Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Noile Chestionare Auto Conţin Întrebări De Mecanică

Intrebarile de mecanica in examenul pentru permis auto  

59 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stir...id_stire=42889#

 

Aceeaşi Mărie cu o altă pălărie. Aşa s-ar putea descrie noul examen auto în format electronic, formă care a înlocuit de câteva săptămâni varianta de examinare „cu pixul pe hârtie”. Examinarea cu ajutorul calculatorului a eliminat frauda, însă nu şi durerile de cap administrate candidaţilor, mai mult sau mai puţin pregătiţi. Chiar şi cei care se bat cu pumnii în piept că au învăţat legislaţia spun că le-au picat unele întrebări „din senin”. „Eu am dat testul deja şi l-am picat. Am avut trei întrebări despre cum să foloseşti treptele de viteză astfel încât să poluezi cât mai puţin şi alte două care se refereau tot la modalitatea de a conduce astfel încât «să obţii un consum cât mai mic de carburant». Îmi pare rău că nu îmi mai amintesc formularea exactă. Şi a fost de ajuns să mai greşesc una ca să pic. E o mare bătaie de joc noul sistem de testare şi, în special, cel pentru categoria A, pentru ca informaţiile astea nu le găseşti nicăieri, ce să mai spun de faptul că ar fi trebuit să informeze şcolile de şoferi, dacă nu din timp, măcar în ultimul ceas”, se plânge o candidată care a trecut deja prin faţa calculatorului.

„Procentul de promovabilitate este şi mai mic decât la examenul de odinioară. Eu cred că este din cauză că examinaţii nu sunt suficient pregătiţi”, ne-a declarat Cristian Creţu, şeful Serviciului de Examinări Auto. În ceea ce priveşte întrebările din cadrul chestionarului electronic, Creţu crede că vina le aparţine lectorilor de legislaţie rutieră. „Lectorii de legislaţie trebuie să le explice absolut tot ce înseamnă să conduci un autoturism. Noi nu ştim chiar toate întrebările pe de rost, însă, spre exemplu, întrebările din mecanică înseamnă 3% din totalul întrebărilor. Adică vine maximum o întrebare pe chestionar”, a explicat Creţu.

 

Promovabilitatea scade

Potrivit datelor raportate pentru luna iulie de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări a Vehiculelor Braşov, for aflat în subordinea Instituţiei Prefectului Judeţului Braşov, în luna iulie au fost emise 3.764 de certificate de înmatriculare, iar 644 de autovehicule au fost radiate din trafic. În paralel, au fost eliberate 2.467 de permise de conducere, din care 1.676 au fost documente străine preschimbate. În ceea ce priveşte susţinerea examinărilor pentru obţinerea permiselor de conducere, în luna iulie s-au programat pentru examen 3.530 de persoane, din care 1.796 candidaţi s-au înscris după data de 14 iulie, moment în care a fost introdusă verificarea teoretică informatizată. Din cei 3.530 candidaţi înscrişi, au fost examinaţi 3.446. 1.478 persoane au fost admise la proba teoretică, procentul de promovabilitate ridicându-se la această etapă la 42,89%. La proba practică, procentul de promovabilitate a fost de 72,37%, fiind admişi 799 de candidaţi. Per total, promovabilitatea la examenul pentru permise auto în luna iulie a fost de 26,01%. Comparativ cu lunile precedente, acest procent a fost mai scăzut, astfel, în iunie, pe vechiul sistem de examinare, procentajul era de 38,13%, iar în mai de 35,37%. Pentru perioada 14-31 iulie, când a fost aplicat sistemul informatizat de verificare teoretică, promovabilitatea a fost de 14,02%.

