Jump to content
Sign in to follow this  
Razv

Chevrolet Aveo Vs Opel Astra Classic

Recommended Posts

@ uskt2005 -Viteza medie pe care o arata un computer de bord e irelevanta in raport cu consumul, atata timp cat avem accelerari si franari cat mai dese.

@ laurentziu83 - Nu am spus ca 7 era consumul mediu la matiz, ci se incadra intre minim 4.9, si maxim 7.

Edited by Viorel2123

Share this post


Link to post
@ laurentziu83 - Nu am spus ca 7 era consumul mediu la matiz, ci se incadra intre minim 4.9, si maxim 7.

Nu, dar continui sa spui ca un motor de 1.4 consuma mai putin decat unul de 0.8, ceea ce e o aberatie.

Mie imi consuma 6.5% afara matizul pentru ca ma dau la el, sub 120-140 nu-l las, m-am obisnuit asa sa conduc dupa zeci de mii de km cu masini mult mai puternice si nu mai rezist cu 100 decat cand trec prin localitati. Daca as merge cu 100 in afara si 60 in localitati, mi-ar consuma 4.8-4.9%. In extraurban imi consuma pe vremuri 6.8%, acum probabil consuma pana in 7.5%, ca s-a mai aglomerat traficul, dar eu in urban n-o calc, ca n-are rost.

Clio de 1.4 imi consuma in extraurban intre 5.9% (mers 60 in localitati si 90-100 in afara), 6.5%, mers 120-130 in afara si 100 in localitati, si 7-7.5-8 mers 120-140-160 pe drum aglomerat, cu depasiri continue. In urban, consuma intre 8.4 si 9%, poate si 10% iarna, la fel, pentru ca n-o calc in urban.

Eu inca locuiesc in provincie, un n-am vazut consum sub 9-9.5% la bucuresteni, iar tu sustii o medie de 5.3%, ceea ce e imposibila, ori blochezi traficul.

 

Iar asta cu "consuma mai putin ca e motorul nou" e o aberatie, consumul va fi mai mic dupa 20 de mii de km decat in primele mii de km, si oricum diferentele nu sunt mari, ci de genul 0.5%.

 

Oricum, un consum de 5.3% il vezi doar cu costul unui mers foarte chinuit al motorului, cu bujii cocsate, care tremura din toate incheieturile si care porneste destul de greu, mai ales la rece. Nu vreau sa stiu cum face masina aia cand pornesti AC-ul. La Matiz nici nu mai simteam AC-ul dupa cateva sute de km de mers numai in zona 5000 rpm, iar motorul mergea de de nici nu ziceai ca are 3 cilindri.

Share this post


Link to post
- am avut matiz.

De ce sa cred ca masina actuala ar consuma mai mult in conditiile in care fac aceeasi km pe care ii faceam si cu matizul dar bag mai putini bani in benzina?

 

 

Au ei o obsesie ca cica un motor mai mic intotdeauna consuma mai putin ca unul mai mare.

Si eu sunt de parere ca e total aiurea, pentru ca consumul depinde de multi factori: greutatea masinii, rapoartele de transmisie, aerodinamica, si raportul greutate/cai putere.

Consumul, la un motor aspirat natural, depinde, in primul rand, de capacitatea cilindrica. Dupa voi, amestecul de aer/combustibil poate lua orice valoare doriti sau credeti ca motorul acela, mai mic cu 75%, impinge masina la aceeasi viteza, dar la o turatie cu 75% mai mare.

 

Ca sa eliminam orice discutie ulteriora, spuneti producatorilor sa nu mai faca masini cu motor mic, deoarece ati constatat voi ca un motor, de acelasi tip, cu 75% cilindree mai mare consuma mai putin.

 

@balanel > obsesiile legate de consum iti apartin pentru ca n-ai fost in stare sa faci un motor de 1150cc sa consume cat a fost proiectat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
@balanel > obsesiile legate de consum iti apartin pentru ca n-ai fost in stare sa faci un motor de 1150cc sa consume cat a fost proiectat.

 

Prea tare asta!!!

 

=)) =)) =))

Share this post


Link to post
Foarte multumit de consum. Anul trecut am fost la mare (am prins zone de mers bara la bara, dar pe autostrada am circulat cu 160, rar 140) si am scos un consum de 5.3). Acum 2 sapt. la 430 km facuti (130 in Buc.) - 5.3.

 

Ce repede va inflamati!

Am scris ca am reusit sa scot si un consum de 5.3 (mers cat mai calm, fara accelerari bruste si franat din timp) nu ca asta chiar ar fi media consumului in general. Poti sa scoti un consum bun si cu 140 la ora, dar sa ramana constanta.

