Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

La majoritatea masinilor nu scartaie haionul. In cel mai rau caz scartaie placa de la portbagaj. Tot ce scartaie este prost proiectat sau asamblat... Daciile pre-renault intra aici. Speram ca viitorul Break nu va intra aici. Eu am 150k cu Tico si nu scartaie haionul ci troncane placa de la portbagaj pentru ca s-au dus chederele ei de la diverse prostii asezate pe el, dar haionul nu scartaie.

Share this post


Link to post

Un articol "proaspat" ... no comment:

Articolul complet ... si cu poze ...

LOGANGOO: Designerii francezi au muncit la Logan Break si le-a iesit Kangoo

 

Articolul ... in mod text ...

Designerii francezi au muncit la Logan Break si le-a iesit Kangoo

04 Mar 2006, 07:25

 

Inca de zilele trecute cand sefii de la Dacia si Renault prezentau cu mandrie la Geneva conceptul Dacia Logan Steppe, premergatorul modelului Break anuntat pentru toamna acestui an, pe site-urile specializate de pe net erau facute publice cateva fotografii-spion cu adevaratul vehicul care va circula pe soselele din Romania la sfarsitul lui 2006.

Realizate in timpul testelor din Norvegia de un renumit fotograf specializat in astfel de dezvaluiri, imaginile au pus romanii in fata unei realitati deloc placute.

Viitorul Break produs sub marca Dacia va fi, de fapt, o struto-camila care preia partea frontala a actualului Logan si spatele modelului Renault Kangoo.

Aproape nimic din detaliile conceptului Steppe, atat de laudate de public la Geneva, nu se regasesc pe varianta de serie.

Declaratia unui oficial al grupului Renault care sustinea ca vor fi pastrate pe modelul real 80% din componentele conceptului pare greu de acceptat.

Asa cum ne temeam intr-un articol anterior publicat chiar in ziua lansarii conceptului Steppe, inginerii au fost nevoiti sa renunte la orice artificiu de design pentru a mentine masina intr-un pret redus.

Dar sa o luam pe rand. In partea frontala s-a renuntat complet la blocurile optice mate, la imaginea puternica atat de atragatoare a calandrului, chiar si la proiectoarele inglobate in bara, ceea ce a ramas nefiind cu nimic diferit de “botul” actualului model in trei volume.

Bandourile laterale din plastic si “umerii” evazati ai aripilor au disparut aproape complet, ca si insertiile din aluminiu si pragurile pronuntate.

In spate, “noul” Logan Break este de fapt vechiul Kangoo produs in 1997. Usile nu mai sunt simetrice ca in cazul conceptului, iar suprafetele transparente sunt mult mai mici. Interesant este ca francezii, dandu-si probabil seama ca deschiderea orizontala poate crea probleme si ca stergatorul amplasat numai pe o jumatate de luneta nu asigura o vizibilitate optima, au modificat partea din spate a actualului Kangoo, revenind la deschiderea verticala specifica majoritatii modelelor break.

Ca si in fata, blocurile optice spate au pierdut exact ceea ce era mai interesant, aspectul real fiind extrem de comun. Solutia aleasa pentru suprainaltarea plafonului are si ea problemele sale.

Poate tocmai din aceasta cauza conceptul Steppe avea “intamplator” un spatiu de depozitare din plastic deasupra. Aerul de furgoneta este degajat de varianta de serie a Loganului Break prin fiecare por. Daca nu ar exista geamurile prin care sa se zareasca bancheta din spate, ar fi greu de crezut ca te afli in fata unui model combi.

Share this post


Link to post
Un pret estimativ al prototipului de la geneva este undeva in jur de 12000E!Are aceleasi dotari ca si un ambition de acum(in mare...2 air bag-uri,abs,4geamuri electrice+faruri xenon,stopuri transparente)

 

xenon? pe dacie? mai stai nitel, inca exerseaza la chestiile casabile din metal si ala a aparut cu mult inainte electricitatii. ar fi inca o chestie care sa se strice in plus.

mai lasati zvonurile.

 

ps...va dispare si by renault...va ramane doar dacia :D !

 

in sfarsit, si-au dat seama ce voiau sa transmita aia cu ambalajele de joe in usa? mdea... ar fi fost si timpul sa lase dacia pe picioarele ei.

