Jump to content
Sign in to follow this  
BogdanG

Dricu Negru

Recommended Posts

Bre G_A_Z_A_R, se conecteaza doar la inceput un laptop la OBD, se citeste mapa pe benzina, se incarca aceiasi mapa si in ecu de gaz si gata. Nu raman conectate non stop la OBD ;)

Share this post


Link to post

Nici atunci nu se conecteaza la OBD :) ) . Tot la mufa de diagnoza independenta a instaltie se conecteaza. Mapa pe benzina se alcatuieste printr-o procedura de autocalibrare in care se testeaza diferite regimuri de mers (depinde de instalatie), static sau in mers citind impulsurile date de ECm-ul masinii inectoarelor iar apoi acelasi lucru se face pe gaz (avand mapa pe benzina, se calculeaza un factor de multiplicare al t injectie).

Share this post


Link to post

Ce simplu era la dizal, nu-i asa, Bogdan ? :->

Share this post


Link to post

Instalatia mea de gaz citeste parametrii de la: injectoare, sonda lambda si MAP. Atat si nimic mai mult. Daca era sa se lege de ecm-ul masinii chiar nu-i lasam pe necalificatii aia sa-mi dea burnout la ecm gresind vreun fir. Bine, eu vorbesc de instalatiile astea 'eftinache, poate instalatiile de 2-3000 de euro se leaga prin OBD 2, draci stie.

Share this post


Link to post

Mircea si AndreiB faceti confuzie, repet faceti confuzie, noile instalatii e-G@S folosesc informatia NUMAI de la OBD2 pt masinile care au urmatoarele protocoale : ISO 9141, KWP2000 Fast and Slow, J 1850 PCM and PWM and CAN BUS 250/500 Standard and Extended.

 

Citat din E-G@S

 

Nessuna emulazione lambda.

 

Nessuna emulazione EOBD o OBD II

 

Ottimo per motori Euro 3 ed Euro 4.

 

Vasta gamma di motori da 2 - 8 cilindri, GPL e CNG con unica centralina.

 

Intelligente, di facile manutenzione ed installazione.

 

Mai multe aici http://www.e-gas.it/nqcontent.cfm?a_id=320

 

Mai departe sistemul Tomasetto cu STAG 300 este cu emulator DAR Gabi de la autoservice-gpl a spus ca informatia despre senzorul de oxigen se ia de la ECU masinii nu direct de la sonda, mai mult chiptuningul va merge si pe gaz, mai mult BC va afisa informatiile despre consum .

 

Laurentiu nu ai cu ce gresi, informatia se ia de la un pin, deci nu faci operatie pe creier :) )

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Canbus e deja un protocol digital de transmitere a informatiei de la senzori. Nici nu conteaza daca trece sau nu prin ECM. Toate infomratiile se pun pe o magistrala. ECMul poate sa fie doar o statie a autobuzului.

Share this post


Link to post

ECM ul este o statie cum spui tu DAR el comanda timpii de injectie si avansul ;)

Ideea este ca o instalatie pe gaz economica trebuie sa taie gazul la frana de motor, exact cum face si pe benzina. Asta face numa SLY de la E-G@S .

 

Oricum Cristaky avea mare dreptate, mai simplu este cu dieselul, bagi motorina si mergi . Nu te uiti cit consuma pt ca si asa consuma putin .

Am mers azi cu Volvo si m-am ingrozit cind am vazut 99.9% consum la plecarile de pe loc.

Oricum consumul s-a stabilizat la 14.2% .

Maine ma duc la RAR la identificare cu o rulota de 6m dupa mine, urati-mi succes :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
... Canbus e deja un protocol digital de transmitere a informatiei de la senzori.

Senzori "inteligenti" ? Da-mi un exemplu de senzor care se leaga pe CAN.

