Jump to content
Sign in to follow this  
adisoru

Cum Se Porneste Corect Masina?

Recommended Posts

Poate ma lamuriti ce pasi trebuie sa urmez pentru a porni Matizul meu din 2004.in carte scrie ca dupa ce se sting becurile din bord(engine check...etc) de abia atunci se porneste motorul. eu fac asa de fiecare data si sunt momente(rare) cand nu imi porneste masina. in urma unei revizii la service am observat ca mecanicul pur si simplu invarte cheia direct in cotact, fara sa tina cont de beculetele din bord.l-am intrebat de ce face asa si mi-a spus ca nu conteaza, ca oricum daca totul este OK becurile se sting singure fie ca e pornit sau nu motorul. de atunci asa fac si eu, ma urc in masina si pus si simplu rotesc cheia si pornesc motorul.pana acum nu am observat nici o diferenta, decat ca nu am mai avut parte de rateuri la pornire. porneste de prima data fara esec. totusi, este bine cum procedez?? sau sa astept sa se stinga becurile din bord si apoi sa pornesc motorul??

Share this post


Link to post

Nici eu nu astept sa se stinga martorii luminosi din bord.

Share this post


Link to post

Mie mi-a zis cineva ca e bine de asteptat stingerea becurilor din bord, deoarece altfel, s-ar forta pompa de benzina, lucru ce ar duce la defectarea ei. Dar nu stiu daca o fi asa sau nu. Eu astept stingerea lor.

Share this post


Link to post

Dupa ce s-a oprit pompa de benzina ( un usor bazait ), pentru a realiza presiune in rampa injectoarelor in pozitia contact, se roteste cheia in pozitia demaror.

Share this post


Link to post

Eu astept citeva secunde (5-10) din momentul in care pun contactul si inainte de a porni efectiv motorul. Motivele (stiute de mine) pentru care procedez asa:

- amorsarea pompei de benzina si aducerea presiunii in rampa la valoarea necesara,

- citirea corecta a tuturor parametrilor de mediu si din motor de catre senzori (temperatura aer, temperatura lichid racire, pozitie IAC, pozitie TPS, pozitie arbore, tensiune baterie si citi naiba or mai fi).

 

Neasteptarea inainte de pornirea motorului poate duce la: stingerea tirzie a martorilor sau chiar raminerea lor aprinsa, functionare ne-optima a motorului, consum ridicat de combustibil.

 

Cei care se pricep mai bine ar trebui sa completeze lista daca nu s-au plictisit sa povesteasca lucrurile astea :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Chestia cu bazaitul pompei, la mine cade,ca eu nu aud nimic si chiar am ascultat cu atentie.. :)

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca cel mai bine e sa o pornesti exact cum scrie in carte .Cred ca producatorul a avut un motiv pentru care a recomandat sa astepti un anumit timp inainte de a actiona demarorul ,indiferent ce pareri au mecanicii de la service.

Share this post


Link to post

De obicei daca pompa de benzina bazaie e semn ca incepe sa oboseasca, din ce bazaie mai tare din aia e mai obosita.

S-ar putea sa gresesc , eu asa stiu !

Share this post


Link to post

Si eu fac la fel ca Salex cand pornesc masina...Eu astept pana nu mai aud bazaitul de la pompa de benzina, nu mai astept pana se stinge Check-ul deoarece la Euro 4 acesta se stinge dupa ce ai pornit motorul. Ce am observat este ca, din cand in cand, daca nu astept pana amorseaza complet pompa de benzina, masina porneste mai greu (tot din prima cheie dar invarte mai mult motorul), asa ca prefer sa astept 10 secunde.

 

 

Stima.

Share this post


Link to post
Mie mi-a zis cineva ca e bine de asteptat stingerea becurilor din bord, deoarece altfel, s-ar forta pompa de benzina, lucru ce ar duce la defectarea ei.

Fals.

 

Dupa ce s-a oprit pompa de benzina ( un usor bazait ), pentru a realiza presiune in rampa injectoarelor in pozitia contact, se roteste cheia in pozitia demaror.

Fals, presiune este tot timpul si cand motorul este oprit.

 

Eu astept citeva secunde (5-10) din momentul in care pun contactul si inainte de a porni efectiv motorul. Motivele (stiute de mine) pentru care procedez asa:

- amorsarea pompei de benzina si aducerea presiunii in rampa la valoarea necesara,

- citirea corecta a tuturor parametrilor de mediu si din motor de catre senzori (temperatura aer, temperatura lichid racire, pozitie IAC, pozitie TPS, pozitie arbore, tensiune baterie si citi naiba or mai fi).

 

Neasteptarea inainte de pornirea motorului poate duce la: stingerea tirzie a martorilor sau chiar raminerea lor aprinsa, functionare ne-optima a motorului, consum ridicat de combustibil...

 

Fals, ECM-ul este in functiune tot timpul, asa ca, stie totii parametri inainte sa bagi cheia in contact.

Share this post


Link to post

Asta e cazul ideal, sa ai presiune in rampa si dupa o noapte sa zicem. In realitate nu e chiar asa. Daca ar ramane presiunea constanta in rampa n-ar mai fi nevoie ca pompa sa functioneze cele 2 secunde la contact. La mine la espero astept cele 2 secunde (sau pana se termina binganitul de centura) si pe urma porneste fara probleme, in schimb daca dau la automat imediat dupa contact, porneste foarte greu probabil din cauza presiunii insuficiente.

