Jump to content
Sign in to follow this  
Elfu

Bubu Mic By Toyota

Recommended Posts

Eu zic sa-ti cumperi o a treia masina, un Matiz de ex., ai putea spune ca iti scade si mai tare cheltuiala lunara.

Share this post


Link to post

Pai deprecierea la Lacetti oricum era, poate chiar mai mare avand numarul de km/ an. Acum e ceva mai mica, fiind rulata mai putin.

 

Aygo va fi tinuta 5 ani. Inainte banii aia datipe carburant si taxiuri oricum ii cheltuiam si nu ma alegeam cu nimic. Asa ma aleg cu o a doua masina care, da isi va pierde din valoare, dar la revanzare voi mai recupera o parte din banii cheltuiti. Practic o sa-mi recuperez banii investiti la revanzare, dar pe toata aceasta perioada ma folosesc de ea.

 

Sa punem cazul ipotetic in care Lacetti ar fi in service pentru reparatii in urma unui accident. Ce faceam in cele 3-4 saptamani (caz fericit)? Mergeam cu taxiul? :)

Ma duceam cu trenul la sediul firmei in Craiova?

 

@tolin

Lasa frate sto-urile ieftine ca nu e cazul. ;)

 

Daca o sa cumpar a treia masina, sau a patra, etc asta se va intampla daca voi decide sa imi extind activitatea firmei si pe alte domenii decat cel actual si acest lucru o va impune. ;)

Momentan aveam nevoie de 2 masini. Sa nu uitam ca firma mea are 4 luni de la infiintare si un profit de @3000 de euro pe luna in acest moment. Loc e si de a treia masina daca va fi nevoie. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Asta e alta poveste.

 

Deci tu, acum, ai un cost mai mic per kilometru. Si costul asta a fost obtinut prin cumpararea unei alte masini. Eu tot nu vad economia.

Share this post


Link to post
@tolin

Lasa frate sto-urile ieftine ca nu e cazul. ;)

Nu cred ca era misto, urmand "logica" ta, daca iti mai iei una (tot economica, normal) costurile iti scad si mai mult :) .

Important e ca tu sa fi multumit, si se pare ca esti, asa ca iti urez sa te bucuri de ele :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Pai care ar fi logica sa-mi mai iau inca una econimica, cand deja am luat una economica care a redus costurile carburantului si "se plateste singura" ca sa zic asa ?

Ce fac ... conduc 2 masini economice simultan?

Am ales sa iau o masina economica in locul uneia gurmande. :)

 

Ca nu am ales-o pe cea mai ieftina si ca am ales una mai sigura si cu mai multe dotari asta e alta poveste.

Cand am luat Aygo nu m-am zgarcit la bani si am ales cea mai dotata varianta.

 

Daca voiam sa fac in mod expres economie, luam cel mai ieftin matiz sau spark. Eu am subliniat doar faptul ca achizitia Aygo nu a insemnat o investitie prea mare. :)

De aici s-a plecat. Nu am zis nicio secunda ca am scos profit cu Aygo.

Ca e posibil sa scot dupa vanzare si asta e alta poveste. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Deci eu fac economie acum ca merg cu mobra prin Bucuresti. Obtin 3EUR la fiecare 100km.

Nu conteaza faptul ca inca platesc la Civic cateva sute de euro pe luna.

Gata, am inteles.

Share this post


Link to post

@satori > termina cu sto-ul acesta, ieftin.

Share this post


Link to post

Tolin cand iti vor pleca lunar din cont ~1300 RON pe carburant si o sa faci km mei zilnic cand ar putea sa-ti plece ~600 RON si de diferenta pe care o plateai aiurea fara sa te alegi nu nimic, sa achizitionezi un bun care e al tau si te folosesti de el si care iti va face viata mai usoara, o sa intelegi. ;)

Share this post


Link to post

draguta masinuta - cea mai reusita din "triumvirat" :) ) - sa te bucuri de multi km fara probleme

 

acu in alta ordine de idei - socoteala io n-am inteles-o prea bine...

eu cand am hotarat sa tin Cielo-ul de 11 ani printre alte motive - am gandit in felul urmator:

minusuri - consuma mult, si se mai strica (sau se va strica, ca a fost cam trouble-free pana acum - vezi topicul meu)

plusuri - piesele sunt mai ieftine, casco e un mizilic pe an, si este extrem de robust pt drumurile noastre

in ansamblu ies muuuuuult mai ieftin decat cu orice masina noua cu cel mai mic diesel de pe piata... chiar daca dau mai multi bani pe benzina/luna...

nu stiu cat sunt cheltuielile la un chevy actual, clar sunt mai mari decat la un cielo '97 (stiu cand m-am interesat anul trecut pt o Nubira), dar totusi nu cred ca ajungi sa mergi mai "economic" in ciuda consumului mai mic...

