Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Hyundai Getz Crdi 1.516v 88cp

Recommended Posts

Sa va prezint noua mea rabluta:

 

Hyundai Getz crdi, 4cil-16V, 88CP, Euro4. Din 2006, 25.000km, am luat-o cu 8500 euroi.

 

Garantie totala pana in martie 2009 si extinsa la cutie si motor pana in 2011. La cea extinsa s-ar putea sa renunt totusi pentru ca ma obliga sa fac reviziile la 7500km, nu-s convins ca e o afacere. Insa tipa care mi-a vandut-o le-a facut la 7500km, deci masina a fost foarte bine intretinuta. In plus suntem colegi, asa ca nu mi-e teama ca are probleme ascunse gen foste accidente sau kilometraj dat inapoi.

 

Frane disc fata-spate, AC, faruri de ceata, MP3 + 4 boxe + 2 tweetere, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite bordul chiar e aluminiu si nu plastic vopsit. ABS+EBD si 2 airbaguri. Scaune si volan reglabile pe inaltime, fara reglaj lombar insa.

Are si carlig de remorcare, nu stiu cum toate rablele peste care dau eu au carlig :)

 

Odata cu masina mi-a dat si un set de jante + caucioace de iarna.

 

Tinuta de drum ok, masina e foarte bine insonorizata si nu are nici un greiere (ceea ce mi se pare chiar o chestie de exceptie). Are totusi o sensibilitate mai mare decat Nubira la vant lateral.

 

PE drum motorul da senzatia ca e mai puternic decat e in realitate... e insa doar o iluzie. Adica se misca bine cand e condus normal, insa cand trag de el se simt repede limitele. E invers fata de nubira... Nubira nu arata mare lucru daca mergi normal, insa cand tragi putin de ea incepi sa simti cei 110CP/t.

Ajunge relativ repede la 140, cu ceva eforturi la 160, si cu multi km de autostrada si rugaminti chiar la 180. La 180 insa e limita, deja are 4000rpm asa ca nu am intentia sa vad daca se poate mai mult. Ma bate gandul la un chiptuning, insa nu sunt inca foarte convins.

 

Consumul cu primul rezervor a iesit la 6.2, insa am facut toate testele posibile, de demaraj, de vmax, drumuri scurte pretext sa ma plimb, etc. DEja cu al doilea rezervor pare mult mai scazut, dupa indicatiile acului. Vad io la plin.

 

Fata de Nubira vizibilitatea inapoi e net superioara, farurile mi se par ceva mai bune pe faza scurta insa mai nasoale pe lunga. E mai silentioasa decat Nubira, si mai bine insonorizata. Nubira e insa mai confortabila si mai silentioasa la peste 160, viteza la care la Hyundaiul incepe sa vajaie cam tare aerodinamica iar la Nubira motorul (de fapt tobele) incep sa"taca".

 

Trebuie sa indrept placa de inmatriculare. E pusa de subsemnatul, care s-a certat stupid cu mecanicul de peste drum (mitsubishi, unde a fost intretinuta si Nubira in ultimul an) si respectivul a refuzat sa o puna. Gaurile sunt date bine in placa, insa cele din spoiler sunt strambe :)

 

Ia sa bag si niste poze:

post-1523-1200943225_thumb.jpg

post-1523-1200943239_thumb.jpg

post-1523-1200943305_thumb.jpg

post-1523-1200943343_thumb.jpg

post-1523-1200943363_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ce-a tractat la viata ei ?

 

Si evident, urarile de rigoare, sa te duca sanatos :)

Share this post


Link to post

Probabil Volvo-ul proprietaresei, ca asta era cealalta masina a ei :) )

Share this post


Link to post

Ai mutat numerele de pe Nubira?

Mai ai autocolant sa-i lipesti ? :D

 

Oricum, bine ca ai ramas in bransa koreencelor, europencele bune sunt prea scumpe. Sa te tina sanatos panarama si sa te satisfaca. :D

Share this post


Link to post

Da, aici se inmatriculeaza soferul, nu masina... :)

Sper sa nu se dezminta cu fiabilitatea. Ca de asta m-a mancat undeva sa schimb nubira, ca merg mult si n-am chef sa stau prin serviceuri...

Autocolantul l-am "pierdut" odata cu haionul cel busit... Nubira are acum alt haion.

Share this post


Link to post

Da, e frumusica foc pe negru si in doua usi :)

Sa nu tina cu serviceul si sa va bucurati de ea ;)

Share this post


Link to post

Multumesc pentru urari.

Pana la urma nu-i asa urata, in orice caz, nu-i mai urata decat concurenta din generatia ei. (yaris vechi, kalos, 206, clio, etc) Iar interiorul e destul de ok, chiar daca n-are cine stie ce clasa, macar nu are nici plastice vopsite si nici greieri.

