Jump to content
Sign in to follow this  
arpadka

Sonda Lambda

Recommended Posts

Buna, am achizitionat recent si eu un Kalos 1.4 din 2006, are aprins pe bord martorul check. Am fost la service cu ea si mi au zis baietii ca e sonda lambda stricata, dar s ar putea sa fie si catalizatorul. A sters eroarea, s a stins martorul, dar dupa 5-6 km s a aprins iarasi.

Ati avut careva problema cu sonda asta ? Cum merita schimbat? mai bine, la Chevrolet sau cumparat din magazin si schimbat la particular? Cam la ce costuri sa astept?

Mersi

Share this post


Link to post

Ce cod de eroare era ?

Share this post


Link to post
Ce cod de eroare era ?

 

Din pacate nu stiu codul exact, tipul zicea ca e ceva cu firul de incalzire.

Share this post


Link to post
Am fost la service cu ea si mi au zis baietii ca e sonda lambda stricata, dar s ar putea sa fie si catalizatorul. A sters eroarea, s a stins martorul, dar dupa 5-6 km s a aprins iarasi.

 

Pai in primul rand ar trebui sa fie gratis, daca suntem corecti la aritmetici 2006 +3 si inca nu a venit Mosul. Si bineinteles ca la carticica cu garantii sunt toate stampilutele la termen. Sonda nu reprezinta o piesa gen placuta de frana sau bec de far. Asa cred eu si pana acum in putine, chiar putine cazuri am fost contrazis.

Deci cum stam cu garantia?

Share this post


Link to post
Pai in primul rand ar trebui sa fie gratis, daca suntem corecti la aritmetici 2006 +3 si inca nu a venit Mosul. Si bineinteles ca la carticica cu garantii sunt toate stampilutele la termen. Sonda nu reprezinta o piesa gen placuta de frana sau bec de far. Asa cred eu si pana acum in putine, chiar putine cazuri am fost contrazis.

Deci cum stam cu garantia?

 

 

Masinuta are 130k de km, mi au zis la service ca numai pana la 100k este in garantie :( Voi nu asa stiti ?

Share this post


Link to post

S-a mers ceva km cu ea! :( Cred ca o sa te coste ceva, asta e un caz tipic de a scapa de "meseriasii" din service...vanzarea! Succes!

Share this post


Link to post
Masinuta are 130k de km, mi au zis la service ca numai pana la 100k este in garantie :( Voi nu asa stiti ?

 

Ba stim, dar nu banuiam ca esti asa umblaretz. La mine sunt mentionati nr de km.

Share this post


Link to post

Am vorbit la sevice cica ma costa 550 de lei sonda plus manopera care nush cat poate sa fie. Am fost si la magazin de piese, dar din pacate n au avut numai pe al doilea care vine dupa catalizator. Asa ca ramane service si sper ca se stinge beculetul galben :)

Apropo, ziceti ca e mult 130k de km ? Eu cand am luat o am zis ca nu poate sa fie mult pt o masina din sec xxi. Oare sonda asta la ce perioade trebuie schimbata ?

Share this post


Link to post
1. Apropo, ziceti ca e mult 130k de km ?

2. Oare sonda asta la ce perioade trebuie schimbata ?

 

1. Avand cu numai 12 000 km mai putin si observand cu functioneaza Kalutz-ul, as spune pe nerasuflate ca nu. Conteaza foarte, foarte mult cum ai grija de el.

2. Nu cred ca trebuie sa consideri o periodicitate in defectarea sondei si nici a multor alte elemente ale masinii exceptand consumabilele reviziilor periodice. Ca sa exemplific, la unii placutele tin 15.000 km la altii 30 000 km si la mine 71.000 km =)) . Cum spuse un clasic in viata: " A fost o intamplare!?". Ei bine dupa aproape 40 000 km au ajuns la jumatate, iar discurile schimbate la 80.000 km, au o uzura abia sesizabila la exterior. Prin urmare tine de individul de la volan in mare parte.

post-2099-1227791148_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Deci spre asta tind...eu unul am obiceiul de a folosi inertia masinii iar curbele pt. a mea sotie sunt mereu o povara datorita marimii fortei centrifuge. Cand vad cate unul in fata mea care pt. orice curbuta, nu curvuta, pune frana mi se face rau...si asta indiferent daca acea curba mai e si la inceputul unei pante. In mod sigur un meserias care face un traseu pt. stabilirea unui record in materie de consum nu prea atinge frana.

P.S. Oricum cine prefera siguranta chiar excesiva atunci mai bine sa schimbe in plus niste placute, eventual discuri.

Share this post


Link to post

Daca revenim la chestiune, mi se pare mult 500+ lei o sonda lambda, fie ea si cu incalzire (4 fire). Esti sigur ca ai cautat chiar peste tot ? As pastra reprezentanta ca ultima alegere. Nu ai vreun service Bosch prin oras?

Share this post


Link to post

Sondele Bosch sunt si mai scumpe, dar n am intrebat la Bosch ci la magazine de piese auto. Am cautat pe net si in Ungaria (fiind aproape) si am gasit ceva stifturi mai ieftine, dar ma gandesc ca mai bine pun ceva ca lumea, decat mai ieftin cu 2oo de lei si peste un an iarasi trebuie schimbata.

