Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Frantuzeasca Noua Vs Nemteasca Sh

  

110 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pai il iau SH, cu revizii la zi, mecanici sa lucreze la negru am, nu-l iau tedei, ca sa nu am probleme cu motorina.

Si crezi ca imi este mai bine acum, la masina NOUA, la care trebuie sa-i schimb catalizatorul, la care a crapat kitul de accesorii si m-a costat 800 ron inlocuirea lui, mai nou a inceput iar sa huruie o rola, iar pompa de apa are pierderi, si asta la 48000 de km?

Si poate veti spune ca eu am avut ghinion, dar ieri am fost la revizia de 30000 km cu celalalt Clio, (luat impreuna cu al meu) care a fost condus mai decent. Verdictul: pompa de apa curge => pompa apa, kit distributie, kit accesorii de inlocuit, asta la 30 de mii, un total de 2000 ron reparatiile.

Si atunci incep sa ma gandesc ca, daca mi-am permis pana acum sa merg cu Clio (si am suportat zi de zi micile lui mizerii), de ce nu as putea si cu un Polo 1.4 benzinar, la care nu prea pica piesele...Macar pe asta pot sa-l vand si sa mai iau ceva bani pe el, la frantuzoaice mai greu...

Share this post


Link to post

Laurentiule, totul e asa de relativ...

un Polo 1.4 benzinar, la care nu prea pica piesele...
. Si daca ai bafta sa pice situatia e similara cu cea actuala.

Dupa parerea mea, mare parte din "afacerea" asta tine de noroc. Probabil ca daca nu aveai belele cu Clio te declarai multumit :) Referitor la valoarea de revanzare ai dreptate.

Share this post


Link to post

Cand vad juma de tara ca merge bine-mersi cu sh-uri nemtesti si nu mai baga decat motorina in ele...

Share this post


Link to post

Da tu de unde stii ca merge bine mersi? Sau ce intelegi prin bine mersi? Ca vad ca te deranjeaza ca-ti zbarnaie un aerator. De unde stii ce zbarnaieli or avea aia la masini. Daca arata bine pe afara, nu inseamna ca-i perfecta si pe dinauntru.

Share this post


Link to post
Bine, sa zicem ca suntem in cazul 2, in care sa zicem ai bani de carburant, intrebarea se pune si cam asa: Ai bani sa o intretii? adica... Ai bani de injectoare? Ai bani de turbina in cazul tedeiurilor? Ai bani de amortizoare si ce-o mai pica? Si mai presus de orice... ai timp sa stai cu masina prin service-uri si ai incredere sa pleci cu o masina cu 100.000+ km la bord peste o ora la un drum de 3000 de km? :D

Rau mai exagereaza unii. Probabil pe alte forumuri exista topicuri in genul acestuia, numite coreene VS nemtesti, in care unii exagereaza spunand:

Ai bani sa o intretii? adica... Ai bani de supape? Ai bani de discuri de frana? Si mai presus de orice... ai timp sa stai cu masina prin service-uri, la MIL'a lor, si ai incredere sa pleci cu o masina cu 100.000+ km la bord peste o ora la un drum de 3000 de km?

Nu stiu de unde atata incrancenare pe diesel si mai ales TDI, desi recunosc ca multi care vor diesel exact spre asta se uita.

E normal sa mai auzi din cand in cand pe unul cu o problema la injectoare/turbina, si cred ca s-au plans destui si cu motoare pe benzina de aceleasi probleme, avand in vedere ca sunt extrem de multi posesori de diesel (nu numai TDI), ca multi alimenteaza de aiurea si ca multi nu exploateaza corect motorul (f subturat ca deh, e diesel, etc).

