Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Socul Automat Tico

Recommended Posts

Scuze ca aduc eterna problema pe tapet :osanale: :osanale: :osanale:

 

Din ce surub micsorez timpul cat functioneaza socul?

 

Piulita si surubul 2 este in capul termoelementului. Teorectic de aici? De cat este pulita? De 6 sau 7? Eu nu am reusit sa o slabesc.

 

Turatia de functionare in timpul actiunii socului termic ? din 1 sau 4?

 

Scuze daca tot repet probleme deja discutate...VREAU sa fiu sigur 100%.

post-3058-0-46083300-1349888377_thumb.png

Edited by autom

Share this post


Link to post

Dupa ce un bun forumist m-a deslusit, pun si eu aici semnificatia lor.

 

Suruburi:

1 - turatie ralanti la cald

2 - durata actiune soc automat. Ca sa o scazi, surubul trebuie infiletat mai mult spre tija termoelementului.

3 - amestec ralanti la cald

4 - turatie ralanti la rece

 

Inca odata multumesc bunului coleg! :osanale: :osanale: :osanale: :osanale:

  • Like 1

Share this post


Link to post

BUNA ZIUA.

DRAGI COLEGI,DETINOTORI DE TICOZAURI,MA LOVESC DE URMATOAREA PROBLEMA:

1.- PORNESTE MOTORUL PERFECT DIMINEATA PE ORICE FEL DE TEMPERATURA

2.- MERG APROXIMATIV 1 KM ,SA ZIC 7-8 MINUTE IN TRAFIC URBAN FARA PROBLEME DE TURATIE SAU DE ALT GEN.

3.- OPRESC MOTORUL DAR,SA ZIC, DUPA 15 -20 DE MINUTE PORNESTE FOARTE GREU SAU NU MAI VREA SA PORNEASCA DELOC

4.- DACA STAU VRE 10-20 DE MINUTE DE LA INCERCAREA DE A PORNI MOTORUL, PORNESTE BINE.

5.- MENTIONEZ CA ,CE-I DREPT, NU MAI AUD ACEL MOMENT IN CARE SE TURA MOTORUL DUPA PORNIRE;ACEL SOC AUTOMANT PE ROMANESTE.

INTREBARE:

CARE AR PUTEA FI CAUZA ACESTOR EVENIMENTE?

VA MULTUMESC MULT SI ASTEPT UN RASPUNS .

Share this post


Link to post

BUNA ZIUA.

DRAGI COLEGI,DETINOTORI DE TICOZAURI,MA LOVESC DE URMATOAREA PROBLEMA:

1.- PORNESTE MOTORUL PERFECT DIMINEATA PE ORICE FEL DE TEMPERATURA

2.- MERG APROXIMATIV 1 KM ,SA ZIC 7-8 MINUTE IN TRAFIC URBAN FARA PROBLEME DE TURATIE SAU DE ALT GEN.

3.- OPRESC MOTORUL DAR,SA ZIC, DUPA 15 -20 DE MINUTE PORNESTE FOARTE GREU SAU NU MAI VREA SA PORNEASCA DELOC

4.- DACA STAU VRE 10-20 DE MINUTE DE LA INCERCAREA DE A PORNI MOTORUL, PORNESTE BINE.

5.- MENTIONEZ CA ,CE-I DREPT, NU MAI AUD ACEL MOMENT IN CARE SE TURA MOTORUL DUPA PORNIRE;ACEL SOC AUTOMANT PE ROMANESTE.

INTREBARE:

CARE AR PUTEA FI CAUZA ACESTOR EVENIMENTE?

VA MULTUMESC MULT SI ASTEPT UN RASPUNS .

