Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/06/25 in Posts

  1. Odo 174.900km Da, masina a fost utilizata destul de mult in ultima perioada. Schimb de ulei dupa 15k km de la ultimul, tot Mannol. 91 uleiul si 20 filtrul Bosch. Bonus 2 anvelope GoodYear( dot vechi) luate de la Marsorom(idee furata de pe forum, merci ! ) In rest totul in parametrii. Ca o mica remarca, mi se pare ca s-au scumpit exagerat piesele auto, ca exemplu am verificat bucata de toba primara, daca anul trecut era 460lei acum fix aceeasi piesa este 820. Exagerat procentual.
    4 points
  2. In ultimul an am zapacit Tucsonul prin oras, am facut deja 20k in plus (57K total). Simt nevoia de ceva mic de tavaleala si ieftin la intretinere, la cea mare doar placutele de frana au fost 1900 lei in reprezentata. Asa ca mi-am dat de lucru si am luat-o pe asta mica, pentru dus copil la scoala, cumparaturi, stat in coada etc, ca sa o degrevez pe cea mare de chinuiala urbana inutila. 1.2 82cp, 2012, 129K km, Euro 5. Motorul toarce frumos, dar masinuta mai are nevoie de putina atentie per total, azi a intrat la revizie, rulmenti, discuri, placute, urmeaza si un ambreiaj curand. Am si uitat cum e cu masina mica, puturoasa si zgomotoasa, dar pentru oras e ce trebuie. Amuzant e ca toata lumea iti taie calea la nesimtire si se suie efectiv peste tine cand te vede cu una din asta, cand eram cu Captiva sau Rexton dimpotriva, se fereau; urata natie de oameni, zau. Deja i-am schimbat difuzoarele fata, ca de, era prioritatea 1 😁, si mai urmeaza una alta. Tucsonul in rest face plimbari. I-am schimbat placute, e cam zgomoasa la franare (un mormait la oprire), reprezentanta ma trimite la plimbare ca e de la anvelopele all season. Ma rog, in rest nu sunt probleme, si asa sper sa fie. Initial intentionam sa innoiesc Tucsonul, dar daca il vand pe acesta mai pun minim 10000 Euro sa imi iau unul nou, asa ca am zis pas in aceste conditii. Aparent romanii sunt bogati si echiparea Comfort nu se vinde, deci nu se mai comercializeaza la noi. Ce sa zic, bine ca o au spaniolii care sunt mai 'saraci' ca noi la sub 24000 Euro, la noi Style-ul ca prima echipare e minim 27900 + Euro.
    3 points
  3. De 18 ani tot asteptam sa vedem ce tuning a facut😄
    2 points
  4. Vreo 292.000 km, in ultimile zile mi-a sarit in ochi consumul crescut... drept urmare am comandat un filtru de aer Mann. Nu mai tin minte cand l-am schimbat ultima data (anul trecut sigur), dar masina ma atentioneaza la consum cand e cazul. Urmeaza sa vina si o lampa de iluminat portbagaj, cea veche s-a rupt si atingea la masa (2 sigurante arse, pana sa ma prind).
    2 points
  5. Din ce stiu eu, se repeta de cateva ori. Dar am facut o singura data cu scanner-ul, nu stiu prea multe detalii.
    1 point
  6. Nu, nu, e ok 🙂 Da si nu... motoare electrice si baterie ar insemna greutate suplimentara. Ori Jimny prin asta exceleaza, dimensiuni si greutate reduse. Iesirea de pe piata Europeana (UE in principiu) nu cred ca intereseaza prea mult pe producator... au o piata imensa in Asia, India si Australia, unde se vand foarte bine. Inclusiv varianta in 5 usi, pe care am vazut ca o aduce o firma in Romania dar la un pret cam exagerat, 35000 euro. Masinile astea isi pastreaza valoarea de revanzare foarte bine, mai ales prin Vest. Intr-adevar, accesoriile montate nu prea isi mai recupereaza cheltuiala, dar "strainezii" sunt si nebuni... aia din primele zile dubleaza valoarea masinii cu portbagaje, trolii, lumini, roti, suspensii etc. Si nici macar nu le folosesc, ei nu prea au voie la offroad :))
    1 point
  7. Las' dom'le, ca nu se supara, tot de Jimny e vorba 🙂 si eu am urmarit cu destul interes evolutia modelului, ca vroiam si eu unul; treaba asta cu emisiile mi se pare ca-i o mare mizerie, atata timp cat se vand in continuare bine mersi motoare V6-V8 benzina care devin "hibride" cu o baterie de telefon mobil atasata. M-am conversat cu cineva de la dealer pe tema "da' de ce nu-l fac dom'le electric si gata", radio-sant zice c-ar exista niste prototipuri in teste, dar nimic concret pana acum. Parerea mea, daca l-ar face cum e acum intr-o varianta mai "exotica" cu 4 roti fiecare cu motorul ei (si scapi de diferentiale/blocante/etc pentru ca poti controla individual fiecare roata), ar iesi o chestie de-ar rupe piata.
