Jump to content
Sign in to follow this  
muscarul

Cosmote

Recommended Posts

Te contrazici singur, amesteci costurile operationale cu cele de investitie. Cand ai in curte un echipament electronic pentru un numar finit de legaturi (abonati) iti mai raman doar costurile energetice si cele de intretinere. Ultimele nu depind de durata sau de numar legaturilor instantanee, iar costurile dinamice cu energia sunt nesemnificative in raport cu cele statice. Mai pe romaneste, echipamentul acela consuma nesemnificativ in plus cand "se vorbeste" pe el la intreaga capacitate, decat cand cand "se vorbeste" moderat. Deci, pe un astfel de operator il doare la basca daca abonatii lui vorbesc 1 minut sau 10 minute, costul este infim in raport cu cat cere el pe minut. Veniturile din abonamente acopera amortizarea investitiei si costurile cu suprastructura, adica costurile necesare ca un abonat sa poata apela un numar. Din aceste motive, un abonat trebuie incurajat si chiar fortat sa vorbeasca cat mai mult ca de acolo vine profitul si nu subventionarea, cum spuneai tu (de aici am plecat). Doar cand reteaua lui este subdimensionata la profilul si numarul abonatilor, atunci apar probleme de insatisfactie, dar si acelea afecteaza tot clientul.

 

Aceasta a fost si una din ratarile Romtelecomului la deschiderea pietii de telecomunicatii, au preferat sa mearga cu infrastructura la ocupare minima (taxarea convorbirilor locale) si ieftinirea convorbirilor internationale, adica exact acolo unde ceilalti erau mai tari.

 

Toate ofertele de atragere a clientilor care promit gratuitati ante portas sunt cai troieni (inventia grecilor, nu), pot afecta planul de recuperare al investitiilor, doar daca ele nu sunt facute pe spinarea clientilor vechi, adica cea mai ordinara tactica aplicata in RO prin care se loveste in clientul fidel sau "calul care trage". Astfel de oferte exploateaza saracia si prostia, iluzia ca-ti ofera cineva ceva gratis.

 

Cei 3 milioane de abonati, daca exista in mod real asa ceva, eu am motive sa ma indoiesc, trebuia sa am cam 3 clienti/prieteni din 20 care sa ma sune pe numar din acesta, dar n-am vreunul, de la Cosmote au fost atrasi prin aceasta metoda. Din acest motiv eu n-am incredere intr-o astfel de intreprindere si n-o recomand cuiva, ca sa incheiem ontopic. Atata timp cat aceste retele se opun prin toate spagile pe care le pot da (alo Europa, e vorba despre tine) la unificarea tarifarii intre retele inseamna ca tot planul lor de afaceri se sprijina pe modul defectos, pentru clienti, in care au fost ele construite. In aceste conditii, ce poate sfatuit cineva rational: dam acum putin, aproape deloc si apoi vedem cat ne vine factura ? Vorba cuiva, asta-i strategie de student care umbla cu 3 telefoane la el.

 

Ca sa ne intelegem nivelul la care ne aflam, imi povestea un amic venit zilele trecute din Canada: "noi avem demult telefonia fixa locala gratuita, dar am renuntat la ea, mai am doar un telefon mobil pentru ca ma costa 1cent (american) minutul in orice retea si 8 centi pe international (Europa), deci, costurile convorbirilor pe telefoniei mobile sunt mai mici decat un abonament la telefonia fixa. Daca la noi, nici dupa 10 ani nu s-a impartit piata si inca suntem ametiti de oferte nemaipomenite, ne meritam soarta. Acum 10 ani, la ei, mobile aveau, doar, bisnitarii si managerii (alaturarea este pur intamplatoare).