Cu consumul, deocamdata sunt pe la 6L/100km, exclusiv oras si autostrada. Drum normal extraurban n-a pupat inca. Cu primul rezervor am scos cam 6.2, cu al doilea cam 5.8, ca am facut mai putine teste :) Oricum, nu da pe dinafara de economica, in orice caz, la cap. asta e comparabila cu Nubira. Insa nici eu nu dau pe dinafara de condus la economie, daca stau atatea ore in masina, n-are rost sa ma enervez pentru juma' de litru la suta...

 

Oricum, pentru mine e prima masina la care ma departez sensibil de consumul din carte, la cele dinainte (intamplator benzinare) am reusit sa-l scot atunci cand mi-am propus. O sa incerc sa-l scot si la asta odata, chiar sunt curios daca poate consuma in vre-o conditie sau vre-o pozitie 3.9... Desi mai mari sanse am sa scot consumul urban, ca pe aici traficul e destul de ok la orele exotice la care bantui eu.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Foarte tare, altu cu tractor care polueaza atmosfera si lasa nori de fum in spate =))

 

Sa o stapanesti sanatos si bine ai venit in clubul celor cu tractorase :) )

Share this post


Link to post

Sa te tina mult si sa te bucuri de ea!

Km multi fara probleme!

Share this post


Link to post
Sa o stapanesti sanatos si bine ai venit in clubul celor cu tractorase :) )

 

Daca ar fi dupa tine ai face un club ca trabantistii pe timpuri :D

Tu nu vezi ca mr e fan benzina? :P

Sau si tu? :D

Share this post


Link to post

Tommy eu stiam ca CRDI este diesel daca la tine este altfel ...e najpa .

 

Nope nu vreu nici un club imi ajung astea in care sunt inscris .

Share this post


Link to post

Eu sunt fan GPL, insa nu am gasit una pe GPL care sa fie la fel de noua si sa imi convina la pret... Si nici o benzinara sensibil mai ieftina, care cu tot pretul instalarii GPL-ului sa iasa la pretul dieselului...

Dieselul s-a devalorizat mai tare :D

 

 

M-ar bate gandul la un chiptuning, insa nu sunt inca sigur. Si nici prea multe firme care sa-l faca nu-s, deocamdata am gasit doar una in Be.

Si am vazut powerboxuri pe internet la preturi mici insa mi se par o mare frectie ca principiu.

 

Nu mi-e clar care sunt diferentele intre motorul meu si cel de 110CP...

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Nu mi-e clar care sunt diferentele intre motorul meu si cel de 110CP...

 

Pai eu as zice ca cea mai mare diferenta e de 22 de cai :-?

Share this post


Link to post
Sa va prezint noua mea rabluta

Daca masina aia e rabla, io vorbesc chineza!

In rest o alegere excelenta pentru ce vrei de la ea! Sa te poarte sanatos.

Share this post


Link to post
Pai eu as zice ca cea mai mare diferenta e de 22 de cai :-?

 

Asta e efectul, eu caut cauza ;)

 

 

Dupa vreo 3000km, incep sa imi dau seama de consum...si de faptul ca e sensibil destul de tare la talpa. Merg calm si respect regulile, fac oras+autostrada pe la 5.5. Scap putin talpa mai tare sau las un norisor de fum la semafor, urca si la peste 6.5. Probabil daca tin musai, pe un drum national as scoate si sub 5 sau poate mai putin, si pe autostrada cine stie, o sa fac odata un test de mers la blana insa probabil iese peste 7.5 sau chiar mai mult.

 

In comparatie, Nubira e mult mai putin sensibila la talpa, mergand in conditiile testului de mai sus consumul variaza intre 11-11.5 si 12, mare sfaraiala nu-i si prin urmare nici nu faceam prea mari eforturi sa merg economic.

 

Sunt curios daca consumul din carte poate fi scos in realitate... altfel decat la vale :D Pana acum cu rablele dinainte am reusit (benzinare toate), insa cu asta am dubii ca reusesc...

Share this post


Link to post
Nu mi-e clar care sunt diferentele intre motorul meu si cel de 110CP...

Intercooler are a ta?

Share this post


Link to post

Se pare ca are intercooler.

Si are teoretic si vgt, conform hyundai senegal, unde dau ceva mai multe informatii...

http://www.hyundaisenegal.com/download/catalogue_getz.pdf

Daca turbina o fi aceeasi cu cea de la motorul de 110 CP naiba stie. Nu gasesc nicaieri informatii mai consistente decat cati ursi polari salvez emitand mai putin CO2...

