Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Mecmar

Politia Romana Si Posesorul (conducator) Auto

Recommended Posts

@Satori

 

Sa inteleg ca tie ti se pare mai safe acum cand se alearga cu 90-100 prin sate in depasiri?

 

Eu sincer as prefera sa mearga toti cu 70 la ora decat sa-l vad pe cate unu ca zboara cu 100 ca sa-l depaseasca pe altul care merge cu 50. ;)

Daca s-ar fluidiza traficul ar fi din ce in ce mai putini care vor calca pedala de acceleratie in plus. Personal as prefera sa merg legal si sa am consumul cu 3-4% mai mic la masina, dar sa merg impreuna cu toata coloana de masini legal. Nu ma deranjeaza daca cineva merge mai tare si vrea sa ma depaseasca, din contra chiar il ajut sa ma depaseasca, dar ma deranjeaza cand intalnesc mormoloci cu 60-70 pe europene sau carute si carnatul de masini in spatele lor pe cateva sute de metrii sau kilometrii in conditiile unui trafic intens. In acest caz ce fac? Rulez cu 70 in coloana sau incep sa depasesc ca sa merg "legal" si sa ajung si eu la destinatie intr-un timp decent?

 

Eu am mai zis, adaptez viteza la conditiile de trafic, starea carosabilului si caruta din dotare.

Nu am nicio amenda pentru viteza si am un singur accident din vina mea, acum vreo 8 ani cand eram incepator.

 

Ce ma deranjeaza cel mai tare in relatia cu politia este faptul ca ei nu fac nimic sa ajute la fluidizarea traficului, cu exceptia celor din Bucuresti.

Intradevar in Bucuresti, sunt permisivi cand vine vorba de fluidizare atata timp cat nu faci manevre nesimtit de periculoase.

 

In provincie in schimb stau la panda cu radarele ca atat ii duce capul. Trec carute pe langa ei, trec tractoare dar ei nu fac altceva decat sa sanctioneze viteza. Mie personal mi se pare mai periculos unul cu o caruta nesemnalizata pe un drum european decat altul care merge cu viteza dar are farurile aprinse si e "vizibil" de la distanta.

 

Fac destul de des drumul Bucuresti - Craiova. Intre Slatina si Craiova se taie liniile continue si se depaseste in curbe la greu. N-am vazut un echipaj de politie sa stea prin zonele dintre sate si sa ia permisele la inconstientii care fac asta. Ei de regula stau imediat dupa bornele de la intrarea in localitati, cu radarele in 80% din cazuri asezati sa te ia din spate cu o masina pusa in spate de camuflaj, ca atata stiu sa faca.

 

Ma gandesc cu groaza ca maine seara va trebui sa dau un drum pana la Craiova cu buburuza de ce trafic voi prinde si nici nu o sa pot depasi. Estimez ca voi face cam 4 ore. In mod normal cu Lacetti fac cam 2h30 min daca nu alerg prea tare.

 

LE: Eu daca merg incet nu stau niciodata in fundul celui din fata. Las loc macar de o masina intre noi din 2 motive:

1. In situatia in care vrea cineva sa depaseasca sa poate depasi masina cu masina. Cati fac in romania treaba asta. Imi vine sa-i bat cap in cap pe laganistii care merg sub viteza legala unul in curul altuia astfel incat daca vrei sa depsesti sa fii nevoit sa depasesti 2-3 masini dintr-o bucata.

2. Pentru a avea o distanta sigura de franare in caz de ceva. Ma apropii de cel din fata doar cand vreau sa depasesc si cand il aljung deja si depasesc fiind "lansat" ca sa zic asa si cu o viteza superioara .

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
Sa inteleg ca tie ti se pare mai safe acum cand se alearga cu 90-100 prin sate in depasiri?

 

Mi-am expus parerea in posturile de mai sus. Daca mai ai nevoie de lamuriri, reciteste-le.

Share this post


Link to post
Exista radare in curs de omologare care pornesc automat numai in momentul in care masina din fata sa vine cu o viteza mai mare decat cea setata de operator. Adica Instant On automat!

 

Asta e de pus la gazeta. Ce zici?

Share this post


Link to post

Il pui tu sau il pun eu ?

