Jump to content

daddy

Membru
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About daddy

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Hyundai/Skoda
  • Model
    Tucson/Superb 2
  • An
    2008/2012

Recent Profile Visitors

801 profile views
  1. Proaspat: Dinel vrea sa renunte la Daewoo SIF Oltenia nu a obtinut profituri din afacerea Daewoo Soarta producatorului de autoturisme Daewoo România (DWAR) ramâne pentru câteva luni in mâinile singurului actionar ramas dupa plecarea coreenilor. SC Automobile Craiova SA a devenit actionar unic pâna când statul va gasi un cumparator pentru pachetul majoritar de actiuni. In acest timp, SIF Oltenia vrea sa renunte la afacerea Daewoo. Societatea de Investitii Financiare (SIF) Oltenia, cea care detine un pachet de 22% din actiunile Automobile Craiova SA (ACSA), actionara, la rândul ei, cu 49% la DAEWOO AUTOMOBILE ROMÂNIA (DWAR), pare decisa sa renunte la mariajul cu statul in afacerea fabricii de automobile. Presedintele SIF Oltenia, Dinel Staicu, este nemultumit de profiturile pe care le-a obtinut din aceasta afacere societatea pe care o conduce. „Nu vreau sa mai traim in concubinaj, pentru ca noi n-am luat de acolo nici un leu ca dividende. Oferta mea este sa iesim din combinatia cu statul si sa ne compensam cumva. Daca nu se poate, sa cumpere ei partea noastra de actiuni. Vreau sa am o intrevedere in acest sens cu ministrul economiei, Codrut Seres, si cu seful OPSPI. In cazul in care nu vrea, atunci vom trata cu un investitor privat“, a declarat Dinel Staicu. Presedintele SIF este de parere ca datoriile de 752 de milioane de euro la bugetul de stat imputate DWAR de catre Directia Regionala Vamala (DRV) Craiova sunt nereale. „In opinia noastra, aceasta creanta de 752 de milioane de euro este prescrisa. Dupa calculele specialistilor de la SIF Oltenia, doar doua luni de cotizatie la buget nu ar fi prescrise“, a mai spus Staicu. Mai mult, acesta s-a aratat mirat ca presupusele datorii nu au fost descoperite pâna acum si ca tema a fost reluata dupa ce statul a scapat de investitorii coreeni. „Pâna acum ce-au facut de nu au descoperit datoriile? Trebuia sa existe procese-verbale periodice de control, care sa confirme sau sa infirme acele datorii. Trebuia sa existe evidente. In toata situatia asta, cei mai pagubiti sunt actionarii minoritari“. Actiuni suspendate In timp ce Dinel vrea sa renunte la Daewoo, statul se vede pus in situatia de a se grabi cu vânzarea celor 51 de procente din capitalul social pentru care DWAR a platit recent din buzunarul societatii 60 de milioane de dolari. Legea societatilor comerciale nr. 31/1990 prevede ca, daca statul nu vinde cele 51 de procente intr-un an, actiunile vor fi anulate, iar capitalul social va scadea proportional cu 51%. Directorul Oficiului Registrului Comertului Dolj, Gheorghe Celea, a precizat ca dreptul de vot al statului pentru pachetul majoritar de actiuni al producatorului de autoturisme este suspendat. „Statul nu mai poate vota in contul celor 51% din actiuni. Ar fi putut sa o faca doar daca rascumpara el actiunile si nu societatea. Cei de la Automobile Craiova pot vota acum ca si când ar fi actionari 100% la Daewoo România“, a spus Celea. Directorul general si presedintele Consiliului de Administratie al Automobile Craiova (ACSA), Lucian Lutaru, a confirmat ca societatea a depus deja la Registrul Comertului noul act constitutiv referitor la situatia de la ACSA. Acesta a precizat ca statul român si SIF Oltenia, cei doi actionari semnificativi ai Automobile Craiova, au indirect actiuni la Daewoo prin cele 72, respectiv 22 de procente. „Actionarii ACSA nu pot beneficia de nimic de la Daewoo decât prin Automobile Craiova“, a spus acesta. Fiscul dicteaza strategia de privatizare Disputele dintre Vama si DWAR in privinta datoriilor de sute de milioane de dolari pe care aceasta din urma le-ar avea catre stat ar putea determina autoritatile sa vânda pachetul majoritar de actiuni catre petitorii DWAR prin strategii diferite, in functie de decizia celor de la Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala. Potrivit directorului ACSA, prima varianta a statului ar fi vânzarea directa a actiunilor. „Daca procesul cu ANAF nu merge bine, datoriile pot fi stinse prin darea in plata a activelor. Apoi acestea sunt aduse ca aport la o noua societate“, a exemplificat Lutaru. Acesta are si o explicatie pentru declansarea controlului la DWAR de catre Ministerul Economiei si Comertului pe care il considera „ciudat“. „Verificarea se face pe baza Legii nr. 71/1994 prin care s-au acordat facilitati pentru privatizarea Daewoo. Controlul a fost declansat inca din 2001, când s-a verificat daca toti cei de la Daewoo Coreea si-au indeplinit obligatiile contractuale in cei sapte ani cât prevedea legea. Atunci nu s-a descoperit nimic, desi societatea a trimis rapoarte lunare catre Fondul Proprietatii de Stat“, a adaugat Lutaru. Potrivit spuselor sale, controlul a fost declansat pentru a-i determina pe coreeni sa plece de la Daewoo. Articol Gazeta de sud Craiova