Share this post


Link to post

Sa te bucuri de ea si sa nu ai probleme.Eu am condus getz ul pe benzina de 1.1 cmc si acela nu tragea deloc,o forjai si stateai pe loc.Ambreiajul a cazut pe la 55000 km(masina de firma,mers numai in Bucuresti),consuma in oras 11l %.

Principalul punct forte este spatiul interior care este din belsug pt clasa ei.Sper ca nu te-a deranjat descrierea si totodata sa nu ai probleme cu ea! :)

Share this post


Link to post

Cu greierii cum s-a comportat in timp? Pe mine astia ma dispera la Nubira.

 

Nici motorul meu nu e cine stie ce, desi intr-a doua pe ud rupe aderenta. Insa la regim inalt lesina repede. Nu se compara cu Nubira, oricum, nu pot compara nici 90CP cu peste 130.

 

Caut in disperare un manual de service sau o descriere mai amanuntita, insa nu gasesc nicaieri...

Share this post


Link to post

Nu scotea zgomote gen woo(greierasi)...in acelasi timp franele sunt subdimensionate,ai grija cu franarea...eu ti-as recomanda niste roti cat mai late posibil;iar fi trebuit un EBD,e usoara de spate si pe ud te fura...cu cea pe benzina s-a atins un maxim de 145 km/h- asa mi-a zis o colega,eu de 100 nu am trecut cu ea :P .E o masina de oras pt mers potolit! :)

Recomand chip uirea doar daca imbunatatesti serios franele!!!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Are frane disc fata-spate de serie, si ABS+EBD... :) Si franeaza bine; desi inca nu am incercat sa le vad daca sunt andurante.

145 ia zilnic. Fara exagerare, fac naveta pe autostrada... si fara vre-o problema de stabilitate. Ca sa spun asa, e mai stabila decat rapida... adica nici la viteza maxima nu are probleme de stabilitate :)

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Felicitari pentru achizitie!

Nu stiu cum e Hyundai in general, insa am si eu un Getz si sunt foarte multumit de el! Il am din 2004 si am schimbat la el doar consumabilele si un disc de ambreiaj, in rest...totul e ok, aproape ca-n prima zi :)

E adevarat, eu am motorul de 1.1 benzina care e usor subdimensionat si consuma cam 8% in oras in regim de mers normal spre sportiv, iar pe autostrada ajunge chiar si la 5 (am facut cu un plin drumul Constanta-Bucuresti-Ploiesti-Bucuresti-Constanta si mi-au mai si ramas vreo 7-8 litri).

 

@c_french84: exagerezi cu consumul de 11%, nici in visele cele mai urate nu-l poti obtine cu motorul de 1.1. De asemenea, viteza maxima atinsa de mine este 170km/h, viteza la care nu ajunge foarte usor, dar nici foarte greu. Si inca o observatie: rotile mai late nu au aderenta mai buna, mai ales la masini usoare!

 

@mr_: foarte adevarat ca "e mai stabila decat rapida" :D si putem spune ca masina e si destul de confortabila...am mers cu un Golf 5 nou-nout si nu era la fel de confortabil ca Getz-ul meu, d.p.d.v. al suspensiei!

 

Criticile mele la adresa Getz-ului in general:

-multa lume s-a plans de durabilitatea extrem de scazuta a discului de ambreiaj (eu l-am schimbat la 27.000km);

-scaunele din fata nu au pic de sustinere laterala;

-pozitia soferului e cam inalta (eu nu am reglaj pe inaltime);

-prinderile fetelor de usi ("pionezele" alea de plastic) se rup prea usor, practic n-ai cum sa demontezi o fata de usa fara sa rupi 1-2 bucati :(

-hayonul este foarte prost antifonat, de fapt este neantifonat;

-portbagajul este prost gandit, se pierde spatiu util de dragul esteticii X( , cricul scapa de la prima utilizare, roata de rezerva (la mine cel putin) este din aia subtire, ordinara...

 

Plusuri:

-dotari multe la pret mic (standard - 4 geamuri electrice + AC + airbag sofer + proiectoare si alte cateva "nimicuri")

-confort acceptabil (mai ales ca pasager)

-siguranta - 4 stele la EuroNCAP pentru impact frontal

-aspect ireprosabil, dupa parerea mea

-multe spatii mici de depozitare (in spatele scaunelor, in fiecare usa, in stanga scaunului pasagerului, sub volan, sub cd-player, 2 mici nise in lateralele portbagajului, suport ochelari - bineinteles, ochelari pentru ochi oblici :) ) ca la mine nici o pereche de ochelari nu intra la fix in lacas)

 

Intrebari:

-portiunile argintii de pe fetele de usi sunt tot metalice, ca si bordul, sau sunt de plastic vopsit?

