Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

Salutare, baieti.

Pentru a veni in ajutorul colegilor care au sau vor avea o problema asemanatoare, voi povesti ce "zmeu" am invins zilele astea.

 

Manifestarea problemei:

- la apasarea acceleratiei pentru a porni din loc, motorul dadea sa se opreasca, apoi brusc o pornea, generand niste zgaltaieli

- la viteza mica si medie apareau din cand in cand acele zgaltaieli ("mers in suturi"), care se mai domoleau daca acceleram mai tare sau mergeam mai turat

- din cand in cand (la franare la trecerea de pietoni) motorul se oprea

- pornirea la rece si la cald - impecabila

- ralanti stabil.

 

Am suspectat sistemul de aprindere, asa ca aseara am tras masina intr-un loc intunecat si am urmarit eventuale scapari ale inaltei tensiuni la masa. Din cand in cand, destul de rar, aparea ceva ca o mica pata de culoare bleu pe una din fise. NU asta era problema, dar am schimbat fisa. Motorul mergea la fel de rau.

Manifestarea s-a inrautatit azi, asa ca ma gandeam sa demontez carburatorul si sa caut vreun gunoi inauntru. Suspectam infundarea partiala a jiclorului de ralanti si progresiune al corpului intai, dar jiclorul ala esta dispus vertical, in partea de sus a carburatorului, si e tare greu sa ajunga ceva in el... Deh, tot felul de ganduri...

 

Identificarea problemei:

- am lasat motorul cald sa mearga la ralanti

- am miscat usor cu mana de mufa neagra din dreapta-spate a carburatorului. Pe acolo se alimenteaza electrovalva ce permite trecerea benzinei prin jiclorul de ralanti si progresiune. Motorul s-a oprit. Am mai miscat putin si am observat ca face scantei acolo, iar electrovalva se cupla-decupla intermitent.

 

Rezolvarea problemei:

- refacerea conexiunii electrice a electrovalvei in mufa electrica. Eu am procedat dupa metoda "romaneasca", introducand o bucata de sarma (dezizolata un pic la capete) in mufa si rasucita un pic pe capatul rupt al cablului original. A mers perfect. Manifestarile initiale au disparut. Cu prima ocazie operatiunea de reparatie va fi refacuta "profesional".

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Poti pune si o poza cu locatia defectului?

Bine ca ai reusit!

Share this post


Link to post

Iata localizarea mufei care alimenteaza electrovalva de benzina la ralanti si progresiune:

post-6669-125803322192_thumb.jpg

 

P.S: Poza nu e de la masina mea. E luata de pe net. Scuze.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurire despre pornirea motorului. La rece masina porneste la sfert de cheie. Daca o opresc si vreau sa o pornesc din nou (nu trec mai mult de 5 minute) porneste din nou la sfert de cheie. Daca insa o lasa mai mult de 5- 10 minute trebuie sa dau la cheie cam 5 sec pana sa o ia si dupa asta parca e putin innecat. Daca o turez putin isi revine. Am fost la cineva sa imi regleze carburatorul. A mai reglat si avansul (cu stroboscop) si gazele (cu sonda in toba de esapament). Cel care mi-a reglat carburatorul a spus ca dupa ce o las sa mai multe minute sa stea, atunci cand vreau sa o pornesc sa ii dau doua spritzuri (sa calc pedala de accelaratie) si apoi sa pornesc motorul (fara pedala de accelaratie), dar degeaba dau pedale ca trebuie sa dau la automat si daca nu calc putin accelaratia nu porneste decat dupa 5-6 sec. Precizez ca daca dau la automat si nu accelerez cand porneste motorul merge subturat 3 sec (se zgaltaie toata masina) si abia apoi isi revine turatia. Nu stiu ce poate fi asta. Trebuie facut ceva reglaj mai special?

P.S. Dupa ce mi-a reglat avansul si gazele masina nu mai face auto aprindere.

Share this post


Link to post

Salutare.

Destul de incurcata relatarea ta...

Mecanicul respectiv ti-a reglat carburatorul doar la ralanti la cald sau si celelalte reglaje?

Pana la urma cum faci? O pornesti la rece, o lasi sa mearga 10 minute, o opresti si nu mai vrea sa porneasca imediat, sau cum?

Inainte de a incerca pornirea aia nereusita, scoate filtrul de aer si spune-ne daca clapeta de Âşoc e la verticala sau nu.

Cum porneste cu motorul cald? O ia din prima sau mai trebuie sa dai sprituri?