    1 point
  8. Mi s-a parut interesant referitor la evolutia lor in piata ultimilor ani. Daca se considera poluare, se poate sterge.
    1 point
  9. Hyundai a explodat la preturi, un Style era ~21k iar a ta cam 18-19k cu rabla din cate imi amintesc. I20-ul m-a costat 10800 iar acum e vreo 15k. Sunt optiuni mai bune dpv economic in piata decat Hyundai la ora asta.
    1 point
  10. Dupa o incercare nereusita a tatalui meu la service-ul din Lehliu de a schimba racordul flexibil ( l-au schimbat-o cioparti, sudat, taiat, resudat ), am schimbat teava cu totul de la galerie pana la catalizator. Astazi am comandat si fisele de bujii NGK. Hai ca mai am putin si e ca noua !
    1 point
  11. Bun, am venit la sters praful :)) Nu mai stiu exact ce am schimbat, dar sa iau in ordine ce imi aduc aminte s-au schimbat iar amortizoarele pe spate, unu ramasese efectiv blocat si celalalt era scurs complet, am pus originale, unu gasit de mine pe la Autototal si unu gasit de @pompiliu92 prin afara, daca mai tin minte bine. Dupa episodul cu amortizoarele , am plecat intr-o dimineața la Tg Jiu cu un prieten sa isi masina , pe centura măreței capitale am ramas fara frane, dupa cateva pedale mai agresive si-a revenit , am fost dupa masina, am fost la țară si dupa retur la București. Am zis na, am aer pe instalatie, am desfacut etrieri de pe cea albastra de piese , cu ajutorul lui @mirceajo si @Dj_Dark ( da, inca e viu) au fost schimbate placutele spate- fata si reconditionati etrieri. Am recompletat cu freon, tot nu vreau sa imi bat capul cu reparația ac-ului, prefer sa dau 250 lei pe an pe freon si aia e, cand o sa bag si o sa il piarda instant, promit ca ma ocup :))) Bun, altceva nu imi aduc aminte sa fii facut, planetarele tot la fel fac, am gasit una noua prin Polonia pe original, dar momentan bugetul nu permite. Masina a intrat iarasi in stand-by de aproximativ o luna jumatate, dat fiind faptul ca imi cautam oarecum pasiv o alta masina mai noua, care sa nu mai consume 15% oricum ai merge cu ea si dupa cateva luni bune de cautare am gasit. Dupa ce a stat aproximativ o luna pe dreapta, ca deh masina noua, nu se mai urca taranu' in Leganza , am luat-o la plimbare, am urmat procedura clasica pentru masina asta, mergem repede o spalam, bagam 200 lei benzina sa aiba ce consuma si aia e. Teapa, am ramas fara frane iarasi :)) doar ca de data asta m-am intors romantic cu platforma, nu a mai mers cu multe frane bruște si nici sa o pacalesc sa o aerisesc din tester. Momentan masina a ajuns la niste prieteni in curte, ca sa zaca linistita pe beton, pana reusesc sa ii schimb pompa de frana, pe care o banuiesc ca ar fii fost buba de la inceput, lichidul din vas e la nivel, scurgeri nu se vad pe niciunde. Am preferat platforma pentru ca s-a intamplat la 7 jumatate dimineața in zona Victoriei din București si incepea sa se aglomereze si decat sa dau cu ea mai bine pe platforma. Soarta ei e un pic incerta, inca imi place masina , imi pare rau de toata munca depusa la ea, pana la urma imi pare rau si de banii turnatii in ea, dar cel mai probabil masina o sa se vanda la un moment dat anul acesta. O sa încerc pe cat posibil sa rezolv ce probleme majore mai are pana as vinde-o , asta daca o vand. Un lucru e cert bani care au fost turnati cu doua maini in ea, nu as avea vreo sansa sa ii recuperez :)) Si ca sa dau cateva detalii de noua masina, este un Renault Megane 4 GrandTour 1.2 Tce 130cp 217k km reali (ii am pe factura de achiziție din Olanda). Discutia despre masina mai noua a inceput cu al meu sef, care adusese acum ceva timp un Polo 1.2 TDI care imi facea cu ochiul rau de tot, dar incapeam doar eu in masina aia :)) , el a propus sa lasam Polo pentru cineva care chiar incape in el si sa imi caute ceva mai mare. Nu stiu exact daca o sa ii fac topic separat si Megane-ului. Cel mai probabil Leganza o sa mai stea pe dreapta pana pe sfârșitul lui Septembrie.