Share this post


Link to post

Atunci puneti la Gazeta toate posturile care fac referire la instant on facut cu veioza, pentru ca nu prea e automat :D

Share this post


Link to post
Ca tot imi sare lumea in cap ca indraznesc sa circul cu 120-140 pe sosele cu limita de viteza de 100, tin sa le reamintesc ca totusi nu sunt un anonim pe acest forum, au mai avut curajul si alti coforumisti sa se suie la mine in masina, ba chiar sa faca zeci sau chiar sute de kilometri cu mine la volan. Cu toate astea, ei s-au suit si a doua ora la mine in masina. Rog pe cei care s-au mai suit la mine in masina sa spuna de cate ori am fost claxonat de catre altii, de cate ori m-au ferit altii de accidente, de cate ori am fost in situatii limita etc, etc. Sau daca racnea muzica la mine in masina cand mergeam tare. Sau daca merg tare pe strazile din oras.

Fiind in targetul sus-amintit, confirm. Laur are un stil de condus fain, destul de rapid dar sigur in acelasi timp, fara a stresa pe altii, fara incapatanari inutile, etc. Deci inteleg ca ma mai pot urca la tine in masina, Laur, nu? :D

 

Daca as fi avut 100 la ora prin Bulgaria acum 2 luni, eram in sant. Avand 130, am reusit sa evit cretina care voia sa vireze la dreapta pe un drum lateral fara sa semnalizeze.

Corect si asta, eram de fata, mai precis langa el. Elprypasul era in spate. Se intampla pe drumul catre Varna (mergeam la Metro, cand cu ultima intalnire de la Costinesti). Nici macar nu s-a uitat in spate doamna/domnisoara, doar a franat si statea acolo, pana cand la un moment dat s-a hotarat ca ar vrea-o totusi la stanga (nu la dreapta, asta dupa ce stiu eu). Sau te refereai la alta situatie, Laur?

Share this post


Link to post

Ma, da' chitibusar mai esti matale. Cati ani de experienta ai si cati km ai parcurs si pe unde? A, si cu CE?

Am spus si repet: sunt femei care conduc dezastruos, sunt femei care conduc bine. Iar cand zic "bine", ma refer ca stapanesc tehnica, condusului si respecta regulile de circulatie. Reguli care sunt importane pentru siguranta tuturor participantilor la trafic.

Share this post


Link to post

Are dubla personalitate si o dezvolta pe a3a acum :P .

Share this post


Link to post
Ma, da' chitibusar mai esti matale. Cati ani de experienta ai si cati km ai parcurs si pe unde? A, si cu CE?

Am spus si repet: sunt femei care conduc dezastruos, sunt femei care conduc bine. Iar cand zic "bine", ma refer ca stapanesc tehnica, condusului si respecta regulile de circulatie. Reguli care sunt importane pentru siguranta tuturor participantilor la trafic.

1. recunosc si regret.

2.suficienti (ani si kilometri)

2.cu mai multe tipuri/marci de autoturism, incepand cu Oltcit, continuand cu Supernova, Kalos ...etc

4.ala cu femeile era alt topic.

 

Are dubla personalitate si o dezvolta pe a3a acum

He, He, He, mai bine mai multe, decat lipsa ...

Share this post


Link to post

Am postat eu si a fost transportat pe data in mod miraculos in alt topic :D

 

Despre Laurentiu - poate o conduce si incorect cand e singur, e treaba lui asta. Dar cat timp are pasageri n-o face, asta e clar. Doar asta pot sa confirm, normal. Eu m-am simtit in deplina siguranta cu el la volan, si nu cred ca a fost singura data.

Parerea mea e ca poti fi oricat de zmeu vrei (fara aluzie la alte personaje de basm cunoscute) cand esti singur si nu omori pe altcineva, cand insa iei pe cineva in masina trebuie sa schimbi atitudinea. Si eu conduc cuminte cand am pasageri, doar cand sunt singura incerc limitari si viteze maxime.

Share this post


Link to post

Numai cand esti singura incerci limite?

Share this post


Link to post

Ca in multe alte topice, fiecare incearca sa justifice cat de corect e el sau altul in... afara legii. Bagati un ONG!

Share this post


Link to post
Parerea mea e ca poti fi oricat de zmeu vrei (fara aluzie la alte personaje de basm cunoscute) cand esti singur si nu omori pe altcineva, cand insa iei pe cineva in masina trebuie sa schimbi atitudinea. Si eu conduc cuminte cand am pasageri, doar cand sunt singura incerc limitari si viteze maxime.

In afara de pasageri mai sunt si ceilalti participanti la trafic !

Traficul presupune relatii de interdependenta; depindem unii de altii; urmarile unei greseli se rasfrang si asupra altora.

