Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

- avansul se refera la anticiparea scanteii la bujie;

- electro-valva de control turatie de ralanti nu este senzor de acceleratie;

- o bujie nefunctionala nu genereaza eroare la un senzor care masoara raportul de amestec aer-benzina (P0133).

 

In absenta unui limbaj comun, oamenii nu se inteleg intre ei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Atunci sa inteleg ca problema nu s-a rezolvat inca...?! Inca nu trage cum as vrea...adica urca destul de greu in turatii ( desii am un filtru de aer sport KN panel si benzina EVO 100 )...am facut azi dim si un reset + idle learn dar nimic...diseara o sa incerc sa verific valoare pe calc la TPS ca l-am desfacut sa-l curat si cred ca l-am dereglat...

PS : tot nelamurit sunt de unde atunci eroarea aia de P0133...si cum/ce valori ar trebui sa verific in ProScan...

 

 

Share this post


Link to post

Daca eroarea nu mai apare, s-a rezolvat, s-a pus mufa inapoi cum trebuie. Altfel, ce bujii ti-au pus ?

Share this post


Link to post

Am cautat eu NKG-uri dar nu am gasit nicaieri pe stoc...trebuie sa le aduca pe comanda in cateva zile...si cum masina consuma enorm ( aproape 5L in 20 KM ) am zis ok, sa puna ei ce au in reprezentanta si la urmatoarea revizie stiu sa ma pregatesc din timp...si ca sa-ti raspund mi-au pus unele BOSH (au zis ca ei la Daewoo doar d`asta folosesc ), l-am rugat totusi sa le masoare cu lera si erau ok ( 1 cica nu neaparat 1.1...in fine o sa le schimb cand gasesc NGK )

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
... mi-au pus unele BOSH (au zis ca ei la Daewoo doar d`asta folosesc ...

Bujiile acelea sunt pentru alte motoare, sunt nepotrivite (prea reci) pentru Matiz. Bujiile nu se aleg asa, producatorul specifica clar in manualul de utilizare ce bujie este necesara. Chiar si asa, cei de la Craiova au dat-o in bara cu RN9... de la Champion, trebuia RN11...

Share this post


Link to post

Stiu...citisesc pe aici despre asta si era hotarat sa merg pe NGK BPR5E dar nu am gasit si era in criza asa ca am lasat-o asa pentru moment...inca tot nu sunt complet multumit...cand schimb vitezele parca isi face frana de motor...urca greu in ture...si are un tremurat destul de pronuntat la relanti...diseara pe pun pe ea cu ProScan...ai cumva idee care este valoarea pentru TPS ( 0.4, 0.5 ? ) si in cate ture tre stea normal la relantii...800?!?...a mea sta in 950...

Share this post


Link to post

Urca greu din cauza bujiilor. TPS trebuie sa fie la clapeta inchisa intre 0,1-0,9V, mijlocul domeniului il gasesti singur. Turatia de ralanti este 950 rpm +/-50.

Share this post


Link to post

Am inlocuit aseara bujiile BOSH R6 ( puse de cei din service ) cu NGK BPR5REY-11 si pot spune ca este alta masina :)

 

Urca greu din cauza bujiilor. TPS trebuie sa fie la clapeta inchisa intre 0,1-0,9V, mijlocul domeniului il gasesti singur. Turatia de ralanti este 950 rpm +/-50.

 

 

Clapeta inchisa inseama ca ii scot mufa din IAC ?! Oricum nu am gasit cheie torks pe masura asa ca am lasat-o balta momentan...dar sunt deschis la idei/propuneri/sugestii/ajutor :D

Share this post


Link to post

Clasica problema cu Bosch-urile, asa am luat masina, le-am schimbat cu NGK si merge mult mai bine.

post-3429-127373484029_thumb.jpg

post-3429-127373484796_thumb.txt

Edited by argon

Share this post


Link to post

Se da un matiz E3 (fara delco - cu 3 bobine) - care intr-o buna zi n-a mai vrut sa porneasca...

