Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Simbata 05.11.2005, un TIR s-a rasturnat pe stinga intre Chitila si Tartasesti, ocupind ambele benzi de mers; va imaginati socul pe care l-am avut cind vedeam riuri-riuri de masini care veneau din sens opus pe banda 2, pe care cu sufletul impacat ma dadeam si eu, cu o viteza aproximativ legala; pe aceasta cale tin sa transmit toate urarile de bine si prosperitate in cea mai intunecoasa si fierbinte chitzimie a iadului celui ce a dispus montarea de parapeti DIN BETON intre sensurile de mers pe respectivul tronson ... Politia nu isi facuse aparitia, deoarece era ocupata cu un alt accident, intre Racari si Targoviste, exact la iesirea din varianta de ocolire a lucrarilor de la nus' ce pod la care se lucreaza de vreo 2 ani; un Aro se lovise in coltz cu o dubita Mercedes, ambele masini cu partea stinga fata mucificata.

 

PS: TIR-ul rasturnat nu mai implicase vreun alt automobil in accident, nu pot sa-mi dau seama cum reusise performanta respectiva; soferul era intreg, se invirtea pe linga semiremorca.

Share this post


Link to post

Sambata spre duminica in Crevedia langa Buftea accident cu 2 morti si un ranit grav... A fost si la TV, doi pusti si o fata de 19 ani, "soferul" baiat de bani gata (baiatul primarului din Niculesti zona cu benzina de conducta pentru cine cunoaste) a luat masina primariei, o supernova (nu avea permis) au petrecut pana dimineata la Bucuresti si baut fiind la intoarcere s-a izbit de un copac si s-a rasturnat... cei doi din fata au murit pe loc, i-au scos cu descarcerarea...supernova am vazut-o duminica pe la pranz in fata politiei, facuta zob, parcti distrusa 90%... politistul care a fost la fata locului spunea ca nici macar nu au avut centurile puse, iar viteza afost de peste 100 kmh, asa evaluata ochiometric... n-au fost urme de franare, nimic... doar o usoara urma de derapaj...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Tocmai s-a anuntat la Radio un accident in lant pe Bucuresti -Pitesti, la iesirea din celebra zona cu gauri, circa 30 de masini implicate, autostrada inchisa.

Share this post


Link to post

Detalii tv:

 

- kilometrul 27

- 30 masini, exista si victime (cel putin 1 mort, 1 ranit)

- ceata groasa care va mai dura (inclusiv in capitala), vizibilitate scazuta

- mare atentie in trafic

 

update: accidentul s-a petrecut initial din cauza unui pieton care traversa autostrada b-(

Share this post


Link to post
Eu nu inteleg de ce soferul de Tico e vinovat? Era refugiu de tramvai acolo?

 

sincer sa fiu nu vad de ce e vina soferului, depasirea pe linia de tramvai nu este interzisa, mai ales ca refugiul nu se afla pe sensul lui de mers, dar asta nu il scuteste de dosarul penal, ca atat il duce capu' pe organ...

p.s. apropo de berbecii care traverseaza fara sa se asigure, aseara tot pe langa city mall eram in spate in matizul unui prieten cand dupa un autobuz a iesit un berbec in fuga ( sprint de-a dreptu') prin fata autobuzului, nu am apucat decat sa zic: "veziii!!!" ca ala a pus frana puternica si eu am dat cu tibia direct in scaunu pasagerului intr-un fier de am o umflatura... norocul berbecului: 1. ca a reusit si el sa puna o frana "violenta" in urma careia a cazut pe sosea si 2. ca a fugit repede de acolo ca daca nu cred ca il snopeam in bataie la cat ma doare acum picioru'...

Share this post


Link to post

Se pare ca este vorba de circa 40 de masini, se circula pe un singur sens acum!

Share this post


Link to post

Mai, io nu inteleg soferii respectivi implicati in accidentul in lant din ceata. Cit de berbece trebuie sa fi, ca atunci cind vezi ceata sa te repezi cu 100 km/h in albeata respectiva? Am patit si io de multe ori treaba asta, dar reduceam viteza pina la 20 km/h, inainte de a intra in ceata, si aprindeam stopuriile de ceata + semnalizatoare avarie. :-W

Share this post


Link to post

41 autovehicule, 1 mort, 2 raniti, accident datorat vitezei neadaptate ... bla bla bla. Se merge pe un sens (Pitesti-Bucuresti), circulatia nu e blocata dar se merge greu. Sfarsit stiri.

