Jump to content
Sign in to follow this  
vlad35

Kalos: Martorul airbag-urilor revine ...

Recommended Posts

m-am uitat cu atentie acum si nici la mine nu mai clipoceste.

se arpinde la contact si se stinge dupa vreo 5-6 secunde.

 

se rezolva repede la service sau dureaza?

Share this post


Link to post

La mine se aprinde de 7 ori. Am 7 airbaguri!

Interesant, in cartea tehnica zice ca trebuie sa se aprinda intermitent de cateva ori, fara a spune de cate. Daca ii credem, inseamna ca Maria Sa ECU da doar comanda bun/prost, iar "clipocitorul" este separat si nu e foarte precis, astfel incat poate sa 3-7 aprinderi intr-un anumit interval de timp pe care probabil il da ECU.

Mi se pare cam ciudat. De exemplu, la unele alarme numarul de clipiri are o semnificatie. Aici, chiar asa sa clipeasca sau nu si gata?

Pana la proba contrarie, cred ca trebuie sa credem manualul:

- clipoceste si stengine => e bine

- clipoceste si ramane aprins => e rau

- sta aprins => e rau

Daca, Doamne fereste, apare vreo proba contrarie, facem caz la GMDAT.

Share this post


Link to post
Pana la proba contrarie, cred ca trebuie sa credem manualul:

- clipoceste si stengine => e bine

- clipoceste si ramane aprins => e rau

- sta aprins => e rau

 

Si daca se aprinde sta aprins 4-5 sec. si apoi se stinge cum e?!!! :osanale:

Share this post


Link to post
m-am uitat cu atentie acum si nici la mine nu mai clipoceste.

se arpinde la contact si se stinge dupa vreo 5-6 secunde.

 

se rezolva repede la service sau dureaza?

 

 

Daca rezolvi cumva spune-mi si mie te rog cum ai rezolvat si in ce fel... [-O<

Share this post


Link to post

mai este cazul in care nu se aprinde deloc. eu asta am patit. s-a rezolvat prin o presare a mufelor.

 

daca imi amintesc bine, ovi_jer la leganza are tot 7 clipoceli. deci 7 pitici, 7 clipoceli, 7 probe magice...

Share this post


Link to post

Logica spune ca ce nu e adevarat, e fals.

Deci, trecand dincolo de litera manualului, daca nu "clipoceste si se stinge", atunci nu e bine. Asta nu inseamna ca e ceva grav (a lesinat airbagu') neaparat (poate fi dracia de mufa). Totusi, nu e bine. Ceva trebuie facut: presat mufe, scos fulgii din scaune, suflat in airbag-uri, mers la service, etc.

Share this post


Link to post

Mai fratilor (hawkeye, mcojo), voi cititi postarile anterioare inainte de intreba ceva ?

Io am impresia ca nu ...

Recapitulez pentru voi : la punerea contactului martorul airbag-urilor trebuie sa clipeasca si apoi sa se stinga.

Daca nu se intampla asa si becul doar se aprinde si apoi se stinge inseamna ca compu' are inregistrata o eroare pe care o semnaleaza in acest mod.

Problema apare frecvent, din cauza airbag-urilor laterale si nu se rezolva la service. La service se face doar resetarea compu' care duce la stergerea erorii respective din memorie. Operatiunea dureaza un minut si apoi martorul functioneaza ca la carte.

Cat timp va functiona asa ?

Depinde de cum ti-e norocu' !

 

vlad

Share this post


Link to post
Problema apare frecvent, din cauza airbag-urilor laterale si nu se rezolva la service. La service se face doar resetarea compu' care duce la stergerea erorii respective din memorie. Operatiunea dureaza un minut si apoi martorul functioneaza ca la carte.

Cat timp va functiona asa ?

Depinde de cum ti-e norocu' !

 

vlad

 

Pai si atunci de ce sa ma mai duc la service!!! Doar ca sa stearga eroarea din memorie?! Si apoi daca imi reglez scaunu' sau daca nevasta-mea face acelasi lucru sa se aprinda din nou...Poate sa stea si asa din moment ce el spune ca sunt bune airbag-urile si ca functioneaza normal!

NUUU??!! :o

Edited by mcojo

Share this post


Link to post

Martorul se aprinde de cate ori rezistenta masurata pe fiecare airbag se modifica.

Daca contactul mufei de sub scaun se oxideaza oricat de putin se modifica rezistenta si poc se aprinde becul.Prin mutarea scaunului se misca mufa si POC se reface contactul si martorul se stinge.Miscati mufele de sub scaun si totul se rezolva.Daca nu se rezolva codul de eroare trebuie sters si curatata mufa.