Detaliaza.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Motor cald (caldut) si clapeta de soc care nu s-a deschis suficient rezultat pornire greoiae fum mult motor inecat !

Cum ti-a spus si Kinetix verifica deschiderea clapetei de soc !

Share this post


Link to post

Azi am desfacut un motor de Tico, atasez niste poze sa vedeti ce am gasit. Cauza, palaria la o supapa sa rupt. In vara asta persoana respectiva a schimbat cureaua de disrtibutie, nu stiu pe unde ca tare nepriceput a fost, ca idee nu a fost deplasata de la punct dar am gasit cureaua montata cu sagetile de sens invers, nu cred ca avea mare importanta dar...

post-10486-125970047369_thumb.jpg

post-10486-12597004823_thumb.jpg

post-10486-125970049391_thumb.jpg

post-10486-125970051116_thumb.jpg

post-10486-125970052181_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am si eu nevoie de ajutor in legatura cu o problema.

Este foarte ciudat. Deci: intodeauna masina porneste din prima, fara nici cea mai mica problema, prima data dimineata cand plec (adica, spre ex, azi la 8 seara vin acasa, iar maine cand pornesc n-are problemele deloc).

Dar se intampla ca la a 2 pornire in aceasi zi, sau la a 3 sau a 4 (nu exista un tipar exact..o apuca pe ea) sa nu mai porneasca.

 

Problema este ciudata. Curent este, electromotorul trage doar ca nu vrea sa porneasca. Deci incerc sa pornesc masina , si se aude ca trage sa porneasca, exact cum face orice masina...dar nu porneste.

Problema se rezolva ori prin impins masina 1 metru si o i-a imediat, ori dupa vreo 10 chei, daca nu mai mult. Faza penala e ca daca o las o vreme sa stea, cand porneste o ia din prima, de zici ca e masina noua.

 

 

Care ar putea sa fie problema? Schimbul l-am facut de curand: ulei nou, valvolina noua,filtru aer,filtru benzina,filtru aer, fishe, bujii. Facea si inainte de revizie, dar parca inainte facea 1 data la cateva zile, acuma o patesc zilnic, sigur.

Share this post


Link to post

Porneste-o intr-un garaj inchis sau intrun loc intunecos deschide capota si verifica sa nu ai pierderi de curent in zona bobinei de inductie sau a delcoului,fise etc. Cu cat umezeala din aer este mai mare pierderile sunt mai mari !

Share this post


Link to post

Buna ziua!

 

Am nevoie de o mana de ajutor - altfel nu as scrie, nu? :)

 

Am un TICO EURO 2 din 2001 care a avut ghinionul sa treaca prin mainile catorva "mecanici auto". Am descoperit acum ca indivizii, considerandu-se mai destepti decat echipele care au proiectat masina asta, au renuntat la ceea ce ei considerau inutil. Ca urmare au scos furtunul care leaga supapa unisens (cea neagra cu portocaliu) de galeria de admisie si in locul ei au pus o bucata de furtun cu un surub in el. Ramanandu-le ceva stutzuri si furtunuri in plus pe langa supapa unisens, electrovalva alaturata ei si canistra au legat furtunele cum le-a venit mai bine.

 

As vrea sa repun totul la loc asa cum era din fabrica dar nu stiu cum. Am reusit s-o fac pana intr-un punct dar am ramas cu un stutz in aer. Este vorba de cel de jos (orizontal) de la electrovalva (cel de sus se duce la capatul portocaliu al supapei unisens). Poate cineva sa-mi spuna unde vine legat cel orizontal? Sau si mai bine trimita o poza cu furtunele legate cum trebuie?

 

Va multumesc pentru ajutor!

Share this post


Link to post

Revin cu nistre constatari la problema din postul 689

2 zile n-am mai pornit masina,am cam consumat bateria pe radio si altele si iarasi n-a vrut sa invarta motorul,desi ceva tensiune era si se auzea cum se invarte ceva p-acolo

Am conectat acumulatorul de 62Ah din casa (cald si incarcat) si a pornit la sfert! Dupa 2 zile de nepornire si noaptea pe frig

De obicei in conditiile astea,trebuie sa dau mult la demaror (>10 sec) si sa apas acceleratia pana porneste

 

Sa fie vorba de niste conexiuni electrice proaste?

Share this post


Link to post

Pai conexiunele au ramas aceleasi si cand a pornit la sfert, ca doar te-ai legat pe bateria veche, nu ? Ramane ca vechea baterie, mai mult sau mai putin incarcata, nu invarte demarorul cu vigoarea necesara. Dar nu stiu de ce nu scad luminile in bord...