 

In fine, nu suna foarte rau. Daca rezolva problemele cum ar fi aprinsul stopurilor si folosirea de materiale corespunzatoare in trenul de rulare, poate ma bag si eu la una. Desi tot HB m-ar interesa. Ala cand apare?

Share this post


Link to post

Sato,conceptul expus la Geneva are farurile cu xenon si stopurile cu leduri(cum are noul passat)si frana de mana electrica!Defapt Steppe va fi un nou model care va circula pe sosele peste 2-3 ani,prefigurand de altfel liniile unui face lift care il va suferi Loganul cam prin 2008,cel mult 2009.Ce va apare in toamna si anume break-ul,nu va fi diferit mult de caroseria actuala,cu unele mici modificari la interior(si anume la ceasurile de la bord).

Referitor la HB,in acest an(prin toamna)e preconizata inceperea fabricarii in Brazilia si inca nu se stie daca va fi adus in tara pentru vanzare.

ps..ce are trenul de rulare??

Share this post


Link to post

Nimic... se mai rup chestii din el din cand in cand, in rest nimic.

Ok, astept HB atunci.

Share this post


Link to post

Eu am inteles altceva.. ca din toamna se va comercializa "breakul" minune, dar nu va avea farurile, bandourile, suportul de schiuri, garda ridicata, etc.. deci mai tot.

 

Va fi tot loganul asta fain pe care-l injuram zilnic pe strazi, Plus usile de la cangoo, sau de la papuc?

Share this post


Link to post

Va fii Kangoo toata ziua cu bot de Logan,halal "dezaineri",cand am spus ca astia de la Renault nu ii duce capul sa faca nimic si ca cel mai bine se pricep la a copia pe altii ati dat toti cu pietre...

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

costa Alezzz sa modifice ceva..costa ...

Share this post


Link to post

Au dizainări buni la renault, fii sigur, dar nu asta e scopul cu dacia.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Am văzut şi eu la TV Logan Steppe - chiar mi-a plăcut.

 

Am citit pe aici ultimele mesaje şi sunt şocat cât de urât arată aia de o să fie produsă în serie faţă de modelul prezentat. Acum încep să înţeleg de de au făcut francezii loganul aşa de înalt: ca să folosească uşile de la la Kangoo!

 

Am fost foarte contrariat de Steppe - mi s-a părut mult prea luxoasă faţă de categoria în care se încadrează (utilitară).

Share this post


Link to post

Daca masina o sa isi pastreze aceleasi "caracteristici" la calea de rulare fata va fii jale...

Share this post


Link to post

Pai zi si de ce,ca posesorii nu cunosc acest aspect!

Share this post


Link to post
Am fost foarte contrariat de Steppe - mi s-a părut mult prea luxoasă faţă de categoria în care se încadrează (utilitară).

e doar...un concept, loganul break va fi la fel ca loganelul de azi(ca interior,etc) numai ca va diferi spatele, adaugandu-se cele 2 usi macabre...

ps: priveste utilitarele americane, sa vezi acolo lux :thumbl:

ps2: cand va apare motorul de 1.6 l 16v ?! sunt tare curios cati cp si la ce rotatii ai va oferi, si ce performante va obtine masina

Share this post


Link to post
Pai zi si de ce,ca posesorii nu cunosc acest aspect!

 

Probabil Alezz s-a referit la caracterul subvirator destul de pronuntat, normal insa avind in vedere caracteristicile masinii (usoara, inalta, motor destul de usurel => incarcare mica pe puntea fata) si vorbesc despre sedan, da?; insa ca sa ajungi la subvirare trebuie sa cam tragi de ea, ceea ce la break nu se va intimpla ... 90% din posesori o vor cumpara din considerente utilitare.

Share this post


Link to post
Pai zi si de ce,ca posesorii nu cunosc acest aspect!

Pentru ca nu vreti sa recunoasteti ...de aia .Ca posesor de Logan si de Octavia ar fi trebuit sa recunosti ca LGN este mult mai instabil decit Octavia ...si mai ales mult mai incomod de condus mai ales la viteze ridicate cind bate vintul din lateral si masina topaie pe sosea ...

Share this post


Link to post

Daca e cum zici tu,atunci intradevar se cam intampla efectul ala dar doar daca o alergi si am observat asta mai mult la mpi,pentru ca la dci se simte altfel(e mai grea si are si alta suspensie).....dar tare mi-e ca se refera la altceva... :-? .

ps..ce sa recunosc??am afirmat eu ca e mai stabil loganu decat octi??suspensia de pe mpi-uri e foarte bine adaptata drumului denivelat,"absoarbe" foarte bine hopourile...vrei stabilitate foarte buna la viteze mari si in curbe,pui suspensie mai tare dar simti cum ti se deranjeaza pietrele de la rinichi prin gropi...