Referitor la niste impartiri pe categorii, amintite mai devreme, unii chiar daca dispun de multi bani, atat pentru cumparare cat si pentru utilizare/intretinere, nu vor sa dea 30-40k pe o masina noua, si cu putin noroc au sanse sa o ia in stare f. buna la jumatate de pret. Scutesc de la inceput destui bani si daca pica ceva pot cumpara de la dezmembrari piesa respectiva si apoi sa vanda masina, sau o pot cumpara noua daca inca mai au incredere in masina si vor sa o mai tina. Desigur nu e vb de cei cu buget la limita.

Share this post


Link to post
Pai nu cred ca-l ia nou (s-a declarat pentru nemteasca sh) si nu va fi nevoit sa faca revizii la reprezentanta. Si daca faci reviziile la un mecanic priceput nu ajungi la suma care ai zis-o tu.

Stiu ca vrea sa ia SH. Situatia de sus am expus-o orientativ. In plus iti trebuie un mecanic bun la o asa masina. Nu e Dacie sa mearga s-asa. Nu e totuna sa ai un mecanic care sa stie ce problema are masina sau unul care incearca sa rezolve problema prin eliminare si sa te faca sa cumperi o gramada de piese de care nu ai nevoie.

 

Cand vad juma de tara ca merge bine-mersi cu sh-uri nemtesti si nu mai baga decat motorina in ele...

Parca ziceai ca iei benzinar :P

Share this post


Link to post
Cand vad juma de tara ca merge bine-mersi cu sh-uri nemtesti si nu mai baga decat motorina in ele...

Ai fi surprins daca ai face un sondaj printre ei si i-ai întreba ce anume au schimbat (nu defectat, ci pur si simplu schimbat din cauza uzurii) la masini, presupunând ca raspund sincer. Nu zic ca procentajul e dezastuos de mare, dar e semnificativ si imi place cand vad ca unii recunosc ca au bagat ceva bani in masina, dar ca tot asa ar face ar alege din nou.

Share this post


Link to post

Multi schimba injectoare, eu vreau benzinar.

 

@Zeneseu: ai fi surprins daca ai sti ca la o nemteasca se lucreaza mult mai usor decat la o frantuzoaica. Asta iarna, cand am schimbat kitul de accesorii la Clio, a durat la mine aproape dublu fata de Passat-ul de alaturi la care i-a schimbat distributia. Iar la respectivul Passat i-a mai si dat farurile si scheletul cu radiator. La mine n-a mai demontat decat tamponul motor.

Iar eu am destui mecanici foarte buni la care pot sa apelez, inclusiv la diagnosticarea vreunei probleme.

Share this post


Link to post
...Iar eu am destui mecanici foarte buni la care pot sa apelez, inclusiv la diagnosticarea vreunei probleme.

 

 

In principiu la asta ma refeream, sa nu fii nevoit sa schimbi instalatia de AC pentru ca iti trage dreapta volanul (dupa cum exemplifica cineva pe forum). In cazul asta e ok. ;)

Share this post


Link to post

laurentiu, dezamagirea ta legata de masinile noi se raporteaza doar la experienta cu reno symbol.

 

Daca te uiti pe impresii despre Lacetti, am povestiti si eu pe acolo cateva din problemele Symbol-ului din familie, care la 30.000 de km e vai mama lui.

 

Am 2 masini noi in acest moment si sunt multumit de ambele.

De Lacetti mi-e si mila cateodata de ce isi ia de la mine si pe ce drumuri o bag si inca se tine bine cu trenul de rulare.

De Aygo nu pot sa zic prea multe ca are doar 3000 de km la bord dar e o bijuterie in jungla urbana.

 

Oricum, din ce povestesti tu ca ai avea nevoie, in locul tau m-as uita pe la Mazda 2 noua. ;)

 

E foarte important sa-ti iei masina pe care ti-o permiti. Cu ce te ajuta pe urma daca iti iei o masina SH o clasa mai sus, dar nu o sa ai bani de reparatii?

 

Personal, am vazut pe pielea mea avantajele unei masini noi si dezavantajele unui SH (am in familie) si nu mi-as lua niciodata SH. E drept ca dispun de bani sa fac intretinerea ca la carte la masini si nu m-am zgarcit niciodata cand a venit vorba de service, dar nici nu le menajez.

