Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Avansul e singurul care nu stiu sa-l reglez si cred ca de acolo este! Nu inteleg de ce s-a modificat odata cu schimbarea distributiei! Si ca inca o constatare, nu mi-a crescut consumul de combustibil! Consuma la fel ca inainte, doar ca acum clantane avansul!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dai jos priza de aer + rezonator + filtrul de aer (1 surub + 2 piulite + 1 colier) si ai acces la suruburile (2) de strangere a ansamblului delco. Pornesti motorul (cald) la ralanti si rotesti delco in sens anti-orar (adica il rotesti spre tine) pana cand auzi un maxim al turatiei de ralanti. Sistemul are histerezis, asa ca, rotesti usor - te opresti - asculti si tot asa. Pozitia optima este pe la 3/4 din santul de reglaj al sistemului de strangere. Daca dispui de un scaner sau un sistem de masura cu stroboscop, metoda de reglaj capata un aer de profesionism. Reglajul acesta iti va aduce si un alt avantaj: pornire foarte usoara in anotimpul rece.

  • Like 1

Share this post


Link to post

No, mai postasem eu pe aici cum ca uneori motorul masinii trage parca greu si are un sunet aspru in sarcina. Am tot dat vina pe TPS insa in seara asta cand a facut din nou am vazut ca nu e de la el. a

Am plecat asta seara de la servici spre casa. Pana s-a incalzit nu mi s-a parut nimic ciudat insa apoi am sesizat sunetul aspru si faptul ca trage greu. Am parcurs vreo 5 km in 25 de minute si am ajuns in parcarea cladirii unde lucreza prietena mea. N-am oprit motorul si am conectat repede scanerul. Datele aratau cam asa: temperatura motor:85 grade; temperatura aer admisie: 45 grade; TPS: 11%; turatie: intre 930 si 970 rpm; avans: 2-3 grade la ralanti, ajungand la 27 grade la 2500rpm; sonda o2-1: oscila intre 0.1v si 0.9v, destul de rapid; sonda o2-2: oscila intre 0.2v si 0.3v mai lent; short term fuel trim pe sonda o2-1: -3/-4%. Mi-a atras atentia informatiile sondelor. Acum vreo 2 zile, tot la ralanti insa motorul mersese inainte ok, sonda o2-1 arata valori intre 0.2v si 0.7v iar sonda o2-2 valoare statica la 0.2v. Short term fuel trim era atunci intre 0 si 1%. Dupa ce am oprit motorul, asteptat vreo 20 minute, cand am plecat de acolo motorul mergea din nou normal, fara sa mai manifeste ceva ciudat. Din pacate, din motive de graba n-am mai putut pune scanerul. Din datele prezentate mai sus, apare ceva on neregila, ceva ce ar putea indica de ce sr trage greu?

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Va rog daca puteti sa-mi recomandati pe cineva care sa se priceapa la masinutele astea din Ploiesti sau apropiere(eventual nume si nr. de telefon). M-am cam saturat de cei din service-uri...

Share this post


Link to post

In sfarsit mi-am rezolvat si eu problema... Sper sa nu vorbesc prea devreme, dar de 3 zile nu am mai avut deloc probleme cu masinuta :D

Problema a fost intr-adevar IAC-ul. Tipul la care am dus masina lucrase la Daewoo Craiova. Super priceput, super de treaba! Il recomand.

Mi-a schimbat MAP-ul, curatat / reglat bujii, curatat filtru de aer, rezolvat IAC + 1,5 l de ulei = 65 RON, cu totul. Mi-a mai schimbat si bratele de pe fata, care vreau sa zic ca erau super varza... Cu totul a fost 290 RON (pret piese noi + manopera incluse)

In orice caz, acum e ora 7:15 am, la 6:20 am plecat de acasa cu ea. A pornit la prima cheie, fara probleme, am mers, m-am intors, etc... totul merge bine, masina sta la relanti cuminte, turatia e constanta, si cand accelerez motorul se aude foarte frumos.

