Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Deci pana la urma a lovit pistonul in supape. Bine ca nu are nimic pistonul. Schimba doar chiuloasa, nu are sens sa schimbi motorul cu totul, blochezi niste bani.

Share this post


Link to post

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si rabdare. Imi promit ca de acum inainte voi fi mai atent cu masinuta mea, ca delasarea costa!

Share this post


Link to post

 

 

Ce ziceti, merita produsul? Sa-l incerc?

Si cand vei face in fine segmentarea .cum vei elimina depunerea de produs-minune de pe camasi?Fiindca trebuie sa ai camasile cilindrilor "curate", pentru segmentii cei noi.

Sau vei incepe rodajul segmentilor (cei noi) lasandu-i sa elimine ei diferitele "neferoase" de pe camasi?"Surplusul" provenit dintr-o astfel de uzura unde se va duce?

Ma intreb si te intreb.

Pentru a actiona "neinvaziv" si a-mi pastra o sansa de a reveni la starea initiala de motor "curat" si fara depuneri "necontrolate" , eu as folosi asta:

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_1005.html

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu la o segmentare se rectifica si peretii cilindrilor de zgarieturi sau depuneri.

Iar daca vad ca intradevar cu aceasta solutie Restorer nu mai consuma ulei deloc, nici nu mai fac segmentarea. Ceea ce imi recomanzi tu de la LiquiMoly este un aditiv de ulei ce reconditioneaza garniturile uzate pe unde uleiul curge in afara masinii. Mie uleiul nu imi curge in afara masinii pe nicaieri. Am ferificat de mii de ori. Singurul loc pe unde ar putea sa-l manance sunt segmentii (supapele si simeringurile de la supape au fost verificate si au etansietate perfecta).

 

 

 

Share this post


Link to post

Salutare,

Poate sa imi spuna cineva care ar fi "simptomatica" unui motor de Matiz care are rupti segmentii (piesa inelara a pistonului ce asigura etanseitatea in cilindru)? Unul ar fi consumul exagerat de ulei; dar ma intereseaza si alte efecte: zgomote, rateuri in mers ale motorului, zdranganituri, etc ... ceva care sa diagnosticheze aceasta problema de segment rupt.

PS: poza este doar informativa, nu este piston de Matiz

post-7765-126485045844_thumb.jpg

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

Fara sa vreau a fii rau...

Motoarele se repara. Completeaza cu ulei si repara-l cand ai bani. Aditivii o sa-ti creeze numai probleme ulterior. Canale de ungere infundate, etc... si te vei trezi peste scurt timp cu alte probleme

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu la o segmentare se rectifica si peretii cilindrilor de zgarieturi sau depuneri.

Iar daca vad ca intradevar cu aceasta solutie Restorer nu mai consuma ulei deloc, nici nu mai fac segmentarea. Ceea ce imi recomanzi tu de la LiquiMoly este un aditiv de ulei ce reconditioneaza garniturile uzate pe unde uleiul curge in afara masinii. Mie uleiul nu imi curge in afara masinii pe nicaieri. Am ferificat de mii de ori. Singurul loc pe unde ar putea sa-l manance sunt segmentii (supapele si simeringurile de la supape au fost verificate si au etansietate perfecta).

 

 

 

Sa inteleg ca la tine pe primul plan este consumul de ulei si apoi buna functionare a motorului? Poate sa nu iti consume ulei insa sa te trezesti cu alte bele pe cap, mai mari! Cum a mai zis cineva, completeaza cu ulei si segmenteaza-l daca e de segmentat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai compresia este foarte scazuta pe respectivul cilindru. Chiar, de ce nu-i faci tu un test de compresie? Vezi ca un amic cu un opel asta pierdea ulei pe la semeringul prizei dintre motor si cutia de viteze, si asta numai la peste 3000 rpm. Pe un drum de 60km mers cu 3000-3500 rpm pierdea ~1 l de ulei.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Ceea ce imi recomanzi tu de la LiquiMoly este un aditiv de ulei ce reconditioneaza garniturile uzate pe unde uleiul curge in afara masinii.

Nu-i adevarat!In aparenta asa este, dar daca aprofundai un pic problema aflai ca:

"Oil Leak Stop regenerates rubber and plastic engine seals and

reduces oil consumption via the piston rings (due to constant viscosity) and via valve guides (due to regenerated seals). Prevents blue smoke in the exhaust gases."