Share this post


Link to post
Cand vad juma de tara ca merge bine-mersi cu sh-uri nemtesti si nu mai baga decat motorina in ele...

 

Probabil ca foarte multi din aceea jumatate, de rusine-mandrie spun ca baga doar ulei si motorina si nu mai spun de restul problemelor pentru a evita alte discutii...

Eu am o nemtoaica SH. si de 6 luni de cand o am, am mai bagat ceva bani in ea si urmeaza discuri de frana, bielete directie, pompa apa sper sa nu mai am si altele. Masina are doar ~70.000km

Cu al tau Clio intradevar ai avut ghinion, de aici si ura pentru masinile frantuzesti. Cunosc destui cu masini frantuzesti care au fost duse in 100.000km fara probleme.

 

Gandeste-te ca acelasi ghinion l-ai putea avea si la o nemteasca SH.

 

Dupa doua SH-uri, urmatoarea masina va fi noua, chiar si frantuzeasca.

Share this post


Link to post
... ai fi surprins daca ai sti ca la o nemteasca se lucreaza mult mai usor decat la o frantuzoaica.

Nu generaliza prea tare la capitolul asta ca s-ar putea sa iti sara lumea in cap. Schimba un cap de bara la un Audi, sau o bascula si iti garantez ca o sa ai mult mai multa grija cind faci afirmatii de genul celei de mai sus.

 

Chestia asta ti-o spun din experienta unui care a schimbat saptamina trecuta un cap de bara de Audi A6 la Meridian ... Si-au facut cruce mecanicii si cu picioarele. Poti sa zici altceva, si ti-o confirm tot din experienta tipului: masinile nemtesti sint (in general) mult mai fiabile decit cele frantuzesti. Tipul a schimbat capetele de bara la 180.000km !!! Din experienta mea proprie (nu dau Daewoo drept masina nemteasca insa o folosesc ca referinta pentru una frantuzeasca), la 100.000km aveam basculele intacte in vreme ce un var de-al meu posesor de Peugeut 206 HDI le-a schimbat la 30.000 - erau praf ! In conditiile in care el merge mult pe drumuri nationale + Bucuresti iar eu imi bag aproape saptaminal masina pe cimpuri (spre balti, pescuit)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Frantuzestile sunt recunoscute pentru articulatiile slabe. N-am auzit pe multi posesori de Peugeot, Renault... sa treaca de 50-60k fara sa schimbe capete de bara, amortizoare etc.

Share this post


Link to post

Am votat noua, chiar si frantuzoaica. Am avut Matiz, am o frantuzoaica si mi s-au mai perindat prin mana/familie un Cielo si alte frantuzoaice (Megane/Clio). Sunt fan masina noua (nu neaparat frantuzoaica - chiar urmatoarea intentionez o nemtoaica) cu CASCO deoarece nu cunosc mecanici si nu am nici cunostinte mecanice - :) suficiente cat sa imi bag nasul pe la masina. Orice ar spune lumea la masina sh este o loterie, pe care o rezolvi pe banii tai. La masina noua, de bine de rau o rezolvi pe garantie. Intradevar uneori nu se rezolva pe garantie dar la marea majoritate a problemelor totusi nu te costa reparatia in perioada de garantie. Preturi la piese in ziua de azi sunt nesimtit de mari cam la toate marcile asa ca poti avea ghinionul sa ai de schimbat o piesa minora care sa te usture rau la buzunar. Revizia, pe langa rolul evident de schimbare consumabile (pe care trebuie sa le schimbi oricum si la sh) o consider ca un pret suplimentar pentru garantie. Nu stiu daca este corect sau nu dar asa este. Daca te simti norocos poti renunta la ele si te descurci singur (era si un topic pe tema asta). Pentru mine asta e oricum e teoria si in viata. Nu cumpar in general lucruri sh pentru ca nu as dormi linistit si nu m-as bucura cum trebuie de ele. Bineinteles treaba asta costa iar eu am ales sa platesc.

