Mircea Posted November 3, 2006 Timpul de deschidere la injector de 4 sec, Nu-i cam mare? Share this post Link to post
RamboX Posted November 10, 2006 Am o mica mare problema cu Matizul meu SE,are si gaz pe el dar nu-l prea folosesc,concret da in nas cand se incalzeste daca scad cu a III a sub 40km/h chiar si 35km/h. I-am schimbat uleiul,filtrul de ulei si cel de aer. La relanti merge perfect,linistit,nu bate nimic,nu intrerupe... Ce ar putea fi? Daca conduc mai turat nu am nici o problema. Share this post Link to post
SMS Posted November 10, 2006 Pune Brisk-urile recomandate de mine, n-o sa regreti. Iarna merg mai bine ca NGK-urile. Astea nu sunt trecute in manual la recomandari... de ce sunt mai bune alea? au "gap"-ul mai mare/mai mic? Fisele corespunzatoare de unde le iau? Orice mag? Sau trebuie sa aiba cine stie ce parametrii/lungimi/etc? Share this post Link to post
tolin Posted November 10, 2006 Nu, Brisk-urile acelea (retine codul exact) le recomand eu. Cablurile pentru bujiile de la motorul de Matiz euro2 au lungimi aparte si se vand la pachet cu specificatie clara. Exista pe forum un topic dedicat, unde afli si unde le gasesti. Pune fise marca Tesla, cele Daewoo "nu e bune". Share this post Link to post
Mircea Posted November 10, 2006 Am o mica mare problema cu Matizul meu SE,are si gaz pe el dar nu-l prea folosesc,concret da in nas cand se incalzeste daca scad cu a III a sub 40km/h chiar si 35km/h. I-am schimbat uleiul,filtrul de ulei si cel de aer. La relanti merge perfect,linistit,nu bate nimic,nu intrerupe... Ce ar putea fi? Daca conduc mai turat nu am nici o problema. Citeste primul post al acestui topic si nu mai deschide subiecte existente inainte de a folosi functia . Share this post Link to post
aximisu Posted November 14, 2006 Salutare, Am de o saptamana un Matizache E3/AC nou nout (350km)si astazi (13.11.2006) am descoperit la un control intamplator faptul ca uleiul are un miros puternic de benzina . Am comparat cu un Matiz cu 16000 km si un Logan care are acelasi numar de km si e la fel nou ca si Matizul meu, fara revizia de 1000 sau 1500 si nu au acest miros. Va rog sa-mi spuneti daca e normal sau cada nu e ce se poate face in cazul acesta. Deja am stabilit o programare S"> la service. Share this post Link to post
Mircea Posted November 14, 2006 Nivelul uleiului este crescut in baie? Daca aprinzi scurt la o oarecare distanta de joja o bricheta, ia foc repede? Share this post Link to post
RamboX Posted November 17, 2006 Am schimbat si eu valva PCV si am dat si reset prin scoaterea bornei de masa,problema datului in nas ca a IIIa sub 40 km/h cand motorul este cald persista, cred ca o sa schimb şi filtrul de benzina,bujii şi capacul de delcou. O alta problema ce mi-a aparut este faptul ca scade antigelul,la furtune totul pare uscat,in ulei nu este pt. ca nivelul sta bine,motorul merge rotund la relanti si nu numai nu se supraincalzeste , unde ar pute fi buba? Share this post Link to post
tolin Posted November 17, 2006 Capacul la delco nu trebuie sa-l schimbi neaparat, se curata la interior, cum se curata si rotorul de distribuire a tensiunii de la bobina. Verifica si rezistenta ohmica a cablurilor de la aprindere cu aceasta ocazie. Share this post Link to post
URX Posted November 17, 2006 RamboX, urmareste cu atentie vasul de expansiune.S-ar putea sa ai o fisura,si sa pierzi lichidul de racire doar in mers,odata ce acesta incepe sa-si faca circuitul.Am avut o problema asemanatoare(pierdeam lichid si nu stiam pe unde),iar la un control amanuntit al acestuia,am depistat o fisura mica pe la imbinare.Succes. Share this post Link to post
RamboX Posted November 17, 2006 Pare uscat, o sa ma uit si dupa ce vin din cursa cu el cald. Share this post Link to post
RamboX Posted November 25, 2006 A-ti avut mare dreptate cu vasul de expansiune,pe acolo curgea dar asa discret... numai cand se racea aparea ceva umed pe dedesubt,am luat unul nou cu 21,5 ron,acum asta s-a rezolvat ,mai am ambreiajul de reglat si schimbat filtrul de benzina. Share this post Link to post
