Jump to content
Sign in to follow this  
alx

Geamuri Ionizate/infoliate

Recommended Posts

Prieteni nici o folie nu este omolagata de politie. Daca vreun politai vrea bani de muraturi va poate da amenda fara probleme. Folia este omologata rar, te trece raru. Politia iti ia talonul. Nici folia nici cele ionizate nu sunt omologate de politie. Asa ca doamne fereste. Eu am folie de la lummar 35% pe fata si 40% pe spate si luneta.

No offence, dar in ce baza iti ia politia talonul? Asta ca sa discutam pe concrete, nu pe ce zice lumea sau vreun garcea de la rurala care n-a mai pus mana pe o lege sau o carte de cand l-a nascut ma-sa politai.

Share this post


Link to post
O sa se lege...pana le arati omologarea. :)

 

Ii bag undeva sa se uite pe geam ca are timbru de la RAR pus sub folie.

Dupa ce ca am dat o carutza de bani pe folie si montaj autorizat sa mai am probleme cu astia dati cu var de la rutiera ? :)

Pina acum intr-un an m-au oprit odata cei de la autostrazi si m-au ars pt centura. Nu aveau radaru' pornit si nu i-am vazut :)

Share this post


Link to post

Acele timbre nu au valoare fara hartia care atesta omologarea cum nici rovigneta nu are valoare daca este lipita in parbriz si nu mai ai bonul de cumparare.

Share this post


Link to post

AVem si din alea, si certificat de garantie si copii xerox daca vrea suveniruri "cap de creta" :)

Share this post


Link to post

A dat cineva folia de pe luneta jos? Este posibil ca atunci cand dai folia de pe luneta jos sa se deterioreze cumva dezaburitorul? Cum se da folia jos? :)

Share this post


Link to post

Da, este posibil. Se da jos cu pistol cu aer cald, dar riscul tot exista.

Share this post


Link to post

Se scoate cu multa grija (serios) si pistolul cald (nu prea tare ca risti sa moi si kktu de cablaj)

Adezivul e destul de slab...eventual apeleaza la o firma de profil cu ceva recomandari nu una de la coltul blocului...

Share this post


Link to post

Inca nu am pus folie dar ma bate gandul si vroiam sa stiu cat de greu se da jos folia (in caz de probleme cu politia) mai ales de pe luneta. Multumesc

Share this post


Link to post

DML te-ai lovit la cap? :) Pune-ti folie autorizata si nu ai probleme cu nimeni. Sint destule firme serioase care foliaza, sint autorizate etc.

Incearca la Expert Detailing de ex zicea un forumist de ea.

Share this post


Link to post

Nu m-am lovit la cap, dar un coleg a spus ca un prieten de-al lui cu folie omologata tot a avut probleme cu politia l-au amendat si i-au spus sa dea folia jos ca a doua oara ii ia talonul. Inca mai stau pe ganduri de care sa pun. La un magazin mai mare de piese din Timisoara au folie omologata (nu stiu de care ca nu am ajuns sa merg sa vad) cam in jur de 100lei.

Share this post


Link to post

Conform legii daca pui folie autorizata intr-un atelier autorizar RAR, care i-ti elibereaza dovada ca folia e autorizata+ei sint autorizati, incluzind garantie folie si manopera etc... nu are politia ce sa se lege de tine.

Daca iei tot felul de facaturi de prin magazine si le pui cu prietenul la coltul blocului asta e riscul tau...mai era unul pe un forum care vindea timbre RAR si alte din astea :)

 

Pe scurt:

"Aplicarea de folii auto este perfect legala. La aplicare in centrele noastre primesti un Certificat de Conformitate RAR si garantie."

"Prin Certificatul de Conformitate si prin insemnele care se pun intre folie si geam, de obicei, pe unul dintre geamurile laterale."

Pe larg:

 

Folii de protectie geamuri

In Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor - RNTR 7, sunt specificate conditiile de vizibilitate pe care trebuie sa le indeplineasca un autovehicul ce circula pe drumurile publice din Romania si anume:

 

 

- autovehicule trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau in conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificarile ulterioare, avand transparenta de min.75% pentru parbriz si min.70% pentru luneta si geamurile laterale;

 

- marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta de min. 75% pentru parbriz si min. 70% pentru luneta si geamurile laterale.

 

- foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in atelierele autorizate;

 

- geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni;

 

- modificarea transparentei geamurilor nu se inregistreaza in cartea de identitate a autovehiculului, insa atelierele autorizate sa efectueze operatiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie sa elibereze un document privind certificatul de conformitate si licenta emisa de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Roman, iar la inspectia tehnica periodica se verifica eticheta ce contine marca de omologare a geamului precum si gradul de transparenta.

Sper ca acum esti lamurit apropo de foliere ...

