muscarul Posted March 14, 2008 AM observat ieri ca maty al meu parca nu baga frig cum ar trebui (s-a facut cald, am dat drumu' la AC). Masina e din 2004, deci cred ca ar cam trebui incarcata instalatia de AC cu freon. Aveti idee cam cat costa si, eventual, unde in Cluj se poate face - in afara de Willy&Co si Service Automobile II? Share this post Link to post
strumfuadi Posted March 14, 2008 Trebuie sa ai cam 7 grd sau mai putin la aeratoare. Oricum matizul, la ce suprafata vitrata are si la ce geamuri fara protectie UV poseda, iti cam poti imagina ce clima de siberia poate face amaratul ala de AC miscat de monstrul de motor de 796cmc.. Share this post Link to post
muscarul Posted March 14, 2008 Pai incerc sa imi imaginez... ideea e ca am mers si cu alte matize cu AC si alea faceau frig domle, nu gluma. In alta ordine de idei, vara, la 35 de grade celsius, 25 de grade pot da senzatia de siberia Share this post Link to post
CatalinC Posted March 5, 2009 Unde gasesc si eu cat freon si ulei trebuie bagat in instalatie,cifra corecta ? Stie cineva ? Share this post Link to post
EM!L Posted March 5, 2009 Dacă ai de gând (şi ai cu ce) să faci singur operaţia asta, în capitolul 2 din manual ai căutat? Share this post Link to post
CatalinC Posted March 5, 2009 Am de gand sa ma duc sa fac asa ceva la un service unde se repara microbuze.Si sa stiu ce sa le zic alora ok ms o sa ma uit Share this post Link to post
banzay Posted March 6, 2009 Ne zici si noua niste preturi dupa ce te intorci de la service te rugam? Share this post Link to post
CatalinC Posted March 6, 2009 (edited) Va zic,da sar putea sa fie moca si nu mai pot afla pretu Edited March 6, 2009 by CatalinC Share this post Link to post
niki Posted March 6, 2009 Am inteles ca undeva intre 100 si 150 lei(in functie daca treb sau nu ulei) Share this post Link to post
Yaz Posted March 6, 2009 (edited) Eu stiu ca in jur de 150 de RON costa. Edited March 6, 2009 by Yaz Share this post Link to post
lascarica Posted March 6, 2009 Anul trecut era 150 la cei care nu au scule speciale pt asta adica au numai o pompa ce iti baga freon si atit fara ulei. La cei cu scule speciale care iti trage tot din instalatie face vacum si verifca scaparile, si la umplere iti baga si ulei era ~200(pt Cielo) functie de cit freon iti intra. Share this post Link to post
RD-Woo Posted March 7, 2009 .... functie de cit freon iti intra. La Cielo capacitatea max este 750mg. asa scrie in carte... Daca iti goleste toata instalatia si apoi o umple, pe deviz nu tre' sa depaseasca valoarea asta... Share this post Link to post
sorinuif Posted May 21, 2009 salut pe mine m-a costat 100 ron umplere (nu completare) freon+ulei la un service de aer si clima auto prin lacul tei operatiune facuta pe robot !!!!! va pot pune la disp datele de contact ale firmei pe private message bafta! Share this post Link to post
m.marcel Posted May 22, 2009 am facut si eu operatiunea asta acum 3 zile...oamenii au un aparat de ultima generatie si sunt foarte amabili...m-a costat 150ron cu verificare UV inclusa pentru scurgeri..pentru cei din bucuresti detalii pe prv Share this post Link to post
iuliu m. Posted May 22, 2009 Salut, La Tico intra 500 grame de R12,dar cum aproape ca nu se mai gaseste,se pune R409a, din care intra 450 grame(maximum). Bafta! Share this post Link to post
Senna Posted May 23, 2009 R134a ar trebui folosit pe TICO. Daca e mai vechi (din '96) e cu R12 si n-ar trebui sa-i pui altceva intrucat piesele difera (radiatorul a/c pt r134a e altul decat cel pt r12) Share this post Link to post
ALiCE Posted May 23, 2009 sorinuif & m.marcel, eu zic sa lasati datele aici, s-ar putea sa fie mai multi interesati. Share this post Link to post
CatalinC Posted May 23, 2009 (edited) R134a ar trebui folosit pe TICO. Daca e mai vechi (din '96) e cu R12 si n-ar trebui sa-i pui altceva intrucat piesele difera (radiatorul a/c pt r134a e altul decat cel pt r12) Am eu o intrebare buna Pe cielo am vazut ca si la cele fabricatie 96 scrie pe butelia aia de la AC r134A DA la tico am cautat nu scrie nimic pe nicaieri,acuma eu intreb sa pus sigur r12 in toate modelele de tico din 96 pana in 2001 ? Sau alea fabricate in anii 2000/1 cu euro 2 au r134a ? Edited May 23, 2009 by CatalinC Share this post Link to post
zeama Posted May 23, 2009 Al meu este non euro fabricat in '99 si are r134.Se pare ca instalatiile R12 - R134 nu sint identice si componentele nu sint compatibile intre ele. Share this post Link to post
CatalinC Posted May 23, 2009 (edited) Idea era cum putem sa indentificam care are instalatie r12 si care are r134a ? Ca nu scrie pe nicaieri sau nu stiu eu unde sa ma uit.Asa al meu e euro 2 din anu 2000 ,logic ar trebui sa aiba r134a din fabrica. Acuma nu stiu. Edited May 23, 2009 by CatalinC Share this post Link to post
zeama Posted May 23, 2009 La mine pe furtunul care face legatura intre compresor si radiatorul de la aer-conditionat este o eticheta culoare verde pe care scrie "r-134" Share this post Link to post
iuliu m. Posted May 24, 2009 Deci am pus aiurea R409a ca sa inlocuiesc "ca la carte" R12?!?!?! Stie cineva sigur ce agent frigorigen se pune in masinile astea, vis-a-vis de perioada de productie? El merge bine acum, dar nu-mi vine sa cred ca m-am chinuit sa bag ceva "compatibil R12" ca sa pun exact ce nu trebuie... Stima! Share this post Link to post
mival Posted May 24, 2009 Am schimbat sapt.asta la Matiz 2000 - 150 ron si la Cielo 1997 - 200 ron (+condensor - 400 ron) R134 la amandoua! Share this post Link to post
Senna Posted May 25, 2009 La Dacoserv Militari am pus eu la un Polo cu 120ron. Am pus adica am inlocuit tot agentul, 560grame freon si ceva ulei compresor. Ziceau unii ca pe Prelungirea Ghencea ar fi un service care are o reclama Viper (pun si alarme) si ei baga mai ieftin de 100ron Share this post Link to post