Share this post


Link to post

Nu stiu de la masini, pe mine ma uimeste ca s-a ajuns aici dar in industrie sunt destui. Vezi aici cateva exemple, cu titlu informativ. Altfel mai cauta pe google ASI interface pentru ceva mai low level.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Maitre am inceput sa-ti dau dreptate (again), consumul scade simtitor cind pleci mai tare de pe loc si schimbi mai sus. Primele mele consumuri la V70 erau de 18% si 20% acum am reusit sa ma stabilizez la 14% mergand turat . Am ramas socat dar se pare ca asa este . Oricum lipsa cuplului se simte orice ai spune tu DAR acum se simte puterea, adica dai tapla si nu se mai termina, la 7ooo rpm taie benzina si pana acolo ajungi tare greu dar in a doua deja iti ia carnetul politia :) )

 

Oricum bine ca am pastrat si golful cind vreau sa-mi revin dau o tura, vibreaza carnea pe mine si imi revin .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Majoritatea de pe acest forum crede ca vorbesc pe nas (nu-i problema, eu nu-s adeptul majoritatii), dar pe benzinare eu sunt pentru plecare in treapta a I-a cat mai sus. Cat am mers pe dizelache, schimbam la 2m dupa plecare, ca nu plecam la arat sau la semanat. La benzinare sunt adeptul mersului "lansat", sa tin motorul cat mai aproape de o turatie apropriata de consumul specific minim. Din acest motiv recomand frana de motor, ca n-am invatat nici eu sa am stangul pe frana si dreptul pe acceleratie, sa pastrez motorul in zona care-i convine.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
ECM ul este o statie cum spui tu DAR el comanda timpii de injectie si avansul ;)

Ideea este ca o instalatie pe gaz economica trebuie sa taie gazul la frana de motor, exact cum face si pe benzina. Asta face numa SLY de la E-G@S .

Gazul in frana de motor ti-l taie orice secventiala. Probat de mine cu laptopu-n brate, lambda scadea la 0.06-0.18, adica amestec extrem de sarac.

Share this post


Link to post
Mircea si AndreiB faceti confuzie, repet faceti confuzie, noile instalatii e-G@S folosesc informatia NUMAI de la OBD2 pt masinile care au urmatoarele protocoale : ISO 9141, KWP2000 Fast and Slow, J 1850 PCM and PWM and CAN BUS 250/500 Standard and Extended.

Lasa avioanele gasite pe gugal, ca asa exista si instalatii pe injectie de gaz in stare lichida dar prohibitiv de scumpe si nici nu le gasesti la noi. Stag 300 nu se leaga la nici un ECM, se conecteaza asa cum am spus mai devreme. Ia manualul si uita-te.

 

Ideea este ca o instalatie pe gaz economica trebuie sa taie gazul la frana de motor, exact cum face si pe benzina. Asta face numa SLY de la E-G@S .

Daca t inj benz=0 iar pe gaz t inj= t inj benz X un coeficient oare cat o fi timpul de inj pe gaz ? :-? Mai citeste, mai documenteaza-te ca asa nici nu stii ce sa-i ceri la montator.

Share this post


Link to post

Andrei nu vorbesc de avioane ci de instalatii care se monteaza pe la capitala, la 4200 ron se ofera instalatie care se leaga la OBD si citeste datele in timp real.

 

La STAG 300 sunt deacord cu tine, dar vreau sa-mi explici cum de merge computerul de bord si afiseaza consumul ?

Daca tu esti asa destept de ce nu recunoasti ca sunt si instalatii mai bune decit ai tu pe masina. Eu pentru Volvo vreau cea mai buna instalatie care se vinde/monteaza in Romania .

Share this post


Link to post

Andrei, e-Gas este montata in Romania. In plus, este atat de simpla, incat este supergreu sa gresesti la montajul electric! Practic, instalatia se leaga doar pe mufe si la + si - bateriei. Detalii gasesti aici.

Share this post


Link to post

Pana n-o experimentati pe masina, nu va puteti pronunta. Altfel, este corect ce spui, nu trebuie sa te legi de nimic altceva, sistemul pe gaz trebuie sa fie complet paralel.

Share this post


Link to post

Pai tocmai de aia nu dau tractorul pana nu vad gazul montat pe asta .

Ce ma doare la tara asta este ca toti se bat cu pumnul in piept ca stiu si fac dupa care daca sunt probleme dau din colt in colt .

Share this post


Link to post

Stai linistit, nu stie cineva, ceva. Iti spune unul in cauza.

