Jump to content
Sign in to follow this  
kenzo103

[sondaj] Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Stiu ca nu se poate generaliza si depinde cel mai mult de stilul de condus,dar sunt curios cati km a tinut ambreajul la masinile voastre.

 

Matizul meu aproape 70.000 km si cred ca se apropie momentul in care o sa trebuiasca sa inlocuiesc kitul ambrejului,simptomele sunt urmatoarele :( tremurat pedala ambreaj,zgomot ciudat aleatoriu la apasarea ambreajului ca si cum ar veni de la rulmentul de presiune,care ar agata ceva,oricat de usor as elibera ambreajul masina se bruscheaza).Masina  fost consusa pana la 50.000 km de o fata deci se poate ca o mare parta din uzura sa vina de acolo.

Share this post


Link to post

E nevoie de un sondaj pentru a afla in cati km cade ambreiajul daca este folosit inutil si abuziv de catre cineva ? Asta tine de cat de hotarata este persoana si nu de rezistenta dispozitivului. Nimeni iti va raspunde la intrebarea ta pentru ca nu intereseaza pe cineva, deci, nu se studiaza fiabilitatea pieselor unui automobil la comportamentul aberant al utilizatorului. Schimba ambreiajul si incearca sa nu-l supui si tu la regimul anterior. Durata de viata a acestei piese este invers proportionala cu durata cat se sta cu piciorul pe pedala, indiferent cat este apasata.

Share this post


Link to post

Al meu a trecut de 80.000 si inca nu da nici un fel de semne de oboseala. Pedala nu tremura, iar de patinat nu patineaza.

Depinde foarte mult de cum e folosita masina. Acest sondaj nu va avea nici un fel de relevanta pentru calitatea kit-ului, mai degraba va spune ceva despre utilizatorul masinii.

 

P.S. @kenzo, eu din cate imi aduc aminte, la tine pedala tremura de cand ai luat masina.

Share this post


Link to post

Asa este,am luat masina SH si inca de atunci era vizibil tremuratul pedalei de ambreaj,intre timp fenomenul s-a mai amplificat si cred ca e cazul sa ma gandesc sa inlocuiesc chitul ambreajului.Totusi curiozitatea mea era sa aflu cam cat tine aceasta piesa stiind ca este un consumabil, in conditii normale de exploatare si folosire a a masinii.

Edited by kenzo103

Share this post


Link to post

Kit-ul tine cel putin 100000 km; altfel ar fi aparut in lista din manualul de utilizare.

Un coleg de forum pusese pe undeva o lista cu piesele schimbate pana in 204000 km si nu a trecut kit-ul de ambreiaj acolo; de unde concluzia ca poate sa tina peste 200000 km.

Eu incerc sa anticipez schimbarea vitezelor; prefer sa merg in viteza a III-a, turat cateva sute de metri, (se mai curata si injectoarele) la 70 km/h, decat sa schimb a IV-a si apoi sa fiu nevoit sa retrogradez imediat.

Share this post


Link to post

Ticozaurul are acum 120 kkm iar ambreiajul functioneaza perfect, nu tremura, debraiaza perfect si nu patineaza.

Share this post


Link to post

L-am schimbat pe la 100.000km a cedat brusc :)

Share this post


Link to post

Al meu are 200.000 de km si nu l-am schimbat.

Share this post


Link to post

Si eu am 133.500 km rulati si nu l-am schimbat.

Share this post


Link to post

Matiz SE Power - Noiembrie 2006 - ~31.000km rulati.

Initial ambreiajul tinea foarte sus si patina foarte tare dupa jumatate de ora de mers prin trafic aglomerat, mai ales daca era cald afara. Nu puteam sa ajung la 25km/h in treapta 1, motorul se tura extrem de tare. Am coborat pedala de ambreiaj si fenomenul s-a diminuat mult, aproape de zero.

In momentul de fata, are uneori scapari(tremura la plecari de pe loc) insa nu foarte des. De asemenea, vara, uneori, in aglomeratie, se incalzeste si incepe sa patineze. Ar trebui sa-l schimb, insa o sa mai astept.

Share this post


Link to post

Am mai zis eu pe undeva ca nu-i bine sa cauti masinile pe unde nu intra soarele, ca altfel il cauta problemele pe proprietar.

 

La mine la matiz are 95000 de km, am invatat sa conduc pe masina asta, a invatat o vaca grasa sa conduca tot pe masina asta, a trecut apoi pe la altii care sareau podul peste Siret cu 100 la ora cu ea, si tot merge ok. Bine, nu merge ca la un matiz cu 20 de mii de km in bord, dar 50 de mii de km tot mai tine.

Share this post


Link to post

Si ce sa fac? Daca nu coboram pedala de ambreiaj, acum nu mai aveam setul asta de ambreiaj in mod sigur. Cam am coborat pedala am simtit ca si as fi schimbat masina aveam dintr-o data un alt raspuns la acceleratie.

Share this post


Link to post

Mai asteapta mai asteapta poate te-a lasa pe serpentine undeva si treci la impins =))

Share this post


Link to post

Ala cu 204000 km eu eram si pana la 225000 cand am vandut masina nu a facut nici o problema. Poate nici dupa , dar cine stie.

