Razv Posted August 21, 2007 Pai daca te iei dupa numarul de inmatriculare tu poti sa'ti dai seama ce masina e ? Share this post Link to post
uwe Posted August 23, 2007 Am venit de curand din vacanta din Grecia. Cine a mai fost in tranzit prin Bulgaria si Grecia stie muntii. Mi s-a intamplat un fenomen ciudat: masina nu mai are putere, nu mai trage; de viteza a V-a nici nu se pune problema, iar cu a IV-a maxim 70-80 km/h si fara vlaga. In conditia cand urcarea se face usor, declivitate mica, fara serpentine. Si in palier si la coborare acelasi lucru sus: masina nu are forta. Am mai citit pe aici ca ar trebui oprita si repornita pt ca aerul s-a modificat iar calculatorul nu mai recunoaste. Degeaba, acelasi lucru. Cum ies din munti e ok, parca e alta masina. Am facut Transfagarasanul, Rucarul anul trecut si nici pomeneala sa nu traga masina. Nu am pretentiile unei masini puternice, dar acele portiuni de drum erau floare la ureche; ma depasea tot ce mergea pe sosea. In masina am fost 2 persoane, un troler cu haine si 2 baxuri de apa. Share this post Link to post
tolin Posted August 23, 2007 La motorul de 1150 cc nu ai ce sa faci cu a IV-a sau cu a V-a pe trasee montane, ambele au rapoarte subunitare. Analogia cu pinioanele de la o bicicleta este valabila. Oprirea si pornirea motorului era o masura de siguranta ca noua presiune barometrica este achizitionata decatre ECM si ca raportul amestecului este corect, dar cuplul scade oricum cu altitudinea, datorita aerului mai rarefiat. De putere nici nu se poate discuta atata timp cat ea este generata de catre turatie, dar in a iV-a sau a V-a (!) pe traseu montan poti vorbi doar de subturare la acest motor. Share this post Link to post
puchi Posted August 23, 2007 salut baietii.Impresii despre masina mea Aveo 1,2 sedan.Acum la revenirea din concediu,si dupa 2000km.Masina imi place,e Ok.Dar la naiba ,am un zgomot (greiere), la trepidatii in bord c-ami vine sa incerc sa desfac capacul,din fata ceasului.Voi ce ma sfatuiti?. Share this post Link to post
Abram Burel Posted August 24, 2007 (edited) @uwe Lipsa de serpentine iti da uneori senzatia de... declivitate mica si ai tendinta sa "tragi" de masina ca pe autostrada. In realitate, de cele mai multe ori, panta e mai abrupta decat ti se pare. Ei bine, cand ti se mai intampla asta, opreste, da-te jos si... uita-te in urma. Vei fi uimit cum de ai ajuns atat de sus Edited August 24, 2007 by Abram Burel Share this post Link to post
bucata Posted August 24, 2007 @uwe Nu-ti face griji. Eu am fost cu ea pina la Praga. Drumurile din Slovacia si Cehia sunt numai prin munti. Munti care nu sunt ca Balcanii. Masina a mers excelent. E adevarat ca mai si schimbam vitezele ca sa am putere. Dar pentru ce motor are masina (1.2l) eu zic ca s-a comportat excelent. Tot 2 oameni, un troler si 2 baxuri de apa. Share this post Link to post
vladawd Posted August 26, 2007 Cer parerea unor soferi mult mai experimentati decat mine.Tot vorbeati de trecutul pe langa un tir in viteza.Tu ai 150 si treci pe langa tirul care are 100 la ora.Senzatia de...instabilitate nu ar fi mai scazuta sau chiar nula daca ai incetini cu 10 metri inainte de tir si l-ai depasi cu 105-110 ? Adica...incet, dar sigur. Share this post Link to post
Razv Posted August 26, 2007 Am o problema. ... Puntea spate scoate niste sunete mai "ciudate"... Parca se freaca ceva acolo cand trec prin gropi , denivelari ( orice pune in lucru suspensia ).... Presimt ca o sa ajung la Rucom ... Share this post Link to post
teodorovici1958 Posted August 31, 2007 Am o problema.Aleatoriu, masina se opreste la relanti.Fenomenul s-a manifestat de 4-5 ori in ultime 2 luni. Tot aleatoriu motorul ii revine dupa ce apar cateva oscilatii de turatie. Ce credeti ca poate sa se intample? Share this post Link to post
tolin Posted August 31, 2007 Cele mai recente doua postari sunt impresii sau generalitati ? Daca nu, sunt offtopic. Share this post Link to post
teodorovici1958 Posted August 31, 2007 (edited) ... si este cumva o problema asta ptr tine? Edited August 31, 2007 by tolin sters citarea inutila a postului anterior Share this post Link to post
tolin Posted August 31, 2007 Offtopic de moderare: Problema-i la tine, citeste Regulamentul de functionare a forumului. Acesta se constituie in ultima atentionare publica. Share this post Link to post
paul_marines Posted September 1, 2007 Kalos pe autostrazile din alte zari. Nimic mai simplu, doar ca a trebuit sa ridic tonul la 4500 - 5000 rpm sa am si eu putintel zvac. Am fost incantat de stabilitatea la viteze de 140 - 150 si de ce nu de comportamentul pe drumurile impecabile din Austria. S-au poticnit putin cele 84 de cabaline la trecerea alpilor insa nu cred ca s-a observat de afara disperarea celui de la volan . Greu la deal cu 1,4 L / 8V. Benzina a incercat din trei surse Moll (HU) si BP&OMV (AU). Sa vezi cum OMV-ul avea si benzina de 91 insa nu am dorit sa modific jumperul sa vad ce iese. Pentru cei 8300 CIP si 3 anisori s-a comportat multumitor. >- PS am luat bidonul cu ulei ( asa ca la Dacioara) sa mai pun ceva (in caz ca..) . Nu a fost cazul, nici macar o picatura de la semnul de 1,0 de pe joja. Share this post Link to post