 

 

Cheers from me greenguy.gifdrunk.gif

Share this post


Link to post

Salut , am si eu o problema cu matizul meu din 2006 /euro 3 / 49.000 Km . La rece porneste fara probleme , dar destul de des (nu de fiecare data) daca merg 2 - 6 km si stationez cateva minute , nu mai vrea sa porneasca motorul ! Sintomele sunt ca si cum nu ar avea benzina (sau aprindere) ... dupa vr-o 2 minute de dat la cheie porneste (bineinteles ca scoate un pic de fum de la benzina nearsa) si totul revine la normal . Precizez ca motorul merge perfect , nu are intreruperi sau alte sintome . La bord nu se aprinde nici un beculet gen "check" .Bujiile ar putea cauza aceasta problema (nu stiu daca au fost schimbate pana acum )?. Aveti ceva idei ce sa verific ??!

Edited by marian_oprea

Share this post


Link to post

Salut am si eu o nelamurire ca am fost la service si degeaba nu au remediat nimic dupa ce plec cu masina la drum cum s eincalzeste un pic motorul incepe sa nu mai traga normal se mai ingatuie( ,benzina are full,)accelerz la podea si degeaba dupa aceea isi revine, dupa aceea aceias problema ai iidee ce ar putea fii ??la service mi`a schimbat uleiul si sa uitat la distributie si mi`a spus sa curat rezervorul la`m schimbat dar degeaba,ai idee de la ce ar putea fii???multumesc

 

Salut am si eu o nelamurire ca am fost la service si degeaba nu au remediat nimic dupa ce plec cu masina la drum cum s eincalzeste un pic motorul incepe sa nu mai traga normal se mai ingatuie( ,benzina are full,)accelerz la podea si degeaba dupa aceea isi revine, dupa aceea aceias problema ai iidee ce ar putea fii ??la service mi`a schimbat uleiul si sa uitat la distributie si mi`a spus sa curat rezervorul la`m schimbat dar degeaba,ai idee de la ce ar putea fii???multumesc

Share this post


Link to post

Salutare.Am si eu urmatoarea problema(am mai postat in urma cu cateva zile la topicul matiz fara apa),m-i s-a spart radiatorul in mers,am ramas fara apa,nu stiu daca mi-a fiert motorul,l-am lipit cu poxilina(radiatorul)ca sa ajung acasa,am ajuns acasa bine apa nu mi-a scazut din vasul de expansiune.Am golit instalatia de apa,am spalat-o,pe urma am golit-o iar,am umplut-o din nou cu antigel si apa distilata si am aerisit-o,am pornit motorul.Acul la temperatura urca normal la relanti dar dupa ce fac o tura scade la prima linie a indicatorului,iar furtunul de dupa termostat nu este atat de cald si parca e fara presiune,am mai observat un fel de mazga alba destul de slaba pe busonul de la culbutori,intrebarea mea este:e posibil sa se fi ars garnitura de chiulasa? motorul merge bine ca inainte,apa in baia de ulei nu am observat sa fie(nivelul e acelasi pe care il stiu de dinainte),parca atunci cand pornesc motorul,fiind rece, se aude ceva parca un scartait la motor.Oare daca ma duc la service sa-l pun pe tester se vede daca a fiert motorul si e dusa garnitura de chiulasa?Vreau sa va spun ca nu am schimbat termostatul. Va multumesc oricum si astept sfaturi si pareri de la voi.

Share this post


Link to post

...pe tester se vede daca a fiert motorul si e dusa garnitura de chiulasa?Vreau sa va spun ca nu am schimbat termostatul.

Tester-ul iti da erori referitoare la senzorii sistemului de injectie. Schimba termostatul.

Share this post


Link to post

Urmeaza sa fac revizia acum in weekend si vreau sa curat IAC si admisia...si vroiam sa verific si TPS-ul...ma puteti ajuta va rog cu niste valori oficiale pentru tester ?!

avansul = ?!

