Jump to content
Sign in to follow this  
rm.popa

Primaria Ne Cauta La Tobe

Recommended Posts

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...8408&st=570

 

Hahaha, unii se cred "creatori de sunete" si cer sa nu le fie cenzurata "opera". Unii s-au grabit sa eticheteze pachetele de tigarete, dar au ignorat motocicletele.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Topicul, cu concursul meu direct - ce-i drept, a deviat de la sensul iniţial.

Vă rog să recitiţi postul #1, în care era vorba de "autovehicule ce emit zgomote excesive", iar de mobre nici măcar nu se pomenea.

Vaxxi, sunt întru-totul de acord cu cele scrise de tine.

Doar că... îmi place să-i văd pe motocilişti cum se... simt persecutaţi. :P

În fine, serios vorbind, este clar că poluarea fonică aparţine tuturor categoriilor de vehicule (inclusiv biciclete - sunt câţiva cu radio-casetofoane-cd-playere montate :) ) ). Doar că motocicliştii, în ciuda dimensiunilor reduse, sunt cei mai vizibili.

Share this post


Link to post

Exact, sunt cei mai vizibili si probabil cei mai urati de "bobor". Nu ca m-as da eu victima, dar perceptia generala (spun generala, nu cred ca e cazul aici) asupra oricarui motociclist este ceva de genul "are bani, merge tare nenorocitul, etc". Mi-a facut deosebita placere sa vad mutra ingandurata a unui sofer de turism cand i-am spus ca motocicleta mea a costat 2k euro, parea ca a inceput deja sa-si faca calcule de achizitie :)

 

Eh, si pe principiul asta, ca oricum majoritatea boborului uraste motociclistii, sunt o tinta perfecta pentru astfel de masuri punitive. N-o sa se ia nimeni de nea' Dorel soferul de raba, care are un harb de autobuz din 1900 toamna, si pe care-l porneste dimineata la ora 5 lasandu-l juma' de ora ca sa se incalzeasca, timp in care duduie blocurile de zgomot si aerul se umple de fum inecacios de motorina, pentru ca nea' Dorel este un gospodar cinstit care munceste pentru familie, si nu un motociclist fitos si "impresar". Ce e mai rau insa, e ca printre motoristi sunt multi care dau dovada de un spirit de fronda complet infantil, si care impreuna cu toba lor de carbon neomologata pentru strada agita inutil spiritele. Eh, si din cauza astora sufera alti motoristi care n-au nici o treaba, circula decent, nu fac galagie noaptea, se folosesc de motocicleta ca mijloc de transport rapid (si printre astia sunt, sau eram si eu).

 

Ma rog, parerea mea e ca tara arde si baba se piaptana, in conditiile in care zilnic se depasesc nu stiu cate praguri de poluare a aerului, se taie parcuri intr-o veselie pentru a face loc constructiilor, lipsesc locurile de parcare si centura de ocolire a capitalei. Da' ce conteaza astea...

Share this post


Link to post
...

Concentrarea pe motociclete e doar o manevra de imagine

...

 

De cand a venit Oprescu la primarie in afara de campanie continua de imagine, ce altceva a mai facut, sau ce altceva credeti ca o sa faca?

 

Este o copie e lui Basescu cand vine vorba de imagine si pe asta se va baza intregul lui mandat.

De fiecare data cand va iesi pe nu stiu ce strada si va trage cate un vant va avea si cel putin 5 televiziuni dupa el.

Viceprimarul ala de la PNG e doar o marioneta care in campania electorala nu stia sa lege doua idei una de alta.

 

De ce au sarit pe motociclisti?

Simplu. Cati dintre motociclisti se duc la vot? Bosorogii deranjati de zgomot se duc slava domnului, asa ca o asemenea masura da bine la imagine. :)

Share this post


Link to post

#1 - Cred că sunt destui motociclişti care se duc la vot, iar unii dintre ei sunt şi membri ai acestui forum. Altfel, insinuezi că motocicliştilor le lipseşte cultura civică, nu?

#2 - Nu sunt boşorog, sunt deranjat de zgomot şi da, mă duc la vot. Asta nu înseamnă că nu ştiu că nu toţi mobrarii sunt la fel ori că există mii de conserve care produc cel puţin acelaşi zgomot.

#3 - În ceea ce-l priveşte pe Oprescu, sunt de acord cu tine, cu o singură excepţie: cred că Băsescu a mai şi făcut câte ceva; ăsta doar va distruge, și nu ce trebuie (TOATE terasele din Cişmigiu, spre exemplu - nu că Băsescu ar fi făcut-o...)

