Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

Salutare, va multumesc pentru raspunsuri, imi sunt de real folos!

Pai e simplu la vechiu bloc de lumini, s-a rupt efectiv maneta blocului optic (stanga)...

Inca o intrebare, dupa cum am spus, din cauza bugetului retrans am optat pentru un bloc de lumini aftermarket, dar tot koreean, aveti idee daca sunt ok? :D mai are sau a mai vazut careva ceva asemanator? :)

 

Multumesc inca o data, week-end placut va doresc!

Share this post


Link to post

Salu'tare tuturor.

 

Sunt EX posesor de Damas, iar de vre-o saptamana, sunt posesor de TicoZaur.

 

Bun.. ma confrunt cu o MARE dilema... Cand aprind pozitiile/faza scurta, nu mi se aprind becurile din bord, becurile de la iluminare, nici de la ceasuri, nici de la ventilatie. Am tot cautat pe forum, dar nu am gasit remediu.

Deci.. Imi vine curent in blocul de lumini si pleca mai departe, dar nu imi ajunge la sistemul de iluminare... ca remediu temporar, am legat un fir din bloc (de la pozitii) si l-am tras direct la iluminarea bordului.

Aveti idee care ar trebui sa fie contactele pentru iluminarea masinii de pe blocul de lumini? sau curentul pleaca pe firele pentru pozitii si pe traseu pleaca si catre iluminare?

Unul din fostii proprietari i-a pus inchidere centralizata si e cam varza instalatie... m-a luat cu dureri de cap cand am vazut ce e sub bord si cum sunt legate firele de pe acolo...

 

O alta problema ar fi ca imi vibreaza rau la relanti. Fostul proprietar spune ca ar fi schimbat un tampon de la motor si probabil e prea "tare". Oare asta sa fie? Tamponul respectiv am inteles ca s-ar putea regla cumva... As putea scapa de vibratii doar prin invartirea tamponului?! Ca sa schimb tamponul, trebuie mers neaparat in service? sau se poate si "in fata blocului"?

 

O alta intrebare sa zicem ca as mai avea... E normal ca termocupla sa ramana pornita dupa ce opresti motorul? asa e legata din fabrica sau e alta "inventie" a fostilor proprietari...

Plus ca i-au pus baterie de 75A..... ca cea specifica lor era prea "slaba". Ar fi o problema MARE daca o las pe asta pe masina?

 

+ are cineva din craiova o fulie pentru a/c? fulia care vine pe motor... fostul proprietar a schimbat motorul si a uitat de fulia aia sa o puna :(

Multumesc prieteni.

Edited by IonescuVD

Share this post


Link to post

Pt lumini, verfica sigurantele. Sau poate e chiar o mufa deconectata (un fir desprins).

Luminile din bord sunt pe circuit cu pozitiile

 

E ok bateria de 75Ah, din punct de vedere electric. Dar cum a indesat-o acolo? :O
Da, e normal ca ventilatorul sa mearga si fara contact (desi doar la modelele mai noi).

Share this post


Link to post

unde citisem eu odata ca alternatoru de tico nu poate mai mult de 50 Ah ?

 

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Incurci borcanele!

Alternatorul poate debina un curent, care se masoara in A.

Acumulatorul stocheaza energie, care se masoara in Ah.

Daca alternatorul ar debita timp de 1h 50A, in acest timp ar fi debitat 50Ah.

 

Alternatorul incarca numai cat a fost descarcat acumulatorul. D-aia nu conteaza ca e unul mai mare.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsurile prompte.

 

 

Pt lumini, verfica sigurantele. Sau poate e chiar o mufa deconectata (un fir desprins).

Luminile din bord sunt pe circuit cu pozitiile

 

E ok bateria de 75Ah, din punct de vedere electric. Dar cum a indesat-o acolo? :o
Da, e normal ca ventilatorul sa mearga si fara contact (desi doar la modelele mai noi).