La mine franele sunt OK, cred ca au fost schimbate placutele si discurile inainte s o cumpar, ca nu se vede uzura nici pe discuri.

Share this post


Link to post

Am gasit in Ungaria la UNIX sonda lambda marca EPS cu aprox 400 ron, cunoaste cineva firma asta ? Sau mai bine nu ma uit la diferenta de 150 ron fata de cel original ? :-S Ce ziceti ?

Parca este ceva italian :-?

post-19945-1227985008_thumb.jpg

Edited by arpadka

Share this post


Link to post

Nu te uiti sa se potriveasca si la mufa ?

Share this post


Link to post
Nu te uiti sa se potriveasca si la mufa ?

 

Ma gandesc ca se potriveste, desi n am gasit Kalos cu 8 valve numai cu 16 cand am cautat sonda. Maine scot mufa si ma uit :) Mai mult m ar interesa daca are aceasi parametrii cu originalul ? De firma EPS ai auzit ?

Edited by arpadka

Share this post


Link to post

Dejaba te gandesti ca se potriveste, o mufa cu 2x2 pini nu va intra vreodata intr-o mufa 1x4, doar, daca rogi un militian sa te ajute.

 

De EPS n-am auzit. Eu as merge pe NGK, BOSCH, AC-DELCO ...

 

O curiozitate: de ce nu incerci sa schimbi sondele intre ele, sonda #1 cu sonda #2. La sonda #2 nu este asa critic timpul de incalzire sonda se incalzeste la peste 360'C, cand incepe sa dea semnal coerent, chiar fara rezistenta electrica, de la gazele arse.

Share this post


Link to post

Ai avut dreptate cu mufele, nu se potriveste EPS ul, are mufa altfel. Cred ca ramane varianata originala de la reprezentanta, chiar daca costa mai mult, nu e asa mare diferenta ca sa merita sa risti, sa cauti etc.

 

O curiozitate: de ce nu incerci sa schimbi sondele intre ele, sonda #1 cu sonda #2.

 

Oare sunt identice ?

 

Mufa sonda lambda Kalos 1.4 :

post-19945-1228073413_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ce te indeamna sa te indoiesti ca ar fi identice ? Ai informatii in plus ?

Share this post


Link to post
Ai avut dreptate cu mufele, nu se potriveste EPS ul, are mufa altfel. Cred ca ramane varianata originala de la reprezentanta, chiar daca costa mai mult, nu e asa mare diferenta ca sa merita sa risti, sa cauti etc.

 

 

Oare sunt identice ?

 

Mufa sonda lambda Kalos 1.4 :

 

 

pare a fi sonda ca si la matiz e2

Share this post


Link to post

Salut, de vre-o sptamana motorul masinii incepe sa vibreze puternic la relantii dar nu tot timpul, dupa pornirea la rece la aproximativ 3 minute s-au cand stau mai mult la relanti, la tester mi-au aparut erorile P0134, P0135, P0300 si P0463.

Am curatat clapeta de admisie aer (acceleratie) am schimbat bujiile (una din ele era uda cu ulei) am verificat fisele dar degeaba nimic nu ma ajutat.

Credeti ca schimbarea sondei S1 va remedia problema?

Share this post


Link to post

Codurile de eroare P0134 (Front Heated Oxygen Sensor (HO2S1) No Activity or Open) si P0135 (Front Heated Oxygen Sensor (HO2S1) Heater Circuit Not Functioning) spun ca legatura la sonda de oxigen #1 este intrerupta sau sonda este defecta.

 

Codul P0463 (Fuel Level High Voltage) spune ca bagi prea multa benzina in rezervor si nu mai lasi loc pentru vaporii de benzina necesari imbogatirii aerului in situatiile prevazute de catre constructor.

 

Codul P0300 cere resetare soft, stergerea erorii dintr-un scaner.

 

Acum, ce o sa faci si ce se va rezolva nu depinde de noi, deci, nu putem anticipa.

Share this post


Link to post

Conform manualului de aici (vezi postul 6) erorile sunt :

 

P0134 - O2 sensor circuit noactivity detected (bank 1 sensor 1)

P0135 - O2 sensor heater circuit (bank 1 sensor 1)

P0300 - Random/Multiple cylinder misfire detected

P0463 - Fuel level sensor circuit high input

Share this post


Link to post

multumesc de informatii, maine am a merg la service o sa va tin la curentdrive.gif

Share this post


Link to post

am gasit sonda compatibila pt kalos 1,4 16v F14D3, de la NTK OZA629-W2 sau

Bosch EO3 W1Z 0258986602 LS602

important este sa aiba 4 fire conector tip 31 si lungimea de 400mm.

preturile sunt intre 230 bosal 480 NTK sau 560-600 Bosch.

 

Cei de la G&P bacau vor sa schimbe supapele de la motor si sonda lambda toate astea pt doar 3000 de ron headbang2.gif .

De suparare am facut o tura prin cartier la 5000-6000 rpm timp de 5 min, surpriza masina nu mai tremura.

I-am anuntat pe cei de la service ei mi-au spus sa nu imi fac mari sperante ca problema tremuratului va aparea curand.

Am aproape o saptamana de cand nu mai tremura sper sa tina in continuare.

Share this post


Link to post

Pai care este defctul pana la urma?

Sonda Lambda sau supapele?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...