Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

De ce nu descarci manualul de service ?

Share this post


Link to post

unde gasesc manualul asta?

Share this post


Link to post

psanyiro, daca nu ai mai facut-o, e bine sa mergi la cineva care se pricepe...

Exista o sectiune a forumului cu privire la descarcarea manualelor de Daewoo. Uite o pagina din manual: post-6669-127601815626_thumb.jpg

 

Ai grija la alinierea reperelor (de pe roata de distributie si pinionul de pe arborele cotit) si la orientarea sagetilor de pe cureaua de distributie.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Update la problema cu tico care porneste foarte greu si cand vrea el: am vrut sa verific scanteia, asa ca i-am scos bujia de la 3. Am pus-o aproape de masa si cand sa dau la automat sa vad cat de puternica e scanteia, mi-a pornit motorul la sfert de cheie si chiar a mers acceptabil, si-a tinut ralanti-ul. Mi-am facut cruce si am inversat fisa de la 1 cu fisa de la 2. Din nou a pornit la sfert si din nou motorul suna bine, aproape ca in vremurile trecute cand masina mergea.

Asta e un comportament normal pentru o masina in 3 cilindri? Are cineva idee de ce face chestiile astea si nu vrea sa porneasca normal de fiecare data?

 

Multumesc din nou

Edited by Goggulus

Share this post


Link to post

Am luat tot manualul de reparatii la puricat. Tot ce scrie acolo se aplica si la mine, deci partea cu verificatul ordinii fiselor, rezistenta fiselor corespunde (cu marje mici de eroare) valorilor standard, bujiile sunt noi, capacul de delcou la fel. Totul e conectat acolo unde trebuie sa fie si totusi imi face probleme.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! FoloseÂşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Sa verifici daca-ti fura curent pe la fise. Mai exact noaptea sau cand e intuneic pornesti motorul si te uiti la fise. Daca apar luminite/scanteieri pe ele, fura curent. Se mai poate verifica daca te curenteaza cand pui o mana pe ele iar cealalta pe caroserie cu motorul pornit.

Daca fura curent schimbale ca au izolatia imbatranita.

Mai ar fi o posibila cauza bijiile cele noi care au o rezistenta interna prea mare pentru tico.

Ultima posibila problema care-mi trece prin cap ar fi avansul aprinderii dereglat.

Share this post


Link to post

Mersi mult, Muratu.<br>O sa arunc o privire :) <br>

Share this post


Link to post

salut.intrebare domnilor.cum fac sa ma inscriu si eu in club?am un tico din 97 si vreau sa aud si eu pareri despre probleme tehnice si eventual un service.0731704396 lasati um mesaj si sun eu.multumesc anticipet

Share this post


Link to post

Ai cont aici = esti inscris

Pt intalniri,vino joi seara la polivanelta (e un topic dedicat)

Share this post


Link to post

Sunt disperat!Am achizitionat un tico din '99 la insistentele mele dar pe banii alor mei caci am vrut sa vin in ajutorul mamei mele de a nu mai merge la servici pe jos ci cu un Ticolino!Toate bune si frumoase insa eu l-am adus in sinul familiei noastre alaturi de Zafira mea din 2001 si de Astra lui tata tot din 2001.La inceput mergea foarte turat ceea ce a dus la prima cearta dintre mine si ai mei:"numai tu l-ai luat!Ai aruncat banii in vant!Uite cum merge!"Disperat am gasit un mecanic din Focsani caci aici stam ,care a micsorat timpul soclului ceea ce a dus la linistirea lucrurilor in familie insa pentru o mica perioada!Ticulino nu mai pornea la rece !Alta cearta a aparut la orizont-Mi-am batut putin capul si am facut-o sa porneasca si chiar sa mearga binisor la relanti-bucurie in casa!Dar ticulino, pe care marturisesc ca-l ingrijesc mai bine decat pe Zafirica iar m-a dezamagit cu toate ca l-am luat intr-o stare jalnica de fuctionare si ca aspect si am reusit sa-l fac sa straluceasca-de aceasta data dupa ce merg cu el si se incalzeste destul de bine dupa ce opresc si mai stau 5-10 min porneste foarte greu aproape ca omor bateria.M-am chinuit sa citesc pe aici dar nu prea am gasit solutii -va rog frumos sa ma ajutati sa readuc la fuctionarea perfecta si sa ne gasim linistea familiara caci eu cred ca alaturi de celelalte masini se simte bine mai ales ca a ocupat si un loc de onoare in garaj.Va multumesc anticipat si astept cu nerabdare ajutorul vostru!

Edited by cristi-ilie

Share this post


Link to post

Cristi, ti-am trimis PM si ti-am pus niste intrebari acolo, dar nu ai raspuns...

Verifica sistemul de aprindere, in special modulul de aprindere electronica si bobina de inductie.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Sunt nou pe forum si nu stiu unde sa caut laPM!Cum pot verifica bobina si care este sistemul de aprindere electronica?Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Cristi, s-a tot scris pe forum despre aceste subiecte. Un pic de "rasfoiala" nu strica...