 

Sigurantele sunt ok... a fost primul lucru pe care l-am verificat ;) dar, verificand traseele cablurilor, nu am descoperit "buba"... oricum, momentan merg cu firul ala tras pe direct.. (am evitat manunchiul de fire si orice altceva ce ar mai putea fi pe traseu).

A incaput destul de bine acumulatorul acolo... daca nu uit, o sa ii fac cateva poze sa vedeti..

 

unde citisem eu odata ca alternatoru de tico nu poate mai mult de 50 Ah ?

 

 

Asa stiam si eu, ca nu e indicat sa pui un acumulator cu o valoare mai mare de X procente decat cel prevazut din fabrica.

 

+ mai am o problema cu cablul de la kilometraj... a umblat careva la ceas (kilometraj) si l-a blocat.. fiind blocat, cablul s-a rupt imediat cum iese din cutie.. iar acum nu reusesc sa scot capatul respectiv din cutie :( . Am inteles ca ar fi 2 tipuri de cabluri de kilometraj, unul cu capat care se infileteaza in cutie, iar altul care intra pur si simplu... o sa fac o poza si poate imi puteti spune de care fel e cel de pe masina. Inainte sa ma apuc de desfacut, am cumparat un cablu dar e modelul care intra pur si simplu... cel de pe masina mai are un fel de suport de plastic care se prinde intr-un surub de carcasa de la cutie, iar cablul cumparat nu are acel suport... sa fie cel de pe masina modelul de se infileteaza? sau acel suport se muta de pe cablul vechi, pe cel nou?!

Edited by IonescuVD

Share this post


Link to post

Da, dai jos volanul (si nu e tocmai usor) si toate legaturile electrice sunt intr-o mufa, care se deconecteaza usor.

Sa marchezi bine pozitia volanului, ca sa-l pui la loc identic

 

Salutare, astazi voi monta noul bloc de lumini si sincer sa fiu imi este teama...ce dificultati as putea avea la scoaterea volanului? Stiu ca am nevoie de o cheie de 17, voi insemna cu ceva ca sa stiu sa il pun inapoi...in rest? E dificil de scos efectiv volanul? In spatele lui ce se mai afla pana la blocul de lumini? Se poate sa imi explice cineva tot procedeul va rog? Incepand de la scosul volanului pana ajung la blocul de lumini? Vis-a-vis de bloc, am vazut pe undeva ca sunt 3 suruburi, le scot, inlocuiesc cu noul bloc de lumini, conectez mufa si va fi ok...cred/sper...

VA rog mult, apreciez raspunsuri rapide pentru solicitarile mele, multumesc!

Share this post


Link to post

 

Salutare, astazi voi monta noul bloc de lumini si sincer sa fiu imi este teama...ce dificultati as putea avea la scoaterea volanului? Stiu ca am nevoie de o cheie de 17, voi insemna cu ceva ca sa stiu sa il pun inapoi...in rest? E dificil de scos efectiv volanul? In spatele lui ce se mai afla pana la blocul de lumini? Se poate sa imi explice cineva tot procedeul va rog? Incepand de la scosul volanului pana ajung la blocul de lumini? Vis-a-vis de bloc, am vazut pe undeva ca sunt 3 suruburi, le scot, inlocuiesc cu noul bloc de lumini, conectez mufa si va fi ok...cred/sper...

VA rog mult, apreciez raspunsuri rapide pentru solicitarile mele, multumesc!

 

In primul rand, sa ai un ciocan zdravan :D .. s-ar putea sa nu iasa pera usor volanul daca nu a mai fost scos niciodata...

 

Procedura.

