Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

...Duminica, in timp ce stateam la coada la Baneasa sa intru in Bucuresti, la o coada ce se intindea pe vreo 2 km, ma uit in oglinda si vad un motor cum vine usor prin stanga mea. Mi-am pliat oglinda. Pana sa ajunga la mine, masinile din fata mea, pe randul meu si cel din stanga mea au inceput sa se miste. Nu m-am miscat din loc, asteptand motociclistul pentru a nu-l incomoda. A trecut pe langa mine si mi-a zis multumesc. 2 metrii mai in fata s-a oprit in portiera masinii care era in stanga mea, un Mercedes A Klasse, care vazand locul liber creat in fata masinii mele, fara semnal si evident fara sa se asigure, a tras dreapta de volan, sa nu cumva sa piarda ocazia de a fi cu 3.5m mai aproape de semafor! La volan era o fufa, cu gura mare si plina de "atitudine".Vaca, cu numai 10 secunde mai devreme, cand ma uitasem eu la ea, vorbea la telefon. Noroc ca nici motorul nici masina aleia nu au patit nimic. ...

 

Acum pe bune, ti-ai pus intrebarea ca poate era mai bine sa pleci si tu de pe loc?

E inevitabil in astfel de situatii sa nu se bage cineva pe locul ala liber.

Share this post


Link to post

Daca as fi plecat as fi incomodat motociclistul. Dar tie nu ti se pare normal ca inainte sa tragi dreapta de volan sa te uiti in oglinda? Aleia nu i s-a parut normal, la fel cum nu i s-a parut normal nici sa semnalizeze, nici sa lase telefonul jos de la ureche in timp ce conduce! Dar "setea" de a ajunge la 3.5 mai aproape de semafor si bucuria ca "mama ce l-am facut pe fraierul asta" merita, nu-i asa?

Share this post


Link to post
@sorinm "insa viteza asta o compensam de obicei cu niste sisteme de franare net superioare ale oricarei masini impreuna cu niste cauciucuri bine incalzite."

 

Sunt afon la circulatul cu motocicleta, dar cum se comporta acest vehicul la 50 km/h (la iesirea brusca a unui copil dintre masinile parcate pe dreapta) la o franare brusca si un usor viraj catre stanga sa zicem?

 

 

Aveam 180 (nu dati cu pietre, eram in mamaia cand nu era sezon) si mi-a sarit un pusti cu nana mercedes de 2 tone jumate in fata mea, vorbea si la telefon, am pus toate franele posibile, pe la 110 vazand ca inca ma apropii si o coliziune era iminenta, am incetat sa mai apas frana spate, si mi-am concentrat toata puterea de franare pe fata, in momentul ala motorul s-a ridicat juma de metru de spate, respiratia mi s-a oprit de la decelerarea brusca.Totul a fost la limita aderentei.

 

 

Cum am spus mai sus, totul trebuie sa fie cu cap , ai putere, ai frane, totul este sa stii cum sa le folosesti si te scapa ca prin urechiile acului.

 

Repet, nu dati cu pietre , vina era si a mea si consider ca a fost un lucru din care am capatat mai multa experienta atat timp cat nu s-a intamplat ceva.

 

 

Papie, ca sa iti raspund, la 50 Km/h , nu cred ca ia mai mult de 2.5...3 metri pentru a opri. Poate chiar mai putin !

Volumul unei mobre este mult mai mic decat cel al unei masini, cred ca ai mai multe sanse sa eviti un om cu motocicleta, decat cu masina, circuland la aceeasi viteza cu ambele autovehicule desigur.

Share this post


Link to post

@closcuta

De vina a fost motociclistul ca era intre benzi. Cum adica nu s-a asigurat ala cu mertanul daca a vazut ca e loc liber, tu realizezi cate non sensuri spui?

 

Sa astepte vreo unul sa-mi pliez eu oglinda ca vrea muschiul lui sa intre printre. O bere nu ar trebui sa ii dau???

Si eventual la pasarica din spate un buchet de flori de camp.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

In principiu ai dreptate, la chestia cu procentul ma indoiesc (avand in vedere nr. de masini/nr. de motociclete).

Daca vine pe partea ta dreapta (motocicleta) iti dai centura jos, te cocoti peste schimbator si pliezi oglinda de pe dreapta?

Stii cate masini se incadreaza "gresit" (pe banda de facut la stanga si doresc sa circule catre inainte), foarte multi daca ar fi sa-i las pe toti (la Dimitrov ca exemplu) inclusiv azi dimineata aceeasi faza cu RATB-ul (saracu, nici asta nu stia ca banda este pentru obligatoriu stanga) cred ca ... as muri cu politetea in mana.

Iar pentru nesimtitii cu "4 roti" sunt de acord si se poate deschide un topic pe aceasta tema.

