Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

"Harburi coreene" e pleonasm :P

Share this post


Link to post
Un sofer obisnuit verifica nivelul de ulei de servodirectie, cel al lichidului de frana, antigelului si uleiului de fiecare data cand pune lichid de parbriz. Scrie si-n manualul de utilizare ca este recomandat sa verifici periodic nivelul fluidelor de lucru. Si in service, cum o verifica? Iti apare pe factura "Verificat ulei servodirectie, D/M far stanga"?

 

Inca o data va spun: este o masina facuta in urma unui eficient studiu de marketing, cu niste costuri cat mai mici si un profit maximal. Traiasca mentalitatea franceza care stie sa o exploateze pe cea romaneasca!

 

 

eh uite eu nu am verificat pana acum niveul la ulei de servo, cel al lichidului de frana si masina nu are nimic pana acum. De asta se ocupa service-ul la revizie, cel putin la fiat intotdeauna mi-au verificat sa fie totul in regula. Poate la chevrolet e altfel, habar nu am.

Share this post


Link to post

Poti sa il ignori cu brio, nu-i problema. E de ajuns insa o data sa ai probleme... Restul nu mai conteaza, nu suntem intr-un joc pe calculator, nu avem 3 vieti.

Share this post


Link to post
eh uite eu nu am verificat pana acum niveul la ulei de servo, cel al lichidului de frana si masina nu are nimic pana acum. De asta se ocupa service-ul la revizie, cel putin la fiat intotdeauna mi-au verificat sa fie totul in regula. Poate la chevrolet e altfel, habar nu am.

Vrei sa-ti pun o poza dintr-un manual de logan? Sau si mai bine, din unul de fiat care zice ca fluidele de lucru se verifica periodic? In rest vorba lui Satori, poti sa n-o faci niciodata, e suficient sa se intample o data...

Share this post


Link to post

Era o vorba: cum ai grija de masina, asa are si ea de tine! Dar deh, e rusinos sa te vada vecinii avand capota saltata, ca o sa rada de tine apoi...

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Amplasarea rezervorului de spalat este aiurea, daca ai un bidon de 5 l trebuie sa salti capota mai sus decat sta ea in siguranta ca sa poti turna. La modelele diesel, vasul servodirectiei este sub farul din stanga. Nu poti verifica nivelul si nici completa fara a demonta farul.

Am 1,82 si mi se pare greu de gasit o pozitie comoda in scaun. Cand am gasit una cat de cat, nu ajung cu mana la climatizare decat daca ma aplec, iar pentru semafoare trebuie sa fac la fel...

 

 

hmmm ... eu alimentez numai din bidoane de 5 litri ... si sincer pana acum nu am simtit nici un disconfort ... vorbesc de Logan ca ptr Tico e ceva mai complicat ... nu datorita amplasarii ci din cauza de gura de alimentare prea mica ... da ... chiar nu ma deranjeaza treaba asta.

 

nu am avut de-a face cu diesel ... dar la cea benzina TOATE lichidele sunt usor verificabile ... eu personal le verific la fiecarea alimentare cu strop gel

 

nu stiu ce sa-ti spun de pozitia la volan ... ptr mine alegerea masini a depins de acest lucru ... e drept ca nu am avut pretentii prea mari ... am dorit o masina in care 1. sa ma simt confortabil ... sa nu dau cu capul in tavan si nici sa fiu prea intim cu pasagerul din dreapra si 2. sa aiba Aer Conditionat

 

despre accesibilitatea comenzilor ... eu personal am umblat la relajul oglinxilor cred ca de 4-5 ori in 3 ani, geamuri el pe spate nu am, la geamurile el fata ... umblu doar la cel de la sofer ptr a trece de barioere de control acces (aeroport, parcari, etc) in rest merg mai tot timpul cu geamuruile inchise, in rest climatiozare, AC, recirculare nu am intampinat dificultati.

legat de comenzi ... sincer ma seaca claxonul ... ca eu tot apas pe volan ca la tico/clio/megan sau alte cascarabete

 

daca am ceva mai voluminos de carat dispun de alte 2 masini (ARO + TICO) ptr asta (a ... si-o remorca) in plus fratele meu detine un papuc 4x4 iar un amic o utilitara pejo

 

ptr carat skiuri care intradevar m-ar fi interesat am portbagaj deasupra si o data cu asta am rezolvat si pba bicicletelor

 

 

adevarul este ca si Logan ca orice alta masina este un compromis ... eu nu am spus nicioodata ca ar fi CEA MAI BUNA ... dar ... sigur este CEA MAI CONVENABILA

 

ca are si defecte ... adevarat ... sunt si nu putine ... dar ... cel putin ptr mine a reprezentat si inca mai reprezinta cea mai buna alegere.