Edited by madkat

Share this post


Link to post
Tolin cand iti vor pleca lunar din cont ~1300 RON pe carburant si o sa faci km mei zilnic ... o sa intelegi. ;)

 

Daca face altii, nu-i face pe ai tai, crezi ca intelege?

Daca cumparai buburuza din banii obtinuti din vanzarea Lacettiului, faceai economie, poate.

 

 

PS: Pe cat facem pariu ca nu rezista 5 ani? :D

Share this post


Link to post

Daca vindeai prima masina si cu banii luati pe ea achizitionai alta, care consuma mai putin, atunci socoteala ta era corecta. Altfel, nu ai nici un argument ca noua masina consuma de 2x si ceva mai putin decat prima, nici specificatiile si nici experienta nu sunt de partea ta. In plus, o masina care nu este pusa la produs este, doar, un lux necesar si o cheltuiala irecuperabila.

Share this post


Link to post

no' ca n-am apucat sa editez...

real cat consuma utilaju' in oras/extraurban (sincer - nu ma intereseaza idioteniile de marketing din pliante)

Share this post


Link to post

Mai oameni cand o sa intelegeti ca cel mai important aspect in alegerea unei masini este cel subiectiv, adica placerea de a avea ACEA masina.

Nu ai cum sa compari 2 masini ( decat daca sunt absolut acelasi model si eventual au alte optiuni ), nici macar daca intrunesc acelasi standard de poluare / consum / siguranta.

Oricat ar da-o Night-elf cu consumul si randamentul si calculele, in primul rand NU si-ar fi luat acesta masina daca NU ii placea. Eu unul NU am refuzat masina de la munca ( adica 0 plati revizii 0 uzura personala samd ) si am preferat masina mea pentru ca imi place. D-aia am luat-o pentru ca imi place !

Share this post


Link to post

Proasta afacere. Spuneai ca vinzi orice? :P

Share this post


Link to post

O fi important, Cumnate, da' aici era in discutie aspectul financiar, si la capitolul asta nu prea e cum zice/ar vrea @NightElf

Share this post


Link to post

Madcat, in primul rand merci de urari.

 

Teoretic eu vreau sa tin masinile pana la 100.000+ de km sau prima problema serioasa aparuta dupa acest numar de km.

Calculul initial facut cand am luat Lacetti nu se mai pupa cu numarul de km facuti acum. Masina aia consuma mult si are si o intretinere foarte scumpa.

 

Prima revizie a fost vreo 650 RON, a doua 930 RON.

 

pana sa iau Lacetti faceam pana in 30.000 de km pe an si am zis ca e ok un benzinar numai ca practica mi-a demonstrat ca am facut peste 30.000 de km si incepea sa ma cam usture.

De cand am deschis firma numarul de km s-a marit de la ~2000 lunar + ceva pe extraurban la vreo 3000-3500 de km doar urban.

 

Lacetti e o masina ok dar cu un consum de carburant mare pe urban. Daca in afara e cat de cat ok, pe urban te rupe la numarul de km facuti de mine in acest moment.

Se impunea o masina mai economica, lucru care a coincis si cu faptul ca si-a luat sotia permis si implicit se impunea si a doua masina.

 

Pe zi ce trece ma gandesc tot mai serios sa inlocuiesc Lacetti cu o masina diesel inca nu m-am decis cu ce sau daca pentru ca imi pare rau sa o vand ca e noua. :P

Voi vedea in urmatoare 2-3 luni ce se va intampla. Intre timp astept sa vad cam cati km fac lunar in urmatoarele luni pe masura ce ma extind si ce necesitati voi avea.

 

Daca in momentul in care sotia imi va lua definitiv Aygo voi decide sa pastrez Lacetti sau nu, nu stiu ce sa zic in acest moment.