Share this post


Link to post
Te contrazici singur, amesteci costurile operationale cu cele de investitie. Cand ai in curte un echipament electronic pentru un numar finit de legaturi (abonati) iti mai raman doar costurile energetice si cele de intretinere. Ultimele nu depind de durata sau de numar legaturilor instantanee, iar costurile dinamice cu energia sunt nesemnificative in raport cu cele statice. Mai pe romaneste, echipamentul acela consuma nesemnificativ in plus cand "se vorbeste" pe el la intreaga capacitate, decat cand cand "se vorbeste" moderat.

 

nu ai citit cu atentie postul meu. Ca operator, ai cheltuieli fixe cu fiecare minut pe care clientul tau il efectueaza. Cheltuielile sunt: banda satelit (se plateste fiecare minut tranzactionat care ocupa banda din traficul cu satelitul de telecomunicatii), se plateste fiecare minut terminat in alte retele (concret: daca un cosmotist suna un vodafonist, cosmote deconteaza, cu factura, cam 6-7 centi pentru fiecare minut din convorbirea celor doi), se plateste mentenanta si service la echipamente, catre alte companii, cu factura, si care sunt proportionale cu traficul. Fiecare minut si fiecare apel, pe care noi il facem de la mobilele noastre costa, bani reali, care se duc in mentenanta (nu este vorba despre energia electrica), in trafic cu satelitul, si in terminarea convorbirilor in alte retele.

Share this post


Link to post

Iar eu iti zic ca majoritate importanta a clientilor persoane juridice nu folosesc cosmote. Poate daca lucrezi intr-o firma de gen Carefour, Gima sau altfel care dau credite doar cu buletinul sa ai parte de clienti-abonati (cartele de fapt) Cosmote. Petrom are abonamente la Vodafone, Metro au trecut anul trecut de la VDF la Orange, Romgaz - Orange ... Niciuna dintre firmele importante din Romania nu are Cosmote. Oare de ce? Toti au primit spaga? Sau doar reduceri importante la abonament. Apropo, pe langa reducerile la tariful pe minut, VDF da firmelor si reduceri in zeci de mii de euro (la Petrom nici nu ma gandesc cat au dat) pe an la plata facturii la mobile. Crezi ca e de colo?

Share this post


Link to post

Nene, costul pe satelit nu este la minutul vorbit, ai cumparat canalul (banda) si gata. Vorbesti, nu vorbesti, vremea vorbitului trece. Cand n-ai canalul (banda) ocupat, esti in pierdere, contabil vorbind. Dar asta-i valabil la convorbirile "internationale", nu de ele era vorba. Asa-i si la echipamentele terestre, doar ca echipamentul este al tau si se amortizeaza, nu se inchiriaza (alt mod de trecere pe cheltuieli al costurilor). Din acest motiv, politica cea mai buna este sa incurajezi "vorbitul" si cand acesta iti depaseste capacitatea, sa inchiriezi sau sa investesti, daca e vorba de abonati mai multi. Dar incurajarea vorbitului o faci la abonatii care sunt fideli, care ti-au mai platit, care dovedesc capacitate de plata (!), nu la cei ocazionali, vagabonzi. Batalia pe oferte din Ro incurajeaza migratia, smecheria, vagabondajul. N-am auzit pana acum o oferta ca iti prevede un viitor mai bun, doar un prezent mai gratis. Prezentul este, oricum, gratis, ca este atemporal, n-are perioada de facturare. Aceasta discrimineaza fidelitatea si insulta clientii stabili. Asta nu-i business, este bisnitareala. Culmea, de vina nu-s companiile, toate au promovat cam acelasi lucru, poate una mai putin, nu spun care, dar se stie (hoti si ei). De vina suntem noi, care nu reusim sa scapam de mentalitatea de lumea a treia. Nu poti ca popor sa ai restante la intretinere, dar sa platesti facturi de 1 miliard de euro la telefonia mobila. Pe aceasta prostie isi bazeaza astia toate smecheriile.