Edited by tarzy

Share this post


Link to post
un sofer obisnuit de cate ori verifica nivel de ulei de la servo? :o eu in 130000 de km cu fiatul cel putin nu am verificat niciodata. Nu e de ajuns cat ti-o verifica in service?

Daca tu ai 130kkm si nici macar nu stii ca ai electroservodirectie pe masina care e defapt un motor cu un reductor, fara lichid si altele inseamna ca nu prea putem discuta aceeasi limba. Astfel se pot justifica mult mai usor criteriile ce le consideri importante la o masina :rolleyes:

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nu stiu daca am mai scris chestia asta pe aici, sper sa nu ma repet.

 

Unchiul meu voia sa-si schimbe harbul de dacie 1310, cocosat de ani si de "reparatii capitale". Era chitit pe logan, "masina buna, ieftina de intretinut, spatioasa, etc". Degeaba l-am pisat eu la cap, aratandu-i ca la ~10000 de euro, cat voia sa dea pe una "full" cu motorul de 1.6 mai are si alte alternative, el nu si nu, logan imi iau. So, a plecat omul la Ploiesti, la reprezentanta Dacia. S-a urcat in loganul din showroom, sa vada si el cum este masina(nu mai mersese nici ca pasager in asa ceva). Trebuia sa faca si test-drive cu ea. N-a mai facut, pentru ca in 15 min nu a reusit sa-si gaseasca o pozitie la volan in care sa se simta bine. S-a uitat pe la toate alea, a tras de tot ce era de tras..si nu prea mai parea asa convins ca vrea sa dea 10.000. Si-a adus aminte de ce ii ziceam si eu si s-a dus si la dealerul chevrolet, ca tot era pe acolo, sa mai vada si altele. Drept urmare, acum are un Chevy Aveo Sedan, Platinum ce a costat un picut peste 11.000 DDP,in varsta de vreo 2 luni si 800km, la care are clima si tot ce este nevoie si in care si-a gasit o pozitie comoda dupa nici 5 minute de stat in masina. Iar omul asta condusese toata viata lui o dacie amarata.

 

Cuvintele lui: "Sa fie a dracului de masina, cum or fi facut-o ca daca stateam bine cu picioarele si nu ma loveam de volan, nu mai ajungeam la nimic la bord iar daca ajungeam la bord, dadeam cu picioarele in volan. La ce sa dau o caruta de bani pe o masina care e mareee, dar in care nu pot sa stau si care arata si ca dracu in interior. Eram fraier daca dadeam atatia bani pe logan."

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Mooooaaaama e clar, daca unchiul tau a spus asta e clar. Eticheta perfecta. Si va mai mirati e ce apar neaveniti care sustin ca e cea mai tare masina. Sunt creati si incurajati de incapatanarea voastra de a o eticheta ca pe o masina de rahat.

 

Afla stimabile ca am mers 30k km cu aceasta masina si mi-am gasit pozitia perfecta din primii 3. Si am mers si 12h fara sa raman far' de mijloc.

Share this post


Link to post

Asa, si ce vrei sa spui cu asta? Ca ori eu mint ori el sau ce? Am zis eu ca ceea ce afirm este litera de lege? Este cumva musai ca toti sa stea comod intr-o anumita masina? Au mai fost si altii care au atestat ca nu si-au gasit locul in ea, dar probabil conteaza de cat timp au contul...ca sa fie luati in serios.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
eu nu am spus nicioodata ca ar fi CEA MAI BUNA ... dar ... sigur este CEA MAI CONVENABILA

 

 

Asta e strict parerea ta.

Cea mai convenabila poate in aparenta, desi la cate rabaturi s-au facut la masina asta, ar trebui sa fie intr-adevar "masina de 5000 de euro".

O putem numi folcloric "Volkswagen", adica "Masina Poporului" =)) (orice asemanare cu vreo mare firma de masini este pur si simplu la misto)

Share this post


Link to post

normal ca e STRIC parerea mea

 

dar ... sunt curios ... de ce spui ... "doar in aparenta"?

