Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Socul Automat Tico

Recommended Posts

Dimineata clapeta este inchisa.Cel putin asa am vazut in 2 dimineti. Si masina porneste la prima cheie fara probleme.

Problema este in timpul zilei cand este cald. Probabil arcul nu mai este bun, si clapeta ramane inchisa sau nu se deschide complet. Asta e problema la mine..Si din cauza ca clapeta nu se deschide cum ar trebui, imi apareau acele probleme.

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Pentru fishy86:

Anularea socului automat nu e neaparat necesara, desi e posibila.

Mai recomandat ar fi sa scurtezi durata de actionare a socului automat. In acest fel, pornirea se va face cu clapeta de soc (a se citi şoc) inchisa, dar ridicarea ei spre pozitia verticala se va face mult mai repede. In acest fel se va scurta perioada de functionare a motorului cu amestec imbogatit.

Se va obtine astfel ceva economie de carburant, dar e posibil ca motorul rece sa ezite un pic la apasarea brusca a acceleratiei.

Pentru a obtine acest efect de economie, se va actiona astfel:

- se repereaza ansamblul socului automat, rotita diantata alba, pozitionarea ei si sistemul ei de prindere (axul, tablita cu doua suruburi, arcul), eventual se face o poza clara

- se demonteaza cele doua suruburi si se scoate/ridica incet tablita pe care e prins axul rotitei albe.

- se roteste usor de rotita, astfel incat clapeta de soc sa fie "culcata", dar tensiunea elastica pe ea sa fie minima (la apasarea usoara a marginii clapetei de soc dinspre parbriz sa se deschida)

- se monteaza totul la loc, cu atentie.

Acest reglaj se face cu motorul rece.

Daca dupa un astfel de reglaj, functionarea motorului este nesatisfacatoare, se poate tatona o alta pozitie a rotitei sau se poate reveni la cea initiala.

 

Varianta mai simpla a ceea ce am spus mai sus e urmatoarea:

- se slabesc cele doua suruburi de fixare a tablitei (nu se scot)

- se ridica de capatul din fata al tablitei (are o gaura ovala acolo)

- se strang suruburile

- se verifica tensiunea redusa pe clapeta de soc.

Atentie la tija metalica ce impinge in sus clapeta de soc la apasarea maxima a clapetei de acceleratie. Capatul ei de sus sta fixat cu o siguranta. Daca sare din locul ei, la acelerare puternica cu motor rece, clapeta de soc nu se mai deschide suplimentar, amestecul va fi prea bogat, iar consumul va creste.

 

Am scris cele de mai sus deoarece eu am montat sistem de soc manual la Tico, dar nu am observat imbunatatiri fata de reglajul mentionat aici.

 

Succes!

post-6669-083816800 1283067624_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Multumesc de raspund. Asa am procedat .Am redus timpul de actionare si acuma merge totul ok! Intre timp am mai cumparat 2 carburatoare asa am pe ce experimenta la maxim :lavolan:

Share this post


Link to post

Se pare ca nu era clapeta de soc de vina.Perioada asta cu vremea mai scazuta masina a mers ok.Dar in zile calde gen astazi, a inceput sa faca acelas lucru.

Singura chestie la aprindere ar ramane delocoul.Ce ar putea fi de vina in el inafara de capac?

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

O alta cauza posibila ar mai fi si supapa PCV, daca are depuneri si nu mai inchide bine, motorul nu porneste.

Share this post


Link to post

Salut si bine v am gasit. Sunt si eu nou pe aici si proaspat posesor de Tico SX 1998, am o problema, dimineata la pornire motorul rece socul nu functioneaza deloc, clapeta este inchisa dar motorul nu se tureaza, daca il las 10-15 minute sa se incalzeasca o opresc si o pornesc din nou surpriza socul functioneaza normal, am dat carcasa filtrului jos si am urmarit pozitia clapetei de soc din carburator si lucreaza bine, in plus chiar si cand este cald motorul nu merge liniar (parca merge in 2 pistoane dar cursiv) si pe esapament se simte miros de benzina nearsa. Care crede ti ca ar fi. Mentionez ca am schimbat urmatoarele: ulei, filtre (toate), bujii, fise - capacul de delco nu l am schimbat inca care este un pic fisurat in dreptul fiselor 2 si 3 dar l am curata de calamina.

 

 

Multumesc anticipat

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Gata partial, inlocuit capac delco, reglat avans, am gasit si supapa aceea din fata carburatorului blocata, si am inlocuit o cu cea de la A/C, reglat cat de cat pe ici pe colo si acum merge bine, ba chiar se si tureaza singura cand pornesc AC, inainte se oprea, va rog sa imi spune ti si mie cine are cunostinte sau a folosit un spray bun degripant, vreau sa reglez pozitia clapetei de soc pt ca acea gaurica de pe rotita albva nu este aliniata cu semnul de pe pargia dintata, dar suruburile de fixare sunt blocate si am tot incercat sa le desfac dar fara rezultat, si apoi in afara de decarburol/decarbusolv exista vreun spray ce se poate folosi pentru curatarea carburatorului, si se poate curata montat pe masina sau trebuie dat jos?

 

Multumesc anticipat

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

- CarbCleaner;

- nu trebuie demontat carburatorul.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns, imi poti spune te rog unde se gaseste? Multumesc

Share this post


Link to post

- magazine auto, supra-magazine, benzinarii.

