Jump to content
Sign in to follow this  
dvoina

Probleme La Cutia De Viteze

Recommended Posts

Salut,

 

De cand a inceput iarna am probleme cu cutia de viteze.

La rece intra extrem de greu in primele trepte.

Dupa cativa kilometri isi revine dar senzatia mea e ca nu merge ca "unsa".

Credeti ca ar trebui sa fac o vizita la service?

 

Daniel

Share this post


Link to post

Ca sa citez un clasic in viata: ai magiun in cutia de viteze.

Iti spun ca intra mai usor in viteze fata de alte masini. Calca ambreiajul complet si n-ai de ce sa-ti faci probleme.

BTW: ce motor ai? Daca e 1,2- trebuie strans cablul de ambreiaj, daca e 1,4- e ambreiaj hidraulic. Dar daca ai spus ca-si "da" drumul dupa cativa km- nu ai de ce-ti face probleme. E frig afara. In celelalte anotimpuri nu mergea bine?

Share this post


Link to post

Parerea mea ... schimba uleiul din cutie. Stiu, ca la cutia de 1.4 se spune ca doar se completeza, dar un ulei proaspat, neaparat de buna calitate( aici ma refer la faptul ca uleiul sa indeplinesca intr-adevar caracteristicile de pe ambalaj), nu poate decat sa faca bine. Spun asta dupa experienta mea cu fosta Solenza, la care mecanicii ziceau ca nu trebuie schimbat uleiul de la cutie, dar eu la 50K Km am insistat sa il schimbe.La cat costa ,am zis ca merita atat masina. Diferenta foarte mare... nu imi venea sa cred. Eu nu inteleg, poate imi explica cineva, dece se insista cu "nu schimbati uleiul de cutie". Nemaivorbind de faptul ca uleiul dupa 50k km nu arata deloc bine... nici la culoare, nici la consistenta. Cand l-au golit, cutia era bine incalzita, uleiul era foarte fluid, facea spuma cum curgea in galeata,si avea o culoare f ciudata, gri pamantie! Eu la max 50k km o sa schimb sigur uleiul!

Share this post


Link to post

Pai omul n-a spus nici cati km are masina si nici ce motor are. Ar fi bine la 50k sa schimbe uleiul.

Share this post


Link to post

Vara merge mai bine

Masina mea e un Kalos 1.4 ai am 20K la bord.

Share this post


Link to post

ce ulei se pune in cutie la un kalos 1.4 8 valve ? care e uleiul stock si care ar fi alternativa mai buna ?

Share this post


Link to post

Datorita frigului, uleiul se intareste...asa face si la mine. Dupa ce merg...5-10 km isi revine si intra foarte usor in viteza. Am 73k si nu am schimbat uleiul niciodata.

Share this post


Link to post

Salut! Eu cred ca am alta problema, cand incerc sa ,,bag“ a 1-a, sau a 3-a, maneta se,,loveste“ parca de ceva, ,,agatza“ cum am vazut ca spun unii. Mentionez ca este Aveo 1,4 94 cai, 2007. Problema asta a avut-o tot timpul, dar eu invatat cu Dacia mea veche nu mi s-a parut ceva deranjant... Dar intre timp am mers cu un Peugeot, Megane, chiar si un Logan m-a enervat. Nu-mi dadeam seama in ce viteza bagam, asa mergea de lin... Cu alt Aveo nu am mai mers... Oare asta e o problema generala la Aveo, sau doar al meu face figuri. Prin oras, ..agatat-ul“ asta este foarte enervant Trebuie sa ma duc la revizie, de aceea va intreb, sa pun acolo problema...sau nu! Mersi mult!

...masina are 6000km.

Share this post


Link to post

Si la al meu Kalos intra greu cand e rece.Cu precadere in treapta 1 de viteza si imi lasa senzatia ca ar agata.Dar dupa ce se incalzeste , si ajunge acul de la apa la 90 de grade intra foarte ok in viteza.

Share this post


Link to post

Ce scrie in manualul de utilizare pe care l-ai primit o data cu masina ?