Senna Posted November 25, 2006 (edited) Le-am spus sa schimbe releul pompei de injectie, sa masuram presiunea de benzina din rampa, IAC-ul, etc. Dupa introducerea masinii in service, s-a verificat pe scaner temperatura apei care a fost de 5 gr, a aerului de 5-6 gr, MAT-ul, senzorul TPS, timpul de deschidere la injector de 4 sec Denumirea corecta este releul pompei de combustibil (fuel pump relay), cel care permite ECU sa controleze respectiva pompa. Iar timpul de injectie in cazul tau era 4 milisecunde. Am impresia ca operatorul care ti-a testat masina e incapabil sa gaseasca defectul semnalizat de martorul Check, care nu se aprinde de florile marului. Edited November 25, 2006 by Senna Share this post Link to post
closchkutza Posted December 7, 2006 La mine face aceeasi chestie la ~40km/h in treapta a 3-a..nu merge constant...incetineste un pic, apoi zvacneste iarasi, iar incetineste, iar zvacneste..toate simtomele astea sunt destul de slabe, dar indeajuns cat sa fie observate. Ce ar trebui sa faca cei de la service, ca vreau sa le zic de asta, tot ma duc pt revizie de 1000km? Share this post Link to post
ADDY Posted December 7, 2006 Salut, va rog sa ma ajutati sa lamuresc urmatoarea problema: De cand a venit frigul, mi se intampla uneori (o data la 3 zile cu aproximatie) sa se aprinda engine check, moment in care masina da rau in nas la pornirea de pe loc, practic ii moare motorul daca nu o turez tare. La ralanti insa merge normal. De asemenea trebuie sa mentionez ca indicatorul de temperatura abia se urneste un pic din loc, chiar si dupa 1 ora de mers prin oras cu masina. Indicatorul functioneaza sigur, am verificat. Credeti ca cele 2 situatii au legatura? Ce trebuie sa verific? Sa fie termostatul de vina? Este necesar sa verific si distributia/curea de distributie? Orice pareri avizate sunt binevenite. Va multumesc! Share this post Link to post
tolin Posted December 7, 2006 Termostatul, in primul rand. Furtunul care iese din el si intra in radiator trebuie sa nu aiba presiune in el pana cand se ajunge la temperatura de regim. Share this post Link to post
ADDY Posted December 8, 2006 (edited) Cum pot verifica daca exista sau nu presiune? Sa scot furtunul in timpul functionarii motorului, sau cum altfel? Multumesc Edited December 8, 2006 by ADDY Share this post Link to post
tolin Posted December 8, 2006 Esti copil ? Il strangi in mana, ii "iei pulsul". Share this post Link to post
zalmoxis Posted December 8, 2006 Si vezi daca se incalzeste !..Caci daca se-ncalzeste inainte de a ajunge motorul la temperatura de regim inseamna ca e blocat pe deschis!!... Share this post Link to post
ADDY Posted December 8, 2006 Am inteles, am verificat, furtunul care duce de la termostat la radiator s-a incalzit la 1 minut dupa ce am pornit motorul, motorul fiind rece. Se pare ca intr-adevar termostatul a ramas deschis. Am sa il inlocuiesc si am sa postez rezultatul. Va multumesc! Share this post Link to post
zalmoxis Posted December 8, 2006 Nu uita sa ne si spui daca intr-adevar asta a fost!!!! Share this post Link to post
ADDY Posted December 8, 2006 Nu uit, am sa postez imediat ce reusesc sa fac rost de piesa si o schimb. Share this post Link to post
SMS Posted December 9, 2006 De cateva zile se aude un fel de "bolborosit" de la motor... Am verificat cam toate lichidele care le stiam eu: - lichid racire motor: este la acelasi nivel de cateva saptamani. nu am pierderi - lichid spalare parbriz: nu pierde apa - e plin - lichid servodirectie - asta pierd, dar cand ramane putin face un alt sunet (oricum am completat). am presupus ca e de la ulei... (prin cine stie ce procedura sa se fi consumat) si am pus... acum nu stiu sigur, ori nu am ulei deloc, ori deja am depasit al 2'lea punct de control, ca am mai adaugat. Acel sunet pare a fi de la un lichid crare trece printr-un furtun, dar nu este destul ca sa-l umple... Sau cum sa zic, ca intr-un pahar gol din care tragi cu paiul, dar sunetul in cazul meu este ceva mai gros... In bucuresti, daca vrea sa se uite cineva, vin oriunde. Share this post Link to post
aiptek Posted December 9, 2006 SMS, acelasi sunet il aud sieu la motor cand e rece dimineata, dupa ce il pornesc si accelerez putin.Am gasit la mine care era sursa bolborositului, antigelul in borcanul de racire face zgomotul ala. Asta daca e de bine sau de rau nu stiu, poate face parte din categoria asa FACE TOATE Share this post Link to post
smailmiami Posted December 9, 2006 Esti un client fidel al rubricii "Probleme motor Matiz"... Daca nivelul la ulei este bun si nu ai spuma pe joja, problema ta s-ar putea incadra la "pareri" ... Share this post Link to post