Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Eroarea era misfire pe unul sau mai multi cilindrii si au inceput sa caute cauza prin eliminare.

Masurarea de compresie a fost prima dar pina sa spuna ca sunt injectoarele mai sunt multe lucruri de verificat :)

Share this post


Link to post

Salutari!!

Am si eu un Aveo 1.4 16V, cu 25.000Km la bord. Pe la 11.000Km mi s-a aprins MIL, a fost in service si probabil ca au resetat ECM. Acum se intampla a 2 oara , am fost la service si solutia data de ei este sa schimbe supapele cu unele cu autocuratire. Este cineva la care au montat supapele astea si au ceva kilometri facuti fara sa mai apara acest fenomen? Masina este in garantie, deci nu as avea costuri la aceasta operatie, dar nu imi este indiferent sa imi desfaca motorul degeaba, asta pentru ca din ultimele posturi am observat ca sfaturile generale nu recomanda acest lucru.

Nu stiu ce sa fac! Sa ii las sa schimbe supapele? Sa merg la alt service? Am pus benzina de la MOL de 98, i-am dat gaz, si tot degeaba. Nu am incercat cu acei aditivi, dar oricum sunt o solutie de moment. Pe termen lung ce este de facut? Sa vand masina? Sau exista vreo solutie de rezolvare definitiva? , pentru ca nu am auzit posesorii de alte marci de masini sa se planga de probleme de acesst fel.

 

Cu multumiri.

Share this post


Link to post

@tolin Nu e chiar asa . A mea ( a nevesti-mii) e fabricata in 2005 si a avut problema cu supapele - s-au schimbat dupa ce s-a mai umblat odata la motor si de atunci nu a mai aparut problema . Prima oara pb a aparut la 6.000 km s-a umblat la motor , cei de la service au zis initial ca au schimbat supapele , ulterior anul trecut problema a aparut si de data asta au schimbat intr-adevar si supapele .

Consumul mare este o consecinta a depunerii de calamina pe supape . Si lasati faza cu mersul la 5000 de ture sau altele asemenea , pentru ca nu e cazul .Unele motoare au avut problema asta cu supapele - jenanta de altfel .

Share this post


Link to post

Ai delimitat bine zona: "Unele motoare au avut problema asta cu supapele". In plus, tu cunosti care sunt simptomele care apar la motor pe langa aprinderea MIL-ului. Pentru mine, doar aprinderea MIL-ului nu inseamna supape cu depuneri severe de calamina care nu se pot autocurata. Un motor in starea aceasta ar trebui sa aiba probleme vizibile si deranjante pana cand el se incalzeste (relatare, in rezumat, care-ti apartine).

Am si eu cateva intrebari:

- de ce apar aceste probleme doar in sezonul rece, n-ar trebui sa nu depinda de altceva, decat de defectul tehnic al supapelor ?

- in sezonul cald functioneaza autocuratarea si in sezonul rece nu sau este o problema utilizare a motorului neincalzit combinata cu un esantion de benzina neaditivata suficient pentru a fi volatila la temperaturi joase ?

Share this post


Link to post
Sa ii las sa schimbe supapele? Sa merg la alt service?

 

Amandoua.

Mai intai un service gen Bosch Car Service - service (cat se poate de) serios.

 

Eroarea era misfire pe unul sau mai multi cilindrii si au inceput sa caute cauza prin eliminare.

Masurarea de compresie a fost prima dar pina sa spuna ca sunt injectoarele mai sunt multe lucruri de verificat :)

 

S-au oprit prea repede.

Nu-s injectoarele infundate, pot sa fac pariu. Daca e ceva in neregula cu functionarea lor, este din comanda lor, de infundate nu sunt.

Chiar si asa, scoate-le si curata-le!!!! Nu gata, imediat, "schimbare". Metoda asta este cea prin care se schimba jumatate de masina pana cand, din inamplare, schimbi si componenta stricata.

Share this post


Link to post

service-urile astea numai sa schimbe stiu, dar nu cauta cauza reala a aprinderii acelui martor... si in cazul meu, cei de la radaci-bd. timisoara au vrut sa-mi schimbe supapele, dar problema s-a rezolvat de la sine, dupa un drum pana la piatra neamt si retur.