  2. Stiai gresit. Pe Captiva este disponibil un 2 litri common-rail de 150 CP, dezvoltat de GMDAT in cooperare cu VM Motori. Pe masinile de strada va avea 2 trepte de putere: 120 CP si 150 CP.
  3. Vind 4 bucati Michelin Energy 195/65/15, rulate 8.000 km, impecabile, 800 RON (1.600 RON sunt unele noi). Serban Patriciu, 0741124095
  4. Nu a vrut GM. Initial au vrut sa aduca Matiz II in Romania sub numele de Chevrolet Matiz (imediat dupa aparitia GMDAT). Ulterior au aflat ca DWAR a asamblat Matizuri II ... si ca prin contractul de licenta DWAR avea dreptul la toate imbunatatirile ulterioare ale masinii. Si au renuntat sa aduca Matiz II in Romania. Dar nici nu l-au fabricat aici ...
  5. Prietene, poza aia e din salonul de la intrarea in pavilionul principal al fabricii. Daca nu stiai pina acum, la DWAR s-au asamblat Matizuri 2 de preserie (circa 18 masini, parca) prin 2002. In acel salon s-a expus si un Matiz 2 din cele fabricate atunci. Ele se folosesc astazi de catre reprezentantele zonale ca masini de serviciu (sint albe la culoare).
  6. La revizie. Asa zice aia din service de la fabrica.
  7. Motorul de Matiz are culbutori clasici, nu pe role sau cu compensatori hidraulici. De aceea reglajul periodic al culbutorilor contribuie la mersul rotund al motorului!
  8. Matizul prietenei mele (E/AC din aprilie 2005) a avut acceasi problema, aparuta la 12.000 km: check engine ramas aprins la pornire sau se aprinde la scurt timp dupa pornire. Cod de eroare: cylinder missfire. La prima vizita la CVS Craiova au curatat niste mase. Becul s-a aprins a doua zi. La a doua vizita au schimbat un senzor. iarasi becul s-a aprins a doua zi. La a treia reclamatie au adus comisie din fabrica si au schimbat injectoarele cu unele noi de Matiz E2. De atunci nu mai face asa! Boss - ul de la CVS a zis ca injectoarele de la E3 au cinci gauri mai mici si se infunda f.usor, iar cele de E2 au o singura gaura si sint mai rezistente la colmatare. Sa vedem daca masina se comporta OK.
  9. Vezi mai jos radarul de la intrarea pe autostrada dinspre Pitesti. E pus pe mijloc, in dreptul panoului de reclama. Intotdeauna e insotit si de o masina de politie (de regula VW Passat). Acolo e autostrada, dar e restrictie 60.
  10. Din cite stiu eu, la peste 80% se considera ca amortizorul este blocat. De schimbat, la Matiz se impune la sub 50% fata si sub 20% spate (in EU la 30.000 se schimba obligatoriu) sau la 5% diferenta intre stinga - dreapta.
  11. Baieti, citi kilometri aveti voi cu masinile? Ca la Matiz consumul se optimizeaza dupa 8-10 mii ... La Matizul E3 al prietenei mele nu a sarit niciodata de 8 in oras si 6 in afara consumul, plin pe plin, iar dupa 8 mii a mai scazut pe medie cu 0,5 litri. Nu cred ca masina e problema ...
  12. Daca prietenul nostru a folosit " Stop leak", este posibil ca acest produs minune sa nu fi infundat numai gaurile din instalatie, dar si conductele radiatorului de incalzire ...
  13. Si eu am avut un zgomot asemanator la Espero si nu i-am dat de cap (am verificat toata suspensia, mai ales ca acel cloncanit se auzea uneori, nu intotdeauna). A fost diagnosticat la CVS Craiova ca fiind " uzura neuniforma in tija amortizorului " (adica amortizorul nu are diminuata capacitatea de amortizare, dar uzura de pe o parte a tijei genereaza zgomot in anumite situatii si pozitii). Am schimbat amortizoarele si am scapat de zgomot. Se poate intimpla la amortizoarele bune dar totusi cu o oarecare vechime.
  14. " Din interiorul organizatiei " am auzit ca firul de masa al instalatiei GPL ar fi prea lung la modelele 2004 si trebuie montat un alt fir de masa, mai scurt. Problema e cunoscuta in reteaua DW.
  15. La Cielor se fisureaza cutia hidramata la urechea superioara pt. ca fata masinii este mai grea cu 90 kg (pe puntea din fata) si bou' care nu stie si loveste cu burta atinge cu cutia care rupe prinderea de sus ... Nu are legatura scoaterea din viteza cu fisura din carcasa. La semafor si la opririle lungi se pune pe N.
 

×
×
  • Create New...