cazuri, din spate, etc. Deasemenea am mai mers cu inca vreo 5 modele (Cobra si whistler) si aveau rolu ceva de genul: "uite ba ca l-ai luat si p-asta" adica avertizau prea tarziu.

 

Gresesc cu ceva?

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Ai citit cu atentie sa vezi ce stie? Uita-te la demo-uri sa vezi diferentele imense intre ala si celelalte... Cred ca merita toti banii!

Share this post


Link to post

Bine pare beton, n-am zis nu. m-am uita la demouri. Dar cine stie cat de bun e defapt? 400$ face, al meu e 300-350 de euro. Si sunt multe bell-uri afara peste 500 care nu stiu atatea. Concluzie, daca te bagi si-ti iei unu sa ne zici cum merge :D

Share this post


Link to post

Sincer, mi-as lua. Am citit multe despre el si anul trecut, iar firma are ceva vechime. Dar la cat de cuminte merg eu, parca as baga sutele alea in renovarea masinii...

Share this post


Link to post

Intrun fel se face dreptate ca si asa stau ascunsi cu radarul prin toti boschietii posibili si dupa toate tirurile...mama lor de comunisti :mda: .

Share this post


Link to post

Potrivit prevederilor Regu­la­­­­­mentului de aplicare a Or­­donantei de Urgenta a Gu­­vernului nr. 195/2002 - privind circulatia pe drumurile publice, la art. 155 sunt stabilite limitele maxime de viteza admise in localitati (50 km/h) si in afara acestora (130 km/h pe autostrazi, 100 km/h pe drumurile nationale europene si 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri), pentru autovehiculele din categoriile A si B.

Conducatorii auto sunt obligati sa respecte viteza maxima admisa pe sectorul de drum pe care circula precum si cea impusa prin mijloa­cele de semnalizare. Depasirea vitezelor maxime limita se constata de catre politisti cu mijloa­ce tehnice certificate (radare), si este consi­derata contraventie si se pedepseste cu amenda, iar depa­­sirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum pe care circula se pedepseste in plus si cu retinerea permisului de conducere.

Pentru a evita constatarea  de catre organele de control ale Po­­litiei Rutiere a depasirii limitei de viteza, unii automobilisti si-au achizitionat detectoare radar pe care incearca sa le foloseasca pentru a depista din timp func­tionarea radarelor politiei. Detine­rea sau folosirea la bordul automobilului a detectoarelor radar este inca destul de controversata: unele tari europene le accepta, dar altele nu. Printre tarile care sunt impotriva detinerii si utili­zarii detectoarelor radar este si Romania.

Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 - pri­vind circulatia pe drumurile publice are prevederi clare referitoare la detinerea si folosirea detectoarelor radar, dar, din pacate, introduce in aceeasi cate­gorie de sanctiuni atat detectoarele radar (care sunt, dupa parerea tututror specialistilor chestionati, niste aparate de recep­tie a undelor radar, inofensive, asemanatoare receptoarelor radio, indicand doar functionarea unui radar sau a unei alte surse de radiatii asemanatoare in apropierea automobilului) cat si dispozitivele antiradar (care, pe buna dreptate, sunt interzise fiindca pot bruia buna functionare a radarelor politiei).

 

Avand in vedere ca Parlamentul Romaniei are inca in anali­za noua Lege a circulatiei, care va cuprinde multe modificari fata de continutul actualului de aplicare, mai ales in domeniul punctelor de penalizare, al cuantumului amenzilor contraventionale, dar si cu referire la detectoarele radar, am dorit sa aflam ce propuneri de modificari, importante pentru automobilisti, au fost supuse atentiei Senatului si daca se va mai mentine interzicerea folosirii detectoarelor radar sau nu. Ne-am adresat specialistilor Directiei Politiei Rutiere. La intrebarile noastre ne-a raspuns cu amabilitate doamna comisar sef Nina Badea - ofiter specialist principal in Directia Politiei Rutiere.

AutoExpert: Stimata doamna, pentru inceput va rugam sa ne spuneti care este stadiul finalizarii noii legi a circulatiei rutiere?

Nina Badea: Ordonanta de ur­­genta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a intrat in procedura parlamentara de aprobare prin lege, incepand cu luna aprilie 2003, proiectul de lege respectiv fiind aprobat de catre Plenul Camerei Deputatilor la 30.08.2004 si trimis apoi la Senatul Romaniei. Incepand cu luna septembrie 2004, proiectul legii a fost supus analizei in comisiile de specialitate ale Senatului. Pe 24 februarie 2005 a avut loc sedinta de analiza in plen a acestui proiect la Senat.

AE: Care sunt modificarile mai importante care au fost supuse atentiei plenului parlamentului?

NB: In principal modificarile au in vedere trei directii: armonizarea legislatiei romanesti cu cea a tarilor din Uniunea Europeana, imbunatatirea conditiilor pentru desfasurarea circu­latiei si asigurarea unei sigurante rutiere sporite pentru toti participantii la traficul rutier. Modificarile sunt destul de multe si cred ca toate ar interesa pe automobilisti, dar intrucat spatiul editorial ce-l acordati acestui interviu este limitat am sa incerc sa va enumar doar cateva dintre ele pe care le consider mai importante.

