Jump to content
Sign in to follow this  
gabriel.marina

Motor - Sohc Sau Dohc ?

Recommended Posts

SOHC = single overhead camshaft

DOHC = double overhead camshaft

 

SOHC: o axă cu came, putere mai mică decât la DOHC pentru aceeaşi capacitate cilindrică, dar mai mic ca greutate şi dimensiuni.

 

DOHC: două axe cu came, putere mai mare, consum mai mare, turaţie mai mare.

Share this post


Link to post

chestia cu consumul nu este neaparat adevarata.

EX: Kalos

1,4 SOHC - Consum (urban /ext./ mixt) 10.2 / 6 / 7.5

1,4 DOHC - Consum (urban /ext./ mixt) 8.6 / 6.1 / 7

 

...cel putin teoretic :-?

Share this post


Link to post

De completat la ce a spus Vaxxi: si la SOHC si la DOHC axele cu came sint in chiulasa (axe cu came in cap), eliminindu-se astfel tijele impingatoare de la motoarele cu axa cu came in bloc ,ceea ce a permis atingerea unor turatii mai mari, motoare mai elastice, etc.

For example, Lada 1500 avea un motor SOHC si scotea din 1497cmc 75CP, in timp ce Dacia 1310 (motor cu axa cu came in bloc) scotea din 1390cmc doar 54CP; nu mai vorbesc de cuplu.

Multa vreme utilizarea axelor cu came in cap a fost limitata de durabilitatea lantului de distributie, care facea zgomot si se uza mai mult, fiind mai lung decit la axele cu came in bloc (zgomotul specific motoarelor Lada, de exemplu), dar odata cu aparitia unor curele de distributie dintate rezistente si durabile motoarele cu axa cu came in cap s-au generalizat.

Share this post


Link to post
Flex motorul de Dacia de 1.3 are 54cp, cel de 1.4 are 62cp. Dar Lada chiar cu cei 75cp (acum e prima data cand aflu ce putere are) era net inferioara ca performante dinamice Daciei berlina.

Share this post


Link to post

afirmatia e mai mult decat discutabila.

faza la care pierde lada e ca-i aerodinamica ca si numele.

Share this post


Link to post

Nu prea vad la ce influenteaza aerodinamica la plecarea de pe loc si la viteze mici. Si cu atat mai mult renumele.

Share this post


Link to post
Flex motorul de Dacia de 1.3 are 54cp, cel de 1.4 are 62cp. Dar Lada chiar cu cei 75cp (acum e prima data cand aflu ce putere are) era net inferioara ca performante dinamice Daciei berlina.

Acum vreo 8-9 ani am fost in Basarabia si la intoarcere pana in vama ne-a insotit un prieten de familie cu o Lada 1500(4 trepte). Eu am facut jumatate de drum facut in Lada si jumatate in Dacia lui tata(4 trepte, motor francez, importata din Germania). Pot sa spun ca in Dacie la 130 nu te mai auzeai, casetofonul(Blaupunkt, generatie noua pentru vremea ceea) era la max si tot nu auzeai nimik. In lada Vmax 145, ceva mai liniste de nu ne puteam tine cu Dacia de ei. Deci axa cu came in chiuloasa e mai eficienta indiscutabil.

PS :P acat ca Lada consuma cu 2-3%mai mult, dar era mult mai rezistenta decat Dacia.

Share this post


Link to post

Lada(sau Jiguli in URSS) atit 1200cc cit si 1500cc au fost multa vreme BMW-ul romanului fiind de conceptie mai noua(fie ea chiar furata de la Fiat) decit Dacia 1300 .

Ca idee "bishnitarii" de pe vremea lui nea' Nicu aveau ca preferinta Lada si nu Dacia tocmai datorita performantelor mai bune , atit ca motor cit si ca tinuta de drum si fiabilitate . Cine a trait in epoca(ceva mai multi ani) de aur stie despre ce vorbesc ... ;)

Nici Moskwich-ul nu statea rau la capitolul performante -- motor furat de la BMW si carburator dublucorp ... era racheta nu alta la vremea aia . ;)

Share this post


Link to post
Flex motorul de Dacia de 1.3 are 54cp, cel de 1.4 are 62cp. Dar Lada chiar cu cei 75cp (acum e prima data cand aflu ce putere are) era net inferioara ca performante dinamice Daciei berlina.

 

Din pacate cam stricam topicul omului, dar te asigur ca te inseli; am condus ambele masini (L1500 si D1310) si inima mi-a ramas la L1500 IN 4 VITEZE; din pacate, L1500 in .ro a fost de cele mai multe ori "imblinzita" de proprietar cu scopul de a micsora consumul care era foarte mare DOAR LA RECE si motorul se incalzea intr-adevar foarte greu (eu in 7km urban, de la Arcul de Triumf pina la Lizeanu ridicam acul pina pe la vreo 75gC iarna).

In rest, o masina greu de condus (motor foarte greu, un sistem de directie cu melc si biele foarte bun pe Fiat, dar la 100kg in plus pe fata iti cam trebuiau muschi si o punte motoare spate rigida care necesita o anumita obisnuinta pe suprafete cu aderenta redusa), dar fiabila si rezistenta.