 

ai cumva info&experiente care sa spuna contrariu?

 

sau ... doar vorbe ... cu unchiul lu nepoata lu nasul lu vecinu lu cumnatu lu nevasta lu nasu lu ... etc care vezi doamne nu si-a gasit locul in Logan ... iar inainte a avut pe rand ... motoreta carpati, mobra, oltcit si dacia 1200

Share this post


Link to post

Nu e genul meu sa ma apuc sa insir liste de preturi si dotari de la alte marci. Dar la banii care-i dau pe ea de noua mai bine ma orientez spre altceva. De exemplu, daca nu-mi permit Aveo, mai bine-mi iau Fiat Albea decat Logan.

Am condus si eu Logan, stai linistit. Si nu se ridica la rangul de avion, asa cum il vedeti voi. Scaunul ala nu se impaca deloc cu partea mea din spate. Mi se pare incomod. Comenzi puse aiurea, plastice gen PET, finisaje neterminate, e plin de "bug-uri". Mai bine arata si se simte la interior Ducato-ul pe care lucram.

Nu ma intelege gresit, nu sunt anti-logan. Pur si simplu nu ma atrage ideea de a-mi lua unul.

 

Foloseste majusculele acolo unde trebuie. Ma mir ca nu ti-a atras atentia Mircea.

Share this post


Link to post

I-am atras-o 2 pagini mai in urma. Se face ca uita, dar si cand oi uita eu... zice ca Vijelie ca am ceva cu ei ca au Logan...

Share this post


Link to post
I-am atras-o 2 pagini mai in urma. Se face ca uita, dar si cand oi uita eu... zice ca Vijelie ca am ceva cu ei ca au Logan...

 

 

:mrgreen:

 

Mea culpa

 

 

Si nu fi asa rau ... ca am si Tico :drinkers: ... care-mi place mai mult decat Loganul ... dar ... e altceva

 

 

@andrei_ics_ics_e - nu zic nimic de Aveo ... ca nu am avut ocazia ... dar Albea ????!!!! banuiesc ca nu te-ai urcat in asa ceva ... o fi Loanul cum o fi ... dar Albeea este cu mult ... sub el ... cam la toate capitolele inclusiv design

 

Insa cele mai importante sunt:

1. tren de rulare - roti mici si subtiri => stabilitate de kk-o

2. motorizare - 1 singura si aia vai de ea

3. insonorizare - chiar mai nasoala decat la LGN

Edited by tarzy

Share this post


Link to post

Am condus si Albea, dar nu mult, vreo 30 km in afara. Intr-adevar, forma e nasoala rau, made by Giugiaro cand era beat, poate :D Dar sincer sa fiu mi-a placut mai mult decat Loganul la capitolul interior. Parca e mai "cald", mai "primitor", nu stiu cum sa zic. La Logan pare mult mai "rece". Comenzile sunt mai la indemana si mai bine "inchegate". Iar motorul mi s-a parut destul de ok, nu am tras tare nici de Fiat nici de Logan ca sa-mi formez o parere.

Per total, eu unul m-am simtit mai confortabil in Albea, ce-i drept era versiunea full in afara de bord bicolor si inca o chestie (parca piele?) de vreo 10000E. Chiar daca e o masina mai ieftina am observat ca nu s-au facut atatea compromisuri ca la Logan.

Share this post


Link to post
Si daca vrei sa bagi un frigider/masina de spalat/televizor/dulap- ce faci? Il tai cu drujba si-l bagi gata feliat?

 

Masina de spalat incape bine mersi pe bancheta din spate ! :) ) Eu asa am procedat !Pentru parchet mi-am luat portbagaj iar sculele de pescuit incap foarte bine pt ca sunt telescopice ! (oricum la peste merg tot cu Tico )

Mircea la modelul 1,4 cutia este chiar prea lunga si mi se pare puturoasa !

Naaa uite ca am intrat in joc si nu vroiam dar va certati ca niste copii,Logan never ending story .Hai sa fim seriosi in segmentul asta de masini de pana in 10000Euro nici nu are rost sa facem comparatii ,toate sunt facute din economie mai mult sau mai putin si prea putine respecta in totalitate criteriile de ergonomie ! La o Fabia a trebuit sa demontez o jumatate de masina sa schimb un bec pe partea stanga iar la o Panda ca sa pun apa pt spalator a trebuit sa caut o palnie si chiar si asa am varsat jumate pe jos !

