Jump to content
Sign in to follow this  
Cristian W

Cielo standard GPL

Recommended Posts

S-o stapanesti cu placere. Vezi ca am impresia ca primii 1500 de km trebuie sa-i faci numai pe benzina. Citeste cu atentie MANUALUL!

Share this post


Link to post

motoarele cu alimentare duala benzina / GPL:

motorul se porneste NUMAI pe benzina iar trecerea pe gaz se face dupa ce motorul a atins temperatura normala de lucru (92grade C).

in privinta franei de motor la 40kmh cu treapta 1, fac o singura observatie: deci, se poate! :)

in privinta reflexelor dobandite de pe fosta masina, e de inteles. socru-meu a mers o viata intraga pe o dacia si acum 3 luni si-a luat o fabia. sa-l vezi cum cauta schimbatorul pe sub bord! deh, narav vechi! :->

 

 

Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Acum instalatiile noi fac trecerea automat pe gaz. Exista 2 pozitii: pornire benzina + trecere pe gaz si numai benzina. Trecerea se face la o anumita turatie, depinde de reglaj. Nu e necesara temp de 98 grade. Masina poate porni fortat si direct pe gaz, in caz ca ai ramas fara benzina. Toatea astea se pot citi in cartea tehnica a masinii.

Share this post


Link to post

@mircea

Mai lasa-ma cu hipercorectitudinea asta gramaticala odata! Alta treaba nu ai decat sa stai cu ochii pe inceputul propozitiei? Sau vrei sa imi arati ca ti-a prins bine corigenta la limba romana?!? Ma rog, daca iti face placere, n-ai decat sa le corectezi tu...

@moshu

Pentru o durata mai mare de viata a motorului se racomanda ca pornirea sa se faca pe benzina, iar trecerea pe gaz dupa ce motorul a atins temperatura optima de functionare. Se poate si cum fac unii, cu sprituiala imediat dupa pornire, dar gazul are ardere uscata ce duce in timp la uzura segmantilor. Insa, daca motorul este la temperatura de lucru, segmentii si dilata si asigura o compresie superioara fata de motorul rece, prin urmare fiind mai putin afectati de arderea gazului. q.e.d.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Arson mai ai multe de invatat in materie de gpl si motoare alimentate pe gpl.

Trecerea pe gaz este conditionata numai de temperatura vaporizatorului si anume a membranei acesteia care lucreaza eficient numai de la 40 grade in sus.Gpl-ul condenseaza in cilindri si la -45 grade si nu afecteaza cu nimic motorul.Vorbim de motoare in 4 timpi cu ungere presurizata de ulei nu de motorete cu ulei in amestec.Benzina face mai mult rau la pornire la temperaturi negative cand ajunge in stare lichida in cilindrii si spala filmul de ulei de pe acestia.

 

Mai usor cu tonul arogant pe aici si cu atacurile la persoana.Nu esti in masura sa atragi atentia unui moderator pentru faptul ca nu stii sa scrii sau nu vrei sa respecti regulamentul acestui forum.

Invata intai sa scrii corect limba romana si apoi intram in detalii tehnice.

Share this post


Link to post

Uite cum sta treaba: eu lucrez foarte mult in WORD, unde chiar daca incepi propozita / fraza cu litera mica, programul corecteaza automat eroarea. Asa ca din automatism aplic legea minimului efort lingvistic (presupun ca esti familiar cu fenomenul respectiv). In privinta gazului, cand o sa intampin temperaturi de -45 de grade, o sa te tin la curent daca imi schimb opinia.

Share this post


Link to post

Mai colega de forum, dar se pare ca esti bazat de vorbesti asa "frumos" cu moderatorii. Citeste regulamentul, crede-ma ca nu-ti vreau raul.

 

Revenind la gaz, nu te opreste nimeni sa o treci manual benzina-> gaz atunci cand crezi de cuviinta. Doar ca nu este necesar sa ai 98 de grade.

 

Un link interesant despre autogaz (gpl).

Edited by Moshu

Share this post


Link to post
@mircea

Mai lasa-ma cu hipercorectitudinea asta gramaticala odata! Alta treaba nu ai decat sa stai cu ochii pe inceputul propozitiei? Sau vrei sa imi arati ca ti-a prins bine corigenta la limba romana?!? Ma rog, daca iti face placere, n-ai decat sa le corectezi tu...

@moshu

Pentru o durata mai mare de viata a motorului se racomanda ca pornirea sa se faca pe benzina, iar trecerea pe gaz dupa ce motorul a atins temperatura optima de functionare. Se poate si cum fac unii, cu sprituiala imediat dupa pornire, dar gazul are ardere uscata ce duce in timp la uzura segmantilor. Insa, daca motorul este la temperatura de lucru, segmentii si dilata si asigura o compresie superioara fata de motorul rece, prin urmare fiind mai putin afectati de arderea gazului. q.e.d.

:o fftopic: Dupa cum vezi am facut-o. Cat despre corigente, amice n-am avut. Nici macar la purtare sau 7 ani de-acasa.

