Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Motorizari Cielo/Nexia

Recommended Posts

Tinand cont de faptul ca dadusem spaga la ITP VREO 300K ROL, cred a reglat oxigenul cu simt de raspundere...

Sau a.i. sa treci testul. :D

Share this post


Link to post

Nu cred, fiindca i-am zis sa spuna pe bune ce probleme are masina (spaga o dau din obisnuinta sa nu-mi phoota masina cu turatii de motocicleta sau sa ma puna sa scot ornamentul de la toba ca sa poata verifica etanseitatea tobei, etc); mi-a zis ca am un disc de frana putin ovalizat (l-am schimbat ulterior), frana pe roata dreapta spate cu eficienta 85%... Motorul a zis ca e OK. ;)

Share this post


Link to post

Hmm, eu mai am o nelamurire pe langa a lu' brusli. Am un cielo din '95, coreean, cutie automata, care are sonda lambda. Daca are sonda asta inseamna ca are si catalizator?

Si daca are sonda lambda pan' la urma ce benzina se pune? Ca busonu ala de la rezervor e cat casa intra orice pe acolo..?

Share this post


Link to post

Sant cu sonda lambda dar fara catalizator deci pentru benzina cu plumb.

Share this post


Link to post

Salutare, ca sa scormonesc un pic ***** , pe unde am mai fost prin service-uri si intrebat inginerii de pe acolo (deci nu ucenicii carpaci care dau cu ciocanu) de la Daewoo, VW si Fiat, cam toti au mi-au spus urmatoarele despre motoarele de 16V fatza de cele cu 8 V la aceiasi capacitate:

Cele de 16V:

avantaje: sunt mai nou aparute, putere mai mare, consum mai mic

dezavantaje: pret mai mare de productie, mai zgomotoase, motoare de turatzie mare, probabil mai scump de reparat (eu zic si mai chinuite sa scoata putere mai mare din aceiasi capacitate)

 

La Fiat mi-au aratat noul motor de pe Fiat Albea care la motor de 1,2 cu 16V scoate 80 de CP fatza de cel vechi de 8V, la fel mi-au laudat VW Polo 1,2 cu motor de 16V si de Cielo cu 16V fatza de 8V.

 

La Daewoo ingineru imi spunea ca din cauza costului mai mare pe care l-am fi avut DOHC cu euro3 ar fi renuntat la fabricarea lui, si faptul ca s-au zgarcit la bani as tinde sa cred dupa ce am vazut calitatea masinilor facute la Craiova mai nou, cred ca ar pune roata de rezerva optionala daca le-ar da voie. Si ca banii ar fi principalu motiv pentru care au facut trecerea asta nicidecum ca s-au gandit ei la binele clientilor care ar beneficia de un motor mai bun... bla-bla...

 

Asa o fi ?... :shock:

Share this post


Link to post

ba baieti , sper sa nu ma fac de ras, da eu la cielo din 97 ce euro am ...sau nu am deloc?

Share this post


Link to post

Nu ma prea pricep. Dar intreb si eu: De ce motorul 16V ar consuma mai putin?

Si cam cit ar fi diferenta fata de motorul 8 V ?

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post

intrebarea asta mi-am pus-o si eu:

de ce s-a revenit la cielo la 8V ??

cat o fi diferenta de pret fata de 16V, de au vrut sa scoata un pret mai mic?

si inca una.. cica au folosit piese mai vechi ca stiau ca nu vor mai fabrica si sa ia din stoc nu sa fabrice altele noi.. putin probabil as zice..

 

dar.. ce a dus la reutilizarea sohc-ului pina la urma?

 

ps: mecanii pe care i-am intrebat au zis ca e mai usor de lucrat la cel in 8v , si ca lor ala le convine

Share this post


Link to post

16v consuma mai mult...

Share this post


Link to post

Au revenit la motorul original de 8V ptr a reduce costurile si a face fata competitiei in ce priveste costul masinii .Avand in vedere ca si motorul de 8V are o reputatie f buna dar este mai ieftin de produs si intretinut au renuntat la cel de 16V

Share this post


Link to post

am inteles.. o incercare destul de palida in fata ofensivei furtunoase a loganului..

Share this post


Link to post

Ce ofensiva furtunoasa a loganului ?

 

la 1,4 are 75 Cp, la 1,6 are 90 Cp, si Cielo 8v are 80, si daca sti sa il conduci cam plange loganul dupa tine, sau daca chiar vrei sa il faci in sange ia o Nubira si atunci sa vezi cum plange pe la 160-170 si dupa tine si dupa consum cand o sa ii arate pe bord 12-14 consum.

Share this post


Link to post

la vanzare ma refeream maestre, daca citeai mai sus.. vedeai referirile catre scaderea costurilor si ai fi inteles

.. lacrimi si sange..

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

ok, maestre, scuze atunci

Share this post


Link to post
Ce ofensiva furtunoasa a loganului ?

 

la 1,4 are 75 Cp, la 1,6 are 90 Cp, si Cielo 8v are 80, si daca sti sa il conduci cam plange loganul dupa tine, sau daca chiar vrei sa il faci in sange ia o Nubira si atunci sa vezi cum plange pe la 160-170 si dupa tine si dupa consum cand o sa ii arate pe bord 12-14 consum.

Loganul de 1,6 are 85,8 cai iar la 170km/h daca reuseste sa ajunga la viteza asta iti arata un cinsum instantaneu de 17% :mrgreen: .

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: modelele de prin 2002-2003-2004 ce motoare au avut? SOHC sau DOHC? Si ce standard EURO? (2 sau 3?)

Share this post


Link to post

Motoarele sunt DOHC iar standardul de poluare este Euro2 sau Euro 3(astea s-ar putea totusi sa fie SOHC :-? )......nu stiu exact cand a fost introdus Euro 3 dar cred ca in 2005.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Din 2004 au inceput cu euro 3 si au revenit la SOHC. Din anul 2000 pana atunci s-au pus motoare DOHC euro2.

Share this post


Link to post

sa inteleg ca intre 2002-2004 s-au folosit DOAR motoare DOHC 16V?

Share this post


Link to post

Da. La Cielo ne referim aici. Cam de cand au lansat Cielo STD (cred ca era 2002) si pana la introducerea euro3 au fost motoare DOHC 16V. Mi se pare ca am gresit postul anterior, caci pana la Cielo STD mai faceau inca "vechiul" GLE care cred ca era cu motor de 8V. Insa sunt sigur ca din 2002 acesta a disparut. Din productie, normal... :)

Share this post


Link to post

Da, de Cielo vorbeam.

Cam nasol ... as fi vrut sa-mi iau un Cielo sh, dar asta DOHC 16v am vazut ca papa la benzina cu galeata (13-14l urban mi se pare enorm)

 

PS: aceste Cielo de dupa 2004 (euro3) au 8v sau 16v?

Diferenta SOHC - DOHC e data de nr. de valve? Exista SOHC cu 16v ?

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Single overhead camshaft (SOHC); Double overhead camshafts (DOHC)

O axa - 8 valve, 2 axe - 16 valve. Deci SOHC cu 16 valve.. doar pe 8 cilindri se poate.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Tommy - am inteles dif. SOHC - DOHC.

 

Ce nu inteleg: zicea cineva mai sus ca din anul 2004 s-a revenit la SOHC (deci 8v). Cu toate astea, m-am uitat la niste anunturi pe autovit la Cielo din 2004, iar in poza cu motorul se vedea destul de clar 16V. Care e treaba ?! Nu cumva din 2005 au bagat euro3, deci si 8v?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...