Anul trecut cu LLumar montaj inclus pt un Cielo a fost 3.5mil luneta si laterale spate si 1mil fata. Scump dar se merita vara apropo de confort termic, poti sa-ti lesi multe pe bancheta spate fara sa atragi atentia... etc...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post
Super-frumos, mai putin banda aia alba de pe parbriz.

 

Banda alba se va transforma cat de curand in neagra odata cu, cupola masinii probabil

 

Ce transparenta e folia? Fata respectiv spate?

 

5%spate 70% fata(asta in acte)

Share this post


Link to post

In realitate e 5% toata si o sa ti-o iei de la un politist mai destept sau de la un control RAR in trafic (au primit niste aparate dragute care masoara gradul de transparenta )

Share this post


Link to post

In realitate aia de pe fata este 50% din poze pare la fel dar nu este. Cum prind un aparat mai bun si o zi frumoasa cum ii fac poze si din interior catre exterior si invers. Este mare diferenta intre fata si spate

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

Dupa ce ti-ai injumatatit transparenta, trebuie sa-ti suplimentezi lumina in faruri, iar datul cu spatele la 95% opacitate este sport extrem. Intelegerea mea este depasita de catre actele de auto-mutilare.

Share this post


Link to post

Tolin, ziua dai fara probleme cu spatele. Noaptea si mai ales noaptea pe ploaie e belea insa. Acolo numai spiritul de camionagiu (oglinzile laterale) si senzorii de parcare te ajuta. Insa compenseaza din plin celelalte avantaje, pe care nu le mai enumar aici.

USKT, parerea mea este ca te-ai riscat mult cu folie de 50, s-ar putea ca noaptea si mai ales pe ploaie sa fii nevoit sa deschizi geamurile laterale ca sa te asiguri. In plus, ce ti-am zis este foarte adevarat, mie mi-au verificat autorizatiile si apoi cu un dispozitiv extrem de simplu (o lanterna cu led si un luxmetru) opacitatea pe fata. A iesit undeva in jur de 70% si au zis ca nu-i problema, e o abatere permisa si mi-au urat drum bun.

Share this post


Link to post

Mircea, la 70 % pe fata e vreo diferenta fata de geamul normal? Din cate am inteles pe la altii nici nu s-ar cunoaste.

Share this post


Link to post

Uita-te la pozele masinii mele din topicul de la Masina mea si iti dai seama.

Share this post


Link to post
... Din cate am inteles pe la altii nici nu s-ar cunoaste.

Adica toti se inghesuie sa-si creasca fluxul luminos la becuri cu 30-50% si vrei sa cred ca opacitate 70%, adica scaderea cu 70% a acestuia nu se cunoaste ? Antagonia asta sfideaza logica.

Daca mai audaugam ploaia sau un parbriz murdar nu mai are rost o discutie, acestea fiind factori deranjanti pe o transparenta normala a unui geam.

Share this post


Link to post

Nu e cazul Tolin, pe parbriz este interzis sa aplici orice fel de folie - fie ea si transparenta - deci problema cu fluxul luminos al farurilor nu exista.

Share this post


Link to post

70% se cunoaste al dracu' de mult. A mea a avut folii peste tot (cu exceptia parbrizului) de cind am luat-o, am trecut (pina acum) cu ea de 3 ori prin RAR si "n" ITP-uri fara nici o problema. Asta din partea lor ! Din partea mea, folie + noapte + ploaie = DEZASTRU la mersul/parcarea cu spatele. Ingrozitor, de multe ori deschid usa, chiar daca picura/ploua :(

Share this post


Link to post

70% se cunoaste al dracu' de mult. A mea a avut folii peste tot (cu exceptia parbrizului) de cind am luat-o, am trecut (pina acum) cu ea de 3 ori prin RAR si "n" ITP-uri fara nici o problema. Asta din partea lor ! Din partea mea, folie + noapte + ploaie = DEZASTRU la mersul/parcarea cu spatele. Ingrozitor, de multe ori deschid usa, chiar daca picura/ploua :(

Share this post


Link to post

Da, nu stiu de ce nu m-am uitat dinainte aici. Treaba e ca Lacetti are si geamuri atermice, adica tenta aia de verde, care inchide si ea destul de mult. Pe Matiz, la care geamurile sunt complet transparente, nu cred ca renteaza folie de 70 pe fata. Cand oi avea chef o sa-i pun pe spate, de 20%.

Share this post


Link to post

Tolin, 70% e transparenta in cazul de fata, nu opacitatea. Parerea mea e ca diferenta e mult prea mica.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Numai matizul E are geamuri transparente. E AC are geamuri virate in verde.

Folia pe fata trebuie sa aiba minim 73% transparenta iar pe spate minim 5%. Asta inseamna ca poti pune pe fata cu opacitate maxima de 27% iar pe spate de 95%.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...