Share this post


Link to post

Hello?!?! Cum adica sa nu te asiguri cand schimbi banda? Cum adica sa nu semnalizezi cand schimbi banda? Sa inteleg ca sunt singurul prost din tara asta care isi beleste ochii in toate oglinzile? De ce sa fie vinovat motociclistul? Mare parte de aici lauda masinile mici ca se pot "strecura" cu ele prin trafic, dar un motociclist nu are voie nu? Trebuie sa stea sa fiarba intre masini, intr-un costum de piele neagra, cu un motor ce se incinge peste 100 grade, in timp ce noi, stam la racoare, cu ac-ul pornit si schimbam benzile scarpinandu-ne la oo si vorbind la telefon, nu?

Share this post


Link to post

Poate ca s-a asigurat, a vazut masina ta stand pe loc si a virat, nu s-a asteptat ca printre masini sa mai apara un al treilea vehicul.

Share this post


Link to post
@closcuta

De vina a fost motociclistul ca era intre benzi. Cum adica nu s-a asigurat ala cu mertanul daca a vazut ca e loc liber, tu realizezi cate non sensuri spui?

 

Sa astepte vreo unul sa-mi pliez eu oglinda ca vrea muschiul lui sa intre printre. O bere nu ar trebui sa ii dau???

Si eventual la pasarica din spate un buchet de flori de camp.

 

 

Consider ca vina e atat a motociclistilor cat si a conservarilor. Desi ocup foarte putin loc pe banda, eu consider ca trebuie sa ma incadrez ca o masina, singur pe banda si nu sa ma inghesui langa alt autoturism. E cea mai mare greseala.

 

Pe cealalta parte nici conservarii nu respecta acest lucru, si mergand pe teoria "cat mai compact cat mai bine", se baga langa tine pe aceeasi banda. (sau te mai intreaba vre-un bronzat burtos, "cat baga frate?" si prostii d`astea)

 

Mi se pare cea mai tampita si gresita chestie care poate fi facuta!

 

Alocati-va si alocati mobrelor spatiu suficient si considerati-le cat un autovehicul.

Share this post


Link to post
Daca as fi plecat as fi incomodat motociclistul. Dar tie nu ti se pare normal ca inainte sa tragi dreapta de volan sa te uiti in oglinda? ..

 

 

De unde stii ca l-ai fi incomodat? Sau el nu avea obligatia sa fie atent?

Mi se pare normal sa te asiguri daca faci stanga/dreapta. Ce nu mi se pare normal, e sa ii cocolasesc pe toti idiotii care au motor. Vorba lui @sorinm, daca avea experienta nu intra in portiera aleaia, chiar daca toanta nu s-a asigurat. In fond la asta se cam reduce totul, la circulatie preventiva, nu? Din pacate expresia asta lipseste din vocabularul muuultor soferi (atat conservari cat si moto).

 

Inca o chestie ce nu pricep. Daca se incinge in halul asta motorul, de ce il mai luati sa circulati in oras cu el? Acum pe bune. Nu ar fi mai indicat ceva gen MZ? Musai un motor sport?

 

 

Consider ca vina e atat a motociclistilor cat si a conservarilor. Desi ocup foarte putin loc pe banda, eu consider ca trebuie sa ma incadrez ca o masina, singur pe banda si nu sa ma inghesui langa alt autoturism. E cea mai mare greseala.

 

Pe cealalta parte nici conservarii nu respecta acest lucru, si mergand pe teoria "cat mai compact cat mai bine", se baga langa tine pe aceeasi banda. (sau te mai intreaba vre-un bronzat burtos, "cat baga frate?" si prostii d`astea)

 

Mi se pare cea mai tampita si gresita chestie care poate fi facuta!

 

Alocati-va si alocati mobrelor spatiu suficient si considerati-le cat un autovehicul.

 

Subscriu.

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

@sorinm, Corect. Atunci sa circule in banda nu pe banda alba.

@Closcuta, tu esti bunul samaritean. Eu ti-am raspuns la intrebari dar tu nu intelegi codul. Fiecare trebuie sa mearga in banda lui, indiferent de gabarit. cel cu mertanul a vazut loc liber, a vazut ca ai tras frana de mana.. a intrat ca orice sofer de pe pamantul asta.

 

Si da, mi se rupe la 22 de cm in fata de faptul ca fierbe imbracat in costumul lui de cauciuc.

daca mie nu imi merge aerul ma indoiesc ca imi face careva racoare cu evantaiul =))

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@sorinm Bravo :) >-

Share this post


Link to post

Toate se incing...asa e felul lor de a fi, si inca este bine la astea cu racire pe lichid, sa le vezi pe alea cu radiator de ulei cum se comporta in perioada asta din semafor in semafor

Share this post


Link to post
Poate ca s-a asigurat, a vazut masina ta stand pe loc si a virat, nu s-a asteptat ca printre masini sa mai apara un al treilea vehicul.