Share this post


Link to post

Revin si eu cu o problema/nedumerire, sambata am dat carburatorul jos, l am curatat, am schimbat si luleaua de la delco, si motorul meu tot prost mergea la relanti. Am descoperit in schimb pe acel furtun gros de pe dreapta carburatorului, cel gros cu trei iesiri, una intra in capacul culbutorilor, una in carcasa filtrului de aer si cea de a 3-a trece printr o supapa si intra intr o teava groasa, am observat ca daca astup cu degetul iesirea care merge spre filtrul de aer turatia creste, asa ca am dat jos acea supapa am curatat tot pe langa ea si apoi montata invers (mentionez ca ea era montata sa traga aer din carcasa filtrului - iar cum am montat o eu acum tine inchis acel traseu), si surpriza motorul merge acum atat de linistit si de rotund incat nu mi vine sa cred, ba chiar turatia la relanti o pot scadea pana la 600rpm fara nicio problema, crede ti ca acea supapa a fost montata gresit la un moment dat sau era bine si de fapt problema este din alta parte? Si inca ceva, desfacut una din fise (care eu credeam ca este intrerupta), are cineva idee daca o fisa masurata cu un ohmetru trebuie sa aibe 0 ohmi (sau pe acolo)? La mine toate fisele arata in jur de 3 kohmi.

 

Multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Fisele au rezistenta distribuita in ele (protectie radio). Valoarea rezistentei electrice masurata este foarte buna.

Share this post


Link to post

 Multumesc, cu asta m am linistit, desi eu m am legat de asta inainte de problema cu supapa, caci eram disperat si chiar nu stiam ce sa ii mai fac

Share this post


Link to post

Gazele trebuie sa intre in filtrul de aer,deci e ok ce-ai facut

Share this post


Link to post

Ideea este ca pe acolo scoate ceva gaze de carter (un pic de fum) eu nu am mai bagat inapoi furtunul in carcasa filtrului de aer, m am gandit ca nu ar face bine sa se afume carburatorul din nou, mai ales ca abia l am curatat, asa ca am lasat furtunul scos si am astupat stutul carcasei filtrului sa nu traga pe acolo praf si mizerie. Credeti ca e ok asa sau trebuia sa il las bagat, influenteaza cu ceva consumul sau performantele motorului? 

 

Multumesc

 

 

Share this post


Link to post

N-ar fii o problema dar iti vor intra gaze in habitaclu.Mai nou acum au aparut niste dispozitive care recupereaza uleiul care apare impreuna cu gazele din carter si elimina gazele printr-un brether !

Share this post


Link to post

  Eu am un eporator de gaze de carter pentru cealalta masina facut de mine si chiar functioneaza bine (uleiul care se strange in epurator curge usor inapoi in baie prin suportul jojei de ulei), momentan nu se simte nimik in habitaclu ca si miros dar o sa incerc sa confectionez unul si pentru "cea mica" macar ca va sta locul acolo curat. Multumesc mult pentru raspunsuri 

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Aici este - am si ceva poze de cum este in interior dar nu aici

post-29784-040557300 1288094738_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare.

Spuneai ca ai inlocuit supapa "din fata carburatorului". Daca e vorba de supapa alb cu albastru, ei bine, nu e blocata. E un jiclor de aer care permite motorului sa traga aer foarte incet pe acolo si sa actioneze temporizat capsula vacuumatica a clapetei de soc, deschizand-o pe aceasta din urma. S-a mai discutat despre asta.

Cealalta supapa (negru cu mov) este supapa P.C.V. Ea trebuie sa stea montata cu partea mov (stutul mai gros si mai scurt) in jos, iar partea neagra intra in piesa aia de plastic negru cu trei iesiri. S-a scris si despre asta. Cauta pe forum.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Supapa nu am anulat-o ci pur si simplu am montat-o invers, inainte motorul mergea foarte urat la relanti, am scos supapa si am constatat ca motorul s a oprit, am montat o invers si acum este ok, trebuie sa merg sa vad cum este montata acum (vizual), sa confrunt cu ce a spus Kinetix (apropo multumesc de raspuns am gasit intre timp si topicul cu valva P.C.V. caci despre ea este vorba) si am observat si o scadere a consumului destul de maricica, acum nu stiu daca este de la asta sau ca am refacut reglajele la carburator dupa inversarea valvei

Share this post


Link to post

salut baieti , am o intrebare legata de supapa P.C.V ,cel de la care am luat masina mi-a spus sa o schimb , azi m-am uitat la ea am scos-o am curatat-o si am pus-o la loc cum trebuie, acum de unde imi dau eu seama daca supapa asta trebuie inlocuita sau nu? ce efecte ar trebuii sa aiba...precizez ca nu este blocata , am suflat in ea, pe o parte trece greu aerul si pe o parte trece liber !

 

o intrebare as mai avea in legatura cu un surub de reglare din spatele cutiei de filtru de aer, am ublat la el si am vazut ca schimba mersul motorului, este cumva pentru regraj CO2 ? sau ce rol are...este indicat sa umbu acolo ? mentionez ca l-am readus la pozitia initiala... imi cer scuze daca nu am intrebat unde trebuie pentru acel surub de reglaj! Va multumesc. Numai bine tuturor!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Salutare.

Ma intreb de ce sa vorbim despre supapa P.C.V pe topicul "Socul Automat"? Exista topic separat pentru supapa aia.

 

In general nu e indicat sa umbli la nici un surub de reglaj daca nu stii ce regleaza el... Daca e vorba de surubul care se continua cu o tija flexibila si care e accesibil din dreapta, atunci e vorba despre surubul de reglare a amestecului la ralanti la cald. Strangerea lui saraceste amestecul in benzina la ralanti.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...