Jump to content
Sign in to follow this  
Elfu

Bubu Mic By Toyota

Recommended Posts

corect e +-1l.

 

Injectoarele pot fi si decalibrate, in special de la mers in regimul 5-6.5k ture.

Edited by alx

Share this post


Link to post

No, deci hai ca i-am facut omului terci topicul, in principiu e cam de un litru eroarea, dar a ajuns si la 1.8.

Colegului cu astra pe benzina ii indica precis, aia am zis eu ca e corect.

 

 

Elfule, era interesant sa ii faci un consum la condus pe mod manual, asa de curiozitatate,

ca e clar ca nu iei o masina automata sa o conduci pe manual :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Nope. SI asa imi e destul de greu sa trec de pe automata pe manuala in aceeasi zi daca e nevoie, iti dai seama cum ar fi de pe manuala cu +/- pe manuala clasica? :P

Vrei sa rup maneta la Lacetti cand vreau sa trec din 2 in 3. :D

 

Ultimul consum la buburuza azi. Km parcursi 270. Alimentat cu ~19,7 litrii pana a dat putin peste. Ac non stop, trafic exclusiv urban@Bucuresti. O fi bine? :D

 

P.S. Benzina Petrom Top Premium 99+ 4,28 RON litrul.

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

7.2 cu a/c? Pai e bine, mai ales pt bucuresti :)

 

Nu e mare diferenta fata de a mea ;)

Share this post


Link to post

Cat scoti pe manuala @ Timisoara? :D

 

Eu am scos consumul asta cu benzina Top Premium 99+ de la petrom. Cum benzina clasica de 95 consumul e @8% aproximativ in aceleasi conditii. :)

 

LE: Fuge mai bine cu benzina asta, urca mai usor in ture motorul, cutia automata schimba ceva mai jos parca fata de cum ma obisnuisem cu ea la un mers normal si parca e ceva mai zgomotos motorul.

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
... si parca e ceva mai zgomotos motorul.

Zgomot inseamna combustibil consumat in plus

Share this post


Link to post

Sau zgomot de la lipsa tobei intermediare la un mers ceva mai subturat. ;)

Share this post


Link to post

Un minus nu poate produce ceva, doar o alta lipsa. Singurul plus producator de energie de pe un autoturism, fie ea si acustica, este combustibilul. Deci, nu poti sa consumi mai putin cand motorul este mai zgomotos. Eficienta maxima la un motor termic este atunci cand zgomotul de aspiratie este mai mare decat zgomotul de evacuare. Asta-i primul lucru pe care-l afla un student la AR.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Maxim, 7.6%. Minim, 6.5% pe 450 KM strict oras, fara a/c.

7.6% intre 4000 si 5000 rpm, 6.5% la aprox 3000 rpm.

 

O medie: cam 7% in stilul meu de mers, benzina e inca de la prima alimentare de 100 de la OMV. Si am 7000 km acum ;)

Dar nu uita, eu am si 195/45 R15... teoretic consum putin mai mult ca tine in conditii normale.

 

LE: in afara imi ia cam 5.5-6% la 150 la ora.

Edited by Venom

Share this post


Link to post
La Mitsu indica cu o eroare de 0.2l...

Las-o jos ca macane! Cu ce etalon ai facut verificarea? Si sa nu zici "cu pompa" ca aia are variatii de doi trei-litri numai din debit pana ce face tzac.

Share this post


Link to post

Pe mine ma dixtreaza cei care masoara contorul unei pompe cu un bidon de plastic. De ce se mai fabrica masuri din sticla gradata ?

Share this post


Link to post

De fapt pt pompele de benzina masurile sunt din metal.

Share this post


Link to post
Las-o jos ca macane! Cu ce etalon ai facut verificarea? Si sa nu zici "cu pompa" ca aia are variatii de doi trei-litri numai din debit pana ce face tzac.

 

Eu fac diferenta intre ce indica BC si consumul calculat plin-plin. Tocmai asta aratam implicit, ca eroarea pompei e oricum mai mare ecat cea data de CB. Si eroare data din dilatatia rezervorului, deasemenea, este mai mare.

 

Parerea mea, la masinile pe care le-am/le conduc, este ca cea mai "trustable" indicatie este CB. Erorile din alte masuratori sunt mult prea mari pentru a fi luate in considerare, poate doar cea plin-plin toamna sa fie mai mica...

 

Sau, asa cum spune tolin, luati un recipient gradat si certificat metrologic a avea un anumit volum (inclusiv abaterile de volum functie de temperatura), scoateti turul si returul si le bagati in acest recipient, si faceti un minim de 300 de km. Asta ar fi cea mai precisa masuratoare.

Share this post


Link to post

Nu, eroarea pompei este mai mica decat eroarea indicata de CB-ul tau. Doar metoda de comparatie e gresita si nu poti determina o eroare pe baza ei, metrologic vorbind. De fapt nici nu se poate vorbi de o eroare in cazul CB-ului deoarece acela da doar o valoare informativa.