 

Daca te uiti in oglinda din dreapta, nu numai ca vezi lateralul masinii tale, dar mai vezi inca 2 benzi in dreapta ta. Dar asa este, nu ai cum sa te astepti sa vina ceva pe acolo, si in nici un caz nu ai de ce sa te uiti in oglinda aia atunci cand pleci de pe loc. Daca cel care se infigea in portiera ei eram eu? A mai incasat-o unul mai demult la fel..si nu i-a convenit foarte tare...

 

Tommy: NU am nimic cu faptul ca a intrat in fata mea, pe locul creat. Mi se rupe de asta. In schimb, sa te asiguri cand schimbi banda este o chestie. In alta ordine de idei, fiind linie dreapta, daca s-ar fi uitat in oglinda aia cu cel putin 20 de secunde inainte, ar fi vazut ca vine un motor. Dar nu s-a uitat, vorbitul la telefon este mult mai important.

 

Sorinm: Omul nu s-a inghesuit, era loc destul de ok printre masini. Din punctul meu de vedere, vina nu este a motociclistului. Mergea foarte incet, la pas aproape, si multumita gabaritului redus al motorului, de ce sa nu se bage usurel printre masini, mai ales ca acestea stationau?

 

Zeneseu: De unde stii ca nu l-as fi incomodat? Eu eram acolo. Am considerat ca asa este mai bine pentru el. Eu nu pierdeam nimic daca ajungeam cu 4 metrii mai in fata cu 5 secunde mai devreme. Vacuta aia ce pierdea? Telenovela?

 

Oricum, vad ca se merge pe premiza: "daca a mea capra este pe moarte, a vecinului de ce sa traiasca?".

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Zeneseu: De unde stii ca nu l-as fi incomodat? Eu eram acolo. Am considerat ca asa este mai bine pentru el. Eu nu pierdeam nimic daca ajungeam cu 4 metrii mai in fata cu 5 secunde mai devreme. Vacuta aia ce pierdea? Telenovela?

Pai...din ce zici tu nu prea reiese asta

 

Sorinm: Omul nu s-a inghesuit, era loc destul de ok printre masini. Din punctul meu de vedere, vina nu este a motociclistului. Mergea foarte incet, la pas aproape, si multumita gabaritului redus al motorului, de ce sa nu se bage usurel printre masini, mai ales ca acestea stationau?

 

In plus daca avansai si tu, nu mai avea ocazia sa se bage vacuta aia de vorbea la telefon. Ok, intentia ta e buna, dar in astfel de cazuri trebuie sa te mai gandesti si la reactia celorlalti din jur. Nu? :)

Share this post


Link to post

Nu frate, eu ma asigur cand misc masina de pe loc, si fac ceea ce pot pentru a-i ajuta pe cei pe care ii pot ajuta, insa nu este de datoria mea sa prevad nesimtirea si prostia altora. Este o regula foarte simpla: cand pleci de pe loc te asiguri in toate partile. It`s that simple!

 

Reactia aleia nu este una reala: este o reactie de disperat, asa cum sunt 90% din soferii din bucuresti, atat. O reactie normala ar fi fost: "ma uit in oglinzi, inainte sa misc masina, ca poate vin vreun "prost" din ala cu motor, ca am auzit eu ca exista motociclisti totusi pe drumuri. Aha, uite, vine unul, hai sa ma trag un pic mai pe stanga, sa-i fac loc si lui, ca si el este om. A trecut, acum pot sa semnalizez si sa ma bag in fata astuia cu matizul care a ramas mai in urma un pic".

Dar e multe si e grele.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Aha, deci sa inteleg ca, daca Doamne fereste ala o patea mai rau, nu te intrebai daca nu era mai bine sa avansezi?

Share this post


Link to post

Treaba asta cu politetea exagerata are de multe ori urmari dezastruase, cand se acorda prioritati care in acele imprjurari nu existau. De exemplu merg cu semnal dreapta (caut loc de parcare) iese un pieton de pe trotuar eu opresc si ii dau prioritate, cel care vine din spate si ma depaseste poate nu vede pietonul din cauza masinii mele si crede ca m-am oprit (am gasit loc unde sa parchez) are o surpriza neplacuta (atat pietonul cat si conducatorul) iar exemple de acest gen pot fi o multime (inclusiv si numai cu vehicule). Deci ... cel mai bine se circula dupa reguli.

Bine, bine, o sa intrebati acum: "Si ala care vine pe cedeaza si nu poate sa treaca deoarece incontinuu se face coada la semafor si ..." tocmai de aceea am spus politete exagerata.