 

PS: am recitit #2 şi am acolo 3 negaţii consecutive. Cool!!! I hope you'll get that!

 

PS2: Ideea care se desprinde e următoarea: dacă nu se face nimic - de ce nu se face; dacă se face ceva - de ce se face într-un anumit mod (în cazul de faţă) şamd.

Tipic românesc: unii fac prost ceea ce trebuie să facă (administraţia), iar alţii stau pe margine şi doar comentează (populaţia). Vorba unei reclame: Pentru că meriţi!

Share this post


Link to post

Interesanta atitudinea fata de motociclisti... prin centru nu au voie dar la periferii au.. adica eu sunt mai prost daca stau in rahova si cad din pat cand trece unu la blana prin fata blocului nu? pe magheru si pe kiseleff nu e trendy sa fie zgomot? ca si la masini... vorba celui care a adus aminte de VESNICELE rabe de 16 tone care cam trebuiau casate... oamenii aia cu zgomotele si fumul cat pentru o parcare de masini produc si cate 40 mil pe luna cu ele... dar pe ei nu ii ia nimeni doar la spaga :)

apropo: zau daca pe mine nu ma deranjeaza la o masina mai mult o manea tipata in gura boxelor gajaite la maxim decat o toba sport!

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

Bai baieti, pe mobra mea am toba sport cu silencerul scos. Ziua abia ma aud in vacarmul strazii, insa noaptea merg subturat ca am impresia ca scol tot cartierul. Eu zic ca 90% tine de bun simt treaba cu zgomotul, iar cei care o rup in gura noaptea probabil ca sunt din categoria "manelist cu mobra", in speta atitudinea "sa moara dujmanii".

 

PS: Ieri am pus mana in constanta pe o honda 1000rr, cu evacurare Arrow race cap-coada. In PLM, cu mobra aia nu poti merge decat tare si foarte tare (hence, ZGOMOT..). Dar macar sa o faca ziua, nu noaptea, retarzii dreaq.

Share this post


Link to post

Ai descris perfect categoria din care fac parte respectivii :thumbl: Zilele trecute am plecat de la semafor (banda 1) destul de repede iar paralel cu mine a mers o Honda CBR. Tot respectul pt. respectivul motociclist (se vedea ca e motociclist - avea casca, avea costum, nu era in slapi, tricou mulat si ochelari de soare pusi pe cap), pana pe la 65-70 (viteza cu care am mers amandoi pana ce el a trebuit sa faca stanga -dupa ~ 1.5km) a schimbat treptele extrem de "decent" pt. ora respectiva (00:30), la un nivel extrem de redus de zgomot.

Share this post


Link to post

Da... ce e drept, noaptea si eu merg la 60 intr-a 4-a, sa nu ii stresez pe oameni degeaba :)

Share this post


Link to post
PS: Satori, viitorul transportului urban sunt scuterele, nu bolizii care ne sparg la urechi, mai ales noaptea.

 

Tu nu esti in stare sa faci diferenta intre scutere si motociclete. Dar tu te duci la vot, contezi, asa 'cunoscator' cum esti.

Intr-un efort futil de a te trezi la realitate, pot sa iti arat cum depasesc 100kmh in oras cu bolidul meu (aici ai dreptate, este bolid) fara ca tu sa ma auzi. Apoi o sa iti arat ca daca merg cu un scuter delimitat cu 60kmh te trezesc din cel mai dulce somn.

Totul se reduce la bun simt. Asa cum eu tai contactul motorului intre blocuri ca sa nu trezesc cainii vecinilor (treziti apoi de ursuleti si scutere), tu ar trebui sa te abtii de a mai judeca lucruri pe care nu le cunosti.

In momentul in care nesimtirea si ignoranta unora o sa imi ingradeasca legal libertatea de a imi exercita bunul simt nederanjand pe altii cu placerile mele, eu emigrez. Va las pe voi sa... contati.

Share this post


Link to post

Cauţi motiv de gâlceavă aiurea.

 

Nu ştiu exact unde am căzut în dezacord.

Poate doar la viitorul transportului urban.

După ce am văzut 2 oraşe mari din Grecia, am ajuns la concluzia (bazată pe observaţie) că "viitorul" "e" scuterele.

Evident că acolo există şi motoare, aşa cum există şi SUV-uri, dar e covârşitor numărul scuterelor.

