Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Problema: Martorul de frina (de mina?)aprins din cind in cind.

 

Rezolvare potentiala - schimbat cablu frina de mina (ala vechi, de 6 luni, a fost montat prost si a stat lipit de teava de esapament), schimbat lichid de frina cu 2+2 DOT3, aerisit frinele.

 

Am observat prima oara ca ramanea aprins martorul dupa ce mergeam mult, la drum lung, pe ploi torentiale sau treceam prin balti adinci. Am legat asta de faptul ca vechiul cablu de frina de mina nu mai avea camasa si intra apa, facea scurt, or smth. Acum sunt toate noi si tot se aprinde din cind in cind. Pur si simplu. Apoi se stinge.

Am verificat si plutitorul din rezervorul de lichid, sa nu fie defect si sa stea linistit pe fundul vasului, dar nu pare sa aiba probleme. Nivelul de lichid de frina e intepenit pe maxim, nu variaza nu nimic. Singura idee pe care o am e ca s-o fi dus contactul care verifica daca frina de mina e trasa sau nu si face scurt din cind in cind. A, frina functioneaza excelent.

 

Aveti vreo idee?

 

Mentiune - etrierii, discurile si placutele sunt schimbate acum 5 luni.

Share this post


Link to post

Cablul de mana nu poate face scurt ca e mecanic. :D

 

Contactul care care verifica daca frana de mana e trasa e chiar pe frana de mana, pozitionat pe partea fixa. Daca e murdar ar trebui sa se poata curata cu niste spray de contacte. Demonteaza-l si uita-te la el.

Share this post


Link to post

Momentan vad ca nu se mai aprinde. Mi-e ca-l demontez si dau in alte alea. Astept sa faca fite din nou :)

Share this post


Link to post

Nu mai cita mesajul anterior (in cazul tau nici macar nu are vreo logica!) Foloseste butonul raspunde din josul paginii.

 

cielo 97 deci ce sa fac sa imi tina si mie frina la fel pe rotile di spate la fel fie frina de mina fie de picior

PS fara chesti cu schibare lichid ca sa facut si ertrieri si reglaj cu frina de mina trasa

 

Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

@cosmin_cnl, niciodata frana de mana nu va fi la fel cu frana de picior pe rotile din spate. Asta pentru ca frana de mana este actionata mecanic, prin cablu direct la valoarea ei maxima, iar frana de picior opereaza pe rotile din spate prin intermediul unui repartitor sau a unei supape limitatoare, in functie de incarcarea masinii. Daca ar tine la fel de tare ca si frana de mana, la franarile de urgenta ai invata cum sa faci piruete de fiecare data.

Share this post


Link to post

La sistemele cu supape de limitare in pompa (cum e si la cielo), frana spate nu este influentata de greutatea masinii, si astfel masina va frana mai greu cand este incarcata.

@cosmin_cnl, cred ca ar trebui sa mergi in service pentru reglare/curatare tamburi si eventual schimbare ferodouri.

Share this post


Link to post

Da, corect, asa-i, dar tot nu va tine ca si atunci cand tragi frana de mana, supapa limitatoare avand rolul de a limita presiunea de franare pe rotile din spate, cu scopul de a nu dezechilibra masina la franarile bruste.

Share this post


Link to post

Dimineata masina mea e foarte sprintena. Cum intru in trafic si incep sa se incalzeasca frinele/motorul incep sa pierd din avint. Problema e ca nu-mi dau seama daca sunt frinele de vina sau motorul "pierde" din cai pe undeva pe drum.

M-am gindit la doua variante (desi nu reusesc sa imi dau seama exact cind apare problema, pentru ca eu fac drumuri scurte si destul de multe in Bucuresti).

1. IAC-ul sau ceva prin computerul masinii face urit si regleaza amestecurile cum vrea el - ceea ce duce la variatii in modul in care functioneaza motorul, de unde dimineata, cind e mai multa benzina in amestec e mai sprintena iar apoi e din ce in ce mai varza

2. Mi se blocheaza frinele incet incet (cam asta e senzatia, pentru ca motorul se tureaza, se aude ca se chinuie, dar nu mai trage la fel). Seara, pina a doua zi se lasa incet incet, asa ca dimineata e iar usor de demarat si etc.

