Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

22.07.2004- Ultima Dacie Berlina si Break

Recommended Posts

Ieri a fost o zi istorica la firma Dacia Pitesti.S-a produs ultima berlina si ultimul break dupa 30 de ani de fabricatie,1.900.000 de masini facute,500.000 date la export.S-a varsat o lacrima, carcotasii si-au exprimat parerile de rau pt.faptul ca s-a terminat productia acestui model care devenise un simbol national, alea-alea.

Propun ca in acest topic sa scriem cei care au avut berlina sau break numai lucruri de bine care ni s-au intamplat cu ele, momente cand ne-am simtit mandri de ele,clipele cand am fost fericiti ca suntem posesori de berlina sau break.

Incep eu- pt.mine a fost prima masina care am avut-o, din aceea cu motor de 1.4 in 5 trepte, verde metalizat(culoare de care eram f.mandru), am cumparat-o de noua si am fost cel putin primii 5 ani f.multumit de ea,comportandu-se ireprosabil.M-a dus si pe canicula la mare si pe viscol la munte, batraneste asa cu suta, dar in siguranta.

Deja incep sa fiu nostalgic si ma opresc aici.va las pe voi sa va spuneti amintirile legate de berlinele si breakurile care le-ati avut.

REPET- numai lucruri de bine.

Share this post


Link to post

Chiar si troaca mea de 1310 am iubit-o ... motor de 1410, 5 viteze, 4 faruri, grila fata 3D, spoiler fata un model extrem de rar, mult alungit in jos si nu prea bombat ... imi placea mult asieta ei de drum, avea suspensia spate zob, asa ca statea ridicata de bot tot timpul, gata sa manince asfaltul ... avea traseu de inox la evacuare (singurul lucru care nu era ruginit pe ea, de altfel) si suna altfel, metalic si gros la acceleratii ... am birjarit-o din greu 1 an de zile, inainte de a-mi lua Matizul, m-a uscat de bani mentinerea ei in stare de functionare (~60E/luna), dar sa dea dracii de nu ma infioram de placere cind o lansam in depasire cu 120, cu esapamentul urlind baritonal, sau cind ma dadeam pe serpentine acompaniat de bubuiturile planetarelor extrem de uzate ... avea un motor excelent, puternic si vioi, dar atit, in rest era varza cu carne ... am dus-o pina la 150, moment in care s-a distrus patina de intindere a lantului de distributie si am ramas imobilizat la popasul Sinesti ... nu m-am suparat pe ea, chiar m-am distrat oarecum ca a crapat exact cind si-a atins limita de performanta ... parca Enzo Ferrari zicea ca o masina e buna daca se face praf dupa ce trece invingatoare linia de sosire.

... a plecat intr-o zi de primavara ploioasa, pe rotile si cu motorul ei, in schimbul unei sume de bani care nu acoperea nici pretul pe care l-as fi obtinut daca o vindeam la fier vechi ... R.I.P.

Share this post


Link to post

:oops: ...mi-ai adus aminte de "capshunika"- prima mea mashina, un break facut in '98...am luat-o la 6 luni de zile dupa ce a fost fabricata si 2 ani de zile, cat am frecat-o pe litoral, nu am deschis capota decat pentru antigel, lichid parbriz si suflat jiglerul...nu am avut nici macar o pana sau sa se opreasca in drum... Sa se odihneasca in pace... :cadelnita: (asta pentru ca a incaput pe mina fratelui meu care a distrus-o in maxim un an de zile :oops:

Share this post


Link to post

Prima mea masina, Dacia 1310. Motor 1.4 in 5 trepte pe injectie, printre primele de acest tip. M-a slujit bine pe o perioada de 4 ani, am luat-o in 2000 si m-am despartit de ea in anul asta.

Nu m-a lasat niciodata in drum dar si eu m-am purtat frumos cu ea, nu am reparat-o la nenea din coltz, doar la service autorizat si toate reviziile la timp. Cand am dat-o deja dadea semne de oboseala, trecuse de prima tinerete.

A fost buna pentru scopul servit. Nici mai mult nici mai putin. La vremea respectiva nu imi permiteam altceva si Dacia a fost singura optiune. Am trecut prin toate tipurile de climat, de la torida vara pana la ierni crancene. Nu a avut nimic de comentat la toate abuzurile suferite din partea unui sofer incepator.