Iti mai traduc?

Eu ma intrebam cum vei curata motorul de depuneri , in primul rand pe camasi (asupra carora , in majoritatea cazurilor, daca uzura o permite, natural, nu se intervine) dar si prin alte puzderie de canale si suprafete care trebuie unse si pe unde traseul uleiului va fi "gatuit".De obicei se cauta curatarea cat mai buna a motorului fiindca el se murdareste destul de mult in timp cu depuneri de tot soiul(cauta pe goagal "sludge").

Ma rog, e motorul tau...Eu "aparam" de fapt aici principiul "non-aditivarii".

 

Multa bafta!

Share this post


Link to post

Chiar, de ce nu-i faci tu un test de compresie?

 

Am facut test de compreie si mi-a iesit cam 11; 11,5 la fiecare piston. Testul a fost facut cu motorul cald. Am auzit unii mecanici care spun ca testul de compresie se face numai cu motorul rece. Care e adevarul?

 

Opelul prietenului tau scotea fum pe teava de esapament?

Share this post


Link to post

Normal ca nu scoatea pic de fum, nu ti-am zis pe unde pierdea uleiul? Si el a crezut intial ca motorul mananca ulei si chiar se speriase destul de tare.

Share this post


Link to post

Am inteles. Ar trebui sa verific si eu mai in amanunt sub masina. Problmena este ca aveam o rampa in spatele blocului pe care o folosea tot cartierul, dar de 1 sapt. primaria a demolat-o pentru nu stiu ce renovare.

VA ROG daca stie cineva o rampa prin Bucuresti sa imi spuna si mie locatia ei.

MULTUMESC ANTICIPAT!

Share this post


Link to post

... a fost incercat pe masini foarte uzate obtinandu-se rezultate bune la compresie, consum ulei...

Pentru mine aceasta ramane o solutie temporara (1 an si ceva) pana strang bani sa fac o segmentare la motor.

Ce ziceti, merita produsul? Sa-l incerc?

 

Pana la urma, tot acolo o sa ajungi. Mai bine cumpara-ti segmenti de calitate si cauta un meserias. Eu am un meserias care a facut scoala la Daewoo si l-am intrebat despre segmentare. Mi-a spus ca nu e necesara desfacerea motorului in totalitate (la prima segmentare) si nici nu dureaza mult (maxim 2 ore). Cum majoritatea te sfatuieste acelasi lucru, nu te incurca cu aditivi care sa-ti strice alte componente ale motorului. Aditivi de genul ala il bagi in motoare cu cateva sute de mii de km, care au cilindrii uzati si unde necesita schimbarea motorului ( sau nu mai merita sa-l inlocuiesti).

Share this post


Link to post

Merci de raspuns.

Eu am intrebat de segmentare la serviceul Daewoo din Bucuresti de pe Plevnei si mi-au spus ca ma costa in jur de 3000 RON (adica 2 salarii de ale mele) si dureaza cam 3 zile pana iau masina.

Daca stii tu un mecanic bun, sau un service mai ieftin da-mi te rog de stire.

Multumesc!

Share this post


Link to post

3000 ron segmentarea? Cu banii astia iti iei motor nou(aproape :D )

Share this post


Link to post

...si nici nu dureaza mult (maxim 2 ore).

 

Vauuu, o fi vreun ginecolog auto tipul. Doua ore la o segmentare, inseamna treaba repede si de mintuiala.

Share this post


Link to post

DA, 3000 ron segmentarea (fara schimbarea simeringurilor supapelor sau alta interventie; doar shimbarea segmentilor) - si garantie 2 ani la lucrare.

Recomandati-mi un alt service sau un mecanic bun. Daca este mai ieftin de 3000 ron pot sa fac segmentarea cat de curand.

Share this post


Link to post

Vauuu, o fi vreun ginecolog auto tipul. Doua ore la o segmentare, inseamna treaba repede si de mintuiala.

 

Nu pot sa trag o concluzie decat dupa ce-l vad la treaba. A specificat de prima segmentare si nu am putut sa-l contrazic. Nu e neaparat sa fie de mantuiala. Sau e mai bine sa dai masina pe mana lor, la service, sa-ti bage manopera la greu (treisfert de ora pana se scurge uleiul, mai o ora pana-l desface si asa mai departe) si la urma sa fie clientul multumit ca a dus masina la service.

