Jump to content
Sign in to follow this  
aztec

cat lichid de frana intra ?

Recommended Posts

am si eu o intrebare ...

lichidul meu de frana (masina are 80.000, de la mine de cand avea 40.000) s-a cam maronit putin si zic ca e vremea sa-l schimb..

dar inafara de faptul ca trebuie sa pun dot 3 nu stiu cat trebuie sa pun.. voi stiti cumva cat este in toata instalatia si cat trebuie la un schimb complet?

si cam cat e in service manopera/

Share this post


Link to post

dot 4, preferabil, iar un bidonash de 0.5 litri e de ajuns!

daca il schimbi, ptr a shi spala circuitul ia doua!

de care?

eu am luat castrol dot 4 syntetic la bidon de 1 litru din carrefour..

Share this post


Link to post

strumf, trebe' sa scrie pe undeva ca Tico poate hali DOT4, altfel am inteles ca e posibil sa varzuiasca garniturile din cauza a nu stiu ce componente din DOT4 ...

Share this post


Link to post

Stiam ca problema este intre DOT5 si DOT3/4. 3 cu 4 sunt compatibile parca. La 5 e problema ca are nu stiu ce aditiv.

Share this post


Link to post

pt TICO numai Dot3

Share this post


Link to post

http://www.tccoa.com/brake-fluid/

 

dot 3 shi dot 4 sunt amandoua lichide bazate pe glycol..

se poate schimba unul cu celalalt (eu asha am facu la renata shi de 1 an nu am avut probleme..)

 

 

acuma, daca shenck e asha de categoric, poate la TICO nu se poate..

punetzi mana pe manualus shi :rtfm:

Share this post


Link to post

Da, DOT 5 nu se recomanda masinilor unde se specifica DOT4 sau inferior, pe motiv ca are nu stiu ce aditivi care distrug conductele. Din cate stiam eu, DOT 3 si DOT 4 difera cam cum difera uleiul mineral de cel sintetic: ultimul e mai bun teoretic, da' practic cred ca e tot dracu' ala, nu se cunoaste prea mare diferenta la ce avem noi... Oricum, aztec - manualul sau intreaba in service.

Share this post


Link to post

Din link-ul ala dat de strumfuadi reiese ca DOT5.1 e compatibil cu DOT4/3, deci teoretic acolo unde se zice DOT4/3 ar merge si 5.1. Poate bag o intrebare la Craiova, ca la uleiul de cutie au fost prompti.

Share this post


Link to post

din cate shtiu io, dot5.1 a fost special conceput ptr mashinile cu abs+ebd..

acuma na.. poate merge shi la astea mai bashtinashe..

ideea e ca un dot 4 e arhisuficient, nusht de ce noi romanii avem mereu tendintza de a face din rht bici.. uneori mai binele e dushmanul binelui.. :idea:

 

@vaxxi: dot 5 e silicone based, nu e compatibil cu dot 3 sau 4..

Share this post


Link to post
@vaxxi: dot 5 e silicone based, nu e compatibil cu dot 3 sau 4..

 

Pai si eu ce-am zis ? am zis ca nu trebuie pus DOT 5 daca se specifica DOT 3 sau DOT 4 in carte, pe motivul cu conductele.

Share this post


Link to post

da mai, tu ai zis ca are nusht ce aditivi... nu are aditivi, e cu totul alta zeama!!!

Share this post


Link to post

Ok, a fost o neclaritate de limbaj; ideea e ca ataca materialul conductelor instalatiei de frana, de-aia nu se recomanda.

Share this post


Link to post

si pana la urma cat intra?

:-D

Share this post


Link to post

Pai nu stim frate! Noi iti zicem daca e punct 3 sau punct 5 si de ce!

Dupa ce ai primit o groaza de informatii care de fapt pe tine te interesau in cel mai inalt grad, acu mai vrei sa afli si cit intra...

Ietete bah la el! :lol:

 

PS. Sper ca s-a inteles mesaju iar matale, Aztec, n-ai luat-o in serios, da?

Share this post


Link to post

:-D :-D

stai linistit...

nu ma supar eu din atata..

dar stiu ca dot 3, nu stiu cat...

si azi am luat salaru si o bag zilele astea in service si vreau sa fac cumpoaraturi...

trebiue...

 

ulei cutie

ulei motor

filtru aer

filtru benzina

filtru ulei

lichid frana.

bujii

mai vreau niste opritoare usi (asa am aflat ca se numesc)

 

ma rupe dar ma gandesc ca trebuie..

Share this post


Link to post

Pai ia si matele aztecule un bidon de 0.5l, daca mecanicul e istet poate sa faca aerisirea si sa-ti mai si ramina ...