Share this post


Link to post
pentru ca nu am auzit posesorii de alte marci de masini sa se planga de probleme de acesst fel.

Eu am auzit si la Megane, aici in Reghin habar n-au ce sa faca in service-ul Dacia/Reno.

Share this post


Link to post
... pentru ca nu am auzit posesorii de alte marci de masini sa se planga de probleme de acesst fel ...

Asta nu inseamna ca fenomenul tine seama de asta si nu este universal. Daca n-am mai spus-o, o repet: majoritatea soferilor nu se confrunta cu acest fenomen. Poate, sunt ei mai norocosi, poate statistica e oarba si nu alege.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pentru ca tot s-a vorbit ca alti producatori n-au problemele semnalate aici, hai sa plecam urechea:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"aceeasi problema o am si eu

 

am fost in service si am verificat: suproti motor, injectoare si au iesit ok la verificare, am facut o proba de drum si concluzia lor scrisa si pe procesul verbal de reparatie a fost sa schimb motorina cu euro 5 si sa schimb vitezele peste 3000 de ture...avand in vedere ca atunci cand m-au intrebat la cat schimb si am zis 2500 si poate un pic peste...au exclamat de parca le-am zis 1200 de ture. Seful de la garantii zicea ca ar putea fi infundat EGR-ul si sa bag euro 5 si sa merg mult mai turat pentru ca isi v-a reveni. Acum recunosc...dupa o cura de 2-3 plinuri de alpine diesel nu a mai tremurat la ralanti o perioada...s-a scumpit motorina...s-a incalzit afara si i-am bagat din nou sprint diesel...bineinteles...iar tremura...

 

Daca stie cineva cu exactitate din ce cauza e sau cum se poate remedia va rog sa postati...deoarece eu o consider o problema grava. Tremura uneori de zici ca e vreun mertzan din `77 diesel cu milioane de km la bord...

Se pare ca si motorina este una din cauze...dar nu cred ca doar de aici se trage... "

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pentru surpriza multora, este vorba despre un motor Diesel al unui producator renumit, care a renuntat sa mai aprinda MIL-ul pentru orice misfire, sa nu streseze clientii. Ce au ajuns motoarele din ziua de azi, nici chiar la Diesele, sa nu mai poti schimba la 1800 rpm, ca taxime-tristii !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Azi am fost la revizie. In asteptare erau 14 kalos si aveo cu motoare de 1.4 16v cu mil amprins. Cum am ajuns au inceput sa ma bombardeze cu intrebarile daca am si eu aceeasi problema, ba chiar cand am pornit motorul sa misc masina mai in fata 2 s-au repezit la geamul meu s-ami vada bordul si indicatorul mil. Se pusese acolo de un protest in toata regula iar angajatii au fost nevoiti sa cheme paza. La intrebarile posesorilor de mil aprins cei din service au replicat ca desi au mai fost schimbate supape la unii sa vina toti sa le schimbe din nou supapele cu unele facute special pentru europa de est. Va spun sincer, mai era putin si oamenii ii luau la bataie pe aia din service.

Share this post


Link to post
Azi am fost la revizie. In asteptare erau 14 kalos si aveo cu motoare de 1.4 16v cu mil amprins. Cum am ajuns au inceput sa ma bombardeze cu intrebarile ...

 

Toate 14 la acelasi dealer in acelasi timp?! Care e numele lui?

Daca erau 14 deodata probabil si-au dat intalnire dupa ce au frecventat un forum impreuna...voi mai stiti vreun Daewoo & Chevrolet forum sau e cel oltenesc? :P

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

In stil neaos romanesc, mai bine il luam la bataie pe patronul de la service decat sa facem o reclamatie oficiala la GM. Dintre protestatari cati au incercat si alt service?

Share this post


Link to post

Pai altul (autorizat GM) nu cred ca au mai aproape de Valcea sau Pitesti chiar... :(

 

Oricum, asta tine de educatie. Normal ca atunci cand mergi cu a 4-a in oras la 1500rpm, la un moment dat vine si mototul cu replica.