Daca nu v-am spus-o, v-o repet, America de Nord, acum 10 ani era in urma noastra la mobile, la nivel de individ. Azi, ei platesc 1 cent pe minut, in orice retea si 8 centi la internationale. Nu-s mai destepti ca noi, doar ca, numai pun botul la oferte "de nerefuzat".

Iar ofertele Cosmote spun clar ca strang abonati pe hartie ca sa vanda nemtilor bine. Dupa asta, Dumnezeu cu mila, toata lumea intelege ca banii trebuie recuperati. Pana acum se platea pe o cumparare, cam, venitul pe un an, de abonat. Ce sa intelegem noi cand se da acum venitul pe 2 ani ? Ca nemtii vor profit de 2x mai mic ? Cata social-democratie.

Share this post


Link to post

Eu zic sa facem un sondaj (rog un admin) sa vedem cati au cosmote, cati au vodafone, cati au orange si cati au zapp...sau cati au cosmote + orange, cosmote + vodafone ...cosmote + zapp nu prea mai conteaza...

Share this post


Link to post

Seamana a intrare de blog, nu articol. Asta nu inseamna ca nu au dreptate.

Share this post


Link to post

Foarte corect, total de acord. A uitat sa spuna si de Zapp, care desi este minuscul fata de cei 3, are aceleasi reflexe corporatiste.

 

De aceea, nu ma pot abtine sa nu introduc o trimitere catre o idee interesanta: universal free wireless communications. Desi raspandirea acestui sistem ar trebui sa fie de tip viral, deci natural, totusi el intampina opozitia neimpacata a corporatiilor (care apeleaza inclusiv la blocada informationala), care nu iau prizonieri in lupta pentru o miza de multe miliarde de dolari. Este cam la fel cu Open Source versus software-ul proprietar. Un mare aliat al celor din urma este conservatorismul oamenilor, care prefera sa plateasca un abonament/pret/cost etc, dar sa continue sa lucreze cu uneltele cu care sunt ei obisnuiti.

Eu fiind un optimist, sunt sigur ca va veni ziua cand voi avea un mobile device in buzunar, cu care voi putea sa vorbesc (si/sau sa ma vad, prin webcam) nelimitat, gratuit, la orice ora, cu orice om de pe planeta. Poate mai important decat gratuit, el va fi "open". Sa nu uitam ca actualmente, atat hardware-ul cat si software-ul folosit de operatorii de telefonie mobila este proprietar, asa ca trebuie o revolutie la patrat :) .

Pana atunci, primele semne bune.

Edited by zet

Share this post


Link to post

Cosmoteul,mi se pare,sa ma exprim asa "varza"!Semnal full,iar daca sun de 5 ori dupa un alt telefon,pe numarul meu...de 3 ori ma aflu in reteaua Cosmote... :-&

Share this post


Link to post

Mai, nu stiu, eu sunt multumit de serviciile de telefonie mobila, de oricare ar fi ele. In cel mai rau caz, cand la primul apel aud in telefon ca cel apelat "e in reteaua orange", mai incerc odata si gata. Merge.

In articol se vorbeste de serviciile de telefonie mobila de parca ar fi internetul prin dial-up xnet, cand in realitate retelele merg foarte bine. Pana si Digi Mobil-ul se comporta onorabil, n-am ce sa le reprosez, bine, nici nu l-am folosit intensiv.

La munca folosesc Orange-ul intensiv (apelat/receptionat apeluri de la clienti) si functioneaza ireprosabil de fiecare data. De cate ori am avut nevoie sa incarc o cartela, aceasta a primit creditul in maxim 5-10 minute.

Share this post


Link to post

@Sergiuhusca Haide ma, nu fi carcotas ca eu nu stiu zona in Galati sa nu fi putut sa vorbec la telefon de pe Cosmote, am mai zis si o repet ca depinde si de telefoanele care le aveti. Era o problema mai demult in Metro unde era cam nasol semnalul dar acum e semnal bun si poti vorbi.

Edited by KumKum

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...