Razv Posted September 4, 2007 (edited) Pe zi ce trece se umple de greierasi prin interior ... sper sa o schimb cat mai repede... masina trage greu pentru cei 94 cp ...( caroseria cam grea -- te alearga loganul de 90 cp de nu'i vezi numarul ) Edited September 4, 2007 by Razv Share this post Link to post
paul_marines Posted September 4, 2007 te alearga loganul de 90 cp de nu'i vezi numarul ) Despre greieri nu pot sa te consolez, insa despre Logan doar un singur sfat - nu schimba in treapta a 5-a. O sa constati ca frigiderul de Colibasi are treapta a 5-a aproape egala ca raport cu a 4-a din cutia noastra. Share this post Link to post
Razv Posted September 4, 2007 Nu vorbesc de curse la 170km/h ... vorbesc de "clasica" liniuta pe 400m unde ajungi la capatul treptei a 3'a ... Share this post Link to post
Alinutz Posted September 4, 2007 (edited) Unde sunt bre la noi la aeroport 400 m ? Ca e mult mai mult acolo Edited September 4, 2007 by Satori Share this post Link to post
Razv Posted September 4, 2007 (edited) Cum pe mine ma alearga loganul de 1.6 8v asa te alearga pe tine 1.6 16v ... si nu sunt mai mult de 400 m acolo .. nici atata nu sunt Edited September 4, 2007 by Satori Share this post Link to post
closchkutza Posted September 4, 2007 (edited) Ia da matale zoom, domnu` Razv, la datele astea tehnice si poate ne explici cu ce e mai rapid frigideru decat Aveo, ca din datele tehnice nu prea rezulta: http://www.dacia.ro/logan/date-tehnice http://www.chevroletgtt.ro/nou/aveo_5_usi_...anta_motor.html Edited September 4, 2007 by closchkutza Share this post Link to post
vladawd Posted September 4, 2007 Uite ca cu ocazia asta poate ma lamuresc si eu. Are cineva idee cum masoara constructorii auto timpul 0-100km/h pe care il afiseaza pe site-uri ca cele de mai sus? Trec prin toate treptele schimband la turatia de putere maxima ? Intreb pentru ca am scos un timp de 15 secunde 0-100 km/h cu o Dacie din 1989 ( am atins suta cu a 3-a). Mi-e cam greu sa cred ca as fi intrecut berlina cu Aveo la mustata. Share this post Link to post
RollerMAN Posted September 4, 2007 (edited) ... Viteza reala cu cea de pe ceas nu sunt acelasi lucru, exista o eroare la orice masina, la dacie cred ca este ceva mai mare acea eroare deci tu cand vezi pe ceas ca ai atins 100 de fapt ai aprox 90 si mai ai pana la suta si de acolo timpul asa "mic" la saraca dacie din 89. Si ar mai fi si eroarea umana care apare la pornirea si oprirea cronometrului. Nu stiu exact cum masoara constructorii viteza dar cred sistemul se bazeaza pe gps. Eu am vazut acum mai mult timp pe undeva niste aparate mici care se lipesc de parbriz si masoara tot felul de parametrii inclusiv accelerarea. Daca le mai gasesc dau un link poate cineva e pasionat de un gadget de genul ala. Edited September 4, 2007 by tolin citare inutila a postului anterior - ultima atentionare Share this post Link to post
VAXXi Posted September 4, 2007 Nu, e o chestie .. general acceptata, pentru a fi pe partea "sigura a lucrurilor". E mai bine si sanatos ca vitezometrul sa arate o viteza mai mare decat cea reala, din motive de siguranta si securitate (sau, ca sa il citez pe un nene: Automakers have a systematic bias in favor of making their speedometers lie, on the high side of course; it makes the customers happy and the police happy and probably saves some lives). Share this post Link to post
Razv Posted September 4, 2007 (edited) Ia da matale zoom, domnu` Razv, la datele astea tehnice si poate ne explici cu ce e mai rapid frigideru decat Aveo, ca din datele tehnice ... Nu stiu de ce-i zici frigider ca nici Aveo nu e departe ( gusturile nu se discuta ) ... Si sti de unde rezulta acea diferenta? ... din greutatea masinilor domnule closchkutza ... sau ai uitat aspectul asta ? ... @Satori ... cu Alinutzu sunt vecin ... asa ne mai atacam noi ... @vladawd ... pai tu realizezi ce inseamna 4 secunde diferenta intre Aveo (11.1s dat de producator ) si cat ai scos tu (15s) ? nu e nici pe departe la mustata ... ci ai fi undeva multttt in spate ... Edited September 4, 2007 by Razv Share this post Link to post
Lucian M Posted September 4, 2007 Bre, iar comparam cu frigiderul? Scot 12 secunde sprint 0-100/h (pe bord) cu benzina de 95- iau ce logan de 1,4, 1,6 8v si 1,5 dci vrei tu, fara "tiuning". Si al lui taica-meu trage mai bine ca al meu (are deja 18k km). Share this post Link to post
paul_marines Posted September 4, 2007 Uite ca cu ocazia asta poate ma lamuresc si eu. Are cineva idee cum masoara constructorii auto timpul 0-100km/h pe care il afiseaza pe site-uri ca cele de mai sus? fftopic: Cu cronometrul Share this post Link to post