Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 07/23/25 in Posts
-
Sambata am dus-o la "spa"... ceara peste tot (sau aproape). Pt ca 3m s-a scumpit mult, am luat de la Teroson de data asta... au intrat 4 spray-uri in sasiu si inca 2 prin aripi, pe burta si prin diverse cotloane. Am bagat pana a curs prin toate gaurelele. Desi pe fata e full led (cu exceptia luminii de ceata) si nu a comentat, la marsarier a aprins "system warning" in bord dupa ce am pus led Osram. Ieri a trebuit sa dau iar bara spate jos ca sa pun inapoi becul.3 points
-
Prin Mai am luat un set de capete de bare, bielete de directie, burdufuri ca le-am gasit la pret bun si am zis ca nu strica sa le am, plus un set de lampi pentru numarul de inmatriculare ca erau cam obosite si crapate. Am pus si un set de becuri noi, ca tot se arsese unul. Nu in ultimul rand, am fost si la un test de amortizoare, sa vad cum se prezinta dupa 19 ani si vreo 150.000km. As spune ca surprinzator de bine.2 points
-
La 35-40 lei bucata, si un an daca tine e perfect. Exista si alte variatii pe acelasi model, dar asta mi s-a parut mai elegant si mai in ton cu restul interiorului. As fi pus un Sparco frumos, ca pe Pinin, dar e nevoie de o maciulie de minim 8-9cm inaltime. Asta e cu 1cm mai inalta, mai mare per total, se simte bine la schimbarea vitezelor. Weekendul trecut am petrecut 3 nopti in Jimny... nu e rau, dar e totusi obositor, spatiul e mic. Plus frig noaptea etc2 points
-
Postez aici in caz ca sunt si altii cu Chevy Captiva 2 cu motor de 2.2 litri si se intreaba cum si cand se face regenerarea DPF. De mai bine de 1 an am pe masina o diagnoza OBD2 conectata la navigatia aftermarket cu Android din bord pe care o folosesc pe post de computer de bordcu aplicatia Car Scanner Elm OBD2. Ce am observat: 1. Incarcarea DPF este aproximata in functie de citirea senzorului de presiune difirentiala si de stilul de mers/ nr de porniri etc. Deci la aceeasi presiune diferentiala am vazut diverse valori pentru incarcarea DPF. Acum nu stiu daca chestia asta e raportata de aplicatie sau direct de ECM. 2. Indiferent de stilul de mers/ incarcarea DPF masina declanseaza o regenerare a DPF la fiecare 800km parcursi. Daca senzorul de presiune diferentiala va indica ca DPF este plin inainte de 800 km, atunci regenerarea va fi declansata, iar la terminarea ei contorul de 800 km va fi resetat. 3. Regenerarea poate dura cateva minute bune, pe autostrada la ~2500rpm dureaza cam 20min. Din ce am vazut daca merg mai turat regenerarea se termina mai repede, ceea ce are sens. La cateva regenerari intrerupte se va aprinde becul din bord. 4. O regenerare intrerupta nu se considera incheiata chiar daca incarcarea DPF a scazut la 10% spre exemplu. Contorul cu km de la ultima regenerare (cel care declanseaza regenerarea cand atinge 800km) nu se va reseta pana cand masina nu considera ca a terminat ciclul de regenerare al DPF. Strategia de regenerare a DPF la Captiva/ Antara este similara cu strategia de la Opel Astra J 2.0 CDTI din ce am vazut. Asa cum se poate intelege din ce am scris mai sus masinii nu prea ii place sa fie intrerupta in timpul regenerarii. Datorita postinjectiei necesara la regenerare masina va merge mai ciudat in timpul ei, adica va smuci mai tare la schimbarea vitezelor (la cutie manuala), iar relantiul va sta cu aprox 150 rpm mai sus (900 rpm in loc de 750 rpm in mod normal). Strategia asta de regenerarea protejeaza DPF-ul, dar consuma mai mult combustibil pt ca indiferent de valoarea citita de senzorul de presiune diferentiala, la 800 km regenerarea porneste. O abordare usor gresita pt 2025, dar probabil corecta pt 2012 cand a fost lansata masina si cand se punea mai mult accent pe fiabilitate decat pe salvarea planetei 🙂 . Sper sa va fie de folos lectura si sa raspunda la unele intrebari pe care poate vi le-ati pus ca posesori de Captiva 2.1 point
-
Dedicat, de multe ori, = marketing si costuri suplimentare ! Dupa caz/preferinta, se poate utiliza fie un adeziv siliconic, fie un A+B. Tot ce conteaza este sa acopere un interval bun de temperatura ... Un -40*C cu +80*C rezolva problema. La Leganza am mers pe un A+B de la Bison, dar a fost doar optiune personala. Diferenta dintre un adeziv siliconic bun si un A+B apare cand/daca vrei sa refolosesti pastila oglinzii ... La A+B se cam lasa cu polizor !1 point
-
Pai dedicat pt lipit oglinda e si asta de 7 lei... cat o tine, oi vedea. Eu plecam ieri si oglinda picase duminica, nu aveam optiuni 🙂1 point
-
Hai ca am lamurit-o la reprezentanta. Buburuza isi face regenerarile asa cum stie ea ( cam la 400-500 km pt ca motorul este primul tip de euro 5 ) dar daca nu reuseste sa le faca complet din cauza drumurilor scurte atunci iti aprinde martorul in bord si trebuie sa mergi pana se stinge pentru ca altfel...... e belea mare. In alta ordine de idei, pentru ca Alfa este si va ramane Alfa, maine sunt programat sa rezolv surpriza din fotografii. Căldura asta si un amarat de dubluadeziv ce tinea toata povestea la locul ei.1 point
-
Si mie mi se pare un numar f mare de km... hai 7-800, 1000km. Dar nu 10-14k. Ceva e in neregula acolo...1 point
-
regenerari simultane cu un schimb de ulei n-am auzit niciodata la fel cum nu se regenereaza cand mergi turat, mersul turat doar impiedica colmatarea dar cand masina cere regenerarea degeaba mergi turat, mai rau face. Mai bine o pui pe tester si vezi exact ce si cum inainte sa fie prea tarziu. Era sa stric un DPF de BMW din cauza unui senzor de presiune diferentiala stricat, 0 erori dar regenerarile erau eronate. Ala se testa printr-o procedura specifica.1 point
-
Nuca d-asta am pus si eu pe Spark, singura diferenta este ca are cusaturile negre. Are deja 2 ani si se tine bine 😉1 point
-
1 point
-
1 point
-
N-am mai facut mare lucru la masina in ultima vreme... am dat cu niste vopsea corectoare pe zgarieturi, dar am facut altele intre timp :)) Sambata am pus niste silicon la etansarea ledbar-ului mic, ca se umezea, am schimbat firul de la claxon cu unul mai solid si cu mufa originala, si am pus aparatorile de noroi pe fata. Fiind rotile putin mai mari, cam arunca noroi pe prag.1 point
-
Dupa luni bune de zacut, vinerea trecuta am scos-o putin la drum, pana la munte si inapoi. A implinit "venerabila varsta" de 290.000km. Cu ocazia asta am observat ca nu mai baga rece... abia adia ceva. Azi am fost sa-i bag freon, acum baga rece, tocmai bine ca va pleca sotia cu ea la drum. Teoretic cere anvelope noi si ceva piese pe la suspensia fata, un tampon, parbriz, o pata de rugina pe plafon... in curand va trebui iar distributie. Practic mai mult a stat in parcare in ultimul an si nu m-am mai ocupat de ea.1 point
-
0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00