Jump to content
Sign in to follow this  
styx

Bmw Seria3 Sau Audi A4 ?

Recommended Posts

Salutare, mi-am vandut tico-ul si in vreo 3sapt o sa plec in Germania sa-mi iau si eu o masinutza "noua" pe la 3000-4500euro si dupa ce am studiat toate alternativele am ramas la:

1) BMW seria 3, in principiu 316i, 318i si 318is (an fabricatie 1993-1998)

2) Audi A4, 1.6, 1.8 sau poate un TDI (chiar daca urasc dieselurile) (an fabricatie 1996-1999)

 

Evident ca o sa o bag la bulgari ca doar nu-s nebun sa platesc taxa 4000euro la noi, asta pt cei care o sa sara pe mine ca ce fac cu taxa.

 

Din ce am vazut, ca avantaje la BMW ar fi pretul, care incepe de pe la 2000euro cand pt un A4 de pe la 3500euro dar in schimb Audi-ul este de generatie mai noua, si la interior clar se observa diferenta, mai ales la cele de prin 98+ care am vazut ca au un interior cu totul imbunatatit :-? ? si la Audi ar mai fi misto ca mi-as putea lua un kombi pt ca eu sunt mare fan ikea si mi-ar usura viata :rolleyes:

 

Daca aveti pareri sau sfaturi, sau ati condus masinile din cauza sunt f curios sa aflu ce si cum.

Share this post


Link to post

Nu e chiar asa. Are un amic BMW 318i luat tot asa, pe la 4000 EUR, model 2001-2002 parca. Pompa lui de benzina a costat cu 100 lei mai mult decat a mea.

Share this post


Link to post

Eh, oricum fata de Tico sunt ceva mai costisitoare la partea de intretinere.

Pana la urma @styx alege masina ce raspunde cel mai bine cerintelor/nevoilor tale (normal, si cea care se incadreaza in buget). Eu dintre cele 2 propuse as alege Audi :) .

Share this post


Link to post

am un prieten care are ursuletz si unele piese l-au costat mai putin decat pe mine la tico, evident de la dezmembrari pt ca se gasesc usor piese.

 

am inceput sa tind spre bmw pt ca pretul de achizitie este mai micutz, are distributia pe lantz si din ce am mai aflat este mai ieftin/usor de intretinut.

Share this post


Link to post
Ai bani sa intretii masinile astea?

 

Daca o tine 1-2 ani chiar nu conteaza. Merge cu ea pana cade si dupa aia isi ia alta :D .

 

@styx Vezi ca preturile alea par cam mici. Nu tot ce vezi pe mobile.de e adevarat. O masina buna din germania e pe la 10.000.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Se gasesc masini on si pe la 3-4 mii, daca sunt de an mai vechi de 2000.

NU stiu sa te sfatuiesc despre care sa o iei dar tine cont ca numai drumul si benzina o sa te duca minim 700 E ( incluse si cele 200E care le dai pe numere si asigurare la ei )

Sfat :

1. alege ce vrei sa iei, intra pe mobile.de si pe autoscout.de si selecteaza functie de criteriile tale ( pret / an / NU prea conteaza kilometrajul ca la ei nu se strica ca la noi masinile pe kilometraj )

2. NU te uita la particulari decat daca sti ffff bine sa analizezi o masina dpdv tehnic.

3. NU lua de la turci. E posibil sa gasesti masini chiar la reprezentantele BMW sau AUDI ( cam greu la anii aia dar e posibil )

4. Printeaza masinile gasite si organizeaza-le functie de oras.

5. Ia-ti multa apa si lichide de aici, sunt foarte scumpe acolo.

6. NU pleca fara GPS iar in Germania ia-ti si o harta ( GPSul mai pica )

7. sunt multe sfaturi si daca vrei te ajut cu idei prin telefon ( da-mi un PM )

 

Daca nu ai cu cine poti merge cu mine, chiar as vrea sa mai fac un drum pana acolo sa mai hranesc masina cu ceva Aral ( platesti doar benzina ; cazarea si mancarea mi-o platesc singur )

 

Ca sa te putem sfatuii scrie-ne urmatoarele vitale chestii :

a ) cati bani o sai ai disponibili CU TOTUL, totii banii.

b ) ce vrei sa contina masina ( x airbaguri , abs, piele, scune incalzite, geamuri electrice, samd. Daca iei Audi NU lua cu 2 usi ; in general spatiul fizic in BMW e mai bun ca la AUDI ; personal as merge pe BMW si sunt multe motivele dar hai sa vedem intai ce vrei tu ) Altfel sunt cam 1400 de BMWuri intre 3000 si 4000 pe mobile.