Probabil că oamenii au un raţionament destul de simplu:

- pentru a mă deplasa prin aglomeraţia din oraş am nevoie de ceva cu care să mă strecor şi cu care să nu prind cine ştie ce viteză, că oricum n-am unde - deci aleg un scuter (sau, de ce nu, o bicicletă);

- pentru a mă deplasa în afara oraşului am nevoie de o conservă, în cazul în care plec şi cu nevasta şi cu copilul, eventual şi cu porcul în portbagaj - deci am şi o conservă, în special pentru extra-urban;

- îmi iau motor dacă umblu singur (cel mult doi) în afara oraşului, ori dacă ocazional fac escapade din sânul familiei cu prietenii - cei care optează astfel sunt mult mai puţini decât cei care aleg conserva - dar sunt cei care vor alege/ folosi motorul și în oraș (normal, de altfel);

- mai sunt cei care, orice-ar fi, preferă să stea în trafic în conserva lor, pe care o folosesc în intra+extra-urban.

 

Discuţia despre care face mai mult zgomot e infinită. N-am susţinut nici o clipă că motoarele sunt zgomotoase în orice condiţii, iar scuterele sunt... cântecel de leagăn. Asta ai vrut tu să înţelegi.

Eu nu mi-aş permite, dată fiind diversitatea prostiei şi nesimţirii umane, precum şi inventivitatea autohtonă, să stabilesc că toate "ceva" sunt silenţioase ori zgomotoase. Pentru că se va găsi întotdeauna o excepţie de la orice regulă am găsi.

Să-ţi dau un exemplu hazliu: pe mine, într-o noapte, acum câţiva ani (când stăteam undeva la parter), m-au ţinut treaz doi... pietoni care nu făceau nimic; erau un poliţist şi un jandarm, beţi p... amândoi, care dormeau pe banca din faţa casei de vis-a-vis de mine. În spatele băncii era un gard, după gard curtea unei case, iar în curte o potaie. Care a lătrat ore întregi... Iar "cetățenii" nu făceau chiar nimic...

 

PS: Şi... da, am prostul obicei de mă duce la vot. Cel puţin asta mă legitimează să laud ori să comentez deciziile pe care administraţia le ia, şi în numele meu (așa cum e cazul subiectului acestui topic). OK?

Share this post


Link to post

Nu caut motiv de galceava, el exista fara dorinta mea si fara sa imi aduc contributia.

 

Este vorba despre atitudinea ta fata de motociclisti, atitudine comuna multor oameni, de altfel. O negare a acestei atitudini ostile este fara sens, este prezenta in toate posturile tale. Din pacate, este vorba despre generalizari si emitere de opinii in necunostiinta de cauza, lucru pe care il combat si cu care nu sunt de acord sub nici o forma.

Oameni ca tine o sa reuseasca, probabil, sa faca miscarea asta, interzicerea motocicletelor pe timp de noapte. In tot Bucurestiul sau numai pe anumite bulevarde, nu conteaza. Ce o sa rezulte? Zgomotul va fi acelasi, in cel mai bun caz. Ursuletii si Loganurile tunate vor umbla libere pe strazi, scuterele neinmatriculate cu pustani sinucigasi la fel (de ce dracu nu ati baga voi ura tampita pentru motociclisti in educarea rutiera a tinerilor nu o sa inteleg), iar motociclistii vor face ce fac si pana acum, unii le tureaza, altii merg cu bun simt... sau POATE ca nu, de fapt, daca tot risc o amenda, macar sa am pentru ce sa o iau, nu mai schimb a 2-a nici sa ma bati. Dar ei o sa fie satisfacuti, au reusit, yeeeey! Inteligenta pura, nu?

 

 

 

----

 

Vorbind despre viitor:

 

Scuterul este de prefera in oras din urmatoarele motive:

- cost (grecii sunt saraci, de aceea la ei proportia scutere/motoare este mai mare)

- agilitate (raza bracare)

- consum

- dimensiuni

- ergonomie (spatii depozitare "in standard", CVT in loc de cutie "manuala" - s-a rezolvat, apar din ce in ce mai multe motociclete cu cutie automata)

 

Daca tu crezi ca scuterele sunt lipsite de putere, te inseli amarnic. Exista scutere care fac de ras o masina sport si multe motociclete si sunt la noi pe strada (e adevarat, sunt confundate cu motocicletele prea usor).

Daca crezi ca cei ce au de mers in afara orasului isi cumpara masina neaparat, te inseli iarasi. Suzuki Burgman 650 este scuter si te va depasi pe autostrada. Este preferatul italienilor ce locuiesc in suburbii dar lucreaza in centru.