La matizul de la firma aveam o alta problema. Daca asteptam sa se stinga becul, nu pornea la prima cheie in schimb daca porneam cu becul aprins, pornea de n-avea aer..

Share this post


Link to post
La mine la espero astept cele 2 secunde (sau pana se termina binganitul de centura) si pe urma porneste fara probleme, in schimb daca dau la automat imediat dupa contact, porneste foarte greu probabil din cauza presiunii insuficiente.

 

La matiz e alta treaba decat la Cielo/Espero.

Share this post


Link to post

In ce sens e alta treaba?

Share this post


Link to post

Si la mine se intampla la fel...daca nu astept sa se stinga nu porneste normal.

Mai scrie undeva pe forum despre pornirea la matiz. Daca nu ma insel, la cele Euro 2 pornirea tb facut ca la cielo...dupa, se pare ca nu e nicio problema daca pornesti fara sa astepti.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca trebuie sa astepti putin pana isi calibreaza IAC-ul (fiind in pozitia maxim deschis cu motorul oprit cel putin la mine) si sa-si refaca presiunea nominala din rampa de injectoare. Asta stiu ca e valabil la orice motor cu injectie multipunct pe benzina, de asta te intrebam de diferentele dintre matiz si cielo.

Share this post


Link to post

Sincer, nu mai tin minte motivatia din acel subiect. Dar, sunt sigur ca era vorba de Matiz si ca se poate porni fara asteptarea celor 2-5 secunde.

Share this post


Link to post

La mine la Matiz euro2 din 2004 la fel se intampla: daca astept 5-10 secunde inainte sa pornesc de multe ori nu porneste.am schimbat benzina, am pus de aia buna si se intampla la fel. acum de vreo 2 luni (de cand am vazut ca in service mecanicul pornea direct masina) fac si eu la fel si nu am mai avut nici o ratare la pornire, nici macar pe vremea asta rece. dar nu inteleg de ce daca astept 5-10 secunde rateaza pornirea.??

Share this post


Link to post

E simplu, datorita presiunii mari la combustibil (fapt normal) si reglajul prost la aer (IAC) amestecul este prea bogat, la care se mai adauga o tensiune mai mica pe baterie, rezultand o scanteie anemica. Daca se mai adauga un ulei prea vascos si motorul nu ajunge din demaror la o anumita turatie sunt coapte toate conditiile unei porniri ratate.

Share this post


Link to post
E simplu, datorita presiunii mari la combustibil (fapt normal) si reglajul prost la aer (IAC) amestecul este prea bogat, la care se mai adauga o tensiune mai mica pe baterie, rezultand o scanteie anemica. Daca se mai adauga un ulei prea vascos si motorul nu ajunge din demaror la o anumita turatie sunt coapte toate conditiile unei porniri ratate.

 

Bun, si eu nu inteleg de ce daca nu astept 5 secunde de ce porneste?? este tensiunea la baterie mai mare, amestecul nu este asa bogat?

Share this post


Link to post

Tensiunea mica pe baterie si scanteia anemica ar putea rezulta si din apasarea franei in timp ce se actioneaza demarorul.

Acum cativa anisori aveam si eu frecvent rateuri la pornirea motorului. Dupa ce am scapat de obiceiul de a apasa frana la pornire, nu am mai avut probleme. :thumbl:

Eu astept stingerea check-ului, pe considerentul ca nu degeaba l-a facut producatorul sa se stinga inainte de pornirea motorului.

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post

Amestecul este mai bun. In plus, nu mai porniti cu cutie decuplata (pedala ambreiaj apasata), porneste mai usor cu o mica sarcina.

 

Testul de ECM se face si daca pornesti motorul mai devreme, iar daca este o defectiune, se aprinde MIL-ul.

 

Ulterior: "juca" o piesa de teatru pe vremuri, n-am vazut-o, dar avea un titlu pe care l-am retinut: "Precautiuni inutile".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Dupa ce bag cheia in contact si rotesc complet uneori se chinuie mai mult decat in alte dati pana sa porneasca motorul.

Fff rar (gen de 2-3 ori in 7 luni de cand am masina) s-a intamplat sa nu porneasca. A trebuit sa "ii dau a 2-a cheie".

 

Matizul e din 2007, euro4.

 

E normal ?

Share this post


Link to post

De fiecare data cand am incercat sa pornesc (maxim de 10 ori in 7 luni) fara a astepta 2-3 secunde pentru amorsarea pompei ori a pornit f greu la prima cheie sau de cele mai multe ori la a doua. Asa ca m-am resemnat sa "pierd" 2-3 secunde de viata la pornirea masinii, respectand ceea ce se spune si in "Manualul de utilizare".(Matiz2007/E4)

Share this post


Link to post

Tolin, deci pana la urma nu ar mai trebui sa astept cele 6 bip-uri (blink-uri in bord) ci sa-i dau cheie din prima (scoasa pe liber si fara ambreiajul apasat) ?

Mentionez ca la mine porneste din prima fara probleme si daca astept stingerea becului in bord si daca nu.

Multumesc.

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Eu am spus ca nu-i obligatoriu sa astepti ceva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...