 

Orice ai lua, gandeste-te ca exista si hidramate. Si de obicei cele care sunt hidramate ( atat la BMW cat si la AUDI ) sunt mai putin alergate pt ca nu au fost conduse de pusti sportivizati.

 

Am fost acum 3 luni cu cun coleg tot asa sa isi ia A3 si pana la urma si-a luat BMW, e mult mai ok decat Audi, ca interior, ca scaune, ca pozitie, ca bord, ca aspect, ca ce vrei tu ; Eu cand m-am suit in AUdi de 14.000 euro mi s-a facut greata cat de simplist si sarac e fata de BMW in aceiasi bani .

Hai ca am intrat in vrie, nu vrei sa vin cu tine :P ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Eu as inclina spre audi!Sincer ma indoiesc ca BMW-ul e chiar asa de usor de intretinut!Dezmembraile nu sunt o solutie!In afara de asta trebuie sa te gandesti si la consum!BMW-ul cu siguranta "haleste"!

Share this post


Link to post

Tine cont ca la o masina din anii aia fiecare vanzator cedeaza lejer 500 euro asa ca poti sa te uiti la pretul "cat poti sa dai pe masina + 500 E "

Dar pentru inceput asteptam de la tine filtrarea dupa optiuni.

Share this post


Link to post

@Dj Dark: la 10mii daca vrei sa-ti iei una din 2003+ sau asa ceva, si preturile nu sunt deloc dubioase, si-a luat un prieten un bmw 318is coupe cu 200k km din 94 si arata ca scos din tzipla si il are deja de mai bine de jumatate de an fara probleme si a dat pe el 2500euro, luat de pe mobile.de

 

@sergiuhusca: extraurban consuma ~6% si urban 10-11% (intr-un oras normal, nu buc) si nu-ti face griji ca nu "haleste" ca doar nu-mi iau un ursuletz cu debitmetru stricat ca sa ia 20%.

 

@Cumnatu: mersi mult pt ajutor, uite eu nu stiam de faza cu particularii, eu chiar cautam sa-l iau de la un particular la mana a 1-a sau a 2-a max, si incercam sa evit Händler-ii ca ma gandeam ca astia nu-s decat niste intermediari care mai fac si manarii si le cosmetizeaza asa "de forma" pt vanzare.

Ce nu stiu eu momentan este cum sa procedez, sa sun mai multi dealeri de aici si sa discut cu ei despre bmw-urile care le au la vanzare si sa ma duc cu avionul acolo sau sa vad asa pe unde gasesc mai multe si abia pe urma sa alerg de la unul la altul :-?

 

Bani in total am acum vreo 3500euro si mai vrea sa suplimenteze si taica-miu cu vreo 2000euro, deci in total ar fi 5500euro, dar nu vreau sa cheltui chiar toti banii, speram sa ma ajunga treaba cam pana in 4000euro.

La dotari nu-s prea pretentios, oricum bmw-ul are airbag sofer standard si majoritatea si abs standard, aer conditionat evident si geamuri electrice oricum are.

 

M-am mai uitat si gandit astazi si 95% o sa merg pe bmw si sper sa gasesc un coupe :D

 

Ar fi interesant sa mergem impreuna, dar eu vroiam sa merg cu avionul ca ma costa mai putin decat cu masina si e mai rapid. Oricum n-o sa am probleme sa ma descurc acolo pt ca vb foarte bine germana. Planul era sa mai merg cu inca 2colegi de servici care tot asa vor sa-si ia masina din Germania dar nu stiu daca e mai bine sau doar ma incurc cu ei.

 

PS: ti-am dat add pe mess

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare la tine, cand te plictisesti de masina, intr-un an, doi, trei, cum o vinzi?

Share this post


Link to post

Eu zic sa-ti iei un Maybach, de vreo 15 ani...

Mai, minuni nu exista, bugetul tau e mult prea mic pentru o masina de afara.