Share this post


Link to post
Salut! Eu cred ca am alta problema, cand incerc sa ,,bag“ a 1-a, sau a 3-a, maneta se,,loveste“ parca de ceva, ,,agatza“ cum am vazut ca spun unii. Mentionez ca este Aveo 1,4 94 cai, 2007. Problema asta a avut-o tot timpul, dar eu invatat cu Dacia mea veche nu mi s-a parut ceva deranjant... Dar intre timp am mers cu un Peugeot, Megane, chiar si un Logan m-a enervat. Nu-mi dadeam seama in ce viteza bagam, asa mergea de lin... Cu alt Aveo nu am mai mers... Oare asta e o problema generala la Aveo, sau doar al meu face figuri. Prin oras, ..agatat-ul“ asta este foarte enervant Trebuie sa ma duc la revizie, de aceea va intreb, sa pun acolo problema...sau nu! Mersi mult!

...masina are 6000km.

 

Si eu am aceeasi problema la cutie... simt ca agata ceva la treapta 1. Intra greu.

Iarna nici nu mai zic... (e logic sa intre mai greu datorita temp scazute), dar nu mi se pare normal sa functioneze asa...

Am condus si alte masini (Punto, Logan, Clio, Avensis-de asta nu mai are rost sa spun) si la toate intra foarte lin in treapta 1.

La revizia de 15k km am intrebat ce si cum si asa cum se face la noi in Romania, o da in diverse... ca asa merge, ca asta e cutia, asa a fost proiectata... kkturi de genu'

 

Daca cineva stie ce e de facut... pls Help :D

Share this post


Link to post
Daca cineva stie ce e de facut... pls Help :D

Lasati motorul sa se incalzeasca 3-4 minute si o sa intra mai usor in viteze.

Share this post


Link to post

Ranger mai toate masinile din '95 incoace au cutie mai ''smechera'' decat chevroleturile.Nu ai specificat daca 1-a intra greu pe loc sau in mers.Daca e in mers(chiar viteza mica) e normal,cel putin asa face si la masini premium noi.

Share this post


Link to post

Da Zack, il las sa se incalzeasca dar se pare ca nu are nicio influenta in mersul cutiei de viteze.

 

Akon, am probleme cu viteza I atat in mers cat si la plecarea de pe loc. As putea spune ca la plecarea de pe loc intra si mai greu.

Mi s-a intamplat sa nu intre in marsalier. Am debraiat, s-a miscat putin masina (era putin in panta) si apoi a intrat.

Chiar nu inteleg ce se intampla...

 

Mai am o intrbare ptr voi.

La debraiere (cu motorul pornit, pe loc) se aude un zgomot ciudat (ptr mine) parca ar fi o bataie - sa ajunga la cap de cursa si sa se auda asa?

Share this post


Link to post

Se mai intampla la toata lumea sa nu intre in marsalier.dai drumul la ambreiaj si mai apesi 1 data.

Zgomotul acela la apasare(un fel de clantz) e normal.

Share this post


Link to post

Nu e la apasare - e la debraiere/ cand iau piciorul

La alte masini nu am sesizat asta...

Edited by Ranger

Share this post


Link to post

Am o problema cu schimbatorul. Cand schimb (imediat dupa ce am schimbat intr-o treapta si accelerez) schimbatorul tremura ca dracu. In special in treapta a 2-a. Ce poate sa fie? Mersi.

Share this post


Link to post

salut..la ce turatie schimbi a II-a...daca schimbi sub 2000 nu este bine incearca de la 2500 in sus si cam la toate vitezele ,daca face la fel te sfatuiesc sa te duci la un service autorizat..nu este neaparat cutia se poate intampla si de la timonerie..

Share this post


Link to post

De obicei a doua schimb mai repede decat de obicei, adica pe la 2000-2500. Apoi schimb la 3000. Dar oricum as schimba tot tremura. O sa fac o vizita la service.

Share this post


Link to post

De ce nu incerci tu sa schimbi pe la 4000-4500 de ture?

Eu nici la diesel nu schimb cum schimbi tu...

Share this post


Link to post

La cat???? Nu ti se pare cam mult? In manualul masinii scrie clar ca se schimba intre 2000 si 3000. In fine, nu cred ca asta e problema cu tremuratul schimbatorului. Cam multicele probleme mai are si masina asta... Mai bine pastram Matizul...

Share this post


Link to post

Nu mi se pare deloc mult.

Ia citeste manualul ala mai bine. Sigur zice ca acolo trebuie sa schimbi?

Motorul tau este limitat la 6500 RPM. Inseamna ca poti merge la turatia asta fara probleme.

Share this post


Link to post
... nu cred ca asta e problema cu tremuratul schimbatorului.

 

Asa cred si eu.

Schimbatul la 4500 ture sau mai mult, e valabil pentru masinile cu cutie 2+1,parerea mea.

Intra usor in toate treptale de viteza?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...