Share this post


Link to post
Lasa avioanele gasite pe gugal,

Montatorii nostri nu stiu sa calibreze nici un stag amarat (n-au stiut nici Marini-ul de la berlina, la ala cica "trebuie analizor de gaze ca sa iasa corect", si a scos mandea surubelnita dupa ce a plecat de la astia si s-a apucat sa regleze), a trebuit sa invat eu pe pielea mea si pe gazul meu cum se face corect asta, nici n-as vrea sa stiu ce buleu ar da cu o astfel de instalatie.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Pai tocmai, ca asta nu se calibreaza man, se cupleaza pe mufe peste tot, + si - la baterie si mufa in portul OBD si gata. N-ai ce calibra, n-ai ce regla, ECM-ul masinii comanda atat gazul cat si benzina.

Share this post


Link to post

Pai, de ce nu stiu ? Nu sunt in stare sa citeasca sau mai trebuie si altceva ?

Share this post


Link to post

@Laurentiu nu compara o instalatie de 200E cu una de 1200E, sunt ceva diferente .

@Tolin, ai lucrat cu oameni? daca te lovesti zi de zi de prestatori de servicii o sa vezi ca e plina padurea de uscaturi, sunt si exceptii dar foarte putine .

 

Pe mine chiar ma incanta ideea de a avea o instalatie care sa nu-mi dea batai de cap. Afara (in UK) este super laudata aceasta instalatie de la E-G@S, am gasit chiar si firma care importa in RO, poate obtin un pret mai bun acolo .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
@Tolin, ai lucrat cu oameni?

r u talkin to me ? Am lucrat la Vulcan, carte multa nu se cere, prost sa fi sa ai putere. Au plans aia cand am plecat de acolo.

Share this post


Link to post
La STAG 300 sunt deacord cu tine, dar vreau sa-mi explici cum de merge computerul de bord si afiseaza consumul ?

Daca tu esti asa destept de ce nu recunoasti ca sunt si instalatii mai bune decit ai tu pe masina.

1. Pai computerul masinii stie ca injectoarele primesc impuls (dar cablajele de la inejctoare nu mai duc direct de la ECM la inj ci trec pe la centrala de gaz).

2. Exista, dar nu e mai buna doar daca citeste aceiasi parametri prin OBD. Stag 200-300 iti ofera o plaja mai mare de parametri spre configurare dar in acelasi timp este mai greu de calibrat corect. Instalatii secventiale mai bune nu cred sa fie, mai toate cele mentionate (BRC, Landi, Stag+tomasetto) avand performante similare. Singurele instalatii net superioare sunt cele cu inejctie directa pe gaz (nu mai ai nevoie de benzina deloc, e o conversie totala). EXperimente si incercari faci pe propria piele si pe propriul buzunar.

 

Pai tocmai, ca asta nu se calibreaza man, se cupleaza pe mufe peste tot, + si - la baterie si mufa in portul OBD si gata. N-ai ce calibra, n-ai ce regla, ECM-ul masinii comanda atat gazul cat si benzina.

Da? ECM-ul masinii nu stie ce-i ala injector de gaz, el stie sa dea doar impuls celor pe benzina. Deci oricum trebuiesc intrerupte cablajele de la inj benzina ca sa nu mai functioneze si pe gaz. Singura chestiune cu conexiunea eobd este ca citeste fuel trim si poate face un amestec ceva mai precis, in rest montajul probabil este cam acelasi.

Share this post


Link to post

Offff, nu ma inteleg deloc cu tine, o sa mai astept citeva luni si o sa-i pun cea mai cea instalatie facuta vreodata. Oricum o sa tin acest Volvo deci nu ma deranjaza daca dau 2000E pe o instalatie. Oricum am fata de cobai dupa cum mi-a relatat si Ceausescu asa ca ma bag la un E-G@S sau ce o mai aparea .

 

Update, consumul urban este stabil la 14.4% ma declar incantat . Chestia cea mai dureroasa este ca CBul face estimarea de "km de parcurs pana la alimentare" pe un consum de 9%, am avut super bulan ca nu am ramas in pana prostului .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...