 

Revenind la topic, prin montarea axei cu came in cap se fac atit economii de materiale (tije impingatoare, paharele lor, precum si alezarea canalelor in bloc), dar se si elimina doua puncte in care pot aparea jocuri (axa-pahare si tija-tachet), motoarele pot lucra in consecinta mai turat, cu reglaje mai "strinse", rezultind putere mai mare, etc., etc., etc.

Share this post


Link to post

Inca o intrebare: In unul din minunatele teste posterioare aparitiei posteriorului loganesc se spunea ceva de genul "desi mai bun ca performante, motorul de Kalos este mai putin fiabil decat cel al Loganului". La momentul respectiv am tras concluzia ca se refera la diferentele date de numarul de supape. Este corect? Se aplica? DOHC e mai putin fiabil ca SOHC?

Share this post


Link to post

@satori

Kiar crezi ca daca motorul DOHC era mai putin fiabil mai "umplea" azi 80-90% din piata Europeana , chiar si Dieselu' a trecut pe DOHC , deci nu'ti face griji . :>

 

Povestea cu mai putin fiabil a fost inventata de roman care'a zis :

"... mai nene acolo se invirte mai multe zdranganele si daca e sa le schimb costa mai mult ,... hm nashjpa " . Apoi au venit meseriashii din service'uri si zis ca nu e asha fiabil pentru ca ei nu cunosteau funtionarea la 4 supape pe cilindru si au mers pe principiul : "ce nu cunosc este rau" !

In Galati nea' Sica mi'a spus : "... eu axe cu came n'am schimbat la Espero 1,5 DOHC pina acum ..." , la 1,5 sohc a schimbat ca nustiu'ce canale se infunda si nu ajunge uleiu unde trebuie -- la motoarele "chinuite" .

 

Deci stai linistit ...

Share this post


Link to post

Cel care isi intretine motorul cu uleiuri bune nu va simti nici un cost in plus la dohc fata de sohc.In general la dohc sant indicate din fabrica uleiuri sintetice.Singurul cost care apare este la schimbarea distributiei.Avantajul este si pe masura : ai 15 CP la aceasi capacitate a motorului si la acelasi consum de benzina.

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare: ohc de la tico de la ce vine?

Share this post


Link to post

OverHeadCamshaft, adica ax cu came in cap, e acelasi lucru cu SOHC, numai ca s-a eliminat un S, e implicit ca e un singur ax.

Share this post


Link to post
Inca o intrebare: In unul din minunatele teste posterioare aparitiei posteriorului loganesc se spunea ceva de genul "desi mai bun ca performante, motorul de Kalos este mai putin fiabil decat cel al Loganului". La momentul respectiv am tras concluzia ca se refera la diferentele date de numarul de supape. Este corect? Se aplica? DOHC e mai putin fiabil ca SOHC?

 

Probabil, luand-o logic dintr-un singur punct de vedere poti considera motorul SOHC mai fiabil : fiindca nu ajunge la turatii asa ridicate ca DOHC sau chiar daca ajunge face "mai urat" din cate am observat eu si implicit soferul va merge in ture ceva mai mici. Asa vad eu problema... ;)

Share this post


Link to post

SOHC lu' baiatu' s-a du pana la 6500rpm unde a intervenit limitarea si nu a facut urat deloc :mda: .

PS. In cartea de identitate scrie ca am 90 cai la 5600 rpm SOHC1.5 iar un coleg de facultate are un DOHC de 1,5 de 92 cai (luate cam in acelas timp de noi aman2) unde o fii greseala ???

Share this post


Link to post

Eu cred ca SOHC-ul tau are numai 80CP, nu 90. Cel putin eu asa vad pe site-ul Daewoo.

Share this post


Link to post

Alezz, masina ta nu este cumva in rodaj?

Share this post


Link to post

nu exista rodajjjjjjjjj...nu e dacie

nici la ticoul meu n-a existat.

a zis sa merg cum vreau cu ea

Share this post


Link to post

ticoul tau nu e coreean? ce, pe tine te-au pus sa schimbi uleiul la 1kkm (gresesc?) ? :>

Share this post


Link to post

tico sint dooar coreene(nu s-a integrat nimic in ro)

am sch uleiul la 1000 km.

Share this post


Link to post

pai si de ce nene sa il schimbi la 1kkmeu? nu te-a pus pe ganduri? ... hai a dam in diverse si suntem offtopic, dar oricum, pana si cartea zice ca trebuie sa menajezi 'inima' cand e la inceputuri.

Share this post


Link to post

Am vaz si eu pa site la Daewoo ca ar avea 80 cai ceea ca tind sa cred si io,uleiul a fost schimbat la 1500 km,si de menajat e menajata ca dupa faza cu 6500 rpm in a 1 si a 2 cu BMW pa universitate nu mai imi arde sa ii dau,am vazut ce poate acu gata ii ajunge.

Share this post


Link to post

Si cine a castigat ? Sau tu erai in BMW ca nu am inteles prea bine...

 

Legat de subiect, fiecare simte turatiile altfel, asa ca si SOHC poate fi f.f. silentios si la 6500 de ture, totul e relativ, nu ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...