Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

La mine se aude la fel si iarna si vara ( la mine iarna-i ca vara ) , numai ca e mai turata cand e rece ( de la soc ). Sa nu fie de la uleiul ala care il folosesti, stii tu care.

Share this post


Link to post

Care soc ca nu e Tico..uleiul ce sa aiba ca are aceasi vascozitate la rece ca un 5w30.

Share this post


Link to post

Care soc ca nu e Tico

Are soc automat comandat de E.C.M.

Share this post


Link to post

Socul e numai la carburator, din cate stiu la injectie poate fi ceva de genul imbogatire, e posibil sa fie aia? ca inceteaza la aceasi turatie, sau cand se incalzeste motorul cat de putin.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut :D ...sunt nou pe forum si sper sa nu fi trecut cu vederea vreun posibil raspuns anterior la probleme asemanatoare cu cele ale matizului meu. Oricum...acum doua-trei ore am ajuns acasa de la un test run cu matizul, dupa ce am reglat jocul tachetiilor ,am curatat IAC`ul si am schimbat bujiile. Problema care ma supara pana azi(voi vedea maine cum se comporta din nou la rece) era ca...uneori nu pornea motorul(cand cuplam electromotorul avea un mers in gol mai vioi...presupun lipsa combustibilului)...sau mai da cate un rateu care "da motorul peste cap"...de unde am dedus si dereglarea avansului. Precizez ca in momentul in care motorul pornea...cateodata se aprindea martorul "Check" iar motorul murea sufocandu`se cu aer(presupun dupa sunet ca nu primea benzina).

Share this post


Link to post

... sau primea prea multa. Daca tineai acceleratia apasata putin, pornea si se mentinea ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

De obicei apas pedala de acceleratie la podea cand nu porneste motorul...pana la urma porneste, mentin turatia mai mare dar se aprinde "Check" si incepe sa se "inece". Cu multa rabdare dispare si "Check`ul" iar motorul intra in perfecta stare de functionare. Tocmai asta ma incurca...dupa ce depaseste problemele...functioneaza perfect...fara zgomote, rateuri, urca in ture...dar din cand in cand, moare.

Share this post


Link to post

Daca moare la rece, vezi IAC, daca e la cald, vezi TPS, cu Idle Learn dupa aceea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Iar eu, din intamplare, sa pun lichid la stropitoare am deschis capota noaptea...ce sa vezi..fulgere pe fisa centrala, pe unde se apropia de parti metalice, sau cand apropiam mana de ea, spre mana, motorul functioneaza perfect, si rotund, chiar si in timp ce scanteiaza..descarcarea nu e mare, nici nu se simte la mana , dar se vede si se aude, banuiesc ca nu e normal, dar cu toate astea motorul nu are nici o manifestare negativa...ar trebui facut ceva?

Share this post


Link to post

Buna dimineata, am un matiz 2008-25000km, am luat masina la 0 km, inca de atunci la 110km/h se auzea un "tiuit" metalic constant, cum treceam/scadeam de 110km se oprea.Acum se aude si la relanti cat si treapta I-II, viteza foarte mica, dar doar cu motorul rece.Nu-mi dau seama daca e de la motor sau de la cutie.V-ati mai confruntat cu asa ceva?Pe mine ma innebuneste zgomotul ala.

Share this post


Link to post

Iar eu, din intamplare, sa pun lichid la stropitoare am deschis capota noaptea...ce sa vezi..fulgere pe fisa centrala, pe unde se apropia de parti metalice, sau cand apropiam mana de ea, spre mana, motorul functioneaza perfect, si rotund, chiar si in timp ce scanteiaza..descarcarea nu e mare, nici nu se simte la mana , dar se vede si se aude, banuiesc ca nu e normal, dar cu toate astea motorul nu are nici o manifestare negativa...ar trebui facut ceva?

 

offtopic.gif POZE :D , apoi sa schimbi fisa cu una buna.

Share this post


Link to post

Deci e de la fisa? e cea originala, packard, o sa pun una de Espero ca mi-a ramas, vad ca e la fel, sa vad daca mai scanteiaza.

Share this post


Link to post

Socul e numai la carburator, din cate stiu la injectie poate fi ceva de genul imbogatire, e posibil sa fie aia?

Din cate stiu eu ( posibil sa gresesc ) turatia la ralanti este data de senzorul de temperatura ( care este "socul" de care vorbeam eu ), senzor care iti indica si temperatura lichidului de racire. Daca ai avea amestec prea bogat ar aparea eroare de E.C.M. si ti s-ar aprinde beculetul in bord.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare..la pornirea la rece, doar cand e frig afara, motorul toarce fumos, nu tacane, dar are un sunet asa ca de motor electric, parca vine disnpre admisie, care dispare dupa 2000 rpm sau cateva zeci de secunde de la pornire, se aude doar daca esti atent..mai are cineva manifestarea? nu am mai avut Matiz iarna.

 

si la mine se aude sunetul asta "electric",atat vara cat si iarna ,numai ca dispare odata cu uncalzirea motorului.

Share this post


Link to post

Am inceput sa am probleme cu masinuta( matiz E3) -   mai exact mi se opreste motorul in mers, atunci cand schimb vitezele.Uneori , la pornire, scade turatia motorului pana se opreste.

 

Am masurat cu un voltmetru TPS-ul si am 0.5V(doar contact pus) si 4,44 v cu clapeta deschisa la maxim.Valoarea de "clapeta inchisa" pare buna (am inteles ca trebuie sa fie intre 0.1 si 0,9V) , nu stiu insa valoarea de clapeta deschisa daca e ok.