 

De pe un blog (am indoieli asupra veridicitatii intrebarilor, totusi):

 

Procentul de promovabilitate in examenul pentru scoala de soferi, s-a modificat de cand cu noul tip de examen computerizat. De la 35-40 % rata de promovabilitate s-a ajuns la 14-20 %. Dar fiti aici antena ce intrebari “pica” elevilor :

 

1. Ce temperatura medie are antigelul in masina?

2. Cum se numeste procesul prin care scoti cheia din contact iar masina motorul continua sa functioneze?

3. Care este cauza unei apasari mai greoaie a pedalei de frana?

4. Care sunt cauzele care duc la supraincalzirea motorului? Variante de raspuns: a. termostatul defect b. cureaua de transmitere a apei c. temperaturile ridicate din mediul inconjurator

5. In ce situatii creste consumul de carburant ?

6. Cum procedati la coborarea din panta in cazul in care aveti atasata o remorca ? Variante de raspuns: a. Cuplati in viteza a 2-a b. Cuplati in viteza a 2-a c. apasati in mod constant pe frana

7. Ce este joja?

8. Ce inseamna conducere ecologica? variante: a) sa folosesti combustibil bio…, b) sa utilizezi bicicleta c) modul de a conduce astfel incat sa obtii un consum redus de combustibil si sa poluezi cat mai putin.

9. Din ce cauza explodeaza cauciucurile?

10. Cum trebuie sa demarezi astfel incat sa ai un consum cat mai mult de carburant?

11. Cum trebuie sa folosesti vitezele pentru a polua cat mai putin?

12. Care din cauze determina scaderea puterii motorului? Raspuns:toba de espement este infundata.

13. Care este cea mai mare frecventa cauza care duce la arderea garniturii chiuloasei? Rasp.:infundarea filtrului de aer.

14. Care sunt cazele care provoaca functionarea motorului Diesel cu fum negru excesiv? Raspuns: Spargerea condesnatoruluiI

15. Ce rol are acumulatorul? R: Asigura pornirea motorului (in rest alternatorul face tot)

16. Cum mentii vizibilitatea farurilor in conditii meteo nefavorabile? R: mentii farurile curate in permanenta.

17. Cum se masoara eficacitatea franei? Variante: a) spatiul de franare; b) forma pedalei de frana ; c) masurarea dungii pe care o lasa pe carosabil!

18. Care dintre urmatoarele defectiuni poate determina blocarea unei roti in timpul mersului? variante: a) griparea rulmentului(rulmentilor); b) uzura excesiva a sabotilor; c) ovalizarea tamburului (raspuns corect varianta c)

19. Ambreajul nu decupleaza datorita urmatoarelor defectiuni: Variante: a) deformarea discului de frictiune; b) spargerea discului de presiune; c) ruperea niturilor de fixarea a garniturilor discului de frictiune. (raspuns corect varianta a)

20. Care din urmatoarele cauze determina supraincalzirea motorului ? r: blocarea termostatului in pozitia inchis , daca nu este specificat pozitia deschis /inchis raspunsul corect e doar blocarea termosatatului ( daca termostatul se blocheaza in pozitia deschis motorul SE UZEAZA )

21. Pe axa rolei din angrenajul casetei de directie se monteaza ? r:liverul de comanda

22. In ce situatie pompa unui servomecanism hidraulic (pe baza de ulei) al sistemului de directie functioneaza cu zgomot ? r : cand este putin ulei in instalatie

23. Care din urmatoarele defectiuni determina ineficacitatea unui sistem de franare hidraulic ? r : existenta aerului in instalatie

24. Din ce parte se incepe demontarea de pe janta a unei anvelope ? r : de langa valva

25. Care dintre urmatoarele cauze duce la uzura prematura a anvelopelor ? r :reglarea gresita a convergentilor rotilor

26. Care din cauzele de mai jos determina jocul mare al volanului ?r : joc mare al fuzetei in pivot

27. Care dintre uramatoarele cauze determina incalzirea anormala a tamburilor mecanismului de franare cu comanda hidraulica ? r : arcul de readucere al sabotilor este slab sau rupt

28. Precizati care cauza duce la incalzire anormala a pneurilor ?r : rularea cu presiune mai mica in pneuri decat cea indicata de uzina

29. Ruland cu pneurile umflate peste presiunea prevazuta de uzina constructoare se produce : r :uzura anormala ,pe creasta ,a benzii de rulare

30. Din ce cauza faza de intanlire a farului ” bate ” in sus ? r :becul bilux este monatat cu ecranul fazei de inanlire in sus .