Share this post


Link to post

Revin cu nistre constatari la problema din postul 689

2 zile n-am mai pornit masina,am cam consumat bateria pe radio si altele si iarasi n-a vrut sa invarta motorul,desi ceva tensiune era si se auzea cum se invarte ceva p-acolo

Am conectat acumulatorul de 62Ah din casa (cald si incarcat) si a pornit la sfert! Dupa 2 zile de nepornire si noaptea pe frig

De obicei in conditiile astea,trebuie sa dau mult la demaror (>10 sec) si sa apas acceleratia pana porneste

 

Sa fie vorba de niste conexiuni electrice proaste?

 

Ceva se intampla clar. La Tico-ul meu fac in felul urmator (iarna pe frig. tata m-a invatat): urc in masina, bag cheie in contact pana se aprind becurile pe bord, apas de 2-3 ori pedala de acceleratie, si dau cheie. Masina porneste in maxim 2 secunde. Porneste imediat, fara sa zica/faca ceva. Daca nu dau 2-3 pedale inainte, imi ia si mie 4, MAXIM 5 secunde sa porneasca. (asta doar iarna)

Spre ex saptamana trecuta cand am lucrat la bord 1 saptamana, masina a stat fara sa faca nimica. Dupa ce am facut masina, am pornit in modul prezentat mai sus (saptamana trecuta era cancer de frig) si a pornit la fel. Nici macar o deosebire ca masina ar fi stat 1 saptamana. Tico asta ma uimeste...(am avut Dacie inainte..deci realizezi). Si nu uita ca eu am muzica 1500W doar pe subwoofer...ascult muzica si las masina maxim 1 minut fara consum, inainte sa plec seara in casa...deci bateria/bateriile, clar nu raman incarcate la maxim pentru a doua zi + masina a stat 1 saptamana + am frecat alarma ca sa fac firele din bord de a luat-o raul...Si a pornit in 2 secunde maxim..Eu zic ca clar ai ceva probleme.

 

Am citit postul 689 al tau. Daca vrei zilele astea , cand cobor la masina, pun aparatu de masura pe baterie inainte sa pornesc si iti zic cat arata la mine.

Ai zis acolo in post, ca atunci cand incearca sa porneasca dar nu reuseste, simti ca sare ceva la motor..Asta se intampla dupa cateva ori dupa ce incerci sa pornesti si ea tot nu vrea? O senzatie de parca ar sarii tot motorul putin, dar tot nu vrea sa porneasca?

Si eu vroiam sa zic ca electromotorul ar fi de vina, dar ai zis ca, cu un acumulator mai mare incarcat a pornit imediat...acuma nu stiu ce sa zic..

 

Si eu am o problema foarte asemanatoare cu tine, doar ca eu am curent din plin (2 baterii),motorul trage normal, doar ca cateodata nu vrea sa o ia. Iar la mine face chestia asta doar la anumite temperaturi (daca e frig rau cum este acuma, sau cald cald nu are treaba..ciudat rau stiu).

 

Incearca urmatoarea chestie: cand cobori la masina, si vezi ca nu vrea sa porneasca...dupa 3-4 incercari nereusite, scoate bornele de pe baterie, lasale jumatate de minut-1 minut scoase, punele la loc si incearca iara si vezi daca porneste.

 

Legat de fire , iti foarte recomand sa schimbi cele 2 fire de masa si cel de + din alternator in baterie. Cu fir macar de 25mm2 si sa folosesti papuci din cupru cu canal (nu daia, care dupa ce prinzi papucul vezi litzele la papuc.sunt niste papuci de cupru ca un fel de tub..in care intra litzele si dai cu ciocanul pana nu mai clinteste). Eu am facut cu fire de 50mm2 (awg0, foarte foarte gros):

 

Asa arata masa la mine (fa o comparatie cu cablurile de langa sa vezi cat de gros este). Masele facute cu cabluri groase si bune (cupru) si firul + din baterie in alternator , rezulta un castig de 35% curent. La mine e de inteles cu atata consum, dar un 18-25mm2 la tine, eu zic ca face diferenta. (cu 30 ron cred ca scapi cu toate 3 firele...e un baiat pe 4tunning care vinde la metru, super ieftin)

img06062440318.jpg

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

La mine,cand e 'bateria slaba' nu se invarte motorul,eu cred ca doar demarorul in gol! Se aude ca ceva se invarte din ce in ce mai repede(pana la un anumit punct) dar motorul nu se clinteste