-cum se aude mp3-ul (daca e cel original)? Difuzoarele stiu ca sunt ok, insa daca nu ai tweetere, sunt prea de frecventa joasa...

-poti afla de cati cm sunt difuzoarele din usile din spate?

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

La mine pe drum drept am ajuns la 175 pe GPS (cam 180 pe ceas), probabil la vale ar lua mai mult :D Desi la viteza aia are 4000rpm, deci cu alte cuvinte ii cam ajunge. Insa la peste 160 te cam rogi de ea.

 

Sper sa nu imi cada ambreiajul... are exact 27.000km. Prin statistici si articole spun aia ca nu au avut alte defecte sistematice, cu exceptia unor circuite de la abs la care intra apa si care au fost rezolvate...

 

Consum de 5 inca nu am reusit sa scot... sunt peste, mers exclusiv oras sau autostrada.

 

Si mie mi se par prea inalte scaunele, desi eu am reglaj pe inaltime. Insa sunt ok, nu ma deranjeaza. Aluminiul din interior chiar e aluminiu, nu are plastic vopsit nicaieri. Insonorizarea mi se pare OK, nu am ce reprosa deocamdata. Boxele o sa le masor, altfel nu stiu ce dimensiuni au... insa usi in spate n-am sigur, asta am verificat :D

 

MP3-ul e un Pioneer nu stiu de care, si habar n-am daca e original. Se aude bine, mai bine decat sony-ul de pe Nubira. (care e aftermarket). Nu sunt un impatimit al liniilor audio insa asta mi se pare ok

 

Am verificat nivelul la ulei...urat mai e, parca-i pacura, desi are doar 3500km. Colegii tractoristi m-au calmat, "asa face toate", dupa cateva sute de km... eu credeam ca e motorul paradit. Uleiul de pe Nubira are 12000km si e curat, deschis la culoare si limpede...desi motorul are 150.000km in plus. Ce inseamna GPL-ul asta curat... :)

Share this post


Link to post

Nu exagerez 11 % in bucuresti.Poti sa scoti consum mic doar daca o loganesti,motorul de 1.1 fiind foarte anemic-o forjezi si zici ca stai pe loc.Un cauciuc mai lat iti permite un contact mai mare cu solul si deci,implicit aderenta mai buna la franare sau la plecare de pe loc.Mie nu mi-au placut deloc franele,mi se par ineficiente.Cu ambreiajul s-a intamplat astfel: la 3 din cele 5 masini de la firma au cazut ambreiajul :

 

-la una la putin timp dupa ce au luat-o,s-a constat drept defect de fabricatie la o componenta;

-la alta a cazut pe la 20K-30K km,uzura,trafic de bucuresti,posibil patinare de ambreiaj in anumite momente,fortari,kickdown..etc,din cauza lipsei de putere a motorului;

-la a 3a a cazut la 45000 km,uzura.

Pe autostradada -in drum catre un teambuilding- mi-au zis colegii ca la 145km era ''la blana'',benzina mol 95.

Nu am nimic cu masina,sunt doar impresii,nu doresc sa deranjez pe nimeni,tot ce am zis mai sus este adevarat.

Sper ca tu sa nu ai nici o problema cu masina. :)

Edited by c_french84

Share this post


Link to post
1.Nu exagerez 11 % in bucuresti.

 

2.Un cauciuc mai lat iti permite un contact mai mare cu solul si deci,implicit aderenta mai buna la franare sau la plecare de pe loc.

 

1.In Bucuresti da, e posibil...acolo am constatat si eu o oarecare crestere a consumului :)

 

2.Un cauciuc mai subtire presupune ca greutatea masinii apasa pe o suprafata mai mica pe asfalt, deci mai multe kg/cm3, de aici aderenta sporita. Cauciucurile mai late sunt mai bune pentru masinile grele care au fost dotate cu cauciucuri prea subtiri; la Getz am montat eu 195/50/R15 - Michelin si nici nu se compara cu Hankook-urile 175/70/R13, ca aderenta. Diametrul total al cauciucurilor este aproape identic.

 

Cat despre motorul subdimensionat, asa este, asta e cauza pentru care se uzeaza discurile de ambreiaj asa repede. Insa aceeasi problema a patit-o si un prieten cu Getz de 1.3 benzina (84 cp, parca) si atunci nu mai inteleg care e cauza...

 

@mr_: nici eu n-am difuzoare in spate, de-asta intrebam, eram curios ce difuzoare intra acolo...ca spatiul mi s-a parut mai mare decat in usile fata, unde eu am avut difuzoare de 13cm din fabrica si m-am cam straduit sa inghesui un set de 17cm.

Insa acum mi-am dat seama, tu nu ai portiere pe spate...unde sunt spatiile pentru difuzoare?

Edited by th3_grimreaper

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...