Jump to content
Sign in to follow this  
vbocan

Anvelope spate "razuite" pe exterior

Recommended Posts

In primul rand vreau sa intreb posesorii de Cielo ce fel de anvelope au pe masina. Eu mi-am schimbat in mai toate incaltarile si mi-am luat de 175/70 R13, ca asa am avut inainte, de la fostul proprietar. Necazul este ca daca incarc masina putintel (adica daca am 4-5 oameni in masina), aripile spate freaca pe exteriorul cauciucurilor. Chestia asta ma scoate din minti, ma gandeam ca ar trebui sa indoi putin profilul interior al aripii cu vreo cativa mm, poate scap, dar apoi m-am gandit ca or fi prea late cauciucurile. Aveti vreo idee? Daca nu e clar am sa pun si o poza.

Share this post


Link to post

cel mai bine e sa te uitzi in talon sa vezi acolo ce dimensiune de cauciucuri este data.. (deshi se poate sa fi greshit shi aia de la rar: la mine la reno e trecut 155/70/R14 :lol: deshi mashina a venit cu jentile astea din fabrica shi are 185/65/R14)

Intreaba totushi posesorii de Cielo care e dimensiunea din fabrica si foloseshte'o pe aia.

Numai bine!

Share this post


Link to post
cel mai bine e sa te uitzi in talon sa vezi acolo ce dimensiune de cauciucuri este data.. (deshi se poate sa fi greshit shi aia de la rar: la mine la reno e trecut 155/70/R14   :lol: deshi mashina a venit cu jentile astea din fabrica shi are 185/65/R14)

Intreaba totushi posesorii de Cielo care e dimensiunea din fabrica si  foloseshte'o pe aia.

Numai bine!

In talon scrie 175, in cartea tehnica zice 175 si 155. Nu mai stiu ce sa cred...

Share this post


Link to post

atunci mergi pe 175!

talonul dat in carte este de 70??

Share this post


Link to post

Si la mine freaca pe exteriorul cauciucului, dar numai de cand am pus cauciucuri Pirelli (probabil or fi mai "balonate" decat altele; si nu tot timpul, ci doar la o cursa mai mare a amortizorului (cand iau o groapa, etc)...

Share this post


Link to post
Si la mine freaca pe exteriorul cauciucului, dar numai de cand am pus cauciucuri Pirelli (probabil or fi mai "balonate" decat altele; si nu tot timpul, ci doar la o cursa mai mare a amortizorului (cand iau o groapa, etc)...

Exact asa se intampla la mine, cand e o groapa ceva... sau se pune soacra-mea in spate (130/100/190 :-))

Si totusi, e normal sa se intample asa ceva? Pe Dacie am pus materiale de constructii pana au ajuns batistele de la roti pe jos dar rotile nu au harait.

Share this post


Link to post

Nu e normal dupa parerea mea, nu mi s-a intamplat niciodata. 3 posibilitati:

 

1. Amortizoare/arcuri duse = masina sta prea jos

2. Genti deformate/nestandard.

3. Puntea din spate dusa?

 

In general din ce am vazut eu, Cielo mai vechi au o tendinta dupa mai multi KM sa stea aplecate pe spate... Se poate constata si din fata, unde rotile par sa fie prea departate de caroserie (adica caroseria prea sus)

 

Cristian

Share this post


Link to post

1. Amortizoarele mele spate au eficienta 85% (pe masurate). Arcurile nu sunt duse, se vede din avatar ca masina sta normal de spate.

2. Acum am jante din aliaj de 6j latime, dar si cu jantele standard 5.5j pe care erau aceleasi cauciucuri Pirelli freca la fel.

3. Ce inseamna "punte dusa"?

Daca pun jantele cu cauciucurile de iarna nu mai freaca...

Ma intreb totusi cum pun unii pe cielo cauciucuri 185/60/14, 185 fiind mai late decat 175/70/13 cum am eu...

Share this post


Link to post

Mie mi se pare din avatar ca rotile tale sunt un pic prea "inafara", ca si cum ar fi prea late. Poti sa faci o poza mai in detaliu?

 

La "punte dusa", ma refer daca masina a avut vreun accident, puntea ar putea sa nu mai fie perfect aliniata.

 

Totusi, nu inteleg, iata ce pneuri se pun pe Cielo mai nou (Euro 3), chiar mai late de 175: "Pneuri 185/60 R 14T" si "Jenti de otel negre 5.5Jx14". Deci banuiesc ca problema nu e de la dimensiune cauciucului ci de la pozitia cauciucului relativ la caroserie.

 

PS: Nici astea de 185 nu ating la mine, chiar as putea sa zic ca au spatiu din plin.

 

Cristian

Share this post


Link to post

Posibil arcuri prea slabe mai ales la cielo mai vechi .

Share this post


Link to post
Mie mi se pare din avatar ca rotile tale sunt un pic prea "inafara", ca si cum ar fi prea late. Poti sa faci o poza mai in detaliu?

 

Voila!