TPS = ?!

si restul valorilor care trebuiesc verificate daca tot pun scanerul :)

Multumesc

Share this post


Link to post

- la euro3-4, avansul static este de 5', valoarea nu-ti foloseste la ceva, nu se regleaza;

- nu umbla la TPS daca n-ai probleme din cauza lui, valoarea cu motorul nepornit sau la ralanti trebuie sa fie intre 0,1V - 0,9V;

- valoarea MAP trebuie sa fie in jur de 34, la ralanti, o valoare mai mare sugereaza pierderi de vaccum;

- dupa ce citesti codurile de eroare (DTC's), sterge-le, chiar daca acestea nu exista (software reset);

- testerul nu este o scula care sa-ti spuna daca motorul merge bine, el prezinta starea componentelor din sistemul de injectie asistata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc maestre :) Problema e ca am umblat deja la TPS...am dat jos si IAC-ul si TPS-ul de bou si acum vreau sa le curat si sa le verific pe tester parametrii...

Si inca o intrebare...ca ulei ce-mi recomanzi ?! Castrol Magnatec 5W-40, Castrol Edge 0W-30 sau Daewoo 5W-30 ?! :D

Merg destul de turat si doar urban pe distante scurte...+ 2-3 liniutze pe luna la semafor :) )

Precizez ca motorul are 32.000 Km, distributie noua, bujii noi si injectoare noi :)

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Ce vrei sa cureti tu la TPS, nu umbla acolo, vrei unul nou ? Poate ii dai cu ceva degripant cum citesc uluit pe forum cum se lauda unii pe care doar ceasul de la mana ii lamureste daca e zi sau noapte.

 

Ca ulei foloseste unul 5w30, API >=SJ si ACEA A3.

 

Daca faci liniute cu motorul rece, sub temperatura de regim (precum zici), nu mai conteaza ce marca de ulei folosesti.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ahh TPS-ul nu vreau sa-l curat...IAC-ul si galeria de admisie :) TPS-ul vreau doar sa-l verific daca e in parametrii...ca l-am dat jos pana sa schimb injectoarele, sonda si bujiile nestiind nimeni sa-mi zica de unde e problema...

Cu uleiul nu m-ai lamurit :) Nu sunt eu mare cunoscator...intre ale 3 care e cel mai recomandat la stilul meu de condus ?! :D

PS : Nu fac liniute cu motorul rece...dar in schimb dimineata cand vin la munca fac cam 3 km si seara inapoi acasa...timp in care nu prea apuca sa ajunga la temperatura de regim...in schimb seara cand ies da, niciodata nu o supraturez cu motorul rece.

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Ti-am raspuns.

Share this post


Link to post

mai mare de SJ inseama... ?! o litera superioara in alfabet fara de J ?

EX1 :

Castrol Edge 0W-30:

Vascozitate: SAE 0W-30<br style="padding: 0px; margin: 0px;">Performante: ACEA A3/B3/B4, API CF, API SM

 

EX2:

Castrol Magnatec Professional C3 5W-40 is suitable for use where the following

specifications or classifications are cited:

Performance

API SM

Where these SAE grades cited

Petrol engines, supersedes SL, SJ, SH, etc

5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40

ACEA A3 High performance petrol, surpasses A2, A1, A5 (engine performance)

ACEA B3, B4 High performance diesel passenger car, 4WD and light commercial

vehicles; surpasses B2, B1, B5 (engine performance)

ACEA C3 Passenger car diesel catalyst systems

VW 505.00/502 00

MB Approval 229.31<br style="padding: 0px; margin: 0px;">

Share this post


Link to post

Ai pe forum un topic dedicat uleiului motor recomandat pentru Matiz unde gasesti toata teoria chibritului suedez. Oricum, la stilul descris, orice ulei este bun, ca nu foloseste la ceva. Motorul termic nu-i motor de troleu.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

=)) asa zi sa nu-mi mai bat capul aici degeaba...citesc de azi dimineata sa vad care ar fi mai bun :) ) ii bun dreaq bunica si am terminat povestea :D glumesc...ii iau ala mai ieftin si am terminat poveastea :)