 

Aceleasi erori pe care le acuzi in cazul dilatarii rezervorului apar si in injector. Injectorul nu este un aparat de masura.

 

PS: Nu mai fi atat de categoric in situatii pe care nu le stapanesti!

Share this post


Link to post

Voi ati uitat sectiunea pe care ne aflam?

Share this post


Link to post

1. de ce ar fi metoda de comparatie gresita si unde se gaseste greseala? cum ai face tu alta comparatie, folosind care metoda?

2. cine a decis ca informatia afisata pe CB este informativa si nu certa sau aproape certa?

3. compari eroare de dilatare din cauza caldurii sau incarcarii la un injector cu peretii de 100x ori mai grosi decat spatiul dintre ei cu eroarea de dilatare din cauza caldurii sau incarcarii ai peretilor unui rezervor de plastic/tabla de ~1mm si cu distante intre ei de ~40-50cm?

 

Eu sunt sigur pe ce afirm, nu poci pentru ca sa spun ca nu as fi... Altufelu inseamna ca-s agarici, monser.

 

PS: Mircea, lasa-ne sa terminam si mut eu.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Sau modificati titlu topicului.

 

Bubu Mic by Totyota

Metode de calcul ale consumul de carburant =))

Share this post


Link to post

1. alx, daca tu imi spui ca distanta de la Pamant la Luna este de 10256 de kilometri pe baza faptului ca distanta dintre Jupiter si unul dintre satelitii lui este de 20000 de km eu nu trebuie sa iti demonstrez cat e distanta de la Pamant la Luna ca sa iti zic ca rationamentul tau e gresit.

 

Singura metoda de masura din care un rezulte un numar cu zecimala ca si consum (disponibila utilizatorului normal. Nu vorbesc de montarea de debitmetre) eu o vad ca fiind golirea rezervorului apoi umplerea lui cu o cantitate masurata dinainte de benzina si masuratul distantei parcursa cu masina pana se opreste din cauza terminarii benzinei. Evident experimentul ar trebui reluat de cateva ori in conditii similare, daca mai merge masina. :D

 

Uzual etalonul cu care se fac verificarile ar trebui sa fie de 4 ori mai precis decat aparatul verificat. (daca mai continua discutia o sa ii zic UUT - unit under test) Acum ceva vreme se obisnuia sa fie de 10 ori.

 

Metoda ta cu facutul plinului nu este asa ceva, asta in primul rand deoarece nu esti sigur cata benzina bagi.

 

2. legea si producatorul, altfel ar fi fost eliberate aprobari de model + buletine de verificare sau certificate de etalonare.

 

3. Nu am comparat in marime absoluta, am zis ca aceleasi erori apar si acolo. In plus apar si altele. La asemenea orificii mici (cum e injectorul) foarte importante sunt fortele superficiale de suprafata, vascozitati, etc... Plus ca pentru o plaja atat de mare de temperatura de operare, aparatul de masura trebuie sa aibe implementate niste intrari pentru alti senzori care sa faca compensatie, iar CB-ul nu e un aparat de masura in sensul strict al cuvantului, este un indicator chior care calculeaza indirect, din alte marimi fizice (nesuficente) un debit aproximativ.

 

 

 

PS: Despre partea cu agariciu, stai calm. E plina tara de metrologi care au rationamente asemanatoare. Ii intalnesc pe la diferite firme mai mari sau mai mici. Ce-i mai nasol e ca dau de ei si pe la directii regionale de metrologie legala (si chiar si la BRML) si ca majoritatea sunt batraaaaani si ( se considera ) cu experienta. Nu te consider tocmai pe tine agarici. Imi aduc aminte de unul care verifica un etalon folosind un alt etalon de clasa similara si era ferm convins de ceea ce facea.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Aloooooo stop ca mii-ati facut topicul varza. Ce CB vorbiti voi aicea, eu consider etalon PIOS-ul de la benzinarie sau CARD-ul firmei (cat de des il folosesc si ce sume decartez). Ala e cel mai bun etalon.

 

Cand bagi de 5 ori la rand benzina de 130 RON si faci consumul si rezulta ~450 de km, inseamna ca ala e consumul masinii. Ce CB-uri, ce vase etalonate? :D

 

Eu stiu cam asa...La Lacetti bagam 54 de litrii si faceam maxim 450 de km. La asta bag 30 de litrii si fac in jur de 460 de km. Deci cardul meu e folosit mai rar, asta inseamna ca asta mica consuma mai putin si consumul de carburnat s-a redus de la ~1400 RON la ~ 800 Ron pe luna. Oare ce spune CB-ul de asta? :D

Share this post


Link to post
Aloooooo stop ca mii-ati facut topicul varza.