 

Cum as putea sa imi dau seama de ce si cum se intimpla? Pina acum, diversi mecanici au spus ca de vina e uzura motorului (papa ulei destul de bine) si se depune calamina pe supape. Dar supapele nu pot fi acum infundate si peste juma de ora libere si tot asa. Altii au spus ca-s injectoarele de vina ca se infunda si "string" benzina in ele si o dau pe toata odata afara si ineaca motorul si alte timpenii.

 

Din ce vad pe forum incep sa inclin spre o problema a pompei de frina, dar nu stiu cum sa ma prind daca asta e. Lichidul e pe max, frinele tin ff bine... si-atunci?

 

PS Cind mi-au aerisit frinele si schimbat lichidul, procedura a fost urmatoarea: au scos paharul cu lichidul vechi, l-au aruncat, au pus lichid nou si apoi au inceput sa aeriseasca frinele una cite una. Lichidul e 2+2 DOT3. E ok?

Share this post


Link to post

Test efectuat acum (Bucuresti, luni, ora 22:00): De la Universitate, in jos pe Kogalniceanu si apoi in sus pe Schitu Magureanu, pina pe Buzesti. La coborire, 80 kmh, masina trage usor stinga. La urcare n-am mai simtit asta. Pe Buzesti am verificat rotile - Stinga fata era fierbinte (destul de), dreapta fata era calda , spatele complet rece. Etrieri, placute, discuri, schimbate in primavara (Peppino stie de ce :D ). Deci? S-au dus deja culisele? sau?

Share this post


Link to post

Ar putea fi doar pistonul etrierului stanga fata de vina.

Share this post


Link to post

Dat fiind faptul ca etrierii sunt in garantie ii pot schimba? sau e o chestie care se repara si gata? Mi-e ca daca dupa 6 luni pistonasul face fite, peste un an o sa repar la frine de o sa ma plictisesc. (Adica... de ce sa dau bani pe kit de reparatie etrier cind ma pot duce sa ii schimb?)

Edited by Against

Share this post


Link to post

"Dat fiind faptul ca etrierii sunt in garantie ii pot schimba?"

 

Depinde daca operatiunea s-a efectuat in service autorizat, ai dovada si daca e defect de fabricatie sau problema de montaj.

Share this post


Link to post

Sunt cativa factori din care iti trage stanga :

Spatele nu tine deloc si toata forta de franare este pe fata unde ai unghiul de directie dereglat sau joc in directie in special pe partea stanga.

Prima data schimba lichidul de frana cu omv dot 5.1 si verifica starea sabotilor pe spate si a autoreglabilului.Am mai spus si acum 2 ani la inceputul acestui subiect : autoreglabilii trebuie ajutati cu frana de mana trasa si 4-5 pedale de frana puternice.

Dupa aceea mergi la o verificare cu directia si elementele de suspensie fata.

Share this post


Link to post

1. Pe spate au fost verificati sabotii acum o sapt, cind am schimbat lichidul de frina cu 2+2. Daca e mai bun ala de la OMV, il zbor p-asta. Sabotii, dupa cum spuneam, aratau foarte bine. Au fost reglati in asa fel incit sa nu blocheze roata (mai precis, mi-au reglat frina de mina la nr minim de dinti incit sa nu ramina sabotii lipiti de tambur cind merg (sau cel putin asa au zis)).

2. La chestia cu autoreglabilul nu m-am bagat tocmai din cauzele de mai sus. Am zis ca daca ii voi apropia eu si mai mult prin procedeul descris, exista toate sansele sa merg cu rotile din spate blocate. Daca nu exista pericolul asta, efectuez procedeul.

 

Acum, cer si eu o explicatie - nr de dinti se refera la momentul in care frina de mina incepe sa stringa? Sau la cit de sus o pot trage eu?

 

 

Thnx Ovi_jer

Share this post


Link to post

@Against: Din cate stiu eu, numarul de dinti il afli cu masina pe loc, tragand usor de frana de mana pana nu se mai poate(totusi, mai ales daca nu esti un "pispiriu", te sfatuiesc sa nu tragi cu ambele maini :) ). Astfel, incepi sa numeri de la primul "tzac" si afli numarul de dinti.

 

Succes.