 

On topic, relativ. Sa-mi arati si mie o ardere umeda. Dar asta in alt topic, nu aici. La GPL. Aici vorbim de masina lui CristianW. Noua, si pe care s-o stapaneasca sanatos :)

PS Cristiiiii, sa dai bre si de baut :P

Share this post


Link to post

In cartea masinii nu scrie nicaieri ca nu se merge pe gaz inca din primii km, insa am ascultat recomandarile tipului de la firma, precum si cele de la colegii de forum si merg pe benzina in prima mie de km.

Azi dimineata am facut 200 km cu ea de cand i-am facut plinul si dupa-amiaza i-l fac din nou, ocazie cu care vad si ce consum are. Sa-i zicem... consum urban, deoarece mai ales la pranz este aglomerat spre Buftea si deseori se merge... la "pas".

Maine o scot catre Pitesti si vedem si consumul extra-urban.

(Mircea, tot nu stiu ce anume atarna acolo in partea inferioara sub radiator. Ce conectori electrici sa fie? De proiectoare ori de aer-conditionat? Repet, masina fiind standard NU are asa ceva, dar... poate ca are totusi cablurile respective? Si... de ce naiba le-au lasat sa atarne?)

In fine, va tin la curent cum evolueaza masinuta.

Pana una-alta ce sa va zic? Super-multumit.

Numai de mine nu-s prea multumit :( Din cauza "cracanelor" lungi (la nici o masina cu exceptia celor cu volan reglabil nu pot baga complet genunchii sub volan :D ) nu manevrez intotdeauna foarte lin ambreiajul si la plecarea de pe loc o turez deseori la 1900-2000 pana sa apuc sa ridic ambreiajul :( . E adevarat ca si acceleratia este foarte "soft" pentru pantoful meu 46! :) )

Nu-i vorba si la rablele anterioare faceam tot la fel, insa la asta mi-e cam mila.

Trebuie sa-mi gasesc eu o pozitie cumva ca sa o pun in miscare cand are doar 1500 ture... :-?

In rest... nu cloncane, nu trancane, nu zmuceste la schimbarea vitezelor, isi ia avant rapid :)

Edited by Cristian W

Share this post


Link to post

Daca atarna spre lateralele barii (buclierulu), sunt de la proiectoare. Baga mana si impinge-le sub bara. Dar mai bine pune proiectoare ca sunt tare bune. Parca 120 lei perechea. Cu butonul inca vreo 10 lei (nu-mi aduc exact aminte), in 15 min sunt montate. Aoleu, parca trebuie si releu, dar poate au baietii de la service prin sertar si iesi mai ieftin.

Share this post


Link to post

Merci pentru sfaturi, Moshu.

Sa va zic ce consum are pe BENZINA? 226 km facuti cu 18,9 litri, deci aprox. 8,36 l/100 km, in conditiile descrise anterior, adica Buftea - Bucuresti si retur zilnic, cam 50 km/zi. Dimineata drumul relativ liber, la pranz... teroare.

In aceste conditii, banuiesc ca si pe GPL nu ar trebui sa treaca de 9,5 litri/100. Eu zic ca e bine, daca ma gandesc la faptul ca Moskwiciul 2141 consuma 10,6-11,6 l GPL la suta. :)

Maine dimineata o scot spre Pitesti sa vad ce "zice" la drum intins.

Vorbim Duminica :)

Share this post


Link to post

Asa si este. 9,5 sau chiar 9 pe gpl daca nu tragi de ea. Abia astept sa-mi zici. Drum bun maine.

 

 

PS Sa nu tragi de ea inseamna sa schimbi pe la 3000 si sa o duci in 100-110, nu cu 150 ca altii :D

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

M-am intors in dupa-amiaza asta de la un drum de 225 km, din care 90% extra-urban ( Autostrada Bucuresti-Pitesti).

Mers cu viteza moderata de 90-110 km/h pentru ca sa nu depasesc 3000 rot/min. Am consumat 17,42 l Benzina de unde rezulta un consum de 7,73 l /100. Mi se pare totusi cam mare diferenta fata de 5,8 extraurban ( sa zicem ... 6 l/100 extraurban) specificati de producator. :-? ...

Posibil diferenta e data si de faptul ca vreo 15 km au fost facuti prin diverse comune si acolo drumurile erau cam proaste obligand chiar si la o deplasare in viteza a 2-a uneori.

In fine, per ansamblu am fost multumit.

Am uitat sa va spun ca am fost 4 adulti in masina, plus un copil de 9 ani si putine bagaje.

Astept pareri vis-a-vis de consum.

Share this post


Link to post

Ai rabdare sa se lase motorul. Oricum nu vei atinge consumul dat de fabrica. Ala este dat in conditii ideale. Asa ceva nu exista.