1. Desfaci claxonul (prin tragere, foarte usor sa nu ii rupi cele 4 tumburuse care il tin);

2. Desurubezi piulita de 16 sau 17... nu mai stiu exact;

3. Tragi de volan spre tine... daca iese usor, norocul tau... daca nu, pune o alta piulita pe care o infiletezi atat cat sa fie la nivelul axului si incepi sa o bati zdravan (eventual dai si cu putin degripant unde se imbina volanul cu axul), pana se desprinde putin volanul. Dupa ce se desprinde, in bati usor din spate cu podul palmelor;

4. Blocul este prins in 3 suruburi (parca).. le desfaci, apoi desprinzi mufa si asta e tot.

Share this post


Link to post

Salut,

Merci de raspuns, incep sa inteleg.

Mai demult, un prieten de-al meu a mai scos volanul masinii mele, fara probleme din ce imi aduc aminte. Mai am cateva neclaritati...imediat in spatele volanului, exista un arc care va trebui scos si el? Sau...direct voi avea acces la blocul de lumini?

In momentul in care pun volanul la loc...chiar daca este semnul facut, de unde stiu cat sa il strang ca sa fie ca inainte? Ma refer, daca il strang mai putin cu o 'cursa' decat a fost infiletat anterior si semnele facute vor fi aliniate ? Asadar, trebuie strans "maxim"?

Sincer imi este teama doamne fereste sa nu raman cu el in mana in timpul mersului. Da, sunt un pic paranoic, de-aia am si cerut ajutorul vostru, celor de pe forum :)

 

 

Share this post


Link to post

Salut,

Merci de raspuns, incep sa inteleg.

Mai demult, un prieten de-al meu a mai scos volanul masinii mele, fara probleme din ce imi aduc aminte. Mai am cateva neclaritati...imediat in spatele volanului, exista un arc care va trebui scos si el? Sau...direct voi avea acces la blocul de lumini?

In momentul in care pun volanul la loc...chiar daca este semnul facut, de unde stiu cat sa il strang ca sa fie ca inainte? Ma refer, daca il strang mai putin cu o 'cursa' decat a fost infiletat anterior si semnele facute vor fi aliniate ? Asadar, trebuie strans "maxim"?

Sincer imi este teama doamne fereste sa nu raman cu el in mana in timpul mersului. Da, sunt un pic paranoic, de-aia am si cerut ajutorul vostru, celor de pe forum :)

 

 

 

Nu e nici un arc... cel putin, eu nu am nici un arc in spatele volanului.

Dupa ce desfaci piulita, faci semn pe ax si pe volan. Axul are pe el multi "dinti" care vin si tin volanul in loc. Piulita are rolul doar de a tine volanul pe ax.. sa nu scape de pe ax, asa ca nu conteaza daca strangi piulita cu o tura mai putin... sa fie stransa suficient sa nu plece de acolo... nici prea tare, ca data viitoare te patimesti sa scoti volanul.

 

Ca sa stai linistit, pui si o contrapiulita :D .. 2.. 3.. :)

 

sau... varianta a 2-a.. strici filetul axului sa nu mai poate iesi piulita :) )

Edited by IonescuVD

Share this post


Link to post

Multumesc Ionescu, m-am dumirit acum. Explicatiile au fost detaliate, eu nu mai vizualizam ce se afla la baza volanului, dar m-ai luminat si acum ma simt mai linistit, abia astept s-ajung sa-mi schimb blocul, sa pot circula si eu pe DN-uri si nu numai :D

 

Toate bune,

Ionut

 

Share this post


Link to post

Multumesc Ionescu, m-am dumirit acum. Explicatiile au fost detaliate, eu nu mai vizualizam ce se afla la baza volanului, dar m-ai luminat si acum ma simt mai linistit, abia astept s-ajung sa-mi schimb blocul, sa pot circula si eu pe DN-uri si nu numai :D

 

Toate bune,

Ionut

 

 

Nici o problema. Spor la treaba si consum mic :)

Share this post


Link to post

Va salut!

Daca tot am cerut ajutorul aici, revin si dupa montarea blocului de lumini pentru a povesti pataniile intalnite.