    1 point
  12. 1 point
  13. Pai da, PSD-isti ce-si trage seva din Iliescian iute au ridicat ode lu' tatuca ca ce flacau de treaba fu si ce crunta-i lumea cu el saracu'. Decizia lui Nicusor Dan de a nu-si face prezenta linga dricul tovarasului ii cit se poate de rationala si corecta. Chiar nu avea ce cauta la capatiiul unui ins de trista amintire. Faptul ca a fost presedinte asta nu inseamna ca isi merita onoruri, la cita mizerie si suferinta in rindul celor direct implicat in macelurii a lasat in urma tovarasul . Eu unu ii aplicam fix aceiasi reteta de judecata precum a oferit-o lu" nea Nicu si Ileanca Academicianca, nu onoruri si rahaturi. Meritocratie taica, de meriti onoruri sa le ai, de nu ... se te ia dracu de cu el ai facut pactul !
    1 point
  14. https://www.pro-detailing.ro/adeziv-oglinda-retrovizoare-loctite-319-05ml-p-3420.html?gad_source=1&gad_campaignid=22354628344&gbraid=0AAAAAD23Q9PdwPQqfxBV8D2qD-fbOAUdp&gclid=CjwKCAjwqKzEBhANEiwAeQaPVQelZp5wvvZJTMs1_idiP5W5waKvcrAcmJ5g7aUsxgjkJSyfN9WaaBoC8tAQAvD_BwE am folosit la 3 masini asa ceva, este foarte destept pentru ca are o plasa speciala care se aplica pe pastila de la oglinda si lasa masticul sa lucreze in functie de temperatura, plus ca adezivul este asemanator celui de fabrica.
    1 point
  15. La C100, motorul de 2.0 am observat ca regenerarea se facea la aproximativ 1250 km ( 700km cand am avut o problema de vacuum la egr si umblam cu check engine aprins, dupa rezolvare a revenit la normal). Conditie de regenerare obligatorie, minim o linie de motorina la rezervor, altfel nu pornea (probabil multi ajung sa il infunde tocmai din cauza ca merg cu rezervorul mai mult gol mereu). Regenerarea in mers nu era la fel de eficienta ca cea statica, la relanti, preferam sa stau pe loc 10 minute sa isi faca ciclul (practic daca o facea in mers, urmatoarea regenerare era realizata la interval mai scurt. Oricum, de cele mai multe ori, pornea regenerarea in parcare, cand ajungeam acasa dupa drumuri lungi, gen pe autostrada. In mers sesizam ca pornesc ventilatoarele la turatie maxima, motorul mergea mai lin datorita amestecului mai bogat iar relantiul nu scadea sub 1000 rpm stand pe loc, mirosul era intepator in jurul masinii (in oras ma retrageam pe vreo straduta mai ferita cat dura procesul ca sa nu intoxic oamenii 😀). Singura problema era ca trebuia sa fii atent la acest ciclu, de exemplu cel caruia i-am vandut masina, desi i-am explicat ciclul, a ajuns sa aiba dilutie de motorina in ulei fiindca nu a urmarit cu atentie procesul. Eu unul nu am avut in 60000 km aprins vreodata martorul de incarcare filtru la Captiva. In rest, sfaturile de pe internet de tipul 'da-i cox/blana/ture/forja pe autostrada' ca sa faca regenerarea sunt fix prostii, cel putin la masina asta; de acord, la altele poate fi asa, de exemplu Tucsonul face regenerare in frana de motor repetata de la 4000 rpm in jos, dar acolo e GPF, alt mod de functionare.
    1 point
  16. Masina Ligiei a suferit doua daune intre timp, in aprilie un aurolac i-a aplicat un picior in aripa dreapta spate, am rezolvat-o in regie proprie cu tehnologia PDR + vopsit, cu 2 saptamani in urma a lovit-o in aripa dreapta fata cineva care nu s-a asigurat la schimbarea benzii, urmeaza sa fie reparata pe RCA-ul vinovatului. Am ramas doar cu SantaFe-ul cu 5 locuri, le pusesem pe amandoua la vanzare in ideea sa scap de unul, primul a plecat cel cu 7 locuri. Am pastrat numerele, probabil o sa le pun pe cel ramas. La ultimul drum la Bucuresti incepuse sa nu mai accelereze cum trebuie la kick-down asa ca am schimbat senzorul MAF cu unul Hella, vreo 500 lei a fost si l-am montat eu. Problem solved, am iesit in test pe A7 si merge impecabil. I-am reechilibrat si rotile inainte, aveam o mica vibratie intre 90 si 130. Opelul este in drum spre Bucuresti cu fiu-miu la bord, Celica lui e in service pentru operatii de intretinere plus reconditionare caseta directie (pierde un pic de lichid). WhatsApp Video 2025-09-11 at 10.06.27.mp4 WhatsApp Video 2025-08-26 at 20.50.22.mp4
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...