 

0040.jpg

0034.jpg

0032.jpg

0033.jpg

Share this post


Link to post

Thanks! :) Desi are 165.000 km se tine foarte bine, nu m-a facut de rusine niciodata...Si am facut cu ea Transfagarasanul, Cheile Bicazului si Pasul Oituz cu masina full de bagaje fara ca macar acul de temperatura sa se miste de la orizontala.

Cu jantele astea (FONDMETAL) se comporta mai bine decat cu cele stock care sunt mai grele.

Share this post


Link to post

Si totusi, nu s-a raspuns la intrebarea initiala, doar s-au emis niste pareri. Arcurile mele sunt noi, masina sta suficient de sus. Eu cred ca arcurile in sine nici nu au vreo legatura cu subiectul pentru ca la incarcare mare oricum masina se lasa. Eu am vazut masini care de incarcate ce erau aproape atingeau solul cu fundul portbagajului, dar rotile nu erau "razuite". In mod normal nu ar fi voie ca rotile sa frece pe aripa, nu?

Share this post


Link to post

Sigur ca nu are voie sa frece... Inainte de a schimba cauciucurile freca?

Eu raman la parerea ca e din cauza cauciucurilor care sunt mai "rotunde", mai "balonate" decat cele veki... La mine cu gumele dinainte nu atingea aripa...

Share this post


Link to post

Hmmm ... fiind Pirreli , ma indoiesc ca baietzii nu au respectat dimensiunile scrise pe cauciuc ; cu alte cuvinte , nu cred ca sunt mai "balonate" decat alte cauciucuri de aceleasi dimensiuni ; daca zici ca nu freaca cu celelalte cauciucuri , atunci se mai ridica o intrebare : presiunea pe care o ai acum in roti difera de presiunea pe care o aveai in rotile anterioare ? Ca daca presiunea este mare , mi se pare normal sa apara un efect de "balonare" ; sau , mai pot fi de vina jentile . Ar fi interesant de testat : jentile vechi + noile Pirreli .

Share this post


Link to post

Pirelli chiar sunt cunoscute pentru ca au lateralele prea tari, deci este putin probabil sa fie mai balonate.

 

Am avut Renault cu Pirelli si chiar daca erau mai putin umflate tot nu faceau burta - binenteles a trebuit sa scap repede de Pirelli tocmai dn cauza lateralelor prea dure care transmiteau toate socurile gentilor.

 

M-am uitat chiar azi la mine, si chiar si la 185 e spatiu cacalau pana la caroserie, si nu cred ca sunt probleme nici la incarcare mare.

 

Incearca sa verifici la un prieten cu Cielo cat de tare se lasa masina pe spate la incarcare mare...este ceam ami buna si simpla idee.

 

 

Cristian

Share this post


Link to post
Ar fi interesant de testat : jentile vechi + noile Pirreli .

 

Acum am jante din aliaj de 6j latime, dar si cu jantele standard 5.5j pe care erau aceleasi cauciucuri Pirelli freca la fel.

Share this post


Link to post
.

 

M-am uitat chiar azi la mine, si chiar si la 185 e spatiu cacalau pana la caroserie, si nu cred ca sunt probleme nici la incarcare mare.

 

Trebuie verificat cat spatiu ai PE LATERALA intre cauciuc si aripa spate atunci cand roata intra sub aripa, deci cand masina este incarcata...

Share this post


Link to post

Pai asta e ideea, chiar si cu masina incarcata -5 oameni + bagaje (mers la mare in concediu), roata nu intra suficient in caroserie ca sa fie cazul de frecare. Intradevar, spatiul lateral intre roata si caroserie e micut, dar daca roata nu ajunge atat de sus...nu e problema.

 

Deci nu pot sa cred decat ca la incarcare, Cielito tau se apleaca prea tare pe spate...chiar daca problema ta e ca freaca in laterale.

 

Cristian

Share this post


Link to post

Am intrebat mecanicul de ce rotile mele freaca la cea mai mica incarcare. Raspunsul a fost ca am jenti de aliaj care sunt putin mai in afara si asta duce la frecarea de aripa. Nici prin cap nu mi-a trecut vreodata sa ma gandesc ca jentile de aliaj sunt mai "altfel" decat cele de tabla (http://www.daewooclub.ro/album_page.php?pic_id=174).

Nu-mi ramane decat sa le vand si si sa-mi iau altele de tabla. Si apropos, la Cielo ca de altfel la orice masina poti sa o incarci oricat, ca nu trebuie sa frece pe lateral.

Share this post


Link to post

Exact cum spuneam si eu, la ale mele (standard din fabrica) nu exista nici cea mai mica sansa sa se atinga chiar daca sunt mai mari (185) :-D

Share this post


Link to post

pt wolfman

e de la janta, nu de la cauciuc. e vorba de offset-ul jantei: pozitiv sau negativ mai mult sau mai putin.

ca in poza.

offsets_thumb.jpg

Share this post


Link to post

si evident cu cat offsetul jantei este mai negativ scoate janta mai in exterior si cauciucul atinge usor aripa.

la cielo asta e pb. de constructie a aripii. dat fiind forma ei nu au putut sa o umfle prea tare. daca te uiti atent si la un cielo cu jantele originale de tabla incarcat, cauciucul trece milimetric pe langa aripa.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...