Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Consum 11 Bucuresti GPL -8,5 benzina

7,5 extraurban GPL-5,5 benzina,110 viteza de croaziera (daca se poate spune asa)

9 extraurban GPL-7,5 benzina cu portbagaj aerian.

Mie mi se pare cam mult dar e prea tarziu pentru regrete.

Share this post


Link to post

Probabil ai debitul mai maricel, eu m-am dus si le-am atras atentia celor de unde mi-am montat instalatia si le-am zis ca a inceput sa-mi consume cam mult.

Au pus calculatorul si au conectat-o si la sonda de emisii, s-a facut un reglaj prin ECU de la gaz si gata. A revenit la normal.

 

Ar fi de verificat totusi sa nu iti traga aer fals, caci la mine cand mi-au montat dispersorul de gaz, sau cum se numeste piesa care vine montat intre admisie si furtunul de la filtrul de aer, mi-au dat cu un silicon d-ala de duzina care s-a cam deplasat de la trepidatii, drept pentru care am dat jos piesa si am folosit mastic rosu din acela folosit pentru etansat baile de ulei.

Acum sta fix.

Share this post


Link to post

Am fost deja la ei si au spus ca nu au ce sa regleze si ca totul e OK.Au facut o recalibrare,au si plimbat-o un pic si asta a fost tot.

Share this post


Link to post

La un calcul mai atent observ ca, consumul la tine este normal.

Se estimeaza ca este mai mare consumul pe gaz cu 1 1,5 l fata de cel pe benzina.

Aceste cifre le-am citit pe graficul de la Cielo LPG lipit pe un perete din service-ul Daewoo unde m-am dus sa-mi prind furtunul de la calorifer.

Share this post


Link to post

Daca tinem cont ca incalzirea motorului se face pe benzina este un consum mai mult decat mare.In carte zice de 10-20% consum de GPL peste benzina dar nici aici nu se potriveste.

Share this post


Link to post

Daca ai E2 este posibil, caci timpii sunt un pic diferiti fata de E3. Bineinteles ca acel procent de 10-20% este obtinut in conditii ideale.

Eu nici nu astept sa faca incalzirea... o pornesc pe benzina, o las 30 de secunde apoi ii dau semnalul sa treaca pe gaz printr-o accelerare scurta.

Am un Landi Renzo montat recent de cam 3 luni si am prima revizie facuta.

Share this post


Link to post

De bujii pentu gpl a auzit careva?Merita sa dam banii pe ele?

Share this post


Link to post

Salut, eu tocmai mi-am facut consumul la GPL pana mi-a comutat pe benzina instalatia. Am scos un consum mixt de 8,4 in conditiile in care am respectat schimbarea treptelor de viteza si mersul.

Iar ca bujii folosesc NGK cu distanta intre electrozi de 1,1 mm. Am fost un pic speriat la inceput datorita indicatorului de gaz care nu sta multa vreme pe verde, observ ca sta multa vreme pe rosu, dar consumul este in parametri.

Studiind un pic problema, vad ca decat sa dau banii pe un set de bujii pentru gpl, care nu stiu cat de fiabile vor fi, mai bine schimb setul actual mai devreme, adica in loc de 50.000 de km pentru actualele bujii, mai bine le schimb la 30.000 km.

Si oricum nu fac 10.000 km pe an :)

Numai bine.

Share this post


Link to post

La 400km extraurban si 140 Bucuresti mi-a iesit consum 8,5.Pe benzina ar fi iesit 6,4,in aceleasi conditii.Maaaaaare consumul pe gpl.Ai dreptate cu bujiile ,numai ca in mod normal se schimba la 30k asa ca tre sa le scchimbam mai devreme pe gpl sau sa le mai ajustam distanta intre electozi la un 20k.

Share this post


Link to post

salut!am sunat astazi la cateva firme care monteaza instalatii gpl sa ma interesez cam cat m-ar costa.Am ramas un pic uimit cand am vazut la ce preturi se arunca, ofertele variau intre 1200 si 1600 de lei. Aveti idee de ce acest pret avand in vedere ca pretul unei instalatii pentru carburatie pleaca de la 900 de lei. I-am intrebat daca are vreo importamta daca tico este euro 2 sau non-euro si mi-au spus ca nu pentru ca toate sunt pe carburator. Exista vrei diferenta intre instalatia clasica pentru carburatie si ofertele care mi le-au facut ei?

Share this post


Link to post

Este piperat din cauza rezervorului toroidal, adica cel care vine in locul rotii de rezerva, dar te poti orienta si catre alte firme care monteaza.

Share this post


Link to post

Nu cred ca e din cauza asta diferenta asa mare de pret.Cand mi-am montat la logan am avut de ales intre rezervor normal sau toroidal de 42 sa 52 de litri si diferenta intre ele era de 100 de lei.

Share this post


Link to post

Ai incercat la AUTOGILEX langa Targ Vitan?Preturile au crescut datorita cererii ridicate.

Share this post


Link to post

mike trebuie sa ai in vedere si faptul ca pretul benzinei a crescut, precum si cererea pentru instalatiile GPL. Ca urmare pretul a urcat mai sus.