Share this post


Link to post

Matizul personal are 230k cu ambreiajul original. Oi fi fost io mai norocos.

Share this post


Link to post
Mai asteapta mai asteapta poate te-a lasa pe serpentine undeva si treci la impins =))

M-am gandit sis eu la asta si sper sa tina cu stapanul. Oricum, este on my to do list, numai ca nu ocupa locurile fruntase.

Share this post


Link to post

Eu l-am schimbat la 50k dar nu trebuie sa fiu luat ca punt de referinta.

Share this post


Link to post

Eu l-am schimbat la 40k. A cedat brusc fara nici un semn de boala, in timp ce ma duceam la revizia de 40k.

Share this post


Link to post

Deobicei, ambreiajul "pica" mai repede la masinile folosite preponderent in mediul urban si conduse, in special de ... soferite! :lavolan:

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Eu am 105.000 si merge foarte bine tinand cont ca am schimbat sincron treapta a doua si am bulit semering arbore intrare. L-am schimbat la ceva timp dupa aia cand am vazut ca pierdeam ulei. Sigur ma mai tine 100 k. Problema ar fi cu rulmentu de presiune. Se aude un zornait dimineat cand masina e pe liber.

Daca o bag in viteza sau apa ambreiaj zgomotu dispare. L-am reglat si sus si jos nu stiu ce are.

Share this post


Link to post

Rulmentul de presiune scoate zgomote doar atunci cand calci pedala de ambreiaj, deci nu de la rulment este zgomotul.

Share this post


Link to post

Zgomotul nu-i de la rulment, e altceva. Nu te agita, nu-i nimic grav, dupa cateva minute, dupa ce se incalzeste, dispare.

Share this post


Link to post
M-am gandit sis eu la asta si sper sa tina cu stapanul. Oricum, este on my to do list, numai ca nu ocupa locurile fruntase.

 

eu am 19k km cu matizul, am facut intre 26 decembrie 2008 si 4 ianuarie 2009 3600+ km (am fost in austria la ski) si la cat ma pricep eu la masini iti pot spune urmatorul lucru: ambreiajul da semne clare inainte sa te lase nu e chiar asa ca peste noapte gata ramai in drum...

eu am 19k km si tremura si la mine cand dau drumul repede la pedala si accelerez puternic (probabil ca patineaza un pic pana aunge la aderenta maxima) dar asta nu inseamna ca gata e uzat si trebui schimbat...

ambreiajul este o "piesa de uzura/consumabila" adicatelea se schimba la un anumit numar de km

la cati km se schimba? - ohoho, pai asta depinde de asa de multe lucruri ca un mecanic nu poate sa iti spuna o regula (altfel era predefinit la un anumit nr de km se schimba), asadar depinde de: calitatea ambreiajului, modul de utilizare/condus urban extrem (bucuresti) sau in afara (autostrada), conditiile de clima, praf, dar mai ales si mai ales de sofeeeeeer.

eu cunosc un baiat (destept) care si-a schimbat ambreiajul la o mazda la o saptamana dupa ce a luat-o (noua fiind), iti inchipui cred, ca respectivul trebui sa fie un adevarat expert ...

 

eu am mai avut si alte masini inainte, care mai decare mai beteshugite si luate la a n-shpea mana si cu sutedemii de km (fara exagerare) si nici o data nu m-a lasat ambreiajul peste noapte, nici macar la dacia 1410 break care sta si rugineste in curte la parintii mei (singura masina la care m-a lasat pe drum cand veneam de la Lehliu, dar ma steptam sa o patesc...)

Share this post


Link to post

Masina mea are 100000km in cap si ambreiajul merge inca bine. Prinde cam sus, dar asa era de cand am luat-o. Nu caraie, nu tremura nu sughita. Si schimb viteze din 2 in 2: 1-2-3, 2-3, 3-2, 2-3, 2-3-4, 4-3... etc..

Share this post


Link to post
Matiz SE Power - Noiembrie 2006 - ~31.000km rulati.

Initial ambreiajul tinea foarte sus si patina foarte tare dupa jumatate de ora de mers prin trafic aglomerat, mai ales daca era cald afara. Nu puteam sa ajung la 25km/h in treapta 1, motorul se tura extrem de tare. Am coborat pedala de ambreiaj si fenomenul s-a diminuat mult, aproape de zero.

In momentul de fata, are uneori scapari(tremura la plecari de pe loc) insa nu foarte des. De asemenea, vara, uneori, in aglomeratie, se incalzeste si incepe sa patineze. Ar trebui sa-l schimb, insa o sa mai astept.

Aceeasi problema o am si eu la Spark (30k km). Masina abia trage in 1-a si a 3-a; cand retrogradez in a 3-a se aude un zgomot de agatzat, ca si cum n-as apasa bine ambreiaju' care tine pe la jumatatea cursei si care inainte tinea f. aproape de podea ( am fost la GTT cu problema asta si au reglat cablul ambreiaj, insa fara nici un rezulat)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...