Share this post


Link to post

Nu am habar daca e chiar asa cum se plange candidatul din articol, exista mereu tendinta de a exagera in randul celora ce pica un examen de orice fel si de a gasiti vinovati inafara lor. Poate politia vrea intr-adevar "limitarea" accesului la permis, dar nu asta e calea.

Am votat 1. De altfel introducerea de intrebari de mecanica in chestionarele pentru amatori mi se pare:

1. ilegal - nu am auzit sa fie vreo prevedere legala (lege, cod, hotarare.. dar o fi vreo hotarare politieneasca, nu ma surprinde nimic, romanii au multa imaginatie in domeniul legislativ)

2. ilogic - masinile sunt tot mai bune si mai complicate

3. inutil - nu asa vor fi mai buni soferi pe strada

Share this post


Link to post

Nu stiu exact care este "acest nivel", dar, presupunand ca e mai mult decat unul "mai redus", l-am votat pe ala.

Un om mai instruit, nu e neaparat mai fericit, dar, cel putin teoretic, e mai bine pregatit :)

Condusul poate fi privit si ca o activitate stereotipa prin care reusesti sa ajungi de la A la B, dar asta e doar daca vrei sa abstractizezi total.

Ce daca:

- te trag toti in teapa prin service, vanzadu-ti gogosi...

- te uiti ca blondul la masina in mijlocul intersectiei cu capota ridicata...

- te plangi ca nu tin franele dupa ce ai intrat intr-un gard franand in 50 de metri de la 100 la ora...

Astea sunt probleme... politienesti, nu trebuie sa ne intereseze, carnet sa avem si se cheama ca suntem soferi.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Pe viitorii soferi ii mai invata cineva sa conduca ?

Share this post


Link to post

De mult nu se mai învaţă asta. Cel puţin toţi pe care îi aud că fac şcoala primesc de la instructori strict informţiile necesare în scopul promovării probei practice de la examen... şi veşnicul: "să iei permisul că înveţi tu dup'aia"!

Share this post


Link to post

Am votat var.2. Nu sunt adeptul selectiei naturale directe. Un minim de cunostinte e necesar si nu conteaza ca masinile sunt tot mai complexe, principiul a ramas acelasi. E oricum o falsa problema.

Share this post


Link to post

2...dar ar fi mers la fel de bine si 3.

Avand in vedere ca multi nu sunt foarte "tehnici" prin definitie...am ramas la 2 pe primul loc... :P

Share this post


Link to post

Mai bine sa ii invete sa conduca, sa semnalizeze, sa invete ca masina e doar un obiect, nu o prelungire a sculei, etc, etc.

Intrebarile tehnice in chestionare sunt la fel de utile ca orele de fizica din liceu pentru blonde. Dupa ce termina liceul oricum nu mai ramane nimic din cunostintele astea. La fel si studiul intrebarilor tehnice.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Eu propun sa faca scoala de soferi pe forum =))

De asemena propun ca la examenul de permis sa fie si cate o intrebare de: geografia judetului, a romaniei si a europei, ca doar nu iei masina sa o tii in garaj.

Share this post


Link to post

Am votat punctul 2. Parerea mea e ca se impune cateva cunostinte minime si generale de mecanica. Printre altele e bine ca noii soferi sa stie ce rol are ABS-ul, cand se poate baza pe el, etc.

Am vazut un chestionar ce cuprindea intrebari de mecanica. O intrebare era ceva de genul "Care este rolul repartitorului de frana?". Mai erau destule intrebari cu caracter mecanic ce nu cred ca le puteai invata in cateva ore.

Slaba promovabilitate a examenului pentru obtinerea permisului cred ca este data de introducerea intrebarilor peste noapte. Nimeni nu preda la scoala de soferi asa ceva si nici nu cred ca au deocamdata oameni pregatiti pentru asta.

Share this post


Link to post
Am votat punctul 2. Parerea mea e ca se impune cateva cunostinte minime si generale de mecanica. Printre altele e bine ca noii soferi sa stie ce rol are ABS-ul, cand se poate baza pe el, etc.