 

Nu s-a inflamat nimeni, stai linistit, minciuna era patetic de evidenta. Multumim pentru impresii, ne-am lamurit :)

 

Astra clasic este intr-adevar purtatoare de sigla opel, facand insa o comparatie cu astra H, corsa (nu mai zic de modelele de mai sus) nu prea gasesti alte elemente comune. O masina foarte neprimitoare, nefinisata, neantifonata. Destul de fiabila, dar nimic mai mult. Despre aveo s-au scris suficiente sa mai adaug si eu, nu as cumpara nici una dintre ele.

Share this post


Link to post
pe autostrada am circulat cu 160, rar 140) si am scos un consum de 5.3). Acum 2 sapt. la 430 km facuti (130 in Buc.) - 5.3.

La vechiul matiz euro2 (30.000 km), am avut si consum de 4.9, dar si de 7.

Per ansamblu motorul de 1.4 de pe astra consuma mai putin decat motorul de 0.8 de pe matizul euro2 (care erau cele mai economice motoare de pe matiz).

Acum, eu ce să înţeleg?!... că băieţii de aici mint, sau că tu te înţelegi aşa bine cu maşina încât consumi muuuult mai puţin ca ei deşi mergi mai tare? Sau că mint cei care "raportau" consumuri mici la Matiz?

De ce sa cred ca masina actuala ar consuma mai mult in conditiile in care fac aceeasi km pe care ii faceam si cu matizul dar bag mai putini bani in benzina?

Poate pt. că nu ştiai cum să mergi cu matizul a.î. să aibă un consum "decent" ?!

Au ei o obsesie ca cica un motor mai mic intotdeauna consuma mai putin ca unul mai mare.

Cu condiţia să ştii "ce/cum să-i ceri" ;)

Share this post


Link to post

Hai sa zic si eu vre'o doua ...

E drept ca Astra Classic mai are in comun cu Astra G doar forma, din pacate reducerea pretului de achizitie a facut ca materialele folosite, insonorizarea si feelingul general sa difere mult fata de "original" - Astra G.

 

On Topic, daca e sa comparam Aveo si Astra Classic avem de'aface cu un paradox, Astra Classic desi mai veche ca si conceptie foloseste solutii tehnice mai noi decit Aveo si anume: servodirectia electrohidraulica(ajuta la reducerea consumului), sasiul DSA cu suport pendular pentru motor, motoare euro 4 cu clapeta electronica si aprindere in capul bujiei(ajuta la reducerea consumului), caroserie galvanizata garantata 10ani la coroziune. Deci vorbim de masini din ere diferite, un remake Astra oarecum nereusit fata de original si un Aveo din epoca cind Daewoo - GMDAT lansa pe piata masini deja expirate din punct de vedere tehnic, nu rele dar "expirate". Un alt mare avantaj al Astrei Classic si al Opelului in general este posibilitatea de upgrade aftermarket cu tot felul de gadgeturi originale prezente pe variantele superioare de echipare la preturi accesibile.

 

La capitolul design, desi Astra a fost desenata in "97 inca place datorita liniei biodesign in care a fost "imbracata" chiar in detrimentul mai tinerei Astra H. :->

Interiorul Astra G ofera un confort si o ergonomie buna, suprafetele moi placute la atingere, linistea si impresia de spatiu "presurizat" contribuie la senzatia de bine .

 

Cit despre motorul Z14XEP de 1,4L cu admisie twinport, distributie pe lant, aprindere secventiala si clapeta electronica va pot spune ca este o bijuterie, dezvoltat de Opel in colaborare cu Bosh impreuna cu motoarele Z10XE si Z12XE/XEP din care deriva, este mindria Opel in ceea ce priveste eficienta si fiabilitatea.

 

Pe Astra H am avut exact Z14XEP si pot sa confirm un consum de 5,2 - 5,4L/100Km afisat de BC in regim de pilot automat 95 - 100Km/h. Cum aceste motoare la 100Km/h intr'a 5 a sint turate la 3000rot/min nu exista nici un pericol de ancrasare a EGR ...

 

Desigur, si Opelul are problemele lui dar din fericire acestea apar dupa muuulti km parcursi .

Share this post


Link to post

Nu ne indoim ca s-ar putea scoate 5.2-5.4% cu cruise-ul activat, in ultima treapta de viteza, se poate cu orice 1.4 intr-un astfel de regim, insa mai sus se scria de 5.4% la mers calm, dar cu 140, 160, etc. Pai e diferenta de la cer la pamant.