O modificare importanta, avand caracter de noutate, se refera la 

in­cadrarea contraventiilor in cinci clase de sanctiuni carora le corespund un numar de puncte amenda, respectiv de la 1 la 100 puncte, in functie de gravitatea faptelor si pericolul social pe care acestea il reprezinta. Un punct amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare de guvern. Astfel, la artic. 89, alin.4, sunt aratate clasele de sanctiuni carora li se stabilesc puncte amenda:

- clasa I: 2 sau 3 puncte amenda;

- clasa a II-a: 4 sau 5 puncte amenda;

- clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte amenda;

- clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte amenda;

- clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte amenda.

Contraventiile prevazute la clasa a V-a de sanctiuni se aplica persoanelor juridice.

O alta modificare, la fel de importanta, se refera la acordarea punctelor de penalizare. In primul rand trebuie spus ca numarul faptelor pentru care se aplica puncte de penalizare a fost redus de la 184 (cate erau prevazute in HG nr.85/2003 care aproba Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002) la numai 29 de contraventii. In al doilea rand trebuie sa arat ca politia rutiera si-a pus la punct un sistem informatizat de evidenta a punctelor de penalizare acordate soferilor oriunde pe teritoriul tarii, datele de evidenta putand ajunge, in cursul aceleiasi zile, in fisa de evidenta electronica a fiecarui sofer din localitatea de resedinta.

AE: Revenind la detectoarele radar, ne puteti spune ce propuneri de modificare a legii au fost facute? In presa a aparut declaratia domnului chestor Avramescu, seful Directiei Politiei Rutiere, referitoare la detectoarele radar. Se pare ca, potrivit spuselor domniei sale, odata cu promulgarea noii legi a circulatiei soferii detinatori de detectoare radar vor putea circula in viitor fara teama ca vor fi amendati. Dati-ne, va rugam, unele amanunte.

NB: Intr-adevar, domnul chestor Avramescu a anuntat, la sedinta in plen de la Senat din 24 februarie a.c., faptul ca Politia Rutiera a testat aceste detectoare in circulatie. Ele detecteaza, pe langa radare, si alte 50-60 surse de semnale, ceea ce ii face pe soferi sa reduca viteza de fiecare data cand sesizeaza un asemenea semnal. In acest fel, detectoarele radar ajuta la micsorarea vitezei si la cresterea sigurantei traficului rutier. In multe state europene, legislatia le permite automobilistilor sa detina si sa foloseasca detectoare radar. In schimb aparatele antiradar (cele care bruiaza radarele) raman in continuare interzise.

AE: Care ar fi sursele de semnale care pot influenta functionarea detectoarelor radar, determinandu-le sa dea semnale parazite?

NB: Va referiti la problema alar­melor false. Majoritatea detectoarelor radar produc multe avertizari false, in lipsa radarelor politiei. Un detector radar este un receptor de microunde. In localitati mai ales, exista multe surse de microunde incepand cu sistemele de deschidere automata a usilor de la supermagazine si hoteluri, cu diferitele sisteme de paza si alarmare, multe antene pentru televiziune, radio sau telefonie celulara care emit in spatiu semnale receptionate si interpretate de detectoarele radar drept semnale emise de radarele politiei. In afara localitatilor aceste semnale sunt mult mai putine sau chiar lipsesc si functionarea detectoarelor radar devine mai sigura.

AE: Paragraful din lege referitor la detectoarele radar a fost deci modificat. In ce consta aceasta modificare?

NB: Noua propunere de modificare la proiectul de lege a circulatiei se adauga la art. 44, in alin. 3, in urmatoarea formulare:

„Este interzisa detinerea la vedere, montarea si folosirea mijloacelor speciale de avertizare sonora si luminoasa (de tipul girofarurilor sau a sirenelor) precum si a sistemelor care perturba buna functionare a dispozitivelor de supraveghere a traficului (aparatele antiradar si similarele acestora)“. In aceasta formulare nu se mai face nici o referire la detectoarele radar.

AE: In concluzie folosirea detectoarelor radar va putea deveni legala?

NB: Bineinteles. Dupa adoptarea legii cu modificarile propuse. Ramane doar ca proiectul noii legi a circulatiei sa urmeze in continuare traseul stabilit pentru validare. In acest moment proiec­­tul de lege a fost retrimis la comisiile de specialitate pentru definitivarea unor detalii ramase in discutie cu alte ministere, urmand sa fie aprobat in plenul Senatului in aceasta luna. Dupa analiza unor paragrafe in Comisia de mediere acestea se vor aproba in plenul Camerei Deputatilor. Dupa promulgarea legii de catre Presedintele Romaniei aceasta se va publica in Monitorul Oficial si va intra in vigoare dupa 90 de zile de la publicare. In aceasta perioada Guvernul Romaniei va emite o hotarare pentru modificarea regulamentului de aplicare. Deci cred ca in semestrul II al anului 2005 ea va fi aplicabila.

 

Valentin Nicolitov

 

Auto Expert

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...