Share this post


Link to post

In Italia se intampla frecvent accidente de genul asta. Exista chiar semne speciale si instructiuni.

 

@hitman: avariile se aprind doar cand te opresti, nu in mers.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

he he, la ora asta autostrada este plina de navetisti in general si se merge tare, pe principiul ca si ala din fata merge tare... Ce sa-ti mai zic... Prostie crasa care se plateste... din pacate cu vieti si suferinta...

Eu nu mai departe de dimineata mergeam cu circa 30-35 la ora, coloana, s-a bagat un bou din spate intr-o depasire lansata , a depasit 3-4 masini dupa care n-a mai avut loc si mi-a taiat fata... Am franat brusc, noroc cu ABS-ul... ca am virat si dreapta sa intru pe langa el. Cand l-am injurat a zis ca ce am cu el... a gresit... 2 soferi de-atia in aia 40 implicati in accident...mai mult decat suficient.

Sa nu mai zic de cei care merg cu pozitiile aprinse, doar cu pozitiile pe ceata asta... iar diseara cand e noapte or sa aprinda sigur proiectoarele de ceata, ca "da bine"....

Share this post


Link to post

Unii nu prea gandesc, pe ceata merg f f incet, nu trec de 60km/h atunci cand ceta nu e f densa, iar cand se ingroasa gluma merg cu pasul melcului.

 

PS: Nu ar trebui introdus si la noi in legislatie obligativitatea aprinderii avariilor in momentul in care esti ultimul din coloana stationata. Eu asa fac pe unde merg ca sa-is dea seama cel din spate ca masina este stationara si sa nu se infinga in fundul meu. Cel mai util este la trecerile la nivel cu calea ferata (pe drumuri cu 2 benzi/sens) cand margi cu 100-120 si nu iti dai seama chiar atat de bine daca cei din fata stau sau se misca.

Share this post


Link to post

Mda, ar trebui in primul rand sa-i amendeze drastic pe cei ce merg fara lumini pe ceata, sau numai cu pozitiile, sa introduca obligativitatea montarii stopurilor suplimentare de ceata (spre ex. Solenza, Logan, Matiz au numai cate 1 stop suplimentar de ceata desi sunt masini noi si relativ moderne).

In Italia exista panouri de avertizare electronice, iar legea prevede ca pe timp de ploaie se merge cu maxim 110 pe autostrada in loc de 130, si cu maxim 80 pe timp de ceata, daca panoul de afisaj nu scrie altceva. Acolo ambuteiajele si accidentele sunt anuntate in timp real, afisandu-se km unde a avut loc evenimentul si lungimea ambuteiajului.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
avariile se aprind doar cand te opresti, nu in mers.

 

Da ai dreptate, dar mai bine incalc regula asta decit sa ma trezesc cu berbecele in spate ;) . Unii au daltonism!!!!! :) Si in plus, in ceata citeodata chiar te opresti, iar mai mergi and so on. Pina ai pe cineva in spate, to cover your back, dupa aceia poti sa scoti avariile.

Share this post


Link to post
@hitman: avariile se aprind doar cand te opresti, nu in mers.

Si eu am facut la fel o data... mergeam printr-o ceata groasa ca laptele, si fiind cu Matizul, deci fara proiectoare de ceatza, am zis ca orice mod suplimentar de a-mi semnaliza prezentza pe strada e bun. Daca puteam, faceam si-un foc mare pe masina!

Share this post


Link to post
@hitman: avariile se aprind doar cand te opresti, nu in mers.

Da-mi te rog voie sa te contrazic.

Masinile din generatiile mai noi aprind automat avariile in cazul unor frnari violente.

De asemenea, luminile de avarie se folosesc in cazul remorcarilor.

In concluzie, nu se folosesc doar in stationare. :)

Share this post


Link to post

La franare violenta, tot stationare inseamna pentru ca in mod logic asta va urma.

 

Este evident ca ai vrea sa aprinzi mai multe lumini in caz de ceata, dar nu mai bine te-ai opri de tot daca e asa de rau (cu avariile aprinse)?

 

claz, zi-mi unde scrie ca in caz de tractare aprinzi avariile ca eu nu tin minte sa fi citit asta in decret! (ca se aprind de catre soferi asta e altceva)

Share this post


Link to post

nu, zmeule, avariile se folosesc si ca sa semnaleze un pericol.

Share this post


Link to post
La franare violenta, tot stationare inseamna pentru ca in mod logic asta va urma.

 

Nu neaparat. Avertizezi in felul acesta pe cel din spate ca ca distanta dintre tine si el se reduce mai repede decat s-ar fi asteptat in cazul unei franari progresive.

 

Este evident ca ai vrea sa aprinzi mai multe lumini in caz de ceata, dar nu mai bine te-ai opri de tot daca e asa de rau (cu avariile aprinse)?

Depinde de opacitatea campului vizual si de conducatorul auto. Se poate intampla ca vizibilitatea sa fie destul de buna incat sa-ti poti continua drumul, dar sa consideri in acelasi timp utila avertizarea suplimentara a celorlalti parteneri din trafic ca esti si tu pe-acolo.

 

claz, zi-mi unde scrie ca in caz de tractare aprinzi avariile ca eu nu tin minte sa fi citit asta in decret! (ca se aprind de catre soferi asta e altceva)

Nu stiu unde scrie sau daca scrie. O sa caut. Daca nu scrie, in orice caz e o cutuma bine-venita.

Dar sa revenim de la ce am plecat: scrie undeva in ca se interzice folosirea luminilor de avarie daca masina nu stationeaza?

Share this post


Link to post

De fapt cu avariile (in cazul discutat) avertizezi pe cel din spate sa se astepte la o oprire totala si "din scurt" de aia ziceam ca nu e chiar indicat sa mergi cu avariile aprinse. Il induci in eroare. Oricum din cate stiu becurile luminilor de ceata sunt mai puternice decat cele ale semnalizarilor deci ar fi oarecum inutile.

Share this post


Link to post

Da, dar poate clipocitul luminilor de avarie ar putea atrage mai bine atentia decat lumina de ceata aprinsa in continuu. Ma refer la o ceata deasa, din aia in care nu vezi nici la 5 metri in fata. Eu unul asa am gandit la momentul respectiv. Normal ca redusesem si viteza la ~20km pt cazul in care imi aparea vreo carutza sau vreun tractor nesemnalizat in fata. Plus ca eram cu ochii bulbucati pe parbriz!

Share this post


Link to post

avariile se aprind si cand dai cu spatele, asa mi-a zis politistul care mi-a dat carnetul, si in plus o iau si eu ca tariceanu: e interzis in mod expres? nu ! atunci e voie, sincer eu prefer sa il induc in eroare sa creada ca sunt stationat si sa nu fiu decat el sa creada ca eu merg destul de tare si sa imi rupa popoul... in alta ordine de idei: eu folosesc avariile pe ceata deasa si ploaie intensa ca sa fiu mai vizibil suplimentar fata de stopul de ceatza din bara...

Share this post


Link to post

se mai aprind avariile si cand intalnesti gheata pe drum sau alte pericole. cei care au fost la moeciu anu trecut stiu de ce ;)

Share this post


Link to post

corect...masinile noi la frana violenta pornesc automat semnalele. si in plus toate masinile noi au un singur stop de ceata pe stanga...e de ajuns pt. ca e destul de puternic...

sigur nici o masina nu bate cielo cand e ceata si aprinzi "reflectoarele" alea din spate :D

de aia am eu cielo :banana:

Share this post


Link to post
sigur nici o masina nu bate cielo cand e ceata si aprinzi "reflectoarele" alea din spate :D

 

:o fftopic: Ia mai gandeste-te! (si uite-te si in stanga) :>

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

E hai sa ne laudam! Daca e asa Nubira cum le are? Eu nu le aprind decat pe ceata sau ploaie si sincer am vazut o gramada care merg cu ele aprinse non stop, inclusiv proiectoarele fata. Daca stai in spatele unuia din asta 1 km esti fluturas te dor efectiv ochii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...