 

Nu spui nimic despre timpul de incalzire al motorului pe loc dupa pornire . Daca pornesti , mergi 1 km si opresti cand temperatura este foarte scazuta , in camera de ardere se va produce fenomenul de condens , bujiile se vor umezi si motorul va porni greu sau deloc . La acest lucru concura si faptul ca inainte de urmatoarea pornire apesi de cateva ori acceleratia . Ticozaurul sotiei , la 145000 km , porneste indiferent de temperatura dimineata cu O SINGURA PEDALA DE ACCELERATIE , si toata ziua porneste la * sfert * fara a mai apasa acceleratia . Secretul este ca NU AM INTERVENIT NICIODATA in reglajele carburatorului dar primavara si toamna il curat cu motorul cald si pornit folosind un spray CLEEN CARBURATED . Desfac capacul filtrului de aer , scot filtrul si accelerez cu mana stanga iar cu dreapta pulverizez spray in admisie . Fac apox 4-5 reprize si la sfarsit turatia de ralanti este nefluctuanta , motorul functioneaza * rotund * . In plus , filtrul de benzina il schimb de fiecare data cu uleiul si celelalte consumabile , adica o data pe an . Socul automat trebuie lasat sa-si faca treaba pentru care a fost construit . Ca sa-i usurez munca am curatat periodic angrenajul mecanic al acestuia si l-am uns cu Metal Free Paste Greace , o vaselina rezistenta la temperaturi inalte care nu permite prafului sa se infiltreze in compozitia ei . Ca un mare adevar - aceasta masinuta are un carburator foarte complex , ca afirmatie a spuselor mele va rog sa priviti cu atentie plansa acestui carburator si o sa va convingeti ...

Edited by vali44

Share this post


Link to post

MULTUMESC VALI44

SA STII CA E CAM ADEVARAT FAPTUL CA NU PREA AM INCALZIT MOTORUL INAINTE DE A MAPUNE IN MISCARE;AM PORNIT SI GATA START,AM PLECAT .DE FAPT NU L=AM INCALZIT DELOC.

AM SCHIMBAT BUJIILE

O SA CURAT CUM AI ZIS SI TU CU ACEL SPRAY CARBUARTORUL,AM LUAT UN FILTRU DE BENZINA SI O SA-L SCHIMB

AM VRUT SA MA BAG IN REGLAJE DAR SINCER IMI ESTE CAM TEAMA PENTRU CA NU LE MAI PUN LA LOC ASA CUM ERAU ELE IN FAZA INITIALA

MULTUMESC FOARTE MULT DE SFATURI SI FARA EVENIMENTE CU TICOZAURII

CU RESPECT

ALEXANDER118

 

Share this post


Link to post

Salut ! sunt nou aici ! am si eu un ticozaur Dimineata cand il pornesc nu intra socul automat in fuctiune cat e rece dar dupa ce s-a incalzit merge si intra socul automat in fuctiune tine motorul turat vreo 5 secunde (dupa parerea mea prea turat).socul automat adica turatia ar trebui sa intre si cand motorul e cald? MULTUMESC

 



si inca ceva... ca sa reglez carburatorul stie cine vreun mecanic din focsani si cam cat m-ar costa toata treaba!

Share this post


Link to post

Dupa ce un bun forumist m-a deslusit, pun si eu aici semnificatia lor.

 

Suruburi:

1 - turatie ralanti la cald

2 - durata actiune soc automat. Ca sa o scazi, surubul trebuie infiletat mai mult spre tija termoelementului.

3 - amestec ralanti la cald

4 - turatie ralanti la rece

 

Inca odata multumesc bunului coleg! :osanale: :osanale: :osanale: :osanale:

salut! cu ce pot sa infiletez mai mult surubul de la 2?ca nu pot sa imi dau seama, deoarece nu am suficient spatiu pentru a vedea.multumesc

Share this post


Link to post

salut ajutati-ma si pe mine cu un raspuns,va rog.am bagat mana si am simtit un surup cu cap pt surupelnita dreapta,am incercat sa il mai strang dar nu am putut.cum trebuie sa fac?ar treb desfacut carburatorul?