Dar atat a costat instalatia la mine, probabil la tine vei avea aceeasi instalatie ca a mea, cu gaz evaporat alimentat prin aspirare. Pretul de 1600 nu este deloc mare.

Atat a costat instalatia mea Landi Renzo pe Matiz E2 cu rezervor toroidal.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

La autogilex mi-am montat eu la logan dar cand aveau atelierul pe barbu vacarescu si m-a costat 2200 de lei cu butelie toroidala ceea ce nu mi se pare scump avand in vedere cat de complexa este o instalatie secventiala.Matizdepitesti banuiesc ca la tine fiind injectie este un alt tip de instalatie, dar la tico fiind carburatie iarasi mi se pare mult...in fine sunt dispus sa rup cam 1300 de lei, dar cu butelie toroidala. Am sunat la ei si nu monteaza pe tico.

Edited by mike_mocy

Share this post


Link to post

mike trebuie sa ai in vedere si faptul ca pretul benzinei a crescut, precum si cererea pentru instalatiile GPL. Ca urmare pretul a urcat mai sus.

Dar atat a costat instalatia la mine, probabil la tine vei avea aceeasi instalatie ca a mea, cu gaz evaporat alimentat prin aspirare. Pretul de 1600 nu este deloc mare.

Atat a costat instalatia mea Landi Renzo pe Matiz E2 cu rezervor toroidal.

 

:) )) Dar si pretul gazului a crescut nu doar benzina...nu este asta justificarea pretului mare la instalatie.

Share this post


Link to post

Matizdepitesti banuiesc ca la tine fiind injectie este un alt tip de instalatie, dar la tico fiind carburatie iarasi mi se pare mult...in fine sunt dispus sa rup cam 1300 de lei, dar cu butelie toroidala. Am sunat la ei si nu monteaza pe tico.

 

Eu am pe injectie, dar fiind E2 adica cu delcou mi-au montat instalatie care pune gaz pe aspirare, adica mixerul de gaz e montat intre galeria de admisie si furtunul filtrului de aer.

Nu am instalatie secventiala, doar cele de la euro 3 in sus au asa ceva, iar oferta asta era cea mai ieftina gasita pe oras la mine, altele plecau de la 2000 lei in sus.

 

@bishnitarul, trebuie sa studiezi un pic de economie, daca vezi ca exista cerere pe piata, poti ridica pretul, nu este foarte mare in comparatie cu alte preturi care le-am vazut.

Share this post


Link to post

mi-am montat si eu ieri instalatie gpl pe tico.m-a costat 1300 de lei cu rezervor toroidal, insa nu va pot spune capacitatea deorece cei de la servce mi-au spus ca are 34 de litri si intra in jur de 26 de litri, iar eu am alimentat cu 30 de litri si tot mai intra.Nu sunt prea incantat pentru ca punand butelie toroidala credeam ca-mi mai ramane spatiu, imi impinge un pic spatarul canapelei din spate, iar cand sunt in trafic pe gpl imi porneste foarte des elecroventilatorul. insa cred ca e de la relantiul prea mare.am incercat sa-l miscorez dar nu-mi mai merge rotund, cei de la service spunandu-mi ca am o bujie sau fisa care nu lucreaza in parametri.

Edited by mike_mocy

Share this post


Link to post

Verifica alimentarea cu GPL a buteliei ca nu e bine . Conform normelor EU butelia se alimenteaza la max 80%din capacitate . In cazul tau 34 x 0.8 =27 litri . Valoarea exacta a buteliei goale este inscrise in acte . Mergi cu ea la montator ca este problema grava .

In timp vei constata ca la alimentare apar ceva diferente intre statii , dar nu am sesizat o diferenta mai mare de 2 litri intre statii in conditiile de alimentare de la butelie goala , goala la butelie plina pina se opreste pompa .

Share this post


Link to post

ma gandesc ca fiind prima alimentare , poate a intrat mai mult.Din cate stiu cand ramai fara gaz butelia nu se goleste de tot.O sa vad la urmatorul plin.Sper sa fie in regula ca nu vreau sa mai calc pe la ei

Share this post


Link to post
mi-am montat si eu ieri instalatie gpl pe tico.m-a costat 1300 de lei cu rezervor toroidal

1300 include atat instalatia cat si montarea? La ce firma?

Share this post


Link to post

da, este inclus si montajul.Atelierul e pe prelungirea ghencea, insa nu recomand...

Share this post


Link to post

Daca nu recomanzi, zi de ce.

EDIT: plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :D

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Eu mi-am mai montat la Logan la alt atelier, nici nu se compara ca si lucrare:cei care mi-au pus pe logan pe unde au dat gauri au pus ceara sa nu rugineasca, mi-au pus busonul de alimentare langa cel de benzina, la tico mi l-au pus pe rama unde vine chederul de la portbagaj ca le era greu sa mai demonteze masca aia de plastic,reglajele mi le-au facut dupa ureche si statea turata in draci, cotul ala care baga aer cald din galerie nu s-au mai deranjat sa-l monteze ca cica nu mai e loc si mi l-au pus eu acasa,ii intreb cat costa o revizie unul imi zice 75 de lei. celalalt 100.M-am zgarcit la niste bani, si uite...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...