Edited by dan_m

Share this post


Link to post
Chestia asta ti-o spun din experienta unui care a schimbat saptamina trecuta un cap de bara de Audi A6 la Meridian ... Si-au facut cruce mecanicii si cu picioarele. Poti sa zici altceva, si ti-o confirm tot din experienta tipului: masinile nemtesti sint (in general) mult mai fiabile decit cele frantuzesti. Tipul a schimbat capetele de bara la 180.000km !!! Din experienta mea proprie (nu dau Daewoo drept masina nemteasca insa o folosesc ca referinta pentru una frantuzeasca), la 100.000km aveam basculele intacte in vreme ce un var de-al meu posesor de Peugeut 206 HDI le-a schimbat la 30.000 - erau praf ! In conditiile in care el merge mult pe drumuri nationale + Bucuresti iar eu imi bag aproape saptaminal masina pe cimpuri (spre balti, pescuit)

E Audi, totusi...cand iti iei asa ceva, se presupune ca ai si bani sa il intretii.

Cand am deschis topic-ul, m-am gandit sa compar frantuzeasca noua vs nemteasca sh, care nemteasca SH ar fi cu doar cateva mii de euro mai scumpa (gen Opel, VW, etc), in nici un caz vreo comparatie Clio vs BMW seria 7 din 93 care a costat cateva zeci de mii de euro.

As fi comparat si cu Opel, dar la ce voiam eu era doar Corsa (Astra G e prea mare), care e totusi, pentru fete.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

japoneza noua :D sau SH. Nemteasca SH SIGUR buna e loterie si cum pe tine nu te dau banii afara din casa...

 

Mai zi-mi o chestie, ai luat in calcul la masina SH si un 2-3 mii de euro pentru eventuale reparatii in primul an? Dar faptul ca CASCO cost pt un SH de, sa zicem, 6-7000 de euro cat pentru una noua de 10 mii?

Share this post


Link to post
E Audi, totusi...cand iti iei asa ceva, se presupune ca ai si bani sa il intretii.

Cand am deschis topic-ul, m-am gandit sa compar frantuzeasca noua vs nemteasca sh, care nemteasca SH ar fi cu doar cateva mii de euro mai scumpa (gen Opel, VW, etc), in nici un caz vreo comparatie Clio vs BMW seria 7 din 93 care a costat cateva zeci de mii de euro.

As fi comparat si cu Opel, dar la ce voiam eu era doar Corsa (Astra G e prea mare), care e totusi, pentru fete.

 

 

pentru un om sarac asa cum zici tu ca esti vorbesti cam usor de diferente de mii de euro > :)

Share this post


Link to post

Mah Laur io pana acum am vazut numai Symboluri pe taxi uri si cica nu s deloc proaste..e drept is Diesel-uri!!...

 

ps. Bre in Frankfurt am vazut si Merţ da' serios acum Passat n -am vazut si calitatea germana in ultima vreme lasa de dorit...Ia Mazda 2 daca vrei ceva fain...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post
Mai zi-mi o chestie, ai luat in calcul la masina SH si un 2-3 mii de euro pentru eventuale reparatii in primul an? Dar faptul ca CASCO cost pt un SH de, sa zicem, 6-7000 de euro cat pentru una noua de 10 mii?

CASCO n-am luat in calcul pentru ca oricum nu vreau sa-mi fac. > :) Eu in general conduc calm si cam ma feresc de daune, n-am mai avut dauna din februarie 2006 si doamne ajuta sa nu am nici de acum inainte.

Iar eventualele reparatii pe care ar trebui sa le fac in primul an va trebui sa le fac si la asta, ca are 48000 de km, cere bielete, cere anvelope noi, cere catalizator, cere amortizoare, in curand va cere si distributie noua, asa ca, daca imi permit sa fac toate astea, eu zic ca mi le permit si la un eventual sh.