Share this post


Link to post

Poate imi spui si mie ce prioritate i-am acordat si ce legatura are ceea ce am povestit eu cu traversarea unui pieton prin loc nepermis. Iar legat de faza cu pietonul, ar trebui sa-l calc eu, nu, ca sa nu-l loveasca cealalta masina.

 

Nu vi se pare ca sunt prea multi daca pe aici? Totusi, la partea cu asigurarea la schimbarea benzii de mers, nu scria nimic cu "daca vreti, daca simtiti ca este nevoie, daca nu va deranjaza", etc. Intreb inca odata: daca eram eu cel cae se infigea in usa ei?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Papie, ca sa iti raspund, la 50 Km/h , nu cred ca ia mai mult de 2.5...3 metri pentru a opri. Poate chiar mai putin !

 

Eu nu apuc sa pun mana pe maneta de frana in 2.5-3m.

 

...Intreb inca odata: daca eram eu cel cae se infigea in usa ei?

 

Calmeaza-te, nu ai cum sa faci asta. Tu erai cu masina, de tine tinea cont.

Share this post


Link to post
Eu nu apuc sa pun mana pe maneta de frana in 2.5-3m.

 

 

Condusul preventiv implica si pregatirea pentru actionarea franei daca stii ca te afli intr-un posibil pericol. Eu stau mai tot timpul cu doua degete pe frana cand stiu ca e aglomeratie si se poate intampla ceva.

Share this post


Link to post

@ sato Probabil se presupune ca esti cu mana pe maneta de frana.

 

L.E. Se pare ca am postat in acelasi timp cu @sorinm

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Pe tine probabil te vedea, deoarece erai previzibil, pe cand motocicleta tinde putin spre inprevizibil, tocmai de aceea exista si atat de multi "daca" pentru ca daca (din nou) nu ar fi toata istoria universului de la zero la infinit ar fi fost deja scrisa.

Treaba cu pietonul era ca: daca eu nu-l invit sa treaca prin loc nepermis il apar si pe el si pe ceilalti participanti la trafic si aceasta era doar o paralela la "politete exagerata" unde cred ca se incadreaza si treaba cu rabatatul oglinzii (ca de, se incinge motorul si motociclistul daca ar sta la coada ca restul de fraieri pe 4 roti).

Share this post


Link to post

Deci am zis eu ca pana la urma tot la faza cu capra se ajunge! Nu era mai bine daca ma dadeam jos cu o bata la el si-l luam la omor pentru tupeul avut?!

Share this post


Link to post
Condusul preventiv implica si pregatirea pentru actionarea franei daca stii ca te afli intr-un posibil pericol. Eu stau mai tot timpul cu doua degete pe frana cand stiu ca e aglomeratie si se poate intampla ceva.

 

Nu reusesc chestia asta.

In primul rand, mi se pare greu sa dozez acceleratia cu doar 3 degete. In al doilea rand, imi face imposibila acceleratia puternica, nu reusesc sa rasucesc mana. In al treilea rand, daca ma sperii, tind sa actionez frana fara sa vreau (reflexul de a strange ghidonul). Asa ca prefer sa incetinesc si sa tin piciorul deasupra franei spate.

Oricum, chiar si asa, pregatit de franare, eu nu sunt in stare sa franez de la 50kmh in 2.5-3m. Poate GSXR-ul tau are frane mult mai puternice decat mobra mea, dar, sincer, mi se pare cam mica distanta.

 

In privinta politetii exagerate, de parca ar exista asa ceva, eu devin foarte precaut cand o masina din coloana nu se misca cu coloana. Motivul este simplu, e un comportament anormal si imi atrage atentia. Nu stiu daca vrea sa caute un loc liber pe alta banda, a adormit, face sex, se rujeaza sau alte asemenea.

 

@closchkutza, vezi-ti de mersul tau. Asigura-te cand schimbi banda, daca chiar a ramas in oglinda ta si nu te deranjeaza sa o rabatezi, fa-o, dar nu te stresa. Tu poate vrei sa ajuti, dar el nu are de unde sa stie asta si, oricum, mind set-ul sau este de a se ajuta singur. Pe de alta parte, sa stii ca uneori motociclistii nu o sa iti multumeasca, si asta nu din lipsa de politete, ci pur si simplu, le este greu sa faca altceva decat sa incline capul, gest ce poate fi scapat foarte usor.

Share this post


Link to post

Nici urma de capra. Care este scopul discutiilor din ultimele posturi, de a evita un accident (asa cred eu), iar tu esti primul dintr-un lant de evenimete care putau duce la asa ceva. Nu rabatai oglinda, nu lasai locul liber, tanti nu facea manevra ... nu se intampla nimic neplacut, a ... se incalzea doar un pic motociclistul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...