Momentan o forjez cat pot pe firma si ma bucur de ea. :D

 

Real consuma 6,8-6,9 % pe Bucuresti cu cutia pe mod automat. Parca e facuta sa schimbe in mod economic. Cum lasi putin acceleratia cum baga o treapta superioara gen treapta 4 la 40 sau 5 la 60. Oricum sa nu uitam ca abia am terminat rodajul si e posibil sa se mai lase consumul. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Consumul scade la toata lumea, am intrat in sezonul cald.

Share this post


Link to post

In traducere, avand in vedere ca TREBUIA sa mergi numarul de km, cu taxi sau cu lacetti, ai fi iesit mult mai scump decat cu aygo - dpdv al carburantului.

Platesti mai mult ca atunci cand nu o aveai, dar din cauza ca consumul e mai mic, platesti mai putin pe carburant = mai raman niste bani. Aia ii dai ca parte din rata lunara.

De iesit pe plus, vei iesi atunci and va fi achitat tot aygo-ul.

 

PS: am inceput sa calc mai tare aygo-ul meu, consumul a ramas la fel, 7.5. A mea nu va vedea schimbare subturata pt consum niciodata, cel mai putin schimb la 3000 (adica a 3-a pana la 75-80) Sa vad dupa 1000km si 5000 rpm, inca 200km to go :)

Edited by Venom

Share this post


Link to post

@NightElf > Eu cat de cat te-am inteles si sunt perfect de acord cu tine.

Ce rost ar avea sa dai atatia bani lunar pe taxi ,cand poti sa mai "te strangi" un pic si sa ai bucuria unei noi masini ,sa stii ca mai ai un nou membru al "familiei" .De ce sa nu fi mandru cand te urci in buburuza,sau cand oamenii o admira ? :)

 

Eu zic sa o stapaniti sanatosi ,si fara nici un incident =D> .

 

Apropo de ce spunea @Cumnatu >>Acum o luna parcul auto de la firma s-a inoit cu masini pentru fiecare angajat. Mie mi-a fost oferita drept masina de serviciu un Opel Vectra SW.Desi este de 2 ori mai cumpa si mai performanta si noua decat masina mea ,si tanand cont ca nu plateam nimic la ea ,am refuzat-o.Deoarece masina mea...e masina mea ,si cel mai bine in ea ma simt. :X

Share this post


Link to post

Ca aceasta placere o sa ne coste dpdv financiar asta e alta treaba !

Share this post


Link to post

Asta nu inteleg. Sa ti se dea masina mai buna si mocca sa o alergi zi de zi si de a ta sa te bucuri in weekend. E ceva dubios aici ...

Share this post


Link to post

E vorba de mers in oras - in timpul saptamanii, si mers in afara orasului la drum lung, cu a lui.

Share this post


Link to post
Asta nu inteleg. Sa ti se dea masina mai buna si mocca sa o alergi zi de zi si de a ta sa te bucuri in weekend. E ceva dubios aici ...

 

Ai perfecta dreptate dpdv economic, rational sau cum vrei tu. Asa ar fi calea desteapta de a conduce.

Dar sunt atat de drogat de masina mea incat cu greu cobor din ea sa ma duc in casa asa ca... allways 300m. Asta o sa ma coste in uzura si piese samd. Este o placere pe care, ca pe oricare alta o platesc / platim.

Banuiesc ca exista acel raport intre

"cat de mult iti place masina / bani tocati pe uzura"

daca prima parte este la o cota imensa, a doua parte devine acceptabila. Altfel nu.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

La mine condusul face parte din rutina. Nu conduc neaparat de placere cat conduc de nevoie ca n-am ce face... Bine asta nu inseamna ca nu-mi place sa conduc.

 

Practic mi-e indiferent ce masina conduc atata timp cat imi rezolv problemele cu acea masina.

 

Oricum avantajul unei masini mici fata de una mare nu se poate explica. Si eu aveam o parere urata despre buburuze pana am condus una si am vazut avantajele ei: cum te strecori cu ea in trafic, ce simplu e cu parcarea si bineinteles cat de rar te duci sa alimentezi. =))

 

@robert333

Merci de urari. :)

Share this post


Link to post
si bineinteles cat de rar te duci sa alimentezi. =))

 

Ai simtit tu nevoia sa invarti cutitul in rana nu ? :spumelagura:

AM dat un reset azi la masina ( adica am scos nu stiu ce siguranta ) si gratie NATO am consum de oras 14.4 ( pe 20 km facuti )

Maine se va schimba situatia.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...