Jump to content
Sign in to follow this  
de esenta tare

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004

Recommended Posts

Presupunand ca fac rost de un aparat foto, pentru ca nu am: desfac capacul acela, si dupa aceea fac o poza in interior?

Sau fac poza inainte sa desfac, ca sa nu umblu in alta parte?

Sau, pana apare precedentul, ca sa stim exact cum se procedeaza, merg pe principiul: nu ma deranjeaza chiar asa tare :) ?

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

Intai ar trebui sa gasesti scula potrivita sa desfaci suruburile de prindere a corpului clapetei. Fara chei potrivite nu-l desfaci. Apoi sa gasesti surubelnita potrivita pentru a desface suruburile de la capac, cap stelat, daca nu ma insel. Cand il ai pe masa, poti sa te gandesti la poze.

Share this post


Link to post

Eu am un Kalos 1.2 din nov 2004. La mine corpul MTIA este argintiu daca imi aduc aminte bine. O sa ma uit cu atentie. Desi nu cred ca asta ajuta cu ceva. :-?

Share this post


Link to post

Ba da. Fa si o poza daca poti. Ca sa nu desfac altceva.

Tu ai curatat vreodata pe acolo?

Share this post


Link to post

Ce sa desfaci altceva ? Dupa ce ai scos de pe galerie corpul clapetei nu mai ai altceva de desfacut decat cele 4 suruburi de la capacul MTIA.

Share this post


Link to post

Deci:

- cu rosu, capacul de care vorbeam. Ce se afla sub el?

- cu negru, zona corpului clapetei. Zici ca trebuie scos, in sensul marcat cu sageata?

- cu verde, zona unde ar trebui sa fie MTIA?

post-5753-1174495783_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ala unde ai pus sageata rosie e MTIA.

Chestia argintie e corpul clapetei.

Share this post


Link to post

Da, dar Tolin zice ca desfac corpul clapetei de pe galerie, apoi ajung la MTIA. Deci acolo, sub capacul ala, s-ar afla altceva.

Daca ar fi sub capacul ala, nu stiu de ce ar trebui sa mai dau jos tot corpul clapetei.

Cum o fi de fapt?

Share this post


Link to post

Ca sa ajungi la MTIA tre sa desfaci tot corpul clapetei, deoarece respectivul device e situat in spate, dupa cum indica si sageata ta rosie.Nu prea ai acces la suruburi in pozitia aia.

Share this post


Link to post

A, asta era motivul.

O sa incerc totusi fara sa scot tot corpul clapetei.

Am maini fine :D .

Share this post


Link to post

Si te uiti la el cu oglinda ?

Share this post


Link to post

Daca nu se poate altfel, da. In plus, am o lanterna mica, pe care o voi indrepta spre oglinda, ca sa lumineze inauntru.

Share this post


Link to post

Astazi am schimbat pozitia jumperului de CO, de la 95 la 91. Bineinteles ca am pus in rezervor inainte benzina de 91 (care se vinde ca 95, la pompa).

Am dat reset, si, desi nu e neaparat obligatoriu, idle learn.

Primele impresii sunt:

- un mers mai silentios si mai constant al motorului la relanti;

- un mers mai silentios si in sarcina;

- se simte cuplul motor mai bun, la turatii joase. Astfel, acum obtin performante similare cu cele de dinainte, la turatii cu aproximativ 700 rpm mai jos. (Inainte: jumperul pe 95, benzina de 95 real - 98 la pompa);

- ca prima impresie, da senzatia de cuplu la turatii joase, astfel ca incepe sa traga mai de jos, fata de cum era inainte, dar totusi si-a pierdut din putere, adica parca nu se mai infige la fel de bine. As zice, cam ca un diesel, dar fara turbina. Simti cuplul mare, care te ajuta sa nu folosesti asa des cutia de viteze, dar nu are putere pentru un mers mai sportiv. Oricum, trebuie un timp sa ma obisnuiesc cu noile caracteristici, si va tin la curent.