4L Ulei Castrol Magnatec 5W-40 - 146 RON

2.7L Ulei Daewoo 5W-30 - 78 RON

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Salut. am si eu o problemă...din nefericire... Si am mai si deschis un alt topic "Zgomot tacanit motor in sarcina sau la peste 80kmh" si abea acum am realizat ca topicul acesta era special pentru diverse probleme de motor Matiz. Îmi cer scuze si va rog sa imi spuneti daca pot sa re-postez aici sau daca pot ruga un moderator sa mute discutia aici. Va multumesc anticipat

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

"Salut , am si eu o problema cu matizul meu din 2006 /euro 3 / 49.000 Km . La rece porneste fara probleme , dar destul de des (nu de fiecare data) daca merg 2 - 6 km si stationez cateva minute , nu mai vrea sa porneasca motorul ! Sintomele sunt ca si cum nu ar avea benzina (sau aprindere) ... dupa vr-o 2 minute de dat la cheie porneste (bineinteles ca scoate un pic de fum de la benzina nearsa) si totul revine la normal . Precizez ca motorul merge perfect , nu are intreruperi sau alte sintome . La bord nu se aprinde nici un beculet gen "check" .Bujiile ar putea cauza aceasta problema (nu stiu daca au fost schimbate pana acum )?. Aveti ceva idei ce sa verific ??!"

 

Cineva cu vr-o parere ??!

Share this post


Link to post

Salut,

 

 

Am deconectat bordul si am mers fara el, cand l-am pus mi-a ramas martorul de check engine aprins.

 

Dupa ce am oprit masina si am pornit-o de 5 ori, a 5.a oara s-a stins. E normal ca a 5.a oara sa se stearga eroarea sau a fost alta problema ?

Share this post


Link to post

Dupa un nr de porniri corecte e normal sa se stinga becul.Dar eroarea ramane stocata.

Share this post


Link to post

Salut, sunt foarte nou pe forum si am o nelamurire. Am un zgomot care a aparut la motor de cand am venit de la Bucuresti si desi nu sunt sigur nu imi amintesc sa fi fost prezent si inainte. De obicei merg cu muzica, la volum mic. Am masina de o luna jumatate, iar cel care mi-a dat-o -unchiul meu- mi-a spus ca e recomandabil, pentru linistea mea sufleteasca sa ii schimb chitul de distributie. Spune că si el l-a schimbat acum doi ani cand a cumpărat-o de la primul propietar. Are pe bord 56k dar e posibil să fie umblat. Zgomotul pare să fie un tacanit sau o bătaie si nu e constant, dar de obicei e prezent mai mult când merg cu peste 80 kmh in treapta a IV-a ori a V-a sau urc vreo pantă in treapta III sau IV. La relanti nu se aude si motorul merge rotund. Din cele citite pe alte forumuri poate fi zgomot de tacheţi ?

 

Am fost şi am schimbat cureaua de distribuţie si rola la un service în Târgovişte. La dus a mers impecabil, zgomotul nu a mai apărut. La întoarcere am mers un pic mai "tare" şi ţăcănitul a reapărut. Se pare că apare atunci când motorul depăşeşte o anumită temperatură (?!)...

 

Ceva opinii?

Mulţumesc

Share this post


Link to post

Salut,

 

 

Am deconectat bordul si am mers fara el, cand l-am pus mi-a ramas martorul de check engine aprins.

 

Dupa ce am oprit masina si am pornit-o de 5 ori, a 5.a oara s-a stins. E normal ca a 5.a oara sa se stearga eroarea sau a fost alta problema ?

 

Mergand fara panoul de bord conectat, ai mers fara senzorul de viteza conectat (senzorul , un releu reed, se afla pe panoul de bord in spatele vitezometrului) si te-ai ales cel mai probabil cu eroare senzor viteza. Reseteaza ECM prin deconectarea bateriei sau scoate siguranta ECM.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare..la pornirea la rece, doar cand e frig afara, motorul toarce fumos, nu tacane, dar are un sunet asa ca de motor electric, parca vine disnpre admisie, care dispare dupa 2000 rpm sau cateva zeci de secunde de la pornire, se aude doar daca esti atent..mai are cineva manifestarea? nu am mai avut Matiz iarna.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...