 

5.6%, e drept, motorina, scot si cu motorul de pe E, de 2142 cm si 136 CP, daca merg pe cruise cu 100 km/h in treapta a 6-a, dar daca setez cruise-ul la 125, automat s-a dus in 6.7% si daca merg fara cruise tot in zona 120-130, sub 7-7.5% nu-l vad, ba chiar trece de 8% la un mers mai agresiv. Nu am consum instantaneu, ca nu are nevoie masina asta de asa ceva, ci doar mediu, dar l-am resetat mai des pentru a-mi face o idee despre consumul lui.

 

Asadar se pot scoate consumuri mici si din motoare mai mari, cu conditia unui regim absolut constant de viteza si nesolicitant pentru motor.

Share this post


Link to post

tot se vorbeste aici ca aveo consuma mult...

ultima data am scos un consum mediu de 6.25% in conditiile in care schimb viteza la 3500 rpm si la toate rampele de sunt pe soseaua pitesti-craiova o accelerez in draci pana la 4500 rpm. mie nu mi se pare mult deloc.

Share this post


Link to post

Da-mi voie sa nu te cred , cum nu-l cred nici pe viorel 2123. Consum sub ( sa zic ) 7,5 la vitezele pe care le spuneti nu prea puteti scoate .

Parerea mea

Eu cu Matizul am scos in drum spre mare ( mers linistit - 110 cu AC full ) 5,1% .

Cu Kalosul de 1,4 am scos cam la 120 la ora tot spre mare dar nu forjat prea tare in depasiri etc 7,1% Peste 140 consumul mai crestea lejer cu 0,5% .Ori motorul si cutia de pe Kalos sunt identice cu cele de pe Aveo din cate stiu eu .

Vorbind despre opelul astra clasic , acum vre-un an jumatate cand ma aflam la service la di-bass cu Kalosul am "studiat" un clasic din asta si vreau sa spun ca mi-a lasat o impresie amara datorata sudurilor realizate aiurea rau , a imbinarilor plasticelor , a plasticelor de la bord si in general datorita materialelor slabe folosite care erau sub cele de la Kalos .

Edited by body

Share this post


Link to post

6,7 - 7,3% la 130-150 km/h pe 450 km de autostrada germana cu 1,4L twinport din 2007 (15k km), pe BC (diferenta de viteza intre cea afisata si cea reala era de max. 5 km/h). La 180 km/h consuma 8%. Consumuri de 3,9 - 4,7% am obtinut, cand mai aveam benzina pentru 50 km si tot atat mai aveam pana in granita romana, viteza 50 - 70 km/h, mers ultra-economic. Foarte bun BC-ul de Opel, am ajuns cu 2L de benzina in rezervor la pompa de benzina.

 

Motor foarte sprinten, parea de 1,6L. In Paris consuma de la 8% in sus.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E bun ca are debitmetre. Dar daca urmaresc cresterea aia de la 130 la 150 .. nu prea gasesc relatia sa ajung la 180 cu 8% ;)

Share this post


Link to post

Autostrada germana nu era orizontala, urmarea alternanta deal-vale si n-am stat cu ochii pe BC, sa urmaresc relatia. Cei 8% sunt certi pentru ca am fost curios, iar soseaua era orizontala, cat de cat. Masina era o Tigra cu 2 bizoni la bord.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La modelele Opel pe CAN Astra H, Tigra B, Corsa D, etc se poate activa BC'ul aftermarket, metoda este des folosita in RO...

Problema e ca datele afisate de BC sint eronate in cele mai multe din cazuri in principal datorita sondei litrometrice din rezervor ce are o precizie mult mai redusa fata de masinile dotate din fabrica cu aceasta functie.

 

Multi proprietari de Astra G au sesizat calitatea slaba a materialelor si a asamblarii la Astra Classic fabricate in Polonia, desi fabrica de la Glivice e fost fabrica Daewoo ...

Share this post


Link to post

Diferentele astea mici de consum,500gr,300gr ,se pot obtine din o multime de factori.Presiunea in pneuri,conditii meteo si aica ma refer la viteza vantului ,la temperatura,etc.Si nu in ultimul rand greutatea celui de la volan .Cu mine sigur consuma mai mult! :-$ Ideea de baza este ca Aveo consuma mai mult decat Astra.Punct.

Share this post


Link to post

cum ai ajuns la concluzia ca aveo consuma mai mult? ia mergi cu motorul mai turat si nu apasa pe frana sa vezi cat consuma? trebuie sa stii sa mergi cu o masina!

Share this post


Link to post

Cat de turat stimabile?