- ledul de immo se stinge

- iac-ul merge (deci ecu-ul merge)

- benzineste

- sigurante toate ok

 

insa nu da scanteie - si proprietarul (electronist) a masurat si zice ca nu vine nici un fel de semnal pe nici un pin al stecherului bobinei...

 

Ce poate fi? E3-ul are senzor turatie (pozitie volanta)? Sau ce altceva ar putea fi?

Share this post


Link to post

Clapeta inchisa inseama ca ii scot mufa din IAC ?! Oricum nu am gasit cheie torks pe masura asa ca am lasat-o balta momentan...dar sunt deschis la idei/propuneri/sugestii/ajutor :D

Brrrr, esti pus pe distrus masina. Stai cuminte, nu te baga unde nu te pricepi deloc. Clapeta inchisa e la relanti (nu calci deloc pedala de acceleratie) in conditiile in care nu s-a bagat nimeni sa "iti regleze" clapeta ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

M-am bagat eu sa-l curat :D odata cu IAC-ul...carb cleaner :D ideea este ca aveam o linie trasa pe el si l-am pus la linie cum era...dar eram curios pe calculator ce da :D pana la urma poate me lamuriti ...10.3 % pe senzorul de absolut throttle position e de bine sau de rau ?!

Share this post


Link to post

Nu te mai baga sa desfaci, sa cureti si sa reglezi, cand nu cunosti. S-ar putea sa te coste mult. Piesele electrice nu se curata cu carb-cleaner. Ca sa cureti corpul clapetei si inclusiv IAC-ul (fara sa-l desfaci), era sufient sa desfaci colierul de la furtunul de admisie si sa bagi un ochi acolo.

Altfel, cat reprezinta 10% din 4,6-5,0V stie toata lumea.

Share this post


Link to post

Asta e acum tre sa vad cum fac sa-l setez la loc...ca inca tremura urat masina la relantiu la rece...

 

 

Share this post


Link to post

Se da un matiz E3 (fara delco - cu 3 bobine) - care intr-o buna zi n-a mai vrut sa porneasca...

- ledul de immo se stinge

- iac-ul merge (deci ecu-ul merge)

- benzineste

- sigurante toate ok

 

insa nu da scanteie - si proprietarul (electronist) a masurat si zice ca nu vine nici un fel de semnal pe nici un pin al stecherului bobinei...

 

Ce poate fi? E3-ul are senzor turatie (pozitie volanta)? Sau ce altceva ar putea fi?

 

Incearca asa ca e simplu.

Scoate borna de + de la baterie.

Laso asa 1-2 min.

Cupleaz-o la loc.

Da-i o cheie.

Nu merge incearca cu a 2-a cheie daca o ai.

Bafta!

 

Diagnosticul "medicului" : releu incarcare si puntea redresoare sunt duse . Boul ala care mi-a dat curent mi-a pus gresit cablurile headbang2.gif . Piesele noi la un magazin de piese auto din orasul meu costa cam 300 de lei . Pot gasi undeva mai ieftin ?

 

Nu ti-a pus cablurile gresit ci ti-a dat curent cu motorul pornit.

De fiecare data cand iei curent de la o alta masina motorul celui care iti da curent TREBUIE sa fie oprit.

Altfel vezi si tu ce ai patit.

Share this post


Link to post

maestre tolin ajutor!!!!!!

se da urmatoarea problema:

scot fisa de la bujia 1 moare motorul complet,scot fisa de la bujia 2 scade doar turatia, scot fisa de la bujia 3 nu se simte nimic,

in necunostiinta de cauza am dat 4 mil pe saracia de bloc de bobine (maty euro3).simptome: nu pot urca o panta de circa 30 de grade decit cu prima viteza, la depasiri ma rog de masina sa ma ajute,

are doar 49.000 km ce naiba sa ii mai fac? (schimbat bloc bobine inductie,filtru aer,astazi ulei, din pacate pt ca nu am gasit 5w30 am bagat 5w40 castrol magnatec,schimbat valva PCV),poate daca aveam rabdare citeva zile sa imi raspunda cineva la postul anterior nu mai dadeam aiurea 4 mil pe blocul de bobine 4 bilete asa ca help !!!!!