 

E problema de utilizare domnu inginer ..

 

Si abs-ul si distribuitorul .. lasa-le acolo, ca poti conduce la fel de bine si daca stii ce e si daca nu, chiar mai bine.

A sti sa franezi bine nu e problema de mecanica pe lumea asta pentru user. Poate pe ailalta.

Scoala ceausista la fel spunea, sa fim muncitori policalificati, sa stim de toate (si de fapt nimic)

Apropo.. inafara de cine se ocupa cu asta, care are la el scaner si baros?

Share this post


Link to post
...A sti sa franezi bine nu e problema de mecanica pe lumea asta pentru user. Poate pe ailalta...

 

Pai ca sa stii sa franezi bine, trebuie sa cunosti masina. Parerea mea (poate am dat un exemplu nefericit cu ABS-ul) ca nu poti sa ii spui unui viitor sofer sa nu se bazeze pe ABS ESP sau mai stiu eu ce dispozitiv de siguranta doar ca asa ii spui tu. Poti sa ii descrii pe scurt principiul de functionare al ABS-ului sau ESP-ului (care tot mecanica cred ca este) ca sa isi dea si ala seama ca degeaba are ABS daca franeaza brusc pe gheata, degeaba are ESP daca face manevre de ocolire la 100+ km/h. Parerea mea de injiner :D .

P.S. Aia cu repartitoarele mi se parea deplasata, mai ales ca parca am vazut ca se cerea intr-o intrebare functionarea acestora.

Share this post


Link to post

Domnu inginer, daca te pricepi la arta sa deschizi calculatorul, nu inseamna ca automat cunosti cum merge bitul prin calculator, adica electronica, programare si mecanica fina =))

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

E plina lumea de iuzari. Si e doar un pas pana sa devina luzari :) Ignoranta nu face bine in general.

Cat despre legatura intre sofat si mecanica, sa-i intrebam pe d-alde Schumacher, Raikkonen sau care mai vreti voi. Chiar daca e o extrema, spune multe despre un nivel... normal :)

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
Domnu inginer, daca te pricepi la arta sa deschizi calculatorul, nu inseamna ca automat cunosti cum merge bitul prin calculator, adica electronica, programare si mecanica fina =))

 

Yeah right! Si...zici ca nu ar trebui sa stii una si alta despre calculator daca il utilizezi? Io unde gasesc botonul de spalat vase la el?

Nenea, daca ti se pare normal sa nu stii de ce sa verifici uleiul la motor, sau unde sa cauti joja aia(mai ales daca nu stii cum arata) sau pe unde sa bagi uleiul... Stiu ai sa spui iar ca asta e de bun simt, dar uite ca nu e; stiu eu pe unul care cica ar fi bagat ulei in carburator.

E adevarat, daca toti cei care reusesc sa deschida un calculator ar avea habar de cate ceva, ar avea si IT-istii mai putin de lucru ;)

Share this post


Link to post

Voi faceti o confuzie mare. Este un examen de obtinere a permisului, un examen care valideaza ca un individ e capabil sa conduca un vehicul pe drum public.

 

AB, ma abtin sa postez la gazeta :)

Share this post


Link to post
...Este un examen de obtinere a permisului, un examen care valideaza ca un individ e capabil sa conduca un vehicul pe drum public...

 

Si eu care credeam ca "a conduce un vehicul pe drum public" inseamna ceva mai mult decat a invarti covrigul, a apasa pe pedale si a invarti in benzina/motorina.

Share this post


Link to post

Din cate stiu la scoala de soferi cand am facut eu ( nu demult ) in mod normal te invata :

- butoanele si luminitele de la bord

- unde se pune ulei / lichid de racire / lichid de parbriz si care sunt cotatiile minime/maxime admise ale acestora

si cam atat.

Este mai mult decat indeajuns dpdv tehnic.

 

Neveste-mii acel " instructor" nici nu i-a deschis capota.

Cand ii s-a terminat lichidul de parbriz nici nu stia unde sa il toarne. NU radeti, eu am ras dar pana la urma e normal. E genul de om care nu vazuse niciodata ce e sub capota decat prin filme.