Asadar, am ajuns acasa si m-am apucat de treaba. Am intampinat probleme la desurubarea piulitei care tine volanul, zici ca era strans mai mult decat prevede legea :) Cu ajutorul unui prieten am reusit intr-un final. Apoi, dupa doua palme pe dosul volanului am ramas cu el in brate. Totul ok, am trecut la suruburile ce tin blocul de lumini, 3 la numar, le-am scos si pe acelea. Iarasi ceva deificultati la scoaterea mufei, dupa 10 minute de insistente am reusit. Am instalat blocul cel nou si am repetat procesul in sens invers, totul merge fara cusur acum.

Multumesc celor care au avut rabdare si amabilitate sa ma indrume, totul a fost ok.

Dupa cum spusesem, noul bloc de lumini este aftermarket, fabricat tot in Korea, nu scrie Daewoo pe el. Dar, surpriza a fost cand l-am scos pe cel vechi, nici pe el nu am regasit pe nicaieri sa scrie "Daewoo". Este posibil sa fi fost tot aftermarket, sau intradevar nici pe cele originale nu este trecut acest aspect? Toate ca toate, noul bloc functioneaza bine, review acordat dupa o tura de cartier la volanul masinii :)

Share this post


Link to post

Am si eu o mica problema. Banuiesc ca undeva am un scurt pentru ca unul din faruri (prima data cel din dreapta, acum cel din stanga) primester 10V si in plus mi se tot topeste siguranta de 30A pe acel far. Ca urmare un far e cam miop. Masuratorile nu le-am facut eu ci un nene care mi-a dat ca solutie rapida sa trag un fir de la celalalt far, solutie care nu imi e momentam pe plac. eu banuiesc ca e un scurt pe undeva, la blocul de lumini banuiesc eu care l-am desfacut si m-am cam uitat degeaba la el dar nu prea stiu ce si cum sa masor si daca ar fi eventual si altceva.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns.Am banuit ca acolo e locul de intalnire dar mai bine sa fiu sigur.O sa incerc sa vin si eu.

Share this post


Link to post

Salutare!

Am o problema legata de conexiunile de la cablul ce vine la demaror si la alternator. Concret am doua fire negre care nu stiu unde vin conectate. Unul negru cu dunga albastra si subtire este retezat si cu toate ca am incercat sa vad de unde este rupt nu am reusit. Celalt negru mult mai gros cu dunga galbena are la capat conector tip saiba si la fel nu stiu und evine legat.

Precizez ca motorul a fost dat jos de altcineva si am gasit unde vin conectorii pentru demaror si alternator, dar aceste doua fire care vin in acelasi manunchi si duc tot pana in zona demaror alternator nu stiu unde vin legate. Ma poate ajuta cineva? Mai ales ca din schema electrica nu am descoperit acele fire.

Multumesc anticipat!

 

Edit. Ca sa fie treaba clara am masurat cu tot cu izolatie cele 2 fire negre primul are aproape 2mm celalat 3mmm. Pozitia lor ma impiedica sa le dezizolez si masor exact, dar am dat dimensiunile ca sa aveti idee

Edited by Citro1

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema la un tico l-am luat de curand si nu imi indica apa si benzina ce ar putea avea ? sa fie oare de la bord ???multumesc

Share this post


Link to post

Salut,
Recent am montat bateria pe ticalos. Cand am apropiat ultima borna (-), facea o flama foarte fina. Am scos siguranta de la radio si am incercat din nou. Tot facea flama, dar mai mica, aproape insesizabila - era noapte. Am repetat incercarea crezand ca ''se goleste" vreun condensator pe undeva: la fel, flama foarte fina.

Ca principiu general, este justificata o flama, fie ea si foarte fina, daca toti consumatorii sunt opriti?
Multumesc.