Sau cine stie, poate iti permiti un 2-300 de e pe luna de reparatii. Din cate stiu eu CASCO nu se face in .ro pt masina asigurata in .bg. Deci vei merge fara casco iar masina va apartine in acte altuia. Complicatii, complicatii. Dupa cum ai spus si tu, decat sa stai linistit iti faci de lucru.

Share this post


Link to post

Si daca te loveste unul si nu e vina ta,tot apar complicatii!

Share this post


Link to post

NU te duce cu avionul pentru ca NU o sa te poti misca pe acolo. De la autohousul unde sa zicem ai gasii din prima ce cauti pana la primul motel cu mai putin de 60 euro / noapte / 2 paturi ( iar voi sunteti 3 ) o sa platesti taxiul cat benzina de aici pana acolo. Iar daca mergi cu ceilalti 2 colegi chititi si ei sa isi ia masina , pai sa ma scuzi dar ajungi sa dai ffff putini bani / benzina / om.

 

AI putintei bani tinand cont ca mai trebuie sa ii faci si tu una alta ( eventual ) cand vii cu ea.

Cei de la casele auto de obicei nu doar ca le fac frumusele, dar le fac si reviziile. ( ceea ce conteaza $ )

Daca o inscrii in Bulgaria sa te fereasca cel de sus sa dai in cineva, daca e vina ta, ii platesti reparatia. Oricum ar fi, tie nu iti face nimeni masina.

NU neaparat trebuie sa te gandesc la revanzare, daca esti multumit de ea o sa o tii mult si bine. Iar pusti care sa aiba la randul lor 2-3 mii pt un BMW vor fi mereu.

Deci daca TOTI banii sunt 5000 poti sa iei MAXIM masina de 3500, restul fiind drumurile si taxe samd.

Deci uita-te pe Mobile pe la 4000 Euro.

NU ii suna, nu are nici un sens si nici o relevanta. IN realitate masinile arata altfel decat in poze.

Sa concluzionam :

 

NU prea sti ce vrei ( panza / piele ; aer conditionat / clima ; trapa / fara trapa ; motorizare ; culaore ; .. sunt multe chestii care te fac sa alegi o masina )

NU ai foarte multi bani asa ca nu te duce singur ( fara cineva care a mai fost ) o sa vi cu mana goala sau cu vre-o janghina.

Daca o inscrii in Bulgaria.. e pe riscul tau. Sincer eu am platit la Opel Tigra 2000 E inscrierea aici dar stau linistit. Si masina a facut 4500. Iar drumul cu totul 6000. Pe langa asta mai pui revizia aici + RAR si taxe de carte samd.. urca, urca.

O astfel de masina NU o iei ca sa vaci vre-o afacere, dai de fapt aprope dublu pe ea decat costa metalul in sine. Dar daca iti place, merita.

Taxa de inscriere aici tinand cont de an si de poluare samd e aproape de 2 ori cat masina. DAR, pot sa te ajut. Adica poti sa stai cu numere provizorii 6 luni, intre timp strangi bani si platesti JUMAtate de taxa. Legal totul !

 

Si crede-ma , avem loc 4 oameni la mine in masina :P ( tu, eu si ai tai 2 colegi, fie ei si de 120 kg fiecare )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Daca tot vrei sa o inmatriculezi in bg de ce nu mergi si o iei de acolo direct.Sunt parcuri auto la granita si iti fac procura ei.La mine in oras s-a umplut de pisicute cu nr de bg :) Din ce am auzit procura te costa ~500E.

Share this post


Link to post

@styx

Azi dimineata a sosit la mine la bloc o pustoaica cu un Fiat Punto din 95, motor diesel 1.7 turbo, luat din Bulgaria ieri. A dat 1400 de euro cu tot cu taxe si acte, inclusiv procura. Masina e simpatica, are 237k km pe bord, inclin sa-i cred reali. Motorul e in mintile lui, nu e prea galagios, chiar e mai silentios ca un Pejo 206 hdi langa ca e parcata. Nu e tipla, are o zgarietura pe usa soferului, reparata cu stangacie, oleaca infundata, lichidul de parbriz nu ajunge la luneta, da cu stergatorul pe uscat. Eu i-am montat mp3-ul, ca nu avea nimica, era gaura din bord goala.Distributia e un vis de schimbat, e fff. accesibil de umblat la ea.