Daca in manual scrie ca este indicat sa rulezi intre 2000 si 3000 RPM pt a avea un consum optim?

Share this post


Link to post

turat inseamna sa schimbi viteza la 3500 rpm atunci cand mergi pe drum drept sau pe la 4200 - 4500 atunci cand urci.

o chestie importanta mai este si folosirea franei de motor. am mers si eu in spatele multora si am vazut ca la coborari , acolo unde eu merg in frana de motor ei tin piciorul pe frana de lene sa nu schimbe vitezele.

motorul de 1.2 este subturat la 2000 rpm (parerea mea). eu daca merg cu 80 km/h mai bine merg cu viteza a 4-a pe la 2850 rpm decat sa merg cu a 5-a. si sunt foarte multumit si de consum. 6.2% mediu mi se pare foarte bun.

Share this post


Link to post
...in manual scrie ca este indicat sa rulezi intre 2000 si 3000 RPM pt a avea un consum optim

Să rulezi... get it?! ;)

Share this post


Link to post

@RICH1974 Tu ai motor de 1,2?

Share this post


Link to post
eu daca merg cu 80 km/h mai bine merg cu viteza a 4-a pe la 2850 rpm decat sa merg cu a 5-a. si sunt foarte multumit si de consum. 6.2% mediu mi se pare foarte bun.

 

Sa i-o spui lu mutu ca tu scoti 6,2 mediu, eu nu te cred. Poate in afara orasului da, dar mediu...nu cred, mai ales cu motor de 1,2 pe Aveo limo.

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

:-O Mediu?E imposibil...

Share this post


Link to post
6.2% mediu mi se pare foarte bun.

Sa-mi zici si mie reteta. Sub 7% n-am mai vazut consum nici extraurban de muuulta vreme pe al meu Clio. Chiar ma intrebam de ce se tot plange lumea de Chevy-uri ca ar consuma mult, cand vad de multe ori la ei consum sub 7% la regim de autostrada.Voi vreti 5%?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

@rich1974: o loganesti tare nu-i asa? :D

 

Consumul minim pe care l-am scos eu este de 5,5% in afara . In oras am scos 8,7% vara fara aer conditionat , iar iarna de 9,2. Toate consumurile efectuate la pompa pana la al doilea click. Deci sa luam undeva la 8,9% consumul mediu in oras. 5,5 + 8,9 = 14,4. 14,4/2 = 7,2%.

 

Referitor la astra classic din Polonia: slab calitativ. Un coleg de servici are un ASTRA G din 2002 si un ASTRA CLASSIC din 2007. Primul cu 160000 km al doilea cu 30000. Si ai putea sa juri ca cel din 2002 e mai nou decat cel facut in 2007 in Polonia. In sensul ca cel nemtesc (primul adica) nu scartaie si nu troncane , iar al doilea ( polonezul), scartaiau plasticele pe usi de nou, plansa de bord cu calitatea materialelor vorba lui ca de dacie. Eu initial am vrut sa imi iau ASTRA Classic , insa am zis ca nu merita si ca mai bine ,daca ar fi sa imi iau un astra G sa iau unul SH. Oricum masina asta - opel astra G - mi-a placut mult , a fost cred ca singura masina care mi-a placut in toate variantele ei de caroserie.

 

Facand trimitere la un caz mai vechi , Renault 19. Care s-a produs din 1988 pana in 1995 in Franta , asamblarea lui continuand pana prin 2000 in Turcia sub numele de Renault 19 Europa. Se poate face o paralela intre aceste 2 cazuri.

 

In prezent ambele masini sunt de tip "buget" , si din cate stiu , productia lui Astra Classic a incetat si in Polonia.

Share this post


Link to post

daca nu ma credeti e treaba voastra dar asta e realitatea! eu calculez consumul de la plin la plin si in majoritatea timpului merg extraurban dar nu o loganesc deloc. v-am zis...pe sosea dreapta schimb viteza la 3500 si daca sunt la o rampa schimba la 4500 sau deloc. in localitate merg cu 60-70 (viteza traficului) iar in afara cu 90-110. am motor de 1150. dar v-am spus...folosesc mult frana de motor, nu merg ca prostul la 2 metri in spatele altei masini cum merg multi. ultimul consum a fost chiar 6% (570 km cu 34 litri de benzina carrera 95). am ulei petro canada 5w30 (doar nu era sa stau cu 10w40 al lor). eu am 65 kg si merg cu ac-ul pornit numai daca am gagica in dreapta mea.

 

acuma va intreb? consuma mult un chevrolet aveo?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...