Share this post


Link to post

Adica: actiune si... reactiune! Noi sa fim sanatosi, caci, cu multi ca cei de pe forum pe sosele patriei, e... greu :D

Share this post


Link to post
Fiind in targetul sus-amintit, confirm. Laur are un stil de condus fain, destul de rapid dar sigur in acelasi timp, fara a stresa pe altii, fara incapatanari inutile, etc. Deci inteleg ca ma mai pot urca la tine in masina, Laur, nu? :D

 

 

Corect si asta, eram de fata, mai precis langa el. Elprypasul era in spate. Se intampla pe drumul catre Varna (mergeam la Metro, cand cu ultima intalnire de la Costinesti). Nici macar nu s-a uitat in spate doamna/domnisoara, doar a franat si statea acolo, pana cand la un moment dat s-a hotarat ca ar vrea-o totusi la stanga (nu la dreapta, asta dupa ce stiu eu). Sau te refereai la alta situatie, Laur?

Da Iulia, doar sa-ti iei si o lamaie, ca nu mai am amortizoare momentan :( .

 

De situatia asta vorbeam, am scris gresit, la stanga spre Sabla voia cucoana sa vireze.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

3 Doamne si toti 3!!!! Si nici macar masina nu aveau, incredibil si ce le e frica de camera. In orice alta tara normala manca un arest de nu se vedea.

Share this post


Link to post

Solenza alba e masina politiei. Are numere de MAI, probabil avea si camera si poate radar.

Share this post


Link to post

"-Vedeţi că aveţi un om în spate!"... se întoarce tot miliţianul să se asigure =))

"-Doamnă, vedeţi că loviţi colegul meu!

-Să se dea la o parte!" :thumbl: =D> şi "martorul" de ce-o fi stat în spatele maşinii nu pot înţelege, probabil îşi închipuia că posesor de caşchetă fiind o poate bloca. Şi (pe) maşină. Normal, doar purtând caşcheta, pistol n-avem în dotare!

"-Fantastic, ai grijă, ai grijă, Stefaaaan, ai grijă, hai încoace. Doamnăăăă!?!?! FANTAstic!!!"

Apoi, pe fundal, se aude puternicul V8 al Solniţei, şi urmărirea începe. Ca de fiecare dată... 75cp (struniţi de nişte maeştri ai volanului) VS... mult mai mulţi.

Share this post


Link to post
Solenza alba e masina politiei. Are numere de MAI, probabil avea si camera si poate radar.

Nenea.. normal e ca la macar 2 gabori o masina. Si nu o solenta. Si trebuia blocata imediat, erau perfect in legalitate sa faca asta.

Share this post


Link to post

Aia cred ca erau politaii din intersectie. Solenza era acolo ca sa nu mearga cu autobuzul.

 

Cand am gasit masina lovita in parcare in imposibilitatea de mai merge pe roti, am chemat politia. Dupa vreo doua ore a venit un agent pe jos de la cea mai apropiata intersectie (cam o statie si ceva de autobuz). Au fost doua ore ca inca nu isi terminase tura in intersectie (era 7 dimineata cand l-am chemat). Sa vezi ce bucuros a fost ca a mers cu taica-miu la sectie. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Un articol interesant din România Liberă:

 

7 metode de a scapa de amenda pentru radar

 

Multi dintre noi nu stiu ce drepturi au atunci cand sunt opriti de politie sub pretextul depasirii vitezei legale. In cele ce urmeaza va prezentam sapte reguli, publicate pe site-ul e-transport.ro, pe care trebuie sa le respectati atunci cand sunteti opriti din acest motiv:

 

1. In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica "alte mentiuni" si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

 

2. Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera "T" aparatul radar nu si-a terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii nu au voie sa foloseasca aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa foloseasca un paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.

 

3. Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

 

4. Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta variaza de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveati neaparat viteza cea mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice care prevad ca masuratorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

 

5. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

 

6. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica "alte mentiuni" sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica "alte mentiuni" nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.

 

7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii.

 

Eu n-am prea înţeles pct. 6.

Dar deloc. (dacă nu cumva vor să spună că, dacă nu am alte menţiuni, agentul constatator trebuie să bareze rubrica respectivă, dar să nu cumva să o lase "imaculată"???)

Iar pct. 5 mi se pare chiar tare.

 

LE: "Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent". Or fi ajuns la formula asta la mişto??

Edited by rm.popa

Share this post


Link to post

Ar mai fi cateva.

Ex. chestia cu martorul asistent in cazul in care se refuza semnarea peveului

...samd

pct.5 - nu m-as baza pe el.

pct.6 - trece mentiunea: "fara obiectiuni".

Share this post


Link to post

Hopaaa! Ia uitaţi de câtă înţelegere au da dovadă agenţii din povestea asta...

Foarte tare tipul care i-a filmat şi nu s-a mulţumit cu atât!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...