Share this post


Link to post

Vad ca ai schimbat multe, dar nu vad nimic despre fisele de la bujii.Verifica fisele, s-ar putea ca bujia 3 sa nu lucreze din cauza fisei.

Share this post


Link to post

Gata , rezolvat drive.gif schimbat bloc bobine inductie,filtru aer,bujii,valva PCV ALATA VIATAbananab.gif

Nici n-ai asteptat vreo parere.

Share this post


Link to post

Parerea mea ar fi sa incerci acum un Reset ECM + Idle learn...si daca nici asa poti sa incerci sa cureti IAC si sa schimbi si fisele ;)

 

 

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce dar am impresia ca aici ceva nu e bine :D senzor 1 bank 1 ala cred ca trebuia sa fie constant la fel ca 2 si avansu sa nu varieze asa rau...si trottle senzor ala sa fie mai mic...ideea ar fi alta...ce se poate face ?!

 

 

Share this post


Link to post

maestre tolin ajutor!!!!!!

se da urmatoarea problema:

scot fisa de la bujia 1 moare motorul complet,scot fisa de la bujia 2 scade doar turatia, scot fisa de la bujia 3 nu se simte nimic,

in necunostiinta de cauza am dat 4 mil pe saracia de bloc de bobine (maty euro3).simptome: nu pot urca o panta de circa 30 de grade decit cu prima viteza, la depasiri ma rog de masina sa ma ajute,

are doar 49.000 km ce naiba sa ii mai fac? (schimbat bloc bobine inductie,filtru aer,astazi ulei, din pacate pt ca nu am gasit 5w30 am bagat 5w40 castrol magnatec,schimbat valva PCV),poate daca aveam rabdare citeva zile sa imi raspunda cineva la postul anterior nu mai dadeam aiurea 4 mil pe blocul de bobine 4 bilete asa ca help !!!!!

 

La tine se pare ca este de vina cureaua de distributie.

110 ron si iti da si rola de intindere.

Schimb-o si o sa ai un alt motor.

Share this post


Link to post

Azi dimineata, dupa vreo 2 km de mers, vitezometrul si indicatoarele de km nu au mai functionat...cam la 5 km dupa asta mi s-a aprins check engine-ul. Are vreo legatura una cu cealalta? Mentionez ca dupa ce am oprit masina i-am mai dat o cheie check-ul a disparut. E pentru prima data cand imi apare de cand am masina. La ultimul plin am pus un flacon pt. curatarea injectoarelor, posibil si de la asta sa fie? :scarpin:

Share this post


Link to post
... dupa vreo 2 km de mers, vitezometrul si indicatoarele de km nu au mai functionat ...

Asta-i cauza, una electrica.

Share this post


Link to post

Multumesc, tolin. Am gasit intre timp si topicul cu check engine si am vazut ca mai erau oameni cu aceeasi problema.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce dar am impresia ca aici ceva nu e bine :D senzor 1 bank 1 ala cred ca trebuia sa fie constant la fel ca 2 si avansu sa nu varieze asa rau...si trottle senzor ala sa fie mai mic...ideea ar fi alta...ce se poate face ?!

 

 

 

Sensor 1 bank 1 este prima sonda lamda. Sensor 2 bank 1 este a doua sonda lamda, cea de dupa catalizator. Este imposibil ca cea prima sonda lamda sa scoata output-ul la fel de constant ca cea de-a doua, avand in vedere ca una masoara nivelul de O2 inainte de catalizator iar ce-a de-a doua dupa catalizator. Citeste ce face prima sonda si ce face ce-a de doua.

Avansul este dinamic la masina ta asa ca variaza cum vrea ECU si este normal.

Lasa masina in pace ca o zapacesti de tot. Pune mana pe manualul de service si citeste despre ce este in motorul ala.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...