Si plafoniera abea clipeste

Cu motorul cald porneste repede (chiar la sfert peste 5-10 grade afara). Motorul meu trebuie segmentat,deci compresia la rece e mica

 

Cu cablurile e complicat,trebuie scule si o rampa ca sa umblu la demaror si alternator

Eu folosesc cabluri pt instalatii electrice si cositoresc papucii

In stand-by asteapta o baterie de 62Ah cu borne si cabluri de 35mm^2 de la ceva masina straina

 

Dar cu consumatorii standard nu e problema,am 13,5v cu ~300w sarcina la relanti si peste 14v in gol

Firul de la alternator e de 10mm^2 si posibil prost sertizat

Share this post


Link to post

Recent am achizitionat un Tico din 2001, euro 2. Dupa un drum la tara (cand ma intorceam) am observat ca nu mai am aceeasi putere a motorului, practic s-a diminuat cu 25 - 30%. Ca sa ajung la 80 km/ora trebuie sa accelerez mai mult, turez mai mult motorul. Totul s-a intamplat in timp ce mergeam, am simtit ca nu mai trage cum trebuie desi motorul se accelereaza normal, fara zgomote sau alte simptome. De mentionat ca la tara am bagat benzina de la un peco mai obscur (ma gandesc ca am facut o prostie). In rezervor aveam cam 10 litri de la Petrom si am mai bagat 10 peste. Oare de vina e benzina... ceva impuritati. M-am gandit ca ar putea fi si discul de ambreaj care e cam uzat, nu a fost schimbat si ar putea patina. Nu ma pricep deloc si va cer parerea inainte de a ma duce cu ea la vre-un service.

Share this post


Link to post

Nu cred ca ambreiajul se poate strica dupa o zi de mers...

Daca spui ca ai bagat benzina de la un peco "mai obscur", se poate sa fie si benzina mai "obscura". Daca e "imbunatatita" cu alte lichide, ca sa iasa la volum, atunci se simte tare la motor...

Ce leduri aprinse la unitatea Lovato aveai inainte la ralanti la cald si ce leduri ai acum?

Turatia de ralanti la cald s-a modificat cumva? E stabila? Nu bazaie mai des in bord, in partea dreapta?

Daca in mers accelerezi si auzi motorul ca se tureaza, dar viteza de rulare a masinii nu creste corespunzator, se prea poate sa patineze ambreiajul (sau rotile, daca mergi pe zapada, polei, gheata, etc).

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Nu cred ca ambreiajul se poate strica dupa o zi de mers...

Daca spui ca ai bagat benzina de la un peco "mai obscur", se poate sa fie si benzina mai "obscura". Daca e "imbunatatita" cu alte lichide, ca sa iasa la volum, atunci se simte tare la motor...

Ce leduri aprinse la unitatea Lovato aveai inainte la ralanti la cald si ce leduri ai acum?

Turatia de ralanti la cald s-a modificat cumva? E stabila? Nu bazaie mai des in bord, in partea dreapta?

Daca in mers accelerezi si auzi motorul ca se tureaza, dar viteza de rulare a masinii nu creste corespunzator, se prea poate sa patineze ambreiajul (sau rotile, daca mergi pe zapada, polei, gheata, etc).

 

Toate cele bune.

 

Exact, accelerez in mers, motorul se tureaza, dar viteza nu creste corespunzator. Persoana de la care am cumparat Tico mi-a spus de bun inceput ca ambreajul ar trebui schimbat, dar sa-l mai tin o perioda avand in vedere ca eu sunt incepator si inca mai merge (sa nu stric unul nou). Problema e ca l-am cam fortat in ziua respectiva pana m-am obisnuit cu masina, dar ma gandeam ca nu o sa cedeze asa repede. Oricum trebuie sa-l schimb. Cand o sa duc masina la mecanic o sa-i cer si alte verificari (aprindere, carburator, etc). Turatia de relanti la cald nu pare modificata. Cand pornesc motorul la rece, pana se incalzeste face un zgomot mai mare, dar gandesc ca e normal avand in vedere ca afara erau sub 10 grade.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare .Am si eu o problema cu ticalosul dak ma poate ajuta cineva.Problema e ca dau la automat si-mi da rateuri in carburator si arunca benzina

.Am schimbat fisele ,bujiile

dau la automat si la fel aceeasi problema

rateuri in carburator si se ineaca si nu porneste deloc.Astept sfaturi .multumesc.Mentionez k e din 2000 e 2

Edited by bAdunDerliVe2

Share this post


Link to post

Filtrul de aer e in conditie buna?Desfa-l si uitate acolo sa nu fie plin de alte minuni prin carburator.Benzina pe unde arunca?