 

Cat despre explicarea obligatorie a unor eventuale functii ale masinii... mi se pare o aberatie. Ati numit ABS si parca ESP, ce te faaci in cazul in care masina are ( si pe viitor o sa aiba ) vre-o 5-10 sisteme d-astea iar masina pe care se face scoala e tico fara servodirectie ( ca si exemplu ) .

Hai sa fim realisti, scoala e de SOFERI nu de MECANICI si in loc sa piarda timpul cu asa ceva mai bine si-ar verifica selectiv instructorii. Ar putea sa o faca prin trafic sa opreasca masini de scoala si sa ii intrebe pe cursanti asa brusc, unde e joja.

 

Daca vre-un cursant e pasionat de mecanica oricum o sa intrebe pe instructor atunci cand face orele de curs.

 

Singurele aspecte de mecanica ce ar trebuii sa le stie soferul absolut imperativ sunt : ce sa faca atunci cand acul de la apa urca vertiginos si ce sa faca atunci cand ii se aprinde martorul de motor. Lucruri pe care de altfel le gasesti in orice manual al oricarei masini.

 

Ia sa vedem la ce s-au gandit berbecii :

1. Ce temperatura medie are antigelul in masina?

CE MA INTERESEAZA ? D-AIA AM AC

2. Cum se numeste procesul prin care scoti cheia din contact iar masina motorul continua sa functioneze?

OPTIUNE A MODULULUI DE ALARMA ?

3. Care este cauza unei apasari mai greoaie a pedalei de frana?

HABAR N-AM DE OBICEI PEDALA SE INMOAIE CAND E NASOALA FRANA

4. Care sunt cauzele care duc la supraincalzirea motorului? Variante de raspuns: a. termostatul defect b. cureaua de transmitere a apei c. temperaturile ridicate din mediul inconjurator

AR AI TREBUII CATEVA ZECI DE OPTIUNI

5. In ce situatii creste consumul de carburant ?

CU TOTII STIM CA SUNT ZECI DE SITUATII ( dpdv tehnic )

6. Cum procedati la coborarea din panta in cazul in care aveti atasata o remorca ? Variante de raspuns: a. Cuplati in viteza a 2-a b. Cuplati in viteza a 2-a c. apasati in mod constant pe frana

CATI % DINTRE NOI VOR FOLOSII VRE-ODATA REMORCA

7. Ce este joja?

SA O DEFINESC DUPA CAPUL MEU ?

8. Ce inseamna conducere ecologica? variante: a) sa folosesti combustibil bio?, b) sa utilizezi bicicleta c) modul de a conduce astfel incat sa obtii un consum redus de combustibil si sa poluezi cat mai putin.

SA MERGI CU TOLUEN :P ?

9. Din ce cauza explodeaza cauciucurile?

SE UMFLA STEROIZII IN ELE

10. Cum trebuie sa demarezi astfel incat sa ai un consum cat mai mult de carburant?

PROVOCAND PUNCTUL 9

11. Cum trebuie sa folosesti vitezele pentru a polua cat mai putin?

VALABIL SI LA AUTOMATA ?

12. Care din cauze determina scaderea puterii motorului? Raspuns:toba de espement este infundata.

DOAR ATATEA OPTIUNI ?

13. Care este cea mai mare frecventa cauza care duce la arderea garniturii chiuloasei? Rasp.:infundarea filtrului de aer.

O SA O INTREB PE NEVASTA-MEA ASTA CA A PATIT-O SI DECI TREBUIE SA STIE

14. Care sunt cazele care provoaca functionarea motorului Diesel cu fum negru excesiv? Raspuns: Spargerea condesnatoruluiI

UN TACANIT LA VOLAN

15. Ce rol are acumulatorul? R: Asigura pornirea motorului (in rest alternatorul face tot)

SI EU CARE CREDEAM CA E BUN NUMAI LA MUZICA

16. Cum mentii vizibilitatea farurilor in conditii meteo nefavorabile? R: mentii farurile curate in permanenta.

lE DAI CU ULEI DE LEVANTICA

17. Cum se masoara eficacitatea franei? Variante: a) spatiul de franare; b) forma pedalei de frana ; c) masurarea dungii pe care o lasa pe carosabil!