 

Cred ca problema ar putea veni de la IAC ?(motorasul pas cu pas responsabil de valoarea turatiei de ralanti). Nu mi se aprinde check, consumabilele, inclusiv bujii au fost schimbate acum 2000km, nu scoate fum...etc.Cred ca si un reglaj al tachetilor ar trebui facut, ca nu a avut parte deloc in 72 000km.

 

Astept parerile voastre, sa stiu daca cumpar un IAC din ala nou ...

 

 

Share this post


Link to post

0.4 trebuie sa ai la TPS. Curata IAC si corp clapeta de admisie, regleaza TPS la 0.4 si apoi reset si idle learn.

Share this post


Link to post

Cum se regleaza TPS ?! De preferat nu in service...la un mecanic, cu un voltmetru, sau un laptop si PCM-Scan...cu motorul oprit tre sa fie 0.6V ?!la relantii ce valoarea tre sa aibe ?! cand e clapeta maxim deschisa ?!

Multumesc

 

 

Share this post


Link to post

salut , sunt nou pe forum si astazi ma lasat buburuza pe A2 , este vorba de un matiz din 2000 , zilele trecute am avut probleme cu termostatu blocat pe deschis , in bucuresti se incalzea, la drum lung statea pe COLD , si fiind sfarsit de weekend , am dat o fuga la pescuit , toate bune si frumoase , la dus am mers viteza medie 120 , la intoarcere din cauza oboselii am mers mai incet pana in 100 , ideea e ca pe la km 50 martoru de la temperatura a urcat aproape la normal , am depasit un tir mai lung ~ 120 , dupa care a inceput sa "pacane" ceva , motorul a murit , iar acum numai vrea deloc sa porneasca , cand dau la automat da semne de rateuri vibreaza in ultimu hal motoru si moare instant ... am scos bujiile le'am curatat si incalzit degeaba... ce am observat este ca daca deschizi capacul de la ulei miroase a benzina .

 

 

 

 

ma poate ajuta cineva?

 

 

 

 

va multumesc

 

 

 

 

stima

Share this post


Link to post

Daca a scos fum alb, cel mai probabil ti s-a impuscat garnitura de chiulasa, caz in care n-ar mai trebui sa incerci sa o pornesti, ca risti sa gripezi motorul.

 

N-ar fi exclus sa-ti fi pocnit cureaua de distributie -  in cazul in care aceasta n-a fost schimbata...

 

 

 

 

Cum se regleaza TPS ?! De preferat nu in service...la un mecanic, cu un voltmetru, sau un laptop si PCM-Scan...cu motorul oprit tre sa fie 0.6V ?!la relantii ce valoarea tre sa aibe ?! cand e clapeta maxim deschisa ?!

Multumesc

 

 

 

 

 

 

 

Tocmai l-am reglat acum eu la 0,4 V. Cum se face? Eu am intepat cablul albastru TPS cu un bold, am pus contact si am masurat intre borna minus si boldul introdus in cablu.Aveam 0,55V. Am incercat sa-l reglez si n-am putut, asa ca am scos TPS-ul afara(trebuie chei "stea") si i-am marit gaurile la urechile de prindere cu burghiu de 6,5mm, astfel mi-am asigurat spatiu de manevra/reglaj.Am montat TPS_ul la loc fara sa strang suruburile , am rotit de el pana mi-a indicat 0,4V pe voltmetru, apoi am strans suruburile.

 

 

 

 

Am facut apoi un iddle learn, deocamdata vad ca merge ok, ramane de vazut in trafic cum se comporta.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc, incerc diseara sa vedem daca-mi iese :)

 

 

Share this post


Link to post
... Aveam 0,55V. Am incercat sa-l reglez si n-am putut,..

Puteai sa-l lai asa, mai ales ca nu se putea misca. Domeniul permis este 0,1 - 0,9V.

Share this post


Link to post

Salut! Tocmai am ajuns acasa de la un service auto...am mers in incercarea de a face o diagnoza/test motor...matizul meu e din 2003, model mai vechi si nu au avut mufa necesara conectarii...dar au spus ca poate fi de vina sonda lambda...am cautat acum pe net sa vad cu ce se ocupa aceasta componenta de care inca nu am auzit :) )...si surprinzator, consecintele deteriorarii sondei seamana cu ceea ce sufera matizul. Prin eliminare am ajuns la concluzia ca ea e de vina si trebuie schimbata...dar prima data vreau sa vad daca este alimentata cu curent...pe unul dintre cablurile albe primesc curent cand pun contactul(doar cateva secunde dupa care decupleaza releul)...dar raman cu un cablu negru si unul gri pe care nu primesc curent...as vrea sa stiu care sunt alimentarile si sa le verific...in caz ca schimb sonda. Multumesc

Share this post


Link to post

Si cum vrei sa verifici un dispozitiv a carui constructie si functionare n-o cunosti ? Mergi la un service care are SCAN100, daca vrei diagnoza la sonda de oxigen. Si sa nu fie un service la care-ti spune ca sonda de oxigen are legatura cu ralantiul la pornire !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Adauga si asta, sa nu arunce omul sonda: pana cand sonda nu ajunge la 360'C, n-ai semnal concludent pe sonda. Si pana n-a trecut nu stiu cat timp de la plecare de pe loc (motor euro2), ECM-ul nu tine cont de semnalul de la sonda de oxigen.

 

In lipsa acestor precizari, raspunsul este o dezinformare (pentru nestiutorul care s-a grabit sa-ti dea un plus)

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...