- Poti verifica bobina cand bateria este deplin incarcata.

- Treci schimbatorul de viteze pe liber si tragi frana de mana

- Scoti capatul fisei centrale din capacul delcou si o apropii de masa. Conectorul metalic din interiorul mansonului de cauciuc trebuie pozitionat la 10mm de masa. Tii fisa cu un patent sau o fixezi sa stea singura. Masori exact distanta de 10mm, NU dupa ochi.

- Rogi pe cineva sa dea la cheie (incercand sa porneasca masina), cu ambreiajul si acceleratia apasate. Intre capatul fisei si masa trebuie sa apara scantei alb-albastre, cu aspect continuu pe toata lungimea lor. Daca nu apar, mai reduci distanta aia. Daca scanteile apar abia pe la 5-7mm, inseamna ca bobina ta trebuie scoasa la pensie sau ai alte probleme in sistemul de aprindere (fisa centrala intrerupta, modul aprindere defect, conexiuni proaste, etc).

Daca scanteile apar la 10mm, incearca sa maresti cate putin distanta. Fiecare mm in plus reprezinta o bulina alba pentru bobina ta.

Atentie, scanteile trebuie observate la umbra, nu in plin soare.

Dupa ce termini masuratoarea, ai grija sa pui la loc fisa in capacul delcoului.

Daca descoperi ca scanteile sunt slabe, incearca sa faci o proba cu o alta bobina (de la un prieten) despre care stii sigur ca e buna. Daca tot nu merge bine, atunci cauti problema in alta parte, asa cum am spus mai sus.

Succes!

Share this post


Link to post

Va salut am si eu o problema la tico , cam de 2 saptamani are urmatoarele probleme , in mers , in general dupa ce treci in treapta superioara si accelerezi , are niste socuri, fara zgomote, doar cateva suturi pana ar ajunge in 2000 de ture apoi nu mai e nici o problema , la relantai merge bine are cateva caderi insa destul de greu sesizabile ,decat de ce ai ureche muzicala, si daca cei care in 2006 si pana acum , mai au la suflet aceste masini ar putea sa-mi dea niste sfaturi cum as putea gasi cauza , si apoi cum se rezolva m-ar scapa pe crizele astea de inlocuit bujii, fise, capac delocu, pipa, asta doar din ce am auzit pana acum, va multumesc mult si sper sa gasesc un raspuns pana nu va deceda de tot.

 

PS. Am cautat 3 ore pe aici si nu am gasit ceva daca s-a mai discutat un link ma va multumi, o zi buna.

Share this post


Link to post

Nu schimbi la o turatie cam mica,de cade sub 2000 rpm? :shock:

Schimba si tu la 3000-3500rpm

Share this post


Link to post

salut , multumesc pentru promptitudine, ieri cand am postat nu am dat simptomele complet, nu stiam daca mai traieste forumul acesta , desi eu va citesc de mult, acum am ajuns sa am probleme cu ticosul, treaba sta asa,

 

cu motorul relativ rece dupa o stationare de 8 ore pauza lui in care sunt la serviciu, sau peste noapte, in 10 minute de mers pana se incalzeste e ok nu da aceste socuri, am zis 2000 ture, desi conduc destul de agresiv, zic eu, cu a 3-a o duc in 60 km/h cu a 2-a in 40 la plecari apoi de obicei prin bucuresti 70-80 depinde ce loc am, traseul meu uzual e vacarestiul , de obicei dimineata e loc, conduc ticosul de 1 an in acelas ritm, si nu a facut asa ceva, de schimbat pe el, am schimbat pompa de benzina pentru ca avea membrana sparta si astupat cu silicon orificiul pe unde ar fi trebuit sa scuipe ulei, in rest masinuta este intretinuta foarte bine cu exceptia catorva floricele de rugina pe care astept cateva zile libere sa le indepartez, in rest masinuta merge brici, m-am interesat la un amic care repara tico si a spus asa:

ar putea fi fisele

ar putea fi un jiglor infundat

ar putea fi o bujie

capacul delcou

sau pipa

 

cum nu mai am pe langa mine detinatori de tico , mai ales disponibili sa dea tricoul de pe ei sa vad de ce imi vine mie, nu am decat o varianta, ori sa cumpar toate astea, si sa le pun si de ce nu rezolv problema sa raman cu piese de rezerva ori sa o duc la o constatare care m-ar costa cam 80% din pretul tuturor pieselor si cu riscul ca verdictul sa fie ca la medic in zilele noastre ,adica in final sa ajung la a schimba tot.

 

in concluzie

suturile astea sunt cam in 2000 de ture din viteza superioara , adica eu schimb la 3000-3500 insa in superioara scade la 2000 pentru a ajunge la 3500 cand voi trece in urmatoarea, face asa in fiecare treapta, daca nu schimb viteza uit de problema, la drum intins, si cu turatia mentinuta constant, tind sa cred ca in momentul i care eu accelerez si creste aportul de benzina nu se arde imediat pentru a da putere, daca acceleratia este trepata si lenta, socul ca intensitate este mic , foarte slab ca intensitate, poate fi vorba de bujii? tinad cont ca pornirea se face la sfert de cheie?