Share this post


Link to post

Salut ,am si eu o problema la ticalos.De aproape o luna de zile la pornire trebuia sa insist de 3-4 ori pe contact pana se deschidea clapeta de soc automat .Acum se tureaza 3-4 sec si da rateuri puternice in toba de esapament ,dupa care moare motorul.Ventilatorul de la radiator a pornit,dar clapeta de soc nu e deschisa pe maxim.Daca tin purtin piciorul pe acceleratie se tureaza dar aceleasi rateuri in toba .Astept un sfat.

 

Share this post


Link to post

Salut,

 

...am schimbat carburatorul,curatat si reglat pe tester...merge socul automat,se deschide clapa si totul este ok la relanti...este probat pe alt tico...problema este ca dupa ce merg cativa metri da in nas,merge intrerupt si nu am frana,ceva s-a intamplat cu servo..care sa fie legatura?...cu carburatorul vechi facea la fel...Multumesc anticipat pt ajutor.

 

Share this post


Link to post

salut domnilor,

La tico cind porneste la rece se tureaza f mult. Dupa ce se incalzeste e ok. Cum reglez turatia cind intra socul automat in functiune?

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Salut,

 

...am schimbat carburatorul,curatat si reglat pe tester...merge socul automat,se deschide clapa si totul este ok la relanti...este probat pe alt tico...problema este ca dupa ce merg cativa metri da in nas,merge intrerupt si nu am frana,ceva s-a intamplat cu servo..care sa fie legatura?...cu carburatorul vechi facea la fel...Multumesc anticipat pt ajutor.

 

Verifica daca nu cumva e crapat furtunul sau conducta care merge de la galeria de admisie spre servo-frana.

Share this post


Link to post

Rotita de plastic are pe ea un semn (o gaurica mai exact) care trebuie sa se alinieze cu semnul de pe cama metalica. Alinierea reperelor se realizeaza din surubul marcat cu rosu, iar semnul de pe rotita de plastic se afla pe marginea marcata cu albastru.

As vrea sa stiu (daca este vre-un coleg amabil sa se uite la Tico-ul lui cand motorul este rece) daca este corecta poza aceasta cu motorul la rece.As vrea sa stiu sigur unde vine gaurica din roata zimtata cand motoruleste rece ca acum nu vad nici o aliniere intre gaura din rotita si semnul de pe tabla zimtata!

post-10436-0-14791700-1393414086_thumb.jpg

Share this post


Link to post

La ce iti trebuie gaurica?Scoate filtrul de aer si te uiti la pozitia clapetei de soc.La tine dupa cum arata este intredeschis.Normal la rece trebuie sa fie inchis complet.

Share this post


Link to post

Nu este poza mea ,este luata de pe forum!La mine clapeta este pe deschis tot timpul iar pornirea dimineata o fac cu multe pedale de sprit pana intra in functie socul automat!Arcul este foarte moale iar gaurica nu se vede nicaeri.De ceea as vrea sa vad cum este o pozitie normal inchis!

Edited by liviusb

Share this post


Link to post

Rotita de plastic mai are dintii intregi pe ea?Scoate rotita de acolo si incearca sa o pui la loc un pic tensionata.E usor de reglat.

Daca poti baga o poza sa vedem si noi problema.Probabil vreun Dorel a umblat pe acolo

 

cu pedala de acceleratie nici dupa 1000 de apasari nu o sa pui in functiune socul automat

Edited by zeama

Share this post


Link to post

post-10436-0-93478000-1393445619_thumb.jpgRotita este intreaga,am si facut experimentul si am desfacut cele 2 suruburi de prindere dar am pus-o la loc asa cum era ca am zis sa astept un sfat de la voi.M-am gandit eu ca trebuie sa fie putin tensionat dar nu am avut curajul sa sa tensionez putin arcul.Maine o sa fac niste experiente cu arcul ala .Am facut acum noaptea o poza cu rotita si cu arcul unde se vede clar ambele capete ale arcului si arcul tare moale.

 

Edited by liviusb

Share this post


Link to post

Salut,

Este un chin sa pornesti daca clapeta nu este complet inchisa, mai ales in anotimpurile reci. Se poate rezolva relativ usor.