 

P.S. Asadar, cat de sus poti trage tu. ;)

P.S1. Numarul normal de "dinti":http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...amp;#entry98201

Edited by bella

Share this post


Link to post

Pe mine m-a facut mama mai patrat. Asa ca daca-mi pun mintea cu frina de mina, sigur cedeaza ea prima. D-aia intrebam :)

 

Thnx pt link.

Share this post


Link to post

Am aplicat faza cu frina de mina trasa si pedale zdravene cu motorul pornit. De la 7 dinti, frina tine la 5 si tre sa trag un pic de ea :) . Per ansamblu masina frineaza mai prompt si mai echilibrat (nu se mai apleaca de nas atit de pronuntat cind pun frina mai brusc). Se balangane, insa cind frinez la viteza mica si suspectez un disc ovalizat.

 

A mai ramas de facut investigatia la directie/suspensii fata, cum zicea Ovi_jer. Va tin la curent :D

Share this post


Link to post

Ieri am fost sa fac geometria / echilibrarea rotilor. Aveam asa: dr fata - patrata (citez) si cauciucurile pe spate varza si cu o oarecare forma serpuita. Geometria cica e impecabila. Ar trebui sa traga chiar un pic dreapta, au zis oamenii, ca are o deviatie de nu-s cite minute ceva. Boon. Acum masina mea trage si mai tare stinga. A, am observat o chestie curioasa (sau nu): Daca soseaua e un picut inclinata spre dreapta, masina mea o ia prompt incolo. Si la fel, spre stinga. Pe drum drept insa trage numai stinga.

 

Help?

Share this post


Link to post
A, am observat o chestie curioasa (sau nu): Daca soseaua e un picut inclinata spre dreapta, masina mea o ia prompt incolo. Si la fel, spre stinga. .

 

Help?

 

 

Curios ar fi fost daca la inclinatie spre dreapta o lua la stanga si invers. In rest e perfect normal. Asta in cazul in care deviatia nu e mica iar prin "promt incolo" intelegi chiar ca pierzi grav controlul asupra masinii . Cam cate grade sau pe ce distanta deviezi 2 metri sa zicem ?

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post
Cam cate grade sau pe ce distanta deviezi 2 metri sa zicem ?

Pe 10 metri (poate 15), ajung de pe banda a 2-a pe a 3-a lejer. Asta pe stinga. pe dreapta e mult mai mica variatia. Dar pe stinga stiu sigur ca am probleme, acum. Am desfacut azi rotile si am incercat sa misc discurile de frina. Cel de pe stinga se invirte greu si din cind in cind se blocheaza intre placute. Daca trag mai tare il deblochez. Apoi se invirte iar destul de greu, pina la zona in care se blocheaza. Si tot asa. Cel de pe dreapta insa se invirte oarecum greoi, dar constant.

Edited by Against

Share this post


Link to post

Pai atunci este clar, trebuie reglati etrierii sa nu mai ai infranarea respectiva. Oricum, in 10-15 metri deviatie de 3-4 este enorm! Nu iti frigea roata?

Si daca tot vrei sa le rezolvi (ai facut echilibrarea la toate 4 am inteles...) : incearca sa schimbi si onduleurile de pe spate ca vine iarna (au zis astia la stiri ). Macar sh-uri daca nu noi .

Succes!

Share this post


Link to post

O sa iau cauciucuri noi, de iarna si scap de vechiturile alea. Cum se regleaza etrierii? Nu se autoregleaza? Eu asa stiam.

Share this post


Link to post

@Bel-ze-but, cam dai sfaturi futuriste. Du-te @against la service sa verifici macar starea discurilor.

Share this post


Link to post

Ieri am luat un spray pentru frine si am golit tubul spalind bine etrierii, placutele, discurile, etc. Azi masina mea a avut un demaraj cum n-am vazut niciodata. Plus ca mergea in virtutea inertiei cite juma' de Bucuresti. Aveam jantele reci, amindoua, dar tot tragea stinga. In seara asta, odata cu ploaia si citeva pedale de frina zdravene, date pe loc, la semafor, am plecat iar de parca aveam frina de mina trasa. Deci... Cred ca doua kituri de reparatie etrier imi trebuie, nu?

Share this post


Link to post

Iti dau un sfat,ia-ti etrieri de Lanos pe care merg placutele de frana de Matiz.Nu o sa mai ai probleme.Atentie la montaj intra un pic mai greu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...