ALEGETI b, ALEGETI b !

18. Care dintre urmatoarele defectiuni poate determina blocarea unei roti in timpul mersului? variante: a) griparea rulmentului(rulmentilor); b) uzura excesiva a sabotilor; c) ovalizarea tamburului (raspuns corect varianta c)

FRANA IN BLANA ?

19. Ambreajul nu decupleaza datorita urmatoarelor defectiuni: Variante: a) deformarea discului de frictiune; b) spargerea discului de presiune; c) ruperea niturilor de fixarea a garniturilor discului de frictiune. (raspuns corect varianta a)

O SA MA DUC SA CAUT PEDALA DE AMBREIAJ ( intrebare la fel de inutila precum testul de frana de mana de la ITP in conditiile in care eu am frana de parcare si nu de mana )

20. Care din urmatoarele cauze determina supraincalzirea motorului ? r: blocarea termostatului in pozitia inchis , daca nu este specificat pozitia deschis /inchis raspunsul corect e doar blocarea termosatatului ( daca termostatul se blocheaza in pozitia deschis motorul SE UZEAZA )

IAR ?

21. Pe axa rolei din angrenajul casetei de directie se monteaza ? r:liverul de comanda

ADICA VRE-ODATA O SA AM EU TUPEUL SA UMBLU LA CASTA DE DIRECTIE ? Hei, imi deschid service !

22. In ce situatie pompa unui servomecanism hidraulic (pe baza de ulei) al sistemului de directie functioneaza cu zgomot ? r : cand este putin ulei in instalatie

NICI MACAR NU STIU CE SA COMENTEZ

23. Care din urmatoarele defectiuni determina ineficacitatea unui sistem de franare hidraulic ? r : existenta aerului in instalatie

SI CELELALTE OPTIUNI ?

24. Din ce parte se incepe demontarea de pe janta a unei anvelope ? r : de langa valva

VULCANIRARI, STI PUS-O, ATI RAMAS FARA CLIENTI

25. Care dintre urmatoarele cauze duce la uzura prematura a anvelopelor ? r :reglarea gresita a convergentilor rotilor

DRIFT , BURNOUT NIMIC ?

26. Care din cauzele de mai jos determina jocul mare al volanului ?r : joc mare al fuzetei in pivot

MUZICA TARE PE MANEA ADEVARATA SI SE APUCA DE HORA

27. Care dintre uramatoarele cauze determina incalzirea anormala a tamburilor mecanismului de franare cu comanda

hidraulica ? r : arcul de readucere al sabotilor este slab sau rupt

INCHIDETI DRACU FORUMURILE AUTO, NE INVATA ASTIA TOT

28. Precizati care cauza duce la incalzire anormala a pneurilor ?r : rularea cu presiune mai mica in pneuri decat cea indicata de uzina

ASTA AR MERGE PUS-A

29. Ruland cu pneurile umflate peste presiunea prevazuta de uzina constructoare se produce : r :uzura anormala ,pe creasta ,a benzii de rulare

IDEM 28

30. Din ce cauza faza de intanlire a farului ? bate ? in sus ? r :becul bilux este monatat cu ecranul fazei de inanlire in sus .

SAU E DACIE

 

 

Si eu care credeam ca "a conduce un vehicul pe drum public" inseamna ceva mai mult decat a invarti covrigul, a apasa pe pedale si a invarti in benzina/motorina.

 

Exact asta inseamna dpdv mecanic. In rest tot ce tine de mecanica elementara te invata manualul de utilizare al masinii.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Am votat 2. De ce ? Simplu: in urma cu vreo 10-12 ani ma intreba un coleg, proaspat "sofer incepator" : "auzi mah, tu daca vrei sa pleci in forta cu scirtiit de roti, pleci cu viteza cea mai mare, nu ? Adica cu a 5-a, nu ?". Faza e cit se poate de reala si nu mi-as dori sa am astfel de parteneri de trafic intrind intr-o depasire ... Nu cred ca e cazul sa se coboare la nivel de condensator sau diferential sau ax cu came, etc. insa un minim de cunostinte legate de componentele esential ale unei masini nu strica nimanui :)

Share this post


Link to post

Am votat varianta 1. De ce ?