 

@cararama: eu vorbesc prin prisma a ceea ce as putea sa iau pe cotetul actual si eventual sa mai pun putin peste. Mai mult nu vreau sa ma intind. Am mai zis, mi-ar fi fost suficient un matiz daca ar fi avut motor de 70 CP si centrul de greutate mai jos. Dar nu exista si, in plus, m-ar dezmosteni ai mei daca ar afla ca imi iau matiz, iar eu momentan nu-mi pot asuma riscul asta.

 

@zeitate: or fi bune ce ai vazut matale, da a mea nu-i asa, mai ales ca a inceput iar sa-mi huruie o rola de-abia schimbata la motor si eu zic ca, orice i-as face, pana n-o vand nu scap de blestemul ei de masina nedorita. Si cand o mai si vad masina mica cu portbagaj, ma simt de parca as fi insurat, da-o dreaku de treaba.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Hai sa ma bag si eu ca musca :wink: . Depinde de bugetul care il ai dispus, eu unul mi-as lua un 407 nou, altfel la nemti.. acolo ai multe de ales. Mai ales Golf 4 1.6 Highline :>

Share this post


Link to post
CASCO n-am luat in calcul pentru ca oricum nu vreau sa-mi fac. > :) Eu in general conduc calm si cam ma feresc de daune, n-am mai avut dauna din februarie 2006 si doamne ajuta sa nu am nici de acum inainte.

Sigur, esti renumit pentru condusul calm :) ) .

 

Daune nu ai avut pentru ca nu le-ai declarat. Iti zic eu una de vreo 1000ron: doua proiectoare fata sparte. Daca speli masina sigur mai gasesti zgarieturi de inca 2000 :) ) .

Share this post


Link to post

Neahh, proiectorul spart e numai unul, si ala de la criblura. Ce sa le fac daca-s din sticla de lamele de microscop?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Henri Ford spunea că cea mai bună maşină este maşina nouă. Şi eu sunt adeptul achiziţionării unei maşini noi. Un CASCO şi un certificat de garanţie îţi dă posibilitatea să poţi să-ţi aperi drepturile în faţa şmecherilor din service-uri. Nu sînt adeptul maşinilor noi în general europene şi în special franţuzeşti. Una asiatică la aceleaşi dotări are un preţ cu aprox. 5% mai mic. De fiabilitate să nu mai vorbim. Problema tarifelor din service-uri şi a preţurilor la piese este univrsal valabile-scumpe. Am discutat cu multe persoane care aduc maşini SH atît din Germania cît şi din alte ţări. La cele din Germania mă refer la motoarele diesel sub 1700 cmc, există o problemă: rulînd mult pe autobandă unde nu prea este restricţie de viteză ajung la viteze mari normal şi la turaţii ridicate, ceea ce duce la o uzură prematură a motoarelor. Dovada numeroasele Opel Astra 1.7cdti şi Ford Focus 1.7 comercializate sh pe la noi şi aduse din Germania. Bine nu cred că alternativa optimă ar putea fi Clio, Laguna etc. O Toyota,

Share this post


Link to post

Numai ca Ford avut motoare diesel de 1.8(TDDI si TDCI) si 1.6(D si TD). Ultimele fiind montate pe niste versiuni mai vechi de Escort cu care nu cred ca s-a alergat prea tare pe autostrada :)

Share this post


Link to post
Numai ca Ford avut motoare diesel de 1.8(TDDI si TDCI) si 1.6(D si TD). Ultimele fiind montate pe niste versiuni mai vechi de Escort cu care nu cred ca s-a alergat prea tare pe autostrada :)

 

Eu am precizat cele două modele de 1.7 diesel care se aduc în draci în Oradea, Arad, Cluj. Se vînd bine din cauza preţului bun.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...