Exemple mai sunt !

Share this post


Link to post
Daca tu ai 130kkm si nici macar nu stii ca ai electroservodirectie pe masina care e defapt un motor cu un reductor, fara lichid si altele inseamna ca nu prea putem discuta aceeasi limba. Astfel se pot justifica mult mai usor criteriile ce le consideri importante la o masina :rolleyes:

 

am terminat facultatea de istorie, nu sunt injiner auto. iar ca utilizator al masinii, nu ma intereseaza daca si unde are un anumit lucru inafara de rezervorul de solutie pentru parbriz. Pentru restul am cardul si certitudinea ca aia din service fac treaba buna.

Share this post


Link to post
La o Fabia a trebuit sa demontez o jumatate de masina sa schimb un bec pe partea stanga iar la o Panda ca sa pun apa pt spalator a trebuit sa caut o palnie si chiar si asa am varsat jumate pe jos !

La panda e probabil ca la punto si trebuie ridicata sita aia de la intrarea din vasul de lichid de parbriz, ca sa poata iesi aerul.

 

am terminat facultatea de istorie, nu sunt injiner auto. iar ca utilizator al masinii, nu ma intereseaza daca si unde are un anumit lucru inafara de rezervorul de solutie pentru parbriz. Pentru restul am cardul si certitudinea ca aia din service fac treaba buna.

Nu ai nevoie de studii de specialitate ca sa citesti un manual de utilizare al unei masini. Daca il vei citi vei observa ca se recomanda verificarea periodica a nivelurilor anumitor lichide (antigel, ulei, lichid frana). Totusi, daca emiti o parere despre o masina e mai bine sa fie documentata, nu doar aruncat inca un post la inaintare.

 

Eu vreau sa cred ca se poate discuta civilizat, orice post de caterinca sau orice postare din orgoliu si menita doar sa creasca numarul de bytes de pe server va fi stearsa! Discutati despre masina, asa cum e ea si lasati metaforele mai mult sau mai putin inspirate :-W .

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Apropo de bazat aiurea pe stele si alte prostii (am cutie, sunt mai safe la 180kmh): http://www.youtube.com/watch?v=OlcDXv6KWMo

 

Abia trecuse de 160 ... Dar vanitatea-i seamana cu a o seama de pe-aici.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@Mircea

 

Nu te mai lauda bre ca ai carat parchet cu masina.

 

Uite ce cara oamenii seriosi cu loganul. :D

:tongue: Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
eh uite eu nu am verificat pana acum niveul la ulei de servo, cel al lichidului de frana si masina nu are nimic pana acum. De asta se ocupa service-ul la revizie, cel putin la fiat intotdeauna mi-au verificat sa fie totul in regula. Poate la chevrolet e altfel, habar nu am.

 

Si ce te costa sa arunci un ochi? Eu am observat borcan fisurat la supraplin lichid racire la cielo.. nu era ceva grav, dar trebuia schimbat.

Nu e vorba de mare pricepere, nu trebuie sa fii inginer sau mecanic, sunt lucruri simple.

Share this post


Link to post

Dupa 3 ani de folosinta a unui Logan, tatal prietenei mele a hotarat sa-si ia o noua masina. Lamurit fiind de calitatile actualului frigider s-a hotarat sa-si ia un Golf. A fost unul dintre cei mai inversunati fani, unul care a cumparat masina fara sa o vada, conduca si... i-a trecut dupa ce i s-a desprins "tapiteria" de pe stalpii C, n aprinderi ale martorului Check (la primele era normala functionarea lui) si nenumaratele troncaneli... toate achizitionate in doar 45000km.

Share this post


Link to post
Ciudat ca vorbeste despre asta un proprietar de aveo la care constructorii si-au batut in cel mai jalnic mod cu putinta joc de clienti.

 

Mi se pare normala acesta replica ... nici nu ma asteptam la alta. Sunt pline forumurile de loganisti care critica "sicriul de aveo".

 

 

PS Daca avea 5 stele ce mai ziceai?

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Aia care dorm cu poza Loganului la cap, dar de aia care au poza in baie...

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...