 

Ca sofer, mai mult ma intereseaza CAUZA si EFECTUL. Cu ce ma ajuta mai mult sa cunosc toate procesele care se petrec intre cele doua?

Cum as fi un sofer mai bun daca as sti?

 

Habar nu am ce temperatura are antigelul in masina dar stiu ca daca acul ce indica temperatura este peste jumatate, nu e de bine.

La berlina intr-o zi am consumat vreo 10 litri de apa. Am vazut ca fierbea motorul, i-am dat putina apa plata ca nu aveam altceva la indemana.

La Solenza parintilor cand au patit aceeasi problema, vina era a sigurantei electroventilatorului. Am proptit-o mai bine si nu au mai fost probleme.

Daca as fi fost complet pe dinafara, ma dadeam jos din masina si...call the guy. Talentul sau antitalentul meu de sofer ar fi fost acelasi.

 

Apas frana brusc - ma duc sanie sau tzac tzac tzac de la ABS. Cu ce te face un mai bun SOFER ( a nu se citi un bun cunoscator al masini dpdv tehnic) sa stii toate componentele si modul lor de functionare in cadrul circuitului de franare ? O scurta desciere a efectului de frana in blana cand ai ABS in schimb este binevenit. Mama spre exemplu la prima masina cu ABS condusa s-a speriat de...efect :) in asa fel inca a luat piciorul de pe frana-din fericire fara urmari. Probabil ca unii au acum impresia ca ma contrazic singur.

O simpla atentinare de genul : vezi ca ti se zbate pedala sub picior daca pui frana brusc era arhisuficienta.

 

Vezi stopul la 300 metri, o scoti din viteza si mergi cu frana calcata pana la stop. Esti invitatul meu. Si ca sa fie tacamul complet treci si printr-o balta. Inca o data - intereseaza CAUZA si EFECT. Nu intereseaza procesele termice care au loc.

 

Un SOFER stie sa citeasca indicatoarele de bord, sa manevreze un volan, 2/3 pedale si un schimbator. Un SOFER casca ochii atent in trafic si nu pune viata lui sau a altora in pericol.

Insa...un SOFER care tine la masina lui va sti si ce se petrece prin maruntaiele ei. Dar parerea mea este ca notiunile acumulate nu au facut altceva decat sa-i satisfaca setea de cunoastere si nu il vor face un SOFER MAI BUN. Il vor face un sofer care se va bucura un timp mai indelungat de masina sa.

 

Apropo de colegul lui Salex care l-a intrebat daca pentru scart se pleaca cu a 5-a de pe loc. Lui cred ca ii lipsea bunul simt...tehnic :)

Share this post


Link to post

The harder, the better. My 2 cents.

Share this post


Link to post

Stai sa se inteleaga si la io.. adica.. harder is better? Adaug si eu atunci... bigger is better, si incap si intrebarile de geografie si chimia asfaltului, a anvelopelor, ceva electrica.. si mai gasim :D

Share this post


Link to post
Habar nu am ce temperatura are antigelul in masina dar stiu ca daca acul ce indica temperatura este peste jumatate, nu e de bine

...

La berlina intr-o zi am consumat vreo 10 litri de apa. Am vazut ca fierbea motorul, i-am dat putina apa plata ca nu aveam altceva la indemana

...

La Solenza parintilor cand au patit aceeasi problema, vina era a sigurantei electroventilatorului. Am proptit-o mai bine si nu au mai fost probleme.

...

Daca as fi fost complet pe dinafara, ma dadeam jos din masina si...call the guy. Talentul sau antitalentul meu de sofer ar fi fost acelasi.