 

Eu am reusit sa modific pozitia rotitei de plastic astfel incat sa inchida complet fara sa umblu la vreun surub. Am impins cu o surubelnita in capul tabitei cu zimti pana cand a iesit din zona de actiune a rotitei de plastic apoi am invartit de rotita in sensul tensionarii arcului, nu prea mult, urmarind momentul inchiderii complete a clapetei. Apoi am eliberat tablita zimtata. S-a deformat putin, dar am reusit s-o imping din nou spre centrul zonei de actiune a zimtilor rotitei de plastic astfel incat sa functioneze normal.

E putin riscant sa nu se rupa ceva pe acolo, trebuie mare atentie. Eu mi-am asumat riscul.

 

Daca ai reusit sa scoti suruburile e mai simplu. Invarte de rotita in sensul tensionarii arcului (daca nu este deja desprins sau rupt). In acelasi timp urmareste momentul inchiderii cmplete a clapetei.... cu motorul rece. Succes!

 

 

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Salut!

 

Cu motorul rece, scoate filtrul de aer si inverte rotita astfel incat clapeta de soc sa fie inchisa, dar nu tensionata tare. Porneste-o, vezi cum se comporta,si daca la cald, clapeta e dechisa complet, eventual la pornire la rece, porneste-o fara filtrul de aer si incearca sa inchizi sau sa deschizi clapeta de soc, sa vezi daca trebuie mai tensionat sau nu, ca sa nu se opreasca motorul.

Share this post


Link to post

Am urmat sfatul lui Stefan 984 si am reusit (dupa 3 incercari) acum la rece clapeta este aproape inchisa de tot iar cand motorul e cald clapeta sta perfect vertical.Azi am vazut ca curge din zona curelei de distriburie vreo 20 picuri de antigel (pe care tocmai l-am schimbat si mi se ridica si mie acul de la temperatura pana la in sfert de cadran ca pana acum se ridica 5 mm) .Multumesc domnilor Stefan984 si narcis pentru sfaturile la obiect cu ajutarol carora am inlaturat o problema mare mare!

Edited by liviusb

Share this post


Link to post

Foarte bine ca ai rezolvat. Poate pierde pe la pompa de apa antigel, daca se vede in zona curelei de distributie, sau in spate pe la vreun furtun de la admisie sau de la vreo conducta.

Share this post


Link to post

Salut! am si eu o intrebare, de ce cu motorul rece socul automat intra in functiune daca ciupesc chiar si o milisecunda ca sa zic asa acceleratia? Aveti vreo idee? Multumesc!


Revin cu detalii....daca nu ciupesc acceleratia motorul merge cu o turatie gen 600-700 de ture la nasfarsit...cum am ciupit'o sare la 1500...de acolo functionand nornal socul.

 

Share this post


Link to post

Am schimbat pompa de apa si nu mai curge nimic!Acum masina este la electrician pentru a monta inchidere centralizata cu telecomanda,buzzer faruri aprinse, lumini la picioare si lumini pe stalpii de la usi ca sant tare nemultumit de iluminatul interior!Scuze off topic!

Edited by liviusb

Share this post


Link to post

Salut,

Idei ar fi, dar nu este prea clar...

Sa inteleg ca atunci cand pornesti, cu motorul rece, trebuie sa pisti pedala de acceleratie ca sa-si faca treaba socul??

In cazul asta poate ramane clapeta intepenita pe inchis si se deblocheaza dupa ce pisti acceleratia.

600-700 ture asta ar putea insemna: un mers innecat cu clapeta de soc inchisa, dar nu neaparat.

Totusi, in cazul asta motorul nu ar continua sa mearga ''la nesfarsit''. S-ar inneca, ar scoate fum ... de scos bujii...de ars, de scos uleiul ( poate chiar schimbat ) si refacut nivelul.

 

Scoate capacul filtrului de aer ca sa poti vedea ce se intampla cu clapeta de soc. Porneste-o la rece si fugi sa vezi ce se intampla pe acolo.

Succes!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...