 

Off topic: mi-a schimbat toate 4 amortizoarele intr-o ora, desi timpul dat de Sachs pt un amortizor este de 30min (cele pe fata). E drept ca inlocuirea amortizoarelor nu e acelasi lucru cu segmentarea unui motor, dar daca asta face toata ziua (si este singurul din service care face asta) probabil stie ce face...si se mai si lauda greenguy.gif

Share this post


Link to post

@adisoru, daca ar fi sa aleg (nu e cazul meu) intre un service si un mecanic hiper-activ, nu as alege nici unul. Probabil ai observet si tu ca, avem multi colegi de forum care se pricep la masini/motoare si pun suflet in ceia ce fac. Deci...ma intelegi. :-?

Share this post


Link to post

Pana una-alta, de ce nu incerci, totusi, ce ti-am recomandat eu?Risti doar vreo 25 de lei...

Share this post


Link to post

Inca ma mai gandesc. Daca reusesc sa fac undeva o segmentare mai ieftina, pana in 1500 Ron, fac segmentarea si gata.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Salutare

 

Acum vreo saptamana postam si eu, din nefericire, in acest topic

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=12610&view=findpost&p=462731

 

Intre timp problema s-a acutizat atat de mult ca masina m-a lasat pur si simplu in camp in timp ce ma indreptam spre Brasov, asa ca am ramas intr-o duminica noapte, blocat undeva intre Pufuleni si Domnesti (si da, a fost foarte frig :( ). Sarind peste acest aspect, a doua zi, remorcat pana la Adjud de un sofer binevoitor, am bagat matizul in service. Initial a fost diagnosticat cu bobina de inductie defecta, motiv pentru care nu dadea scanteie si am stat jumatate de zi ca sa o aduca...din Galati. Evident, lucrurile nu puteau merge bine din prima si dupa ce a fost schimbata bobina, eu tot nu aveam scanteie pe bujii. Fiind trecut la alt mecanic de catre seful de service, acesta a reusit sa rezolve problema (macar aparent) si masina a pornit. Desi nu m-a lasat sa stau langa el am observat ca a umblat la delco si ca a desfacut ansamblul pana la senzor.

 

Dupa ce am luat masina am observat ca este ceva mai lenesa decat o stiam eu dar eram prea sictirit de evenimentele din ultima zi si ultima noapte asa ca am plecat in graba (se anuntase si cod galben) si am ajuns acasa pe viscol.

 

La circa cinci zile de la evenimentele relatate mai sus, am obsevat ca incepe sa mi se aprinda check-ul de la motor in mers. Exasperat am inceput sa verific totul pe la motor si am descoperit ca, capacul de la delco era prins doar intr-un singur surub. Am desfacut capacul l-am curatat si l-am fixat ca lumea. De asemenea, pentru ca eroarea nu a disparut am schimbat si fisele de la bujii cu unele koreene, dar nici aceasta operatiune nu a avut un efect deosebit (doar ca motorul o ia mai repede la cheie dimineata).

 

Sambata trecuta am fost la service-ul ENA, fosta reprezentanta daewoo unde au incercat sa o puna pe tester dar fara succes, seful de acolo pretinzand ca mufa de pe masina nu este alimentata cu curent si deci nu poate folosi nici aparatul pentru ca acela se alimenteaza de la masina.

 

In momentul de fata circul cu check-ul aprins ( de mentionat ca se aprinde dupa 60 la ora si dupa ce trec in treapta a patra cel putin).

 

 

De asemenea in plus fata de informatiile din primul post trebuie sa mentionez ca posed o masina cu motor euro 2 si ca aproximativ odata cu momentul in care a inceput sa se aprinda check-ul in bord, am ramas si fara kilometraj datorita ruperii cablului.

 

DECI, astept orice parere, opinie, sfat sau post care ma poate indrepta in directia corecta.

Share this post


Link to post

Pai, de aia se aprinde Check-ul, pentru ca ai cablul de kilometraj rupt.

Share this post


Link to post

Verifica pe cutie senzorul VSS daca mai are mufa bagata. E posibil sa-l fi scos gealatii in service...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...