 

sper ca am fost mai explicit de data asta , multumesc DR.L.

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare. scriu la topicul asta ca e mai citit :P Pe scurt problema e urmatoarea. am schimbat cureaua de distributie , rola etc.amm pus toate la semn, le-am verificat cu i surubelnita bagata la o bujie.. toate bine si frumoase. (cureaua veche NU era montata dupa semne)acuma ar trebui sa imi reglez un pic aprinderea ca in relantiu trepideaza un pic. Intrebarea ar fi:reglatul consta in a slabii suruburile de la delcou si sa misc in stanga dreapta pana obtin un mers egal/fin al motorului sau am de reglat in mai multe locuri. Mersi! smilies29.gif

Share this post


Link to post

@ fishy86 sper sa se resusciteze forumul ca pe crize scoatem ticourile la aer,

 

am verificat bujiile si a doua e afumata rau, plus ca se aud pliciuri , cred ca noaptea se vad licuricii, voi schimba azi bujiile, si voi verifica daca mai apar pliciuri, pentru ca fisele sunt relativ noi, sunt moi necoapte capetele ok, numai capatul de la a doua bujie e afumat , daca se impune voi schimba si fisele, spor la remedieri , tuturor.

 

Share this post


Link to post

fishy86, ai verificat si sagetile de sens de pe cureaua de distributie la montare?

Trepidatul la ralanti poate avea loc si datorita unui amestec prea sarac. Incearca sa imbogatesti un pic amestecul din surubul cu tija flexibila, rotind un sfert-o jumatate de tura in sens antiorar, si vezi daca mai face.

Avansul static initial al aprinderii se regleaza asa cum spui tu. Se slabesc cele doua suruburi care tin corpul delcoului. Ai un surub sus si unul jos. Folosesti o cheie de 12 scurta, eventual un pic indoita, ca sa intre dedesubt.

Cu motorul cald, pornit, reglezi rotind spre parbriz (asa creste avansul) sau spre radiator (asa scade). Urmaresti un mers cat mai "rotund".

Atentie! Reglajul avansului trebuie corelat cu reglajul amestecului la ralanti la cald, cum am spus mai sus.

Verifica daca furtunul de la capsula vacuumatica a delcoului este conectat la stuturile lui si etans, fara crapaturi.

O alta metoda de reglare a avansului este urmatoarea.

Iesi pe un drum interurban, pe o vreme fara vant.

Pornesti si accelerezi pentru a ajunge la 50km/h, in treapta a 4-a.

Cronometrezi in cate secunde poti accelera de la 50km/h pana la 100km/h, fara sa schimbi treapta de viteza.

Opresti si notezi/marchezi cumva (cu un punct mic, cu 1, cu o liniuta, etc) pozitia talpii delcoului fata de distribuitor. Eventual faci o poza. Apoi reglezi un pic avansul, cum am spus mai sus, spre parbriz. Faci din nou testul de accelerare. Compari rezultatele. Faci o alta poza. Daca a iesit mai bine, mai incerci o pozitie spre parbriz. Daca acum rezultatul e mai slab, revii la pozitia anterioara. Daca e si mai bun, mai avansezi o pozitie, cam cate 1-2mm.

Nu uita sa strangi suruburile alea doua dupa reglaj.

Succes.

 

nicktico, nu conteaza daca fisele sunt noi. Conteaza daca sunt functionale. De produse noi si proaste nu ai auzit?

Deseara tragi masina intr-un loc intunecos, fara iluminat stradal, si lasi motorul pornit la ralanti. Ridici capota si verifici exact unde face "plici". Asa iti dai seama daca problema e la bujie sau la fise.

Daca ai un istrument de masura (Ohm-metru), poti sa masori si rezistenta electrica a fiecarei fise. Nu trebuie sa depaseasca cativa KOhm fiecare. Poti sa masori la fel si rezistenta electrodului central al fiecare bujii. In general ar trebui sa aiba 1-2 KOhm.

Daca iti da socuri la accelerare, poate ca amestecul e prea sarac. Verifica daca tasneste benzina prin ciocul (ajutajul de descarcare) pompei de accelerare, atunci cand actionezi clapeta de acceleratie. De asemenea, poate e nevoie sa imbogatesti un pic amestecul la ralanti la cald.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

multumesc Kinetix voi verifica aspectele acestea daca nu se rezolva prin schimbarea bujiei afumate , spune-mi te rog daca o bujie e defecta influenteaza consumul ?, merg asa de doua saptamani, caci abia acum am avut curaj sa scriu aici, deoarece am crezut ca a ramas doar o amintire aceasta masinuta, multumesc inca odata.

Share this post


Link to post

Desigur ca daca un cilindru nu lucreaza bine (datorita compresiei scazute, bujiei sau fisei corespunzatoare defecte, etc), asta se va repercuta asupra motorului, scazandu-i puterea. Asta face sa fie necesar sa apesi mai tare pedala pentru a obtine acelasi efect de accelerare sau pentru a mentine aceeasi viteza, iar asta aduce o crestere a consumului.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...