Share this post


Link to post

"mototul"...e o forma ocolitoare pt. mototol ? :) )

Rad si eu pana eventual ma lovesc de aceasta problema dupa care in mod sigur :spumelagura:

Share this post


Link to post

Inca ceva. Conditiile meteo sunt propice pt. missfire: diferenta mare de temperatura intre dimineata si seara, daca tii rezervorul sub 1/4 ai condens de balamuc, iar benzina livrata cred ca este inca cea de iarna (volatilitate mica). Plus ca ECU ar putea fi zapacit de variatia de temperatura cumva.

Share this post


Link to post

mototul=motorul

 

Si chiar credeti ca daca se duc la un alt service "autorizat" o sa primeasca un alt raspuns? Altul decat schimbarea supapelor?

 

Daca va uitati cu o pagina in urma o sa vedeti ca sunt si alte cauze, reale, diagnosticate, care pot genera aprinderea MIL.

Share this post


Link to post

SERVICE-UL ESTE R U C O M C R A I O V A .

 

Dintre protestatari cati au incercat si alt service?

 

Cred ca daca la mai zicea cineva si chestia asta adica sa se duca pe la valcea sau sibiu era moarte de om.

Si nu, nu cred ca erau vorbiti. Ieri s-a intamplat asta.

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Mai era un craiovean, acum vre-o luna cred, care s-a dus la BOSCH...(cred ca e tot pe Caracal pe acolo) sa-i diagnosticheze si ei asa-zisele supape.

Si culmea...supapele era ca noi, nu aveau strop de calamina pe ele.

Nu mai inghititi tot ce zic de la service, la prima mana. Incercati si altceva.

 

OFFTOPIC: Daca un doctor zice ca ai cancer (sa zicem) il crezi orbeste si nu mai ceri si o a doua parere?

 

L.E. uite ca am gasit aici.

Edited by s0r|n3l

Share this post


Link to post

Evident, de asta ziceam sa ceara o alta parere. Exista centru de diagnoza Bosch in Craiova?

LE: a raspuns @s0r|n3l...

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Ala eram eu. Dar eu am motor de 1.2. Deci e cu totul alta poveste.

Share this post


Link to post

Pai da, si nu s-a rezolvat? La 1.2 e de la sonda...e bine-stiut...

Dar si cei cu 1.4 pot face la fel...

Nu am pus link-ul pt. tine... :D ci pentru restul care se confrunta cu problema...ca poate e greu cu search...

Share this post


Link to post

Ba deloc. Motorul de 1,4/16V nu mai are probleme la supape din 2004. A obosit Tolin repetand.

Share this post


Link to post

Eu nici nu i-am bagat in seama cand au venit cu ideea asta la mine...(Radacini/Bd. Timisoara)

Dupa am schimbat furnizorul de benzina si "si-a revenit" ca "prin minune" (sa fi fost coincidenta? nu cred...) in conditiile in care stilul de mers a ramas acelasi de la primul Km.

 

Si da, daca va intrebati, mi s-a aprins si mie pe la 12.000. Acum am 37.000 si ceva si nu mai da urme...

Edited by s0r|n3l

Share this post


Link to post
Ala eram eu. Dar eu am motor de 1.2. Deci e cu totul alta poveste.

Mi-am adus aminte. Cum a ramas, ai mai facut reclamatie la GM? Eu i-as arde.

Share this post


Link to post

@#perfidus

Si eu am tot obosit sa repet ca nu e vorba numai de masini din 2004 . A mea ( a nevesti-mii ) e 2005 , iar la radacini acum 2 ani mai erau 2 tot din 2005 cu aceeasi poveste . Si , cel putin la mine , a fost intr-adevar vorba de supape.

Simptomele clare :

- tremuraturi cand e rece afara , uneori tremuraturi violente , culminand dupa un timp cu oprirea motorului la ralanti ;

Nu e vorba de aprinderea becului - pentru ca daca ar fi fost numai asta ma durea in basca.

PS Uneori nici nu voia sa porneasca decat la a 3-a a 4-a cheie , iar dupa ce pornea ziceai ca sunt in tractor , asa de tare tremura.

Edited by body

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...