Share this post


Link to post

pai asta si fac... ca dot 3 nu am gasit... decat aral dot 4 ... la 215.000 la 0.5...

ma duc in militari la suprermarket auto... sa vad...

 

 

ps. am aflat 0.33 l :-D

Share this post


Link to post

Auzi, dar 2+2 la ~ 100.000ROL ce are? se gaseste la Metro ...

Share this post


Link to post

n-am gasit decat romaneasc dot 3 , la metro n-am fost, dar am scris la daewoo sa vad ce zic ei..

mi-am luat aral basic tronic 10W40(3sticle de 1l)si pt cv aral EP synth 75W90(4 st6icle la 0.5). total 1.554.000... m-a rupt...

Share this post


Link to post

am primit raspunsul de la daewoo.

Nu stiu ce au cei de la daweoo, dar cred ca sant printre putini care mai si dau raspunsuri clientilor...

pana la urma am luat DOT 3 "marca "2+2 de la cora.

 

 

 

"""

 

Stimate Domn,

 

Conform Manualului de Utilizare, inlocuirea lichidului de frana se face la 40.000 km sau la 24 de luni, indiferent care interval survine primul. Inlocuirea se face cu lichid frana original Daewoo sau echivalent cu specificatia DOT 3 . Utilizarea lichidului de frana cu specificatia DOT 4 in instalatii proiectate pentru utilizarea lichidului DOT 3, prezinta riscul deteriorarii foarte rapida a garniturilor de cauciuc ce compun instalatia.

Ca urmare va recomandam sa utilizati numai lichidul de frana cu specificatia DOT 3.

Privitor la uleiurile de motor si cutie de viteze acestea se recomanda sa aiba specificatiile cuprinse in Manualul de Utilizare, dar consideram ca puteti utiliza fara probleme uleiurile achizitionate de dumneavoastra.

 

Cu stima,

ing. D. Mitrea

Biroul Satisfactie Clienti Service

Daewoo Automobile Romania S.A.

tel: 0251-544187; fax: 0251-590.067

www.daewoo.ro

"""

Share this post


Link to post

Schimbare lichid frana? trbuie facuta ca la carte!!

 

conduceti sportiv? schimbati-l mai des. Eu nu despasesc UN AN cu acelasi lichid. Absoarbe apa din atmosfera si corodeaza componentele feroase pistoane, cilindrii... Si in plus prezenta apei face ca temperatura de fierbere a lichidului sa scada.

De obicei daca cobor niste serpentine sportiv si a devenit pedala ca un burete, il schimb.

Si asa franele de tico sun FOARTE PROASTE... daca nici lichidul nu l-as mai schimba...

La coborari, dupa 10-15 franari de la ~100 la ~40km/h pot sa zic ca nu mai am frane.

Intai apas din ce in ce mai tare pe pedala pentru a obtine aceasi franare - lucru normal - placutele se incing si coeficientul de frecare scade

Dupa aia daca insist pedala devine (elastica) atunci chiar trebuie sa o lasi mai moale ca RAMAI FARA PIC DE FRANE!!!!!!!!!! (Lichidul de frana se evapora datorita temperaturii inalte si gazul fiind compresibil :wallbanger: ... apesi pe pedala si comprimi gaz NO BRAKES!!!!

Cu cat lichidul e mai vechi cu atat e mai multa apa in lichid; cu cat e mai multa apa in lichid, cu atat temperatura de fierbere este mai mica. Asta inseamna ca ramaneti mai repede fara frane.

Acum puteti spune ca nu va intereseaza daca sariti in prapastie la a 7-a rba in loc de a 3-a ca oricum nu folositi franele asa intens. Dar trebuie sa tineti cont ca in timp apa din lichid corodeaza piesele din sistemul de franare.

 

A facut cineva un upgrade la frane la tico? eu sant foarte nemultumit. Am facut totusi un pas inainte si am cumparat placute si saboti Ferodo si se simte o mare diferenta fata de alea metalo-ceramice. Stie cineva daca se gasesc cu carbon la noi?

Share this post


Link to post

Revin cu intrebarea retorica: Se poate pune dot 4? Am vazut in Selgros in sticlute albastre Aral Dot 4 la 120.000 lei. Pot sa-l cumpar? E compatibil ca din raspunsul celor de la Craiova reiese ca nu :(

Share this post


Link to post

Nu pune ARAL. Vezi in benzinarii, exista "2+2" DOT3, e perfect pentru instalatia ta.

Share this post


Link to post

Dragii mei, ma poate invata cineva cum sa schimb cat mai bine lichiul de frana la tico?

multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Inainte de a schimba lichidul de frana l-ati masurat pe cel existent ? La mine la tico nu a fost schimbat niciodata, l-am masurat acum o saptamana si inca este bun.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...