Sincer imi plac schimbarile in bine. Nu am timp sa ma gandesc cu nostalgie la vremea petrecuta cu ea. Dar probabil ca o sa vina o vreme cand o sa am timp sa imi aduc aminte de ea. Merita.

Share this post


Link to post

Sorry mey, am uitat batista acasa! Bullocks! Hai ca mai am putin shi incep sa pling. :( Eu care trebuie sa o vind sa-mi iau Cielo (sic!). Unde esthi, zalmoxis sa vezi ce patriotzi rumenos ai pa situl asta: au dat dacia sashi ia Woouri. W.T.F.?

:smoking:

Share this post


Link to post

Mi-am luat masina :!: Ce culoare? :D

Cand a intrat cricul in prag am renuntat la ea. A mers. Mare consumatoare de manopera, timp pretios de stat pe sub ea, alergatura dupa piese cat de cat originale :!: , pivoti si bucse care tin o saptamana... Am vrut si eu o masina cu care daca am chef la doua noaptea sa plec la Oradea, sa ma uit doar la cata benzina este in rezervor. N-am avut parte. Am luat un surogat (Matiz) care pana acum a mers excelent, cu toate inconvenientele clasei din care face parte. Cel putin necesitatile de transport, la un confort acceptabil, le am asigurate. Nu regret Dacia nici-o clipa.

Sa-i fie tarana usoara. :cadelnita:

Share this post


Link to post

In Libertatea de ieri e un colaj cu toate modelele daciilor fabricate pina-n prezent. Vro 7 tipuri. Ar fi misto de gasit in varinta color.

Share this post


Link to post

Personal Dacie n-am avut niciodata. "Rosioara" lu tata insa ne-a carat in condedii (comuniste - cate 3 saptamani la Saturn, cu cortul). Si acum imi amintesc drumurile Giurgeni-Vadu Oii-Constanta, copil, ingramadit intre bagaje in spate citind nerabdator bornele intre doua dealuri si asteptand sa vad marea in lumina diminetii.

 

"Refuzata la export" in 1982 de marea uniune sovietica a fost adjudecata de tata in schimbul a 72.000 lei (tzinuti la CEC vreo 4 ani) + 5.000lei si 5 "deca" de vin rosu de Blajani (pesches la Bacau la depozit)

 

Un pic decolorata (desi a fost reconditionata de 2 ori) isi face si acum constiincioasa datoria la carat ciment,gresie,faianta si alte lucruri grele. Gafaie, tremura, dimineata e somnoroasa, spartana, dar nu ne-a dezamagit niciodata.

 

Desi are 22 de ani si doua persoane au invatat sa conduca pe masina aia tinem la ea nespus: nu a fost lovita niciodata. Tinem la ea.

Tata chiar a refuzat sa se urce in a mea. El ca batranii, tot cu "rosioara" lui.

 

A avut dreptate cine a spus ca 1300 a fost un membru important si respectat al familiei noaste! Multumim 1300!

Share this post


Link to post

Domle', cred ca terminarea aceste productzii inseamna un mic pas al acestui popor, din mocirla catre mal. Trebuie sa mai terminam productia la multe altele: autocamioanele alea Roman Diesel de kko, Aro-uriile, etc. :|

Share this post


Link to post

N-am avut decit o NOVA de care am scapat repede :lol: cit despre "nemuritoarea" 1300 :swordfight: duca-se ... :!:

Share this post


Link to post

Asa putina nostalgie nu strica.Eu am copilarit ca sofer pe o Dacie alba cu 5 trepte,care dupa ce a stat 2 ani nemiscata in fata blocului a luat-o subsemnatul in stapinire.Primele wee dupa ce am intrat in posesia ei au fost petrecute la mecanic.Am schimbat la ea:jiglere,capac pompa apa,fise,bujii,planetare,electromotorul reparat,disc ambreiaj,placa presiune,rulment,garnitura chiuloasa,anvelope,jante,baterie+caroseria refacuta+vosita.Maruntusurile si tmpul petrecut pe la mecanici si in service nu le mai enumar.O singura data m-a lasat in drum dar cu doua ciocane am plecat din nou;a si odata pe linia de tramvai cand am fost la un pas sa-i arunc o bricheta aprinsa in rezervor.In rest ce sa zic:iarna nema caldura,nu dezaburire,la peste 110 se rupea in doua.Dar si acum cand o revad,amarata,in parcare,tot simt ceva pentru ea.Dar nu imi mai trebuie niciodata asa ceva.Traiasca Maty.