Ma gandesc sa montes un heblu pe (-), oricum folosesc masina numai in weekend. La Tico merge ca nu are ce sa se reseteze in afara de radioul Tank - ceasul si canalele presetate.
O sa caut un heblu puternic, cabluri puternice si legaturi ferme.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema la un tico l-am luat de curand si nu imi indica apa si benzina ce ar putea avea ? sa fie oare de la bord ???multumesc

salut. cel mai probabil este de la bord. are pe spate, cum scoti bordul, in partea dreapta un circuit L4810CV , stabilizator de tensiune de 10V , care alimenteaza ceasurile de benzina si apa. se mai poate, printr-o coincidenta, sa fie rupte amandoua firele care pleaca de la bord, inspre sondele de apa si benzina...am intalnit problema asta o data la un Tico. Daca e de vina bordul, se poate schimba fie circuitul, fie bordul cu totul....

Salutare!

Am o problema legata de conexiunile de la cablul ce vine la demaror si la alternator. Concret am doua fire negre care nu stiu unde vin conectate. Unul negru cu dunga albastra si subtire este retezat si cu toate ca am incercat sa vad de unde este rupt nu am reusit. Celalt negru mult mai gros cu dunga galbena are la capat conector tip saiba si la fel nu stiu und evine legat.

Precizez ca motorul a fost dat jos de altcineva si am gasit unde vin conectorii pentru demaror si alternator, dar aceste doua fire care vin in acelasi manunchi si duc tot pana in zona demaror alternator nu stiu unde vin legate. Ma poate ajuta cineva? Mai ales ca din schema electrica nu am descoperit acele fire.

Multumesc anticipat!

 

Edit. Ca sa fie treaba clara am masurat cu tot cu izolatie cele 2 fire negre primul are aproape 2mm celalat 3mmm. Pozitia lor ma impiedica sa le dezizolez si masor exact, dar am dat dimensiunile ca sa aveti idee

Verifica daca ai toate conexiunile facute prin zona:

- fir gros de curent pe alternator

- 2 fire cu mufa alba pe alternator

- 1 fir de masa, prins undeva sub suportul de jos al alternatorului

- 1 fir pe sonda de ulei

- 2 fire pe demaror ( unul gros tare si inca unul mai subtire)

- 1 fir la sonda de apa pe galeria de admisie

Share this post


Link to post

Buna seara!

Am si eu probleme cu bordul si pozitiile care nu merg.Sigurantele sunt ok , le-am verificat. In bord nu func ind de la apa si nu am lumini la bord . Am gasit un fir negru cam de 20 cm sub volan care la un capat este prins de caroserie iar celalalt este liber , sa fie masa?

Share this post


Link to post

Salut. Pozitiile nu merg doar in bord, sau nu merg deloc ? Sigurantele pentru pozitii sunt langa tablou, 2 sigurante acoperite fiecare cu cate un capac mic negru. Pentru ceasul de apa, verifica daxca re continuitate de la sonda pana la bord...pune contactul, scoate firul de pe sonda de apa, si pune-l la masa. ar trebui acul sa se ridice la maxim,pe rosu. daca se duce pe rosu cu firul la maxim, si totusi in mers nu indica, s-ar putea sa nu isi faca apa circuitul prin galeria de admisie si sa ramana rece in zona sondei...poti incerca sa scoti cele 2 furtune de la apa din partea stanga a carburatorului care vin la socul automat, si sa sufli pe ele cu un compresor ceva.

Share this post


Link to post

pozitiile nu merg deloc si unde este situata sonda de apa?o poza ceva!

Astazi nu stiu ce s-a intamplat!Dadusem jos filtrul de aer si incercam sa ajung la surubul din spatele carb pt reglare ralanti ,cand am vazut ca mi s-a oprit motorul. Am pornit iarasi si cand am bagat mana in spat iar s-a oprit.Apoi am pornit din nou si am miscat de mufa din dreapta carb si am vazut ca de pe acolo este buba.Cum pot sa vad ce s-a intamplat ca acum de abia porneste , nu mai tine ralantiul si cand creste , cand scade turatia , iar daca scot mufa este acelas lucru!!!!Ce pot sa fac?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...