Edited by osirus

Share this post


Link to post

Osirus, eu cred ca suspensia loganului e foarte buna pentru cei care cumpara masina.

Dar zi-mi.. tu cu care dintre masini circuli mai mult, skoda sau dacia?

Pentru ca vad ca 95 de procente din posturile tale sunt "aici", eu unul banuiesc cam ce si cum :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@Osirus:

La fuzeta cumva????

Sentimentul de "tzopaiala" l-am avut si eu in urma cu doua-trei saptamani cand am incercat un Logan sa-l vad ce-i poate pielea ... adica tabla ... adica ce mai are el pe acolo.

Ca sa nu fiu (prea) subiectiv, am facut mai inainte aceleasi drum cu Nubira, la viteze intre 100-140 km/h (este un drum denivelat, dar fara gropi, il cunosteam destul de bine) si am observat comportamentul.

Dupa aceea m-am suit in Logan (1.4 Laureat ... ala cu ABS .. care scapa de paaaartiiieeeeeeee) si am facut acelasi traseu. Diferentele de tinuta de drum au fost evidente!! Sa nu-mi ziceti acum ca Nubira e mai grea ca ... in Logan eram 2 ... deci 100 din cele 200 kg diferenta erau deja "incarcate". Desi la Nubira simteam cum denivelarile erau amortizate in mare masura ... nu aparea fenomenul de tzopaiala ... la Logan am avut senzatia de mers pe drum cu gropi. Toata masina zdranganea din toate tzatzanile.

Deci ... poate la aceste aspecte se referea Alezz ???

Edited by george03

Share this post


Link to post

Iar se revine la niste chestii care s-au mai discutat,deci treaba cu tinuta de drum e destul de clara!

Ps..Tommy,cand se vor face comparatii si se va discuta despre octavia(nu ca ar fi lipsita de probleme) asa cum se face de logan,voi posta si acolo,dar pana atunci.. :P !

Share this post


Link to post
Ca posesor de Logan si de Octavia ar fi trebuit sa recunosti ca LGN este mult mai instabil decit Octavia ...si mai ales mult mai incomod de condus mai ales la viteze ridicate cind bate vintul din lateral si masina topaie pe sosea ...
intradevar se cam intampla efectul ala dar doar daca o alergi si am observat asta mai mult la mpi...suspensia de pe mpi-uri e foarte bine adaptata drumului denivelat,"absoarbe" foarte bine hopourile...vrei stabilitate foarte buna la viteze mari si in curbe,pui suspensie mai tare dar simti cum ti se deranjeaza pietrele de la rinichi prin gropi
fenomenul de tzopaiala ... la Logan am avut senzatia de mers pe drum cu gropi. Toata masina zdranganea din toate tzatzanile

Dupa un drum Buftea Galati si retur (al doilea intr-o luna) cu loganul pot sa vin si eu cu impresii despre tinuta de drum. Pana in 90 la ora fara vant lateral e ok, dupa aceasta viteza si tot fara vant lateral incepe dansul pe cea mai mica denivelare. Daca ai vant lateral cum a fost azi, treaba se complica destul de tare, fiind necesare corectii din volan in permanenta chiar si la viteze intre 70 si 90. Dupa 90 treaba se complica tare, iar la 140 cu vantul de dimineata a trebuit sa ma las pagubas si sa merg cu 110... devenea periculos.

Asa ca tinuta de drum la logan - suck :mda:

Share this post


Link to post

Loganul o sa se scumpeasca daca evolutia RON-Euro o sa isi continue trend-ul descendent... a declarat Directorul executiv al Dacia pe un post TV.

Share this post


Link to post

Bun asa ...in acest caz Loganul o sa se bata direct cu Clio Symbol ...caz in care nu stiu cine o sa piarda :) )

Share this post


Link to post

@BogdanG : Symbol a pierdut de mult in fata Loganului. :)

Share this post


Link to post

Ah, bun venit, sper sa reusesti sa stai mai mult, de aceasta data.

 

N-as fi atit de categoric, dar inclin sa-ti dau dreptate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...