Cat ar putea sa te coste un ursulet de prin '98? Du-te la bulgari cu unul care a mai fost si stie miscarea si scutesti bani cheltuiti pe drum la nemti. Parerea mea.

Share this post


Link to post

Ha? 1400 de euro pentru o masina cu care sa-ti faci treaba macar un an de zile, 20 de euro pe an RCA-ul si la care nu-ti vin amenzile acasa?

Devine cam extrem de tentant... :D Unde mai pui ca pot sa trec lejer la moldoveni cu ea.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

ideea cu luatul masinii din bulgaria e ff proasta, bulgari iau ultimele cazane si daune totale din germania pe platforme si le repar ei cum pot ei mai bine si le vand mai departe.

 

pana la urma o sa mai astept putin pana la 1iulie ca sa vedem ce se intampla cu taxa asta de inmatriculare pt ca daca ramane aia propusa atunci taxa pt o pisicutza din 93 cu euro2 va fi de 290euro si scap si de inscrisul la bulgari!

Share this post


Link to post
Daca o inscrii in Bulgaria sa te fereasca cel de sus sa dai in cineva, daca e vina ta, ii platesti reparatia. Oricum ar fi, tie nu iti face nimeni masina.

De ce Cumnate? Doar asigurarea RCA emisa intr-un stat din UE este valabila in toate tarile incluse in acesta organizatie. Extrapoland, daca il busesc pe unul in Ungaria cu masina mea inmatriculata in RO ii dau bani din buzunar? Sau daca ma buseste el tot acolo, raman cu masina sifonata si ma uit la ea pana strang bani s-o repar?

Nu spun ca sunt pt inmatriculare in BG dar sunt curios de ce aceste dezavantaje :uff:

 

Daca imi permiteti o intrebare referitoare la un caz concret: daca iau de la rude din Suedia un Mercedes C180 din '97 euro2 si ii pun instalatie de gaz cu injectie secventiala am sanse sa pot plati taxa ca pt euro4, in conformitate cu instalatia?

Share this post


Link to post
Daca imi permiteti o intrebare referitoare la un caz concret: daca iau de la rude din Suedia un Mercedes C180 din '97 euro2 si ii pun instalatie de gaz cu injectie secventiala am sanse sa pot plati taxa ca pt euro4, in conformitate cu instalatia?

Nu. Oare cati din cei ce intreaba asta s-au uitat sa vada ce inseamna norma euro x?

Ca fapt divers, norma euro nu inseamna numai poluare/noxe emise, ci si gradul in care un autoturism se poate recicla, numarul de materiale reciclate si reciclabile folosite la constructia sa, timpul in care afecteaza mediul dupa scoaterea din uz etc.

Share this post


Link to post
Daca imi permiteti o intrebare referitoare la un caz concret: daca iau de la rude din Suedia un Mercedes C180 din '97 euro2 si ii pun instalatie de gaz cu injectie secventiala am sanse sa pot plati taxa ca pt euro4, in conformitate cu instalatia?

La nivel de utilizator simplu nu se poate face trecerea de la o norma euro inferioara la una superioara. Poate cel mult de la noneuro la euro 2 (ce se refera strict la considerente de noxe, rezolvabile prin catalizator), dar mai sus e nevoie ca masina sa fie in procent de 9x% reciclabila, etc.

Share this post


Link to post

dpdv practic, norma euro este chestia aia data de catalogul RAR-ului functie indicativul motorului (chestia aia cu 6 digiti). Restul e teorie...

Share this post


Link to post
dar mai sus e nevoie ca masina sa fie in procent de 9x% reciclabila, etc.

Teoretic! La case mari nu e valabil, exemple: Solenza Euro2 care cu inca o sonda lambda s-a vandut ca Euro3 si Logan Euro3 care cu un catalizator mai eficient se vinde ca Euro4; aceste masini au acelasi motor (1.4 MPI 75C.P.) si aceeasi reciclabilitate!

Revenind la topic, eu m-as intoarce cu BMW 316-318i din 93-94 (E36) si as astepta 1iulie sa-l inmatriculez definitiv in RO

P.S. Nu lua Compact caci nu are suspensie spate Z-Axle Multilink, spre deosebire de toate celelalte E36 :lavolan:

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...