Share this post


Link to post

Am observat rateurile cu filtrul dat jos,filtru nu are mai mult de 1 luna.Carbu e imbaiat in solutie de carburatoare 2+2

Chestia e k mergea acum 2 zile,mai intrerupt dar mergea

Am scos azi bujiile sa le curat le-am pus la loc si dau cheie si bubuia in carb dau capacul jos si filtru aer si dau la cheie

rateuri cu tot cu benzina si fum alb. Daca cineva poate sa ma ajute cu un sfat bad_under_live@yahoo.co.multumesc

Edited by Mircea
Nu mai folosi prescurtari IRC!

Share this post


Link to post

Delcoul l-ai verificat? Avansul?

Share this post


Link to post

Rateurile in carburator pot avea mai multe cauze, dar cea mai frecventa este amestecul prea sarac. Incearca sa dai doua-trei pedale inainte de a porni.

Amestecul prea sarac poate sa fie si datorita faptului ca varful electrovalvei IAC nu se aseaza bine pe scaunul ei cand scoti cheia din contact. Demonteaza IAC-ul (scoti mufa si desurubezi cele doua suruburi cu cap in cruce) si vezi daca nu e murdar varful lui si gaura din soclul sau, unde trebuie sa intre el. Curata cu o carpa curata, eventual greseaza cu putin ulei, monteaza la loc, apoi fa contactul cu cheia, dar fara sa pornesti. Scoti apoi cheia si asculta daca se aude un bazait in partea dreapta a bordului dupa cateva secunde de la scoaterea cheii.

Dupa ce se aude bazaitul, apasa pedala de acceleratie de doua-trei ori si da-i cheie. Ar trebui sa porneasca. Daca nu porneste, mai vedem.

Succes.

Share this post


Link to post

Ii arunca benzina din carburator dupa cate mi-a explicat +fum alb.Se ineaca la modul barbar carburatorul.Mai departe aveti cuvantul dl kinetix,e specialitatea dumneavoastra carburatorul :mrgreen: Daca nu face aprindere de loc se poate intampla fenomenul asta?Ca eu chiar nu credeam ca e posibil sa arunce benzina din carburator.MI-e imposibil sa inteleg cum se poate umple in halul ala.

Share this post


Link to post

Den, multumesc pentru complimente, dar sa nu exageram.

Nu cred ca ceea ce arunca din carburator e benzina. Mai degraba o fi un surogat de benzina... Eventual 50%benzina+50%APA! Daca ar fi benzina, din carburator ar iesi o flama, nu lichid+fum alb...

Este posibil sa fi alimentat cu o benzina masluita, sau ceva de genul acesta.

Totusi, nu strica sa verifice ce i-am spus.

O alta posibilitate ar fi, intr-adevar, sistemul de aprindere. Asa cum a sugerat Mircea si tu.

Ar putea sa aiba o scanteie foarte slaba, care nu reuseste sa aprinda amestecul. Trebuie verificata scanteia, astfel:

- se scoate capatul fisei centrale din capacul delcou, si se apropie la minim 7-10mm de masa (normal ar fi sa faca scantei de 20mm...)

- o persoana "da la cheie", iar alta observa aparitia scanteilor intre capatul fisei si masa

- scanteile trebuie sa fie alb-albastre, daca sunt observate in intuneric, sau la umbra. Daca sunt violet-rosiatice sunt slabe si trebuie cautata cauza: bateria slaba, modul aprindere, bobina inductie.

Pe de alta parte, colegul (cu nume greu de pronuntat/scris) a spus ca a curatat bujiile. Daca a facut-o cu o perie de sarma, fenomenul se explica: ciocul izolatorului bujiilor s-a impregnat de fragmente metalice de la peria de sarma, devenind astfel un traseu de descarcare a scanteii. In felul acesta, scanteia se prelinge pe izolator si nu mai are puterea necesara aprinderii... Acele bujii pot fi aruncate...

Sa vedem ce vesti ne mai da impricinatul.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema pana la urma

.Probleme cauzate de statiile de benzina din romanica+bujii facute pe barja sau salupe la venirea in romanica.Multumesc mult pentru sfaturi

Cred ca saracul ticalos a tusit prin toate incheieturile

.Am mai scos gripa din el

:D .Sarbatori fericite tuturor .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...