Share this post


Link to post

Cristian, sa fii sanatos si sa te bucuri de Aurica impreuna cu familia multe sute de mii de km ! In primul rand savureaza momentul intalnirii voastre :P . Senzatia de a conduce prima ta masina noua este super, vorba lui Moshu, parca ma trece si acum un fior :) ). Cosumul tau este normal pentru Cielo, mai ales ca eroarea de masura poate fi destul de mare. Multe pompe dau click destul de devreme, poti sa mai indesi pana la 3-4 litri, dar atentie, nu e recomandat! Salutari si "bine ai venit in club"!

 

PS. Fa cumva si pune una doua poze, sa vedem culoarea "natur" - eu o stiu, e de fapt culoarea nisipului, e foarte faina. Si eu am patit ca la fel ca tine, nu am avut de ales si am luat albastru metalizat, si apoi mi s-a parut cea mai buna "alegere" :)

Share this post


Link to post

Special am imprumutat o mini camera-web care face si poze ( are si alimentare cu o baterie AAA), mini camera pe care o mai folosisem si in trecut pe aici, pentru a poza vechiul Moskwich 2141. I-am facut cateva fotografii ieri si azi, cand sa le descarc in calculator :( ... NIMIC! "no photos"!

Imi pare rau si pentru faptul ca luasem cateva imagini si cu Opelul Omega 2,2 TD din 2002 al varului meu de la Pitesti. Mda... limuzina...

( Sa va spun un secret? Nu-s un tip pretentios...

NU AS DA CIELO MEU PE VAPORUL ALA! SOFISTICAT :) :) :) ).

------------------------------------------------------------------------------

 

Posibil ca am apasat pe ceva aiurea la minicamera, in fine... maine ii fac o poza si o postez aici. :)

Share this post


Link to post

Pai vino bre sa-i facem o sesiune foto de calitate :D

Share this post


Link to post

Mircea, aparatul ala de care vorbeam e slab la capitolul calitate :( . Am facut cateva poze in curte la socrul meu ( acolo tin masina), insa constat ca nu e numai asta... din cauza spatiului insuficient din curte, nu am putut sa ma dau "in spate" suficient de mult ca sa incadrez ca lumea sa iasa toata masina.

Maine fac rost de un aparat mai ca lumea. :D

------------

Ei... oricum... toata lumea stie cum arata un Cielo. :) )

post-3892-1158586105_thumb.jpg

post-3892-1158586456_thumb.jpg

Edited by Cristian W

Share this post


Link to post
Ei... oricum... toata lumea stie cum arata un Cielo. :) )

Da, corect, doar culoarea era pentru unii o nebuloasa. Acum ne-ai lamurit. E mai deosebita fiindca nu e chiar asa des intalnita si nu arata rau deloc. Iti doresc sa iti ramana fara zgarieturi cat mai mult timp. (se pare ca e o moda, niste dereglati zgarie masinile noi.. si nu numai... :wallbanger: )

 

PS. Camera aia se vede ca ar avea alta destinatie principala decat facutul de poze... :dizzy:

Share this post


Link to post

Vino la mine sa-ti fac poze ca lumea! Am eu camera :P Vrei invitatii cu lautari? :) )

Share this post


Link to post

Mircea merci pentru ajutor. :) >-

--------------------------------

Va mai stresez cu cateva imagini... dar de calitate! :)

 

Stiu ca se vede o usoara ridicare a capotei motor pe partea opusa soferului. Banuiesc ca se va regla la vizita de la 1000-1500 km, in Service.

post-3892-1158766818_thumb.jpg

post-3892-1158766856_thumb.jpg

post-3892-1158766893_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, imi place culoarea. :)

Share this post


Link to post

Domnilor, am o nelamurire si nu stiu daca e cazul sa postez la "defectiuni" ( nu stiu despre de anume e vorba) asa ca am ales tot topicul propriu.

Cum v-am mai spus, pana la acest Cielo nu am avut decat masini cu carburator, asa ca nu stiu daca e propriu-zis ceva in neregula cu masina...

Iata despre ce e vorba: indiferent de viteza de mers si de turatie, la orice ridicare a piciorului de pe acceleratie ( fara apasarea ambreiajului) parca s-ar intrerupe functionarea motorului... NU STIU exact cum sa va descriu fenomenul, motorul evident ca nu se intrerupe, iar la reluarea accelerarii masina raspunde... e vorba parca de un fel de frana de motor combinata cu altceva :( .

Nu radeti, deoarece la o masina cu carburator nu se petrece acelasi lucru, stiti asta. Normal ca la ridicarea piciorului de pe pedala se intra in frana de motor, dar eu cred ca nu e numai asta, in cazul Cielo-ului meu.

Posibil sa fie o caracteristica comuna motoarelor pe INJECTIE?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Stiu ca se vede o usoara ridicare a capotei motor pe partea opusa soferului. Banuiesc ca se va regla la vizita de la 1000-1500 km, in Service.

Incearca asa: ridici capota, si pe partea ta stanga cum te uiti la masina vei vedea la capatul din fata al capotei ca un dop de cauciuc. Roteste de el ca si cum ai inchide robinetul si capota ar trebui sa coboare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...