Lasa, ca faci pagini multe la topic...si se contorizeaza...poate castigi un premiu... :P

Share this post


Link to post

Zmeulene ai facut similar ca batraneeeiii aia de care aminteai atunci cand trebuie sa se justifice. Umplu jde pagini cu afirmatii care nu au legatura cu subiectul.

 

Deci repet ca vaz ca te pricepi:

 

1. de ce ar fi metoda de comparatie gresita si unde se gaseste greseala? cum ai face tu alta comparatie, folosind care metoda?

2. nu am vazut nicaieri sa se mentioneze ca CB este informativ sau eronat.

3. debitul nominal folosit de CB in calculul consumului este certificat. Evident e o presupunere. Nu cunosc vreun producator de injectoare dar sunt sigur ca in planurile de realizare a acestui injector sunt mentionate clar dimensiunile gaurilor acestuia si sunt convins ca asamblorul masinii detine certificate de conformitate. Calculul debitului printro gaura de diametru cunoscut la o presiune cunoscuta nu vaz de ce ar avea erori gigantice.

 

Eu am spus clar, e adevarat ca cu gura spre Tommy, ca o eroare de 10% (adica ~1l) mi se pare acceptabila si, din cunostintele mele tehnice, mi se pare ca ar acoperi acele diferente de vascozitate si temperatura pe care le mentionai. Desi... diferente de vascozitate la 1 plin de benzina fata de altul... hmm...

 

Elfuuu: conteaza si cat se scurge din card... ca daca s-ar scurge mai rar cate 1000 roni ar fi mai rau...

Edited by alx

Share this post


Link to post
... Calculul debitului printro gaura de diametru cunoscut la o presiune cunoscuta ...

... la o diferenta de presiune intre amonte si aval. Doar presiunea din amonte este constanta (regulator de presiune). Cea din aval este variabila si egala cu presiunea (depresiunea, daca ne relationam la cea atmosferica) din galeria de admisie. In plus, debitul prin injector depinde de tensiunea de alimentare de la bornele lui si de temperatura de lucru. Deci, intre timpul de deschidere al unui injector si volumul de combustibil trecut prin el nu este o relatie simpla, exista cel putin trei factori de corectie.

Share this post


Link to post

@alx

 

De fapt calculul debitului se poate face si cu ajutorul unei diafragme ("gaura de diametru cunoscut"). E una dintre cele mai uzuale metode. In schimb se iau in considerare foarte multi factori care sunt ignorati in cazul CB-ului. Pentru mai multe detalii vezi postul lui tolin. De fapt nici nu este vorba de masurarea debitului pe principiul asta aici.

Eroarea de 0,1litri este in fapt mult mai mica decat 10%, cat zici tu. Erorile se dau in general din domeniul maxim de masura al aparatului de masura, nu din citire. 10% ar insemna cam 2,5 litri in valoare absoluta. Un debitmetru mecanic (dar debitmetru, deci specializat) poate avea o eroare de 5% din domeniul lui. Daca am considera ca celelalte marimi masurate si nemasurate ce intra in componenta consumului / 100 km (inclusiv odometrul) si ca debitul maxim indicat de CB sa fie 25 de litri/100km ar insemna o eroare de 1.25 litri. Tine minte ca nici nu lucram cu un debitmetru acum...

 

Pentru 1 si 2 ti-am dat deja raspuns.

3. Chiar daca injectorul a fost supus de catre producator la incercari diverse si producatorul stie cata benzina trece printr-un injector in anumite conditii asta nu inseamna ca valorile astea pot fi folosite in sens invers pentru determinarea debitului atata timp cat nu se stiu conditiile alea anumite.

 

 

 

La ce e buna indicatia CB-ului? Sa stii cand consumi mai mult sau mai putin. Atat. Sa vezi cand iti creste consumul, nu si cu cat. Este bun doar in comparatie cu sine insusi. Digitul de dupa virgula e doar pentru impresie artistica.

 

Altfel, elful are dreptate, cel mai bun indicator al consumului e extrasul de cont. Diferenta de consum de un litru in plus sau in minus la suta de km nu prea se vede pe extras.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post
...

 

Elfuuu: conteaza si cat se scurge din card... ca daca s-ar scurge mai rar cate 1000 roni ar fi mai rau...

Pai si eu ce am scris? :P

 

Aloooooo stop ca mii-ati facut topicul varza. Ce CB vorbiti voi aicea, eu consider etalon PIOS-ul de la benzinarie sau CARD-ul firmei (cat de des il folosesc si ce sume decartez). Ala e cel mai bun etalon.

...

 

 

 

Altfel, elful are dreptate, cel mai bun indicator al consumului e extrasul de cont. Diferenta de consum de un litru in plus sau in minus la suta de km nu prea se vede pe extras.

 

Merci zmeule de sustinere. :P

Saptamana asta de exemplu consumul a fost mai mic ca saptamana trecuta ca s-a mai ieftin benzina. :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Da, de economia facuta poti sa iti iei un Snikers

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...