Daca crezi ca sunt sezoniere, la fel, te inseli. Exista BMW-uri cu plafon, Piagio ce-ti sufla aer cald la picioare in timp ce ele sunt sub o patura ce vine in prelungirea ghidonului si MP3 care nu derapeaza la fel de rau ca un 'doua roti' pentru ca are 3. Si le vezi la greu in Italia si Franta. Grecii sunt mici copii.

 

Cu toate astea, motocicletele au avantajele lor si nu sunt de neglijat. Diferenta principala vine din cost, ca de obicei, dar nu este insurmontabila, s-a dovedit... asa ca viitorul este pe doua roti, nu al scuterelor.

Share this post


Link to post
Este vorba despre atitudinea ta fata de motociclisti, atitudine comuna multor oameni, de altfel. O negare a acestei atitudini ostile este fara sens, este prezenta in toate posturile tale.

No way. Doar am "talentul" de a face din când în când mişto de cei aflaţi în "suferinţă" (exclus situaţiile cu adevărat serioase).

Şi asta doar pentru a-i face să mai şi zâmbească. Îmi pare rău că am obţinut efectul contrar.

Chiar n-am nimic cu "mobrarii". Şi dacă vă numesc aşa, o fac tot în glumă.

În rest... zâmbeşte şi va fi mai bine! :)

Share this post


Link to post
Din pacate, este vorba despre generalizari si emitere de opinii in necunostiinta de cauza, lucru pe care il combat si cu care nu sunt de acord sub nici o forma.

...

Daca crezi ca cei ce au de mers in afara orasului isi cumpara masina neaparat, te inseli iarasi. Suzuki Burgman 650 este scuter si te va depasi pe autostrada.

 

Mare greseala generalizarea asta !

 

La concret, am un vecin care are 3 vehicule pe 2 roti

1. Un scuter Yamaha (parca) la vreo 100 CP. Prinde suta in cca 4 secunde insa este extrem de silentios, nu se aude nimic peste o masina de clasa medie "netunata"

2. Un scuter anonim, nu merita luat in seama

3. O motocicleta off-road, KTM ceva de genul asta, cu o toba minuscula. Fraaaate, daca tureaza dracia linga tine simti cum iti intoarce stomacul pe dos, nu are nimic in comun cu un motor "de alergat" ... parca toate exploziile cilindrilor au loc in toba.

 

Toate cele 3 pot fi vazute si "admirate" in fata blocului, nu exagerez cu nimic. Morala ... nu stiu care o fi morala in cazul de fata ! Un lucru stiu, totul depinde de oameni, fiecare situatie trebuie tratata de la individ la individ. Pe undeva sint de acord ca e greu atita vreme cit aceasta generalizare provine din comportamentul unei majoritati. Totusi, parca parca e o politica de tip stalinist "mai bine sa omorim 10.000 nevinovati decit sa scape un singur vinovat". Au si motociclistii partea lor de vina (multi dintre ei), mi-e teama ca mai e mult pina cind majoritatea o sa-i priveasca cu un aer occidental si cu o filosofie corespunzatoare " mai bine sa scape 10.000 de vinovati decit sa pedepsim un singur nevinovat". Ramine de vazut la ce politica ne aliniem si cit de repede. Toti !

Share this post


Link to post

Mai, eu n-am bani de motor (cu toate ca as putea face un efort financiar de 2000 euro, sa iau ceva sub 750 cc) dar am o admiratie deosebita pentru "motoristi". Despre scuteristi, nu am aceeasi parere. Cu toate ca sunt destule scutere de 250 cc in trafic- deci motor marisor- ele NU produc un zgomot atat de mare. Mai degraba o tirifleasca de 49cc te scoate din sanatati cand trece pe drum, la 5 m, si urla de parca in loc de toba de esapament ar avea megafon. Deci zgomot produce oricare dindre aceste vehicole pe "doo roti". Insa eu unul prefer mai degraba sa ma gadile la urechi un motor adevarat decat o prastie cu toba "modificata" pentru zgomot de impresionat.

Si inca ceva: mi se par mai responsabili motoristii decat scuteristii.