Share this post


Link to post

Pe 18-5-2004 a fost o rechemare a modelelor kalos in tarile unde curge apa calda si sau strins mufele de la air-bag-uri alt fel si cu orientare opusa a firelor conform atasamentelor de mai jos :D

airbag_kalos.JPG

airbag_kalos2.JPG

Share this post


Link to post

Bravo Ovi, buna informatia, dar la noi de ce nu curge apa calda ?

Sa le arat asta celor de la sevice de la noi, ce zici ? Sau mai rau i-as enerva ? Ca la al meu chiar in momentul asta e aprins, trebuie sa le fac o vizita oricum...

Share this post


Link to post

Pai e simplu de realizat, din cate vad eu.

Share this post


Link to post

Pai daca e simplu, ce zici, o facem la Bicaz, ca la mine e aprins de vreo 6 luni...

Share this post


Link to post

Diagnosticare?Stii ce cod de eroare?Adica care airbag face figuri?

Share this post


Link to post

Cred ca cel lateral de la sofer. Cam tot timpul problema a aparut dupa ce am schimbat pozitia scaunului. Treaba sta cam asa:

- la vreo doua luni dupa ce am luat masina, s-a aprins si a ramas asa.

- m-am dus la ei, au rezolvat, se comporta cum scrie in carte

- n-a durat mult (vreo luna) si a ramas aprins din nou

- m-am dus iar, aceeasi poveste, plus comentariu penibil de genul: "daca tot mutati scaunul..."

- asa ca am renuntat sa ma tot plimb pe la ei si merg cu el asa...

Mufa am strans-o eu destul de bine zic, dar probabil a ramas eroarea in ecu

Share this post


Link to post

Ca in cea din stanga, adica nu sunt date firele peste mufa...

Share this post


Link to post

Si cine ii reseteaza eroarea? Noi nu putem, deocamdata :)

totti, oricum, iti facem cablul ca sa nu mai dea pe viitor, dar o vizita la service tot faci.

Share this post


Link to post

Poate nu mai apare dupa borna la baterie luata.

Share this post


Link to post

Macar atat... O vizita nu ma deranjeaza daca stiu ca nu mai sunt nevoit s-o fac in viitor...

Share this post


Link to post

Sunt proprietarul unui Kalos SE 2004 si inca de la inceput ma confrunt cu probleme destul de frecvente la airbag-uri. Martorul airbag-ului ramane aprins pe perioade de la cateva minute la cateva zeci de minute, apoi se stinge. La repornirea motorului, uneori se stinge dupa 3-4 secunde fara insa a clipi intermitent conform specificatiilor din manual, iar daca totusi se aprinde clipeste o data si ramane aprins. In faza actuala s-a ajuns ca martorul sa nu se mai aprinda intotdeauna la punerea contactului. Am contactat pe langa service pe GMDAT Korea, GM Europe, GM Eastern Europe Customer Service carora le-am trimis si un videoclip si poze cu problema in cauza si cu totii au ridicat din umeri cu diplomatie. Astfel, pe langa 10-12 resetari din tester , cateva curatari de contacte au mai venit cu idea punerii unor strap-uri de platic cu care sa tina contactul ferm. Dupa 5 zile au inceput sa cada deoareca nu au spatiu de fixare. In concluzie treaba este naspa, iar dealerii si producatorii nu se inghesuie sa faca nimic. Mai ramane doar sa ma adresez National Highway Traffic Safety Administration deoarece Kalosul este un GM si oriunde in lume tot ce se face sub marca americana ii intereseaza indeosebi in domeniul sigurantei. Va voi tine la curent cu demersurile mele. Adresa NHTSA poate fi consultata pentru idei. Totodata am adresat un link acestor indiferenti catre aceasta pagina sa constate, daca deja nu stiau ca acest defect este unul general de fabricatie si trebuie sa actioneze. In incheiere trebuie sa spun ca in calitate de platitor de rate pot misca scaunul cat vreau, nu-i treaba mea ca mufele se misca!!!!

 

Pe curand

Share this post


Link to post

:) esti din Bucuresti?

In momentul de fata functioneaza?

Share this post


Link to post

cred ca cu putina indemanare si rabdare poti prinde cu soricei de plastic mufa (si firele) de scaun in asa fel incat sa se miste cu scaun cu tot si daca bagi aspiratorul pe acolo sa nu se miste.

eu am soriceii in portiera de vreo luna, dar n-am avut nici timp nici rabdare. dupa ce fac operatiunea o sa ma duc sa-mi reseteze computerul ca sa clipoceasca din nou becul de airbag cand pun contactul. acum sta aprins vreo 5 secunde si se stinge (semn ca totul e ok, dar ca in trecut a fost o problema). sper ca e corect ce am spus :)

Share this post


Link to post

Functioneaza de exact 7 zile, insa cum am spus un strap a cazut.

Din Constanta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...