Share this post


Link to post

Familia mea avusese 3 oltcituri inainte ca in 1995 sa achizitioneze pe langa oltena 12 trs :lol: o dacia noua in 5 trepte 8) Masina puternica pe langa oltcit, zgomotul motorului gros,eram foarte incantat, ce sa mai.Drept care tata si-a mai luat un break aceeasi culoare la societate.cauciucuri Firestone pe 165, la 120 3000 de ture, era jale domle.

Bine, nu se pune ca berlina papa ulei din fabrica pt. ca avea supapele proaste.

In 99 am luat-o la Bucuresti de revelion sa duc pe cineva si sa ma intorc ca sa plec si eu la treaba mea.Am plecat in camasa(ca inca baga caldura la drum), nebarbierit ca mergeam ca smecherul cu 120 si aveam timp sa ma intorc.Problema este ca a inceput sa ninga si masina a inceput sa dea in bot.Si nu mai mergea mai mult de 60 pana se oprea.O lasam 10 min. si mergea normal...am ajuns la bucuresti si cand sa ma intorc, se asezase zapada si bineanteles ca m-a lasat in camp.Am pornit-o cu greu si am mers la blana cu 60 pana-n dristor cand si-a dat obstescul sfarsit.Am facut rev. in camasa si nebarbierit din cauza ei.Peste trei zile in service am aflat misterul: AM mers fara carton la radiator, a inghetat benzina ca nu stiam de celebrul alcoolo tehnic in rezervor, am fortat-o de a fiert motorul si am ars garnitura de chiulasa.De la un rahat de carton!!!!

Oricum pt. acest revelion tin sa multumesc si Petromului de la care alimentasem plinul inainte sa plec.

Share this post


Link to post

La mine istoria Daciei merge inainte si a terminat-o pe a OLTCIT-ului frantuzesc al familiei care mai avea 2 ani si avea nevoie de buletin. A venit in Galati de la Pitesti pe rotile ei intr-o zi de toamna ploioasa in 98 pentru ca doua zile mai tarziu sa ne trezim ca intra apa pe la ventilator. 5 zile mai tarziu ramanea in drum. Nu ne-am dat seama atunci, s-a vindecat singura, probabil aprinderea. La finisare nu se compara cu Oltcit-ul. In Oltcit cand inchideai usile simteai ca ti se astupa urechile, la Dacie simteai ca sta sa se rupa usa. Ce mi-a placut si imi place si in continuare la Dacie e cutia de viteze care merge impecabil. Ai nevoie de ceva mai multa forta in schimb nu da nici un fel de rateuri. Nu ca rht-ul de pe Maty care trebuie incalzit, pigulit, nu trebuie fortat etc. La cutia aia oricat de mitocan erai cand schimbai vitezele nu se supara. Era si este Dacia destul de lenesa in schimb se descurca bine la drum. Vara trecuta au plecat ai mei in concediu, ocazie cu care l-au luat pe Melebica la treaba de a fost nevoit Laur sa-i regleze ambreiajul dup-aia (la Dacie ar fi rezistat, dom'le), si i-au lasat Dacia lui Laur. El nu s-a rusinat si i-a bagat benzina ruseasca si a luat-o la jargheala la sfatul unui bun prieten care foloseste aceeasi zeama si ii recomanda calitatile si pe Daciaclub. Nu era satisfactie mai mare decat aceea de a merge stiind ca nu mai platesti blestematele de accize. Cand ma suiam in ea ma simteam ca in tractor fata de Maty, dar era un motiv de a face muschi prin parcari. Ce am remarcat la ea: e mai bun aspirator de femei decat Maty, nu-mi explic de ce. Ce mai era frumos la ea era faptul ca intra singura in depasire (stiti voi). In rest, Dacia noastra a ramas in patrimoniul familiei drept masina de oras a alor mei, masina de remorcare a cui se nimereste si masina de mers la pescuit a subsemnatului. In rest, numai de bine, sper sa o mai tinem destul de mult intrucat nu are nici 60000 km (in vreo 2 ani o depasesc). Locul ei afara a fost luat de WV, dar parca in masina germana sau coreeana nu te simti la fel ca in DACIA. In Dacia te simti ROMAN cu adevarat ! Si eu cel putin ma comportam ca atare :lol: : claxoane, faruri, injuraturi (nu-ti mai ajunge soseaua?) etc. Astia suntem noi si asta e masina care ni se potriveste. Ce ne facem de-acum incolo?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...