Sunt de acord cu "proiectul de lege", dar modificat: adica aia care-s prinsi noaptea ca tureaza motorul de-i sar pistoanele sa fie amendati. Cei care merg responsabil (de exemplu- Satori, pe care-l stiu om cu capul pe umeri) si abia daca-l simti ca e pe strada- sa fie lasati in pace. Adica de acum interzicem toate motoarele ca numa' alea polueaza fonic. Sa vina vecinul meu cu un mini-scuter, din ala pentru copii de pana in 10-11 ani sa va cante pe sub balcon- daca nu aruncati cu sifonierul si chiuveta dupa el- sa-mi spuneti mie cuţu. Si inca ceva si ma duc la culcare: "proiectul" ala sa fie modificat de oameni sanatosi, nu de cei care au frustrari si nervi de curca moarta- ma refer aici la cei care-l vor elabora. Si eu daca as avea motor as fi tentat sa-i dau in bascheti noaptea sa stie vecinii si toaaaata lumea ca "ce tobe sport are je"- dar daca as fi eu in locul celui care injura ca nu poate dormi- oare cum m-as simti? e tie nu-ti place- altuia nu-i face. Iar noaptea oamenii dorm, nu fac liniute pe strasse, sa-i caute politia. Noaptea se doarme si sunt si ceilalti lasati sa doarma. Corect?

Share this post


Link to post

Corect ! Nici eu nu cred ca ar fi corect sa se interzica ceva doar unei anumite categorii, in cazul de fata doar motociclistilor. De acord cu o lege care sa reduca nivelul de zgomot, ar face bine psihicului nostru ... Daca se precizeaza clar "motociclete", tinta acestei legi ar fi extrem de discriminatorie, e abuz, daca mentioneaza pur si simplu "autovehicule" e OK.

 

Poate ca in loc de autovehicul ar trebui mentionata "orice sursa de zgomot" ... daca i se scoala vreunui destept sa isi tureze DRUJBA in parcare la 3 dimineata, cum ar suna :D ?

 

LE: Cred ca obiectivul real al interzicerii motocicletelor pe timp de noapte ar fi legat de comoditatea domnilor chipioti. De ce sa se complice sa selecteze si sa amendeze doar pe cei care merita ... ar avea o viata ceva mai usoara.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Legea exista insa din pacate nu are cine sa o aplice ca si pe altele dealtfel. Se numeste "deranjarea ordinii si linistii publice" . Din nefericire politistii comunitari, care sunt responsabili de mentinerea ei, nu pot opri autovehicule in trafic.

Share this post


Link to post

Puneti-va in locul unui motorist, scuterist amendat oentru asa ceva. In caz de contestatie e cuvantul tau contra cuvantului organului, iar daca mai esti si cu un preten, prietena , nevasta etc castigi contestatia clar.

Ca si cum te-ar opri un politist in trafic si iti ia permisul ca esti beat fara sa te testeze cu nimic.

Nu are finalitate o astfel de lege dupa parerea mea.

Edited by kornelush

Share this post


Link to post

Aparatele pentru masuratul nivelului zgomotului sunt si mai simple si mai ieftine decat alcooltestele.

Share this post


Link to post

Da, insa masuratoarea este imprecisa. Cum faci masuratoarea? La un metru de masina? Din fata? Din spate? In aer liber? Daca e un zid aproape? La electronica e simplu :)

 

@kornelush. O intrebare:

Vechile radare de pe vreme lu' Ceasca nu aveau camere. Cum demonstra organul ca eu am avut cat am avut? Ii scotea aparatul vre-un bilet ceva recunoscut in instanta?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Tu vrei sa te intorci in acea perioada ???

In 89 aveam 6 ani si ceva iar tu vreo 8 , deci chiar n-am cum sa-ti raspund la intrebare.

Edited by kornelush

Share this post


Link to post
Vechile radare de pe vreme lu' Ceasca nu aveau camere. Cum demonstra organul ca eu am avut cat am avut? Ii scotea aparatul vre-un bilet ceva recunoscut in instanta?

Pe vremea aceea nu exista PREZUMTIA DE NEVINOVATIE... era dictatura, ce dreq.

Share this post


Link to post

Corect.Militianu facea legea.Tin minte radarele :cutii dreptunghiulare imbracate in piele neagra , ascunse pe dupa garduri sau masini parcate , sau puse in luneta la vre-o Dacie (neagra).Militieni in civil...

Share this post


Link to post

:) Numai ca s-au folosit si dupa revolutie o perioada.

O chestie: Pentru viteza avem radare performante, pentru alcool, avem alcooltest insa ce ma fac eu in urmatoarea situatie:

Fac o depasire, cel care vine din fata "pregateste" frana ( i se aprind stopurile) iar politia care e in spatele acelei masini ma trage pe dreapta cum ca l-am incomodat pe cel din fata. Aici cum dovedeste el ca are dreptate? Cand eu am 2 prieteni in masina care or sa tina cu mine? :D . Deci? Si exemplele pot continua.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Unele declaratii de martor pot fi respinse,in instanta, ca fiind subiective.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...