 

Apas frana brusc - ma duc sanie sau tzac tzac tzac de la ABS ... O scurta desciere a efectului de frana in blana cand ai ABS in schimb este binevenit. Mama spre exemplu la prima masina cu ABS condusa s-a speriat de...efect :) in asa fel inca a luat piciorul de pe frana-din fericire fara urmari. Probabil ca unii au acum impresia ca ma contrazic singur

...

O simpla atentinare de genul : vezi ca ti se zbate pedala sub picior daca pui frana brusc era arhisuficienta.

 

Vezi stopul la 300 metri, o scoti din viteza si mergi cu frana calcata pana la stop.

 

Nu ma bag sa apreciez in ce masura te contrazici singur insa, dupa parerea mea, exact chestiile pe care le-ai descris se incadreaza perfect la capitolul notiuni elementare. E complet absurd sa i se ceara soferului sa cunoasca, de pilda, cum functioenaza ABS, ESP ... sau sa se apuce sa desfaca un modulator ABS. Insa exact cum ziceai, cred ca e util sa se cunoasca niste notiuni simple si care ar evita deplasarea platformei sau telefoane disperate in toiul noptii :) (si aici includ: apa, sigurante, ulei, diverse lichide, schimbarea rotii, etc).

Share this post


Link to post

Din partea mea, as fi de acord macar un minim de cunoastinte in domeniul mecanicii ar fi necesare (faza cu "blondul in intersectie" a fost tare rau).

Pe de alta parte, sunt multi care au masini noi, in garantie, si-i doare-n brisca daca se buleste ceva la ea- pune mana pe telefon si vine platforma etc.

Pe de alta parte- prea multi "soferi" iau permisul cu bani, ies pe sosele si fac ravagii.

 

Sunt de acord si cu Tommy, si cu Satori, dar si cu ceilalti care sustin ca nu e nevoie de cunostinte mecanice. Insa un minim de cunostinte ar fi binevenite in "bagajul" de aptitudini si cunostinte si asa sarac al proaspatului posesor de "cranet".

Share this post


Link to post
Nu ma bag sa apreciez in ce masura te contrazici singur insa, dupa parerea mea, exact chestiile pe care le-ai descris se incadreaza perfect la capitolul notiuni elementare. E complet absurd sa i se ceara soferului sa cunoasca, de pilda, cum functioenaza ABS, ESP ... sau sa se apuce sa desfaca un modulator ABS. Insa exact cum ziceai, cred ca e util sa se cunoasca niste notiuni simple si care ar evita deplasarea platformei sau telefoane disperate in toiul noptii :) (si aici includ: apa, sigurante, ulei, diverse lichide, schimbarea rotii, etc).

 

Intrebarile aduse in discutie nu mi se par doar elementare.

Instructorul la scoala cand m-a invatat sa fac parcarea laterala mi-a zis : "Stai tu linistit ca daca te pune la examen sa faci asa ceva nu o sa-l intereseze pe politist daca o lasi la 10 cm de bordura sau la 1 cm. O sa inveti tu sa parchezi cat mai aproape de bordura cand o sa-ti gasesti masina zgariata."

 

Si daca eu sunt praf praf praf si sun dupa platforma si ala rade si cu fundul de mine ce are ? Imi platesc singur nestiinta, nu mi-o plateste altul. Nu am nimic cu o persoana care se pricepe la un singur lucru (ce face el pentru a-si asigura existenta) si care pentru orice altceva pune mana pe telefon si...call the guy. Intr-adevar, astfel de lucruri se platesc. Dar daca el alege sa dea de 5 ori mai mult pe o treaba pe care ar fi putut-o rezolva singur, este alegerea sa; nu il judec si nu ma uit la el chioras.

 

Cunoasterea de notiuni simple o consider utila, dar nu necesara.

Un factor care m-a facut sa aleg Chevrolet a fost faptul ca sora mea a avut un Kalos 4u,1400cmm,8valve. Masina mai maltratata n-am vazut in viata mea. A mers 30.000 de km cu ea si n-a avut nici pe naiba-dpdv tehnic. Daca rezervorul de lichid pentru parbriz ar fi fost in portbagaj, n-ar fi ridicat o data capota. Si cu toate astea, n-a zgariat/busit masina nici macar o data.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...