Voi analiza si in continuare, consumul, sincopa de la 4000 rpm (3500 la mine), porniri la cald si la rece, si ce o mai fi de observat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asociez consumul deoarece observ o crestere a consumului la motoare, pe masura ce cresc normele de poluare.

Intotdeauna cred ca exista o oarecare relationare intre performante si consum.

Dupa ce masor consumul macar o saptamana cu setarea pe 91, o sa incerc si fara EGR.

Inainte de a incerca, voiam sa aflu si parerea voastra despre efecte.

Bineinteles ca dorinta tuturor soferilor e sa aiba performante maxime cu consum minim.

Sau macar un compromis :D .

Share this post


Link to post

Noxele mici se obtin cu efort, iar efortul, in cazul de fata, insemna benzina. Randamentul maxim il obti doar in conditii lejere de trafic. Conditiile actuale de trafic urban sau unele portiuni de DN si chiar drum european, reprezinta doar zone de poluare maxima si consum maxim, deci, reversul dorintei. Cresterea consumului simultan cu cresterea normei de poluare se vede doar la ambuteiajele urbane. Altfel, consumurile extraurbane au scazut. Masina ta consuma cat un Matiz euro2, 5,0-5,5%.

Share this post


Link to post

Revin cu impresii.

In ceea ce priveste sincopa de la 3500 rpm, acum se manifesta la 3200 rpm, dar mult mai fin. Adica este redusa atat senzatia de pauza, cat si cea de sut de dupa. In schimb, se simte clar, si la aceasta turatie, faptul ca motorul este mai viguros. Scaderea performantelor in a doua parte a plajei de turatii, se simte incepand cu 4700 rpm, unde am simtit ca incepe sa se plafoneze.

Sper sa revin la sfarsitul saptamanii cu impresii despre consum.

Share this post


Link to post

Unde ai testat masina, in Galati, pe faleza, sau in jurul Bucurestiului ?

Share this post


Link to post

Readuc su eu la viata, din pacate, discutia de pe acest topic. Azi de dimineata am pornit frumos masina, aveo 1.2, si dupa 30 de sec am plecat de pe loc mergand vreo 10 m dupa care am oprin si cu motorul la ralanti am asteptat pe cineva. La un moment dat, fara sa ma ating de nimic, motorul s-a turat pana la 1800 dupa care a cazut mai jos de 500 incepand sa trepideze rau. M-am speriat si am apasat acceleratia. Am turat-o si dupa aia si-a revenit. Tin sa mentionez ca motorul era inca destul de rece. Ce parere aveti? Sa ma duc in service?

Share this post


Link to post

Ceva la IAC? Cred ca-i trebuie o curatare. Cati Km are masina?

Share this post


Link to post

MAsina nu are IAC, are MTIA, lafel ca nubira euro 3. Nu cred ca iti este f util sa te duci sa service sa pierzi timpul atata timp cat este o situatie izolata. Eu cred ca ar trebui sa mai astepti, sa vezi daca mai reapare problema, eventual daca se aprinde MIL-ul.

Share this post


Link to post

M-ati innebunit cu chestii de genul: a stranutat pisica, o fi bolnava?

E adevarat ca e greu de gasit o explicatie pentru ceva ce se intampla asa din senin, dar tocmai d-aia nu trebuie sa te impacientezi de la o intamplare. Desi poate fi ceva serios in cele din urma, asta nu inseamna ca chiar este.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema privind relantiul.

Am un Aveo 1.2 din noiembrie 2007, avind 21000 km, luat acum 2 saptamini.

De la inceput am observat, ca dupa pornire relantiul nu este stabil, turatia variind intre 700-1100 (variatie regulata), asta pina ce temp. ajunge aproape la 50-60, dupa care se stabilizeaza.

Am schimbat bujiile, am dat reset, idle learn, nici o schimbare. Mai am de gind sa schimb valva pvc.

Si inca o sesizare: cind in timpul mersului scot din viteza turatia scade pina la normal, dar imediat are o oscilatie pe la 1100 r/min, dupa care se stabilizeaza.

Share this post


Link to post

Tocmai asta e, ca am facut